Millaisia raskausoireita sinulla on?

Menossa rv 8+2. Heti plussan jälkeen alko jatkuva nälkä ja siihen liittyvä etominen. Syödä pitäis kahden tunnin välein. Samaten maha turpos samantien ja näytänkin siltä, että oon jo ainakin kolmannella kuulla. Ja tämä väsymys... "parhaimmillaan" oon ottanu kahdet tunnin päikkärit ja silti nukkunu vielä täyden yön. Ei meinaa riittää energia edes pyykinpesuun.

Puhumattakaan sitten siitä, että mulla on ollu jo kaks flunssaa ton plussan jälkeen. Ensimmäinen kesti toista viikkoa, enkä siitä ehtiny ees kunnolla toipua, kun tuli uus tauti. Onneks töissä ei oo tarvinnu yrittää jaksaa ja esikoinenkin on hoidosta kesälomalla, niin ei ehkä uutta pöpöä just tulis mistään.
 
rv 7+6 ja oireet tällä hetkellä: Nännit ihan tajuttoman kipeät, etominen/pahoinvointi (aaltoilee), väsymys ja turhautuminen joka ikisestä asiasta.
 
Rv6+4(?) ja oireina jatkuva ympärivuorokautinen pahoinvointi ja oksetus, alati kasvava väsymys (ei haittaa vaikka nukkuisi useammat päikkärit, yölläkin uni tulee merkillisen nopeasti) ja lievä rintojen turvotus.
En tiedä onko tää niinkään oire, mutta näen siis aivan tavattoman levottomia unia öisin. Ne tuntuu jotenkin extra tosilta, ja hyvin väsyttäviltä ja kirjaimellisesti kun herään niin oon aivan pökkyrässä ja pihalla:hilarious:
 
Tää pahoinvointi... :hungover: Esikoisestakin taisi olla, mutta silloin sai töiden jälkeen lepäillä. Nyt pitää päivät jaksaa juosta tuon 1v4kk hulinaveikon perässä :woot:

Kellään kokemuksia pahoinvointirannekkeesta?
 
Tää pahoinvointi... :hungover: Esikoisestakin taisi olla, mutta silloin sai töiden jälkeen lepäillä. Nyt pitää päivät jaksaa juosta tuon 1v4kk hulinaveikon perässä :woot:

Kellään kokemuksia pahoinvointirannekkeesta?


Oli kokeilussa, mutta en huomannut mitään vaikutusta :sad001
 
Ehkä 8+0,varmistuu perjantaina viikot. Rinnat arat, välillä kans tuntuu ku maito nousis ja pakko tarkistaa et ei kai vielä äkkinäiset liikkeet vihlasee alavatsalta. Etova olo jos ei syö tasasesti. Itku tulee kaikesta mahdollisesta. Väsymys on myös tullut. Väsymys on ollut pahin kahesta aiemmasta. Sillon en oo ollu ees päivätöissä niin katotaan kuinka nyt selviää.
 
Mulla on ollut nyt viikon käytössä ja en nyt tiedä onko apuja juurikaan ollut. Ehkä hetkellistä, mutta tämä pahoinvointi on niin kovaa että tuntuu ettei mikään auta


Mä kokeilin myös tuota ranneketta mutta en huomaa eroa aikaisempaan. Toivottavasti tätä yökkäilyä ei jatkuisi enää kovin montaa viikkoa. Herkästi sitä kuitenkin säikähtää sitten jos ja kun oireet yhtäkkiä loppuu vaikka sitä olisikin toivonut jo viikkokausia :laughing002
 
Tappava väsymys on tullut jäädäkseen. On vielä suht fyysinen työ ja tällä hetkellä työtilat +30 astetta. Onneks sentään sen takia saa pitää 10min/h taukoo. Mut ei vaan oikein työt edisty. Vois vaan nukkua. Onko joku jääny saikulle väsymyksen takia?
 
Yönälkä iski taas. Oli muka niin tuskaväsy illalla ja menin ajoissa nukkumaan. No mies tuli sit pari tuntia mun jälkeen ja herätti tullessaan.. Eihän se uni sitten jatkunutkaan kun vatsa alkoi möyryämään. No kukutaan sitten nyt hetki ja lueskellaan mitäs tänne on illan aikana tullut.

Ainiin, minä olen onnekas kun yökötys olot lakkaavat vaakatasossa. Harmi kun ei ehdi enemmän makailemaan sohvalla. Lapsia olen kyllä vahtinut siten et makaan lastenhuoneen sängyllä ja koitan pitää edes toista silmää raollaan et näen ettei vauva työnnä mitään suuhunsa (olen toki tarkastanut lattian, mutta aina jostain jotain voi löytyä) ja katsella ettei tuo möngi mihinkään hankalaan koloon, siinä samalla kun siskot leikkivät ja esittelevät leikkejään minulle.
 
