Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä 5+1 ja aika väsynyttä meininkiä. Olen parina päivänä nukkunut parin tunnin päikkärit, ja kuitenkin hyvät yöunetkin. Eilen oli puolen päivää etova olo, tänään taas ei ole ollut etova olo. Sen sijaan on taas nälkä :woot: