Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on maitorauhaset nyt esillä, itkin tänään ihan hulluna yhtä ohjelmaa ja etova olo tulee iltapäivisin. Tekis mieli vaan lepäillä koko ajan ja olla omissa maailmoissa. Päänsärkyä kans on nyt ollut parina päivänä ja jatkuvasti pissattaa. 6+2 tänään siis menossa vasta.

Oon onnellinen kaikesta mihin ei liity veri ja kovat kivut vatsalla. Joka aamu kiitän luojaa et verta ei näy❤
 
Itseäni ei ole ruvennut pissattamaan yhtään sen enempää kuin ennenkään. Onkohan se huono homma.. ehkä juon liian vähän?
 
Itseäni ei ole ruvennut pissattamaan yhtään sen enempää kuin ennenkään. Onkohan se huono homma.. ehkä juon liian vähän?

Esikoista oottaessani en joutunu ravaamaan pissillä koko aikana, et ei se kaikille tule. :) Ei itseasiassa juoksuta nytkään.

Miulla on edelleen nännit kipeät, taaperon imettäminen on ajoittain vähän ikävää. Alavatsalla jomottelee ja tänään on ollut aivan jäätävä krapulaolo vaik yllättäen oon ihan vesilinjalla ollut. :joyful: Ja kana ällöttää. Esikoista oottaessani en pystyny syömään kanaa kun jauhelihana, vaikuttaa et tässä raskaudessa sama homma.
 
Mie olen aina tykännyt kanasta mut tänään tuli semmonen ällötys kanakiusauksesta, että taitaa kana jäädä tauolle täälläkin :depressed:
 
Mie olen aina tykännyt kanasta mut tänään tuli semmonen ällötys kanakiusauksesta, että taitaa kana jäädä tauolle täälläkin :depressed:

Mulla taitaa jäädä jauhelihan syöminen hetkeks. Meinas joutua halailee pönttöä tänään ku paistoin jauhelihaa. :hilarious:
 
Mulla on normaalistikin ärtyvän suolen oireyhtymään viittaavia oireita. Lähinnä ripulia, joka pahimpina hetkinä on niin kivulias, että aiheuttaa myös oksentelua. Olen huomannut, että oireilu on riippuvainen ruokavalion lisäksi ehkä jopa enemmän kuukautiskierrosta. Ja nähtävästi myös raskaus voi saada mahan sekaisin. Tänään ollut melkoinen päivä. Muistan esikoisen aikaan saman. Tämäkin "oire" on kuin esikoisen raskaudesta. Tuntuvat raskaudet noudattelevan samaa kaavaa. Ehkä odotellaan toista tyttöä :dummy1:
 
Mulla on normaalistikin ärtyvän suolen oireyhtymään viittaavia oireita. Lähinnä ripulia, joka pahimpina hetkinä on niin kivulias, että aiheuttaa myös oksentelua. Olen huomannut, että oireilu on riippuvainen ruokavalion lisäksi ehkä jopa enemmän kuukautiskierrosta. Ja nähtävästi myös raskaus voi saada mahan sekaisin. Tänään ollut melkoinen päivä. Muistan esikoisen aikaan saman. Tämäkin "oire" on kuin esikoisen raskaudesta. Tuntuvat raskaudet noudattelevan samaa kaavaa. Ehkä odotellaan toista tyttöä :dummy1:

Mulla on ollut tätä samaa nyt saman aikaa kun ollut pahoinvointiakin o_O maha ihan kramppaa ja tulee kiire vessaan. Koskaan aiemmissa raskauksissa en ole kärsinyt mistään vastaavasta, enkä kyllä näin pahasta pahoinvoinnistakaan :rolleyes: ehkä meillekin tulisi tyttö isoveljien silmäteräksi :joyful: :dummy1:
 
Tänään ku tuli kylmä tuuli ni rinnoissa tuntu vähän samalta ku maito nousisi :laughing002
 
Mulla on ollut tätä samaa nyt saman aikaa kun ollut pahoinvointiakin o_O maha ihan kramppaa ja tulee kiire vessaan. Koskaan aiemmissa raskauksissa en ole kärsinyt mistään vastaavasta, enkä kyllä näin pahasta pahoinvoinnistakaan :rolleyes: ehkä meillekin tulisi tyttö isoveljien silmäteräksi :joyful: :dummy1:

Se olisikin ihana ylläri :dummy1:
 
Eilen illalla närästi, mulla ei oo normaalisti närästystä. Esikoista odottaessa närästi ekaa kertaa elämässä
 
