Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tavallaa ollaa tosi onnekkaita, mut uskos varmaa paremmi raskautee, jos jotaki olisi..
Niinpä, mutta oon nyt yrittänyt ajatella että kunnes toisin todistetaan niin oon ihan onnellisesti raskaana ja onhan noita monia joilla raskaus on ollut lähes oireeton, ehkä ollaan vaan tosiaan onnekkaita.
 
Yönälkä! Oli pakko nousta syömään kesken yöunien... heräsin, ja vatsa ei antanutkaan armoa. o_O
 
Yönälkä! Oli pakko nousta syömään kesken yöunien... heräsin, ja vatsa ei antanutkaan armoa. o_O

Mullakin oli viime yönä nälkä :grin teki mieli karjalanpiirakkaa (jota meillä ei ole) niin suunnittelin ja nukahdin uudestaan :D
 
Kohta viikon vaivannut kauhea pahoinvointi. Oksentelua ei onneksi ole, kerran kyllä meinasi aamupala nousta ylös mutta sain pidäteltyä kun ällötti jotenkin wc-pönttö ihan liikaa.. :grin:grin
 
Niinpä, mutta oon nyt yrittänyt ajatella että kunnes toisin todistetaan niin oon ihan onnellisesti raskaana ja onhan noita monia joilla raskaus on ollut lähes oireeton, ehkä ollaan vaan tosiaan onnekkaita.
Mää oon päässy tosi helpolla aiemmat raskaudet alusta, ettei oo ollu kauheesti mitään. Mut kyl tää joka kerta on nii uutta. :D
 
Mulla mahakipuja ollu nyt.. Epäilen et oon syönyt vaan nyt ihan liikaa.. Arkena töissä kun ei kerkeä, eikä kyllä maistukaan samanlailla. Nyt oonki si juhannuksen vaa mätönny. :D
 
Mulla kiukuttaa tosi helposti :smiley-angry016 ja tuntuu et tarvisin koko ajan jotain huomion osotuksia mieheltä, esim haleja ja pusuja:smiley-ashamed008
 
Torstaina tosiaan oli mahan täydellinen tyhjennys, ja seuraava päivä olikin melkein oireeton. Ei ollut huono ja etova olo. Se ei ehkä säikäyttänyt, mutta sai miettimään, että onko tapahtunut jotain ikävää. Mutta kyllä se huono ja etova olo on tullut taas takaisin.

Rinnoista kanssa huomaa, että raskaana ollaan. Ovat arat ja täyttyneet sekä nännit tummuneet.

Alavatsa on myös melko arka.
 
Onpahan kyllä hassua nämä alkuraskauden oireet. Aamupäivällä ei puhettakaan et pystys tekemään oikein mitään, kun on huono olo ja kaikki hajut ällöttää niin et nousee pala kurkkuun. Sit tulee puolipäivä ni olo alkaa helpottaa ja kolmen tienoita voi ihan hyvin lähteä vaikka urheilemaan. Tänäänkin polkasin tytär istuimessa tarakalla kauppakeskukseen n. 5km suunta. Ei hirvittävä matka mut aamupäivällä ois jääny tekemättä kokonaan.
 
Etominen pahenee iltaa kohti ja rinnat vähän raskaamman ja herkemmän oloiset. Vielä ei ole varsinaisesti oksettanut, keskiviikkona olisi tarkoitus vaeltaa 11km :rolleyes:
 
Minua myös ummettaa!

porkkanat aiheuttaa ällötystä. Mut luulen että tää on jotain kuviteltua ällötystä, kun viime raskaudessa oli niin paha ällötys porkkanoista!
 
Nyt on pari päivää mennyt niin että oikeastaan vaan rinnoista tietää raskauden. Kävellessä tosin syke nousee nopeammin mitä ennen raskausta.

odotan että tulisi tuo himo / ällötys johonkin ruokaan. Vielä ei mitään merkittävää näkynyt missä voisi syyttää raskautta
 
Voi näitä aamuja ja oloja. Etoo ja syöminen pitää aloittaa appelsiinimehulla,sitten Viilis ja vasta sen jälkeen puuro. Huimaa ja ei jaksa yhtään olla jalkeilla. Hengenahistus helpottanut lääkityksellä onneksi. Sitte ehkä lounaan jälkeen vasta alkaa olla normaalimpi olo,mutta liikuntaa,edes kävelyä tai pilatesta, ei voi kuvitella tekevänsä, ku sykkeet nousee liikaa. Vielä toukokuussa kävin juoksulenkillä ja nyt ihan rapakunnossa.

Huom! Mää oon sama ku Rotokastinen1. Mulla on nimimerkissä (kaksi nimimerkkiä samalla sähköpostilla) jotain häikkää jota ylläpito selvittää.
 
Hei kaikille!

Uskallanpas minäkin liittyä mukaan kirjoittelemaan ja yritän luottaa siihen, että kaikki menee hyvin!

Mulla on vielä vähän epävarmaa, että millä viikolla oon, koska LUULEN, että ovulaatio oli myöhemmin kuin sen ois "pitänyt" olla. Menkoista laskettuna oon viikolla 7 + 2 ja luulemastani ovulaatiosta 5+5.

Oireita on tosi vähän, mikä hieman huolestuttaa. Mulla oli marraskuussa keskenmeno (meni aikaisin jo kesken) ja siksi oon niin huolestunut ja googlailen mitä milloinkin oireettomuudesta.

Ainoa oire on rintojen pieni kipu, mikä sekin aaltoilee päivästä toiseen. Aluksi oli myös mahan turvotusta ja ihan pientä kuvotusta, mutta nekin ovat loppuneet. Toivotaan, että me oireettomat ollaan silti vahvasti raskaana! :happy8 Kiva ollut lukea, että on muitakin samassa tilanteessa!
 
Mitähän tässä nyt olis menossa.. 6+4? Ja päälimmäisen oire on vä-sy-mys.. 2h aamusta olen pirteä, sitten alkaa silmä luppasemaan enemmän ja vähemmän. Illalla olen jo äkäinen jos ensaa torkkuja. :dead:
 
Paha olo jatkuu kolmatta viikkoa, oksentelu yleistynyt ja saattaa yllättää mihin vuorokauden aikaan tahansa. Voisin myös nukkua 24/7:shy:
 
Mulla ei juurikaan oo ollut muita oireita kun rintojen kasvu ja arkuus. Nyt viimeiset pari päivää on päätä vähän jomottanut ja vatsa ollut ihan pallona (niinkun olisin pidemmälläkin raskaana).. :grin väsymys on myös kova, mutta se on ollut aina, joten en laita sitä yksinään raskauden piikkiin.
 
Mulla tissit on arat. Pahoinvointi lisääntyy ja väsymys on ihan järkyttävää.
 
Takaisin
Top