Kärvistelen omakustanteisella kesälomalla oireiden kanssa: Huono-olo, jäätävä väsymys, koiranunen yöt. Mutta en valita, kun tätä tiesin olevan tulossa ja silti halusin. Saikulle sit elokuussa jos ei töihin kykene. Se on ihan ok.
 
Minä voisin nukkua koko ajan. Olenkin nukkunut nyt viikon verran kellon ympäri ja päivällä vielä parin tunnin päikkärit. Joskus jopa illansuussa vielä toiset mokomat. Onneksi siihen on ollut mahdollisuus. Ja en herää pahoinvointiin, minkä vuoksi haluankin olla mahdollisimman paljon ”tiedottomassa tilassa” laughing7
 
Pahoinvointia kestänyt nyt noin kuukauden verran. Yleensä vain yököttää ja mitään ei tule ylös, iltaisin olo on kaikkein kamalin. Väsyttää koko ajan, päätä särkee, janottaa ja nälkä on kova koko ajan. Helteet ei kyllä helpota oloja yhtään. Tsemppiä kaikille.
 
Mulla ehkä pahin väsymys nyt mennyt toistaiseksi ohi. Muistelen et palaa joskus rv 15 uudelleen. Tilalle tullut lonkka, selkä ja häpyluutuntemuksia. Saas nähdä kuinka kauan tässä vielä ollaan pystyssä ja kävellään. Viimeksi jäin "lopulliselle" saikulle sekä väsymyksen että liikkumisen vaikeuden, mutta myös huonovointisuuden takia rv 24 tms.
 
Pahoinvoinnista tulikin jo mainittua, mut onhan tässä sen lisäksi kaikenlaista pientä ja isompaa, joiden kanssa onneksi pärjää kyllä.

Väsymyksen tasoa on vähän hankala mitata kun olen lomalla, mut käytännössä joka kerta kun olen päikkäreille ryhtynyt, en herää ennen kuin herätetään, joten niitä täytyy ottaa vain valvotuissa olosuhteissa tai käy niin että herään vasta kun pomo soittelee takaisin töihin elokuussa :hilarious:

Näön tarkentaminen pikkupräntteihin on tosi hankalaa ja veikkaan et samasta syystä tulen käyttämään vielä tosi outoja hymiöitä tänne kirjoitellessa, kun luulen niiden esittävän muuta kuin oikeasti ovat :p

Turvotus on jatkuvaa riippumatta siitä mitä syön, minkä verran ja mihin aikaan. Auttaisikohan siihen joku probiootti? Käyttääkö joku jo jotain?

Hajuaisti on niin skarppi, että uskon pärjääväni kisoissa jo useille koirille. Harmi vaan, että useimmat hajut etoo, pl. vastaleikattu nurtsi ja hedelmät.

Ihan ekoilla viikoilla kummallisinta oli, että lämpö sattui otsaonteloon niin että saunassa istuminen aiheutti suorastaan vihlontaa. Nyt en oo pariin viikkoon saunaa testannut, kun on lämpöä riittänyt omastakin takaa niin että ei meinaa lasta pystyä sylissä pitämään.
 
Onko joku muuten kokeillut tai käyttänyt B6-vitamiinia pahoinvointiin? Mä olen koettanut etsiä riittävän pienipitoista valmistetta, jotta voisi ottaa päivittäin muiden vitamiinien ohessa kun suositus on vaan sen 25mg/vrk, mut löysin vaan 50mg. Siitä neuvolan terkka tosin neuvoi, et voisin joka toinen päivä ottaa.
 
MInä otan b-monivitamiinia, jossa on mukana vähän B6:stakin, ja sen lisäksi vielä foolia täydennykseksi kun monivitamiinissa sitä ei tarpeeksi ole. Mielummin vähän yläkanttiin noita kuin alakanttiin, ainakin näin ekan 12 viikon aikana.

Silmät harittaa täälläkin, lukeminen vaatii hyvän valon ja "suorat käsivarret", toki alkaa ikänäkökin jo vähän riivaamaan. Tuo lämmön tuntuminen otsassa on tuttua, minä en sauno kuin alalauteilla enää. Myös uuninluukun avaaminen kesken paiston tekee saman efektin. Onneksi ilman alkavat viilenemään niin olokin jo kohentuu.
 
Tarkemmin kun ajattelee, niin syönhän mä Deetä ja toisinaan C:täkin yli virallisten saantisuositusten, niin ei kai se B:kään näin lyhyellä aikavälillä käytettynä turmioon vie.
 
Takaisin
Top