Onko teillä muilla minkä verran kolotuksia/jomotuksia? Tänään rv 4+5 ja eilen tuntui alaselässä särkyä, myöhemmin illalla jomottelut jatkui alamahan puolella. Tiiän, että voi olla ihan normaalia kohdun kasvuun liittyvää, mutta silti huolettaa et onko kaikki ok. :sorry:
 
Onko teillä muilla minkä verran kolotuksia/jomotuksia? Tänään rv 4+5 ja eilen tuntui alaselässä särkyä, myöhemmin illalla jomottelut jatkui alamahan puolella. Tiiän, että voi olla ihan normaalia kohdun kasvuun liittyvää, mutta silti huolettaa et onko kaikki ok. :sorry:

Itselläni on välillä ollut alaselän jomottelua. Vähän se mietityttää, mutta toisaalta en ole asiasta huolissani. Ehkä koska olen tottunut kuukautisten aikana melko messeviin alaselän särkyihin, niin tämä jomotus ei ole niin kivuliasta ja ajattelen sen kuuluvan asiaan. Toki olen joskus jostain lukenut, ettei alaselkäkipu kuuluisi normaaliin raskauteen...
 
Onko teillä muilla minkä verran kolotuksia/jomotuksia? Tänään rv 4+5 ja eilen tuntui alaselässä särkyä, myöhemmin illalla jomottelut jatkui alamahan puolella. Tiiän, että voi olla ihan normaalia kohdun kasvuun liittyvää, mutta silti huolettaa et onko kaikki ok. :sorry:

Mulla on muutaman kerran viikossa jomottelua, tuntuu alavatsassa, joskus nivusissa asti. Kasvukivuiksi oon ajatellu, tai sit suoleen jäänyt ilma yhdistettynä kohdun kasvuun (tuntuu tulevan silloin, kun oon pitempään ollu puolimakaavassa tai jotenkin hankalassa asennossa niin siks oon ruvennu miettimään et oisko suolistoperäistä). Sellanen epämukava olo, joka kuitenkin aina lämpimän kauratyynyn kanssa taittuu tosi nopeasti.
 
Itselläni on välillä ollut alaselän jomottelua. Vähän se mietityttää, mutta toisaalta en ole asiasta huolissani. Ehkä koska olen tottunut kuukautisten aikana melko messeviin alaselän särkyihin, niin tämä jomotus ei ole niin kivuliasta ja ajattelen sen kuuluvan asiaan. Toki olen joskus jostain lukenut, ettei alaselkäkipu kuuluisi normaaliin raskauteen...

Alaselkäkivusta mäkin oon joskus lukenut, ettei kuuluis normaaliin raskauteen. Sen takia ehkä vähän huolettaakin...
 
Mikä tämän jutun taustalla on, ettei alaselkäkivut kuulu raskauteen? Jos kuukautiskivut tuntuvat enemmän selässä voisi kuvitella, että myös kohdun kasvukivut saattavat tuntua sillä puolella. Kyllähän kohdun kasvukivut alavatsallakin kuuluvat normaaliin raskauteen.

Myöhemmässä vaiheessa niitä selkäkipuja saattaa tullakin muista syistäkin. Ja niihin ei pitäisikään suhtautua niin, että "ne nyt kuuluu raskauteen", vaan olisi hyvä löytää niihin ratkaisu. Mutta ne nyt eivät liity alkuraskauteen..
 
Täällä 7+1 etovaa oloa on vain kun syö ja jos ei syö käsisäryt inhottaa kun eivät pysy poissa pelkällä panadolilla ja sen takia täytyy sairaslomalla olla. Pomo ei oikein asiasta tykkää :sad001
 
Alaselkäkipu voi olla seurausta ihan raskaudesta, jos selän lihakset ovat valmiiksi huonossa kunnossa tai menet venäyttämään itsesi. Minulla oli joskus aika julmat alaselkäkivut kun menin kantamaan rintarepussa 1,5-vuotiasta ja reppu oli löysällä eli rasitus kohdistui väärin lantioon. Oleppa siinä sitten alkuraskaana ja selkä lievästi venähtäneenä. Raskaus kun alkaa saman tien löysyttämään lihaksia niin on alttiimpi just tuolaisella pikkukiusalle. Jumpalla sain oireet sitten lievenemään kun en oikein särkylääkettä uskaltanut ottaa. Selkäliitolla on hyvät jumppaohjeet raskaanaolevalle, niiden avulla sitten jumppailin.
 
Tissit jos ottaa osumaa, ni on hellät, mut muuten ei oikeastaan mielihaluja kummempaa. Kaikkea tulista ja maitoa menis vaikka kuinka. :grin
 
Takaisin
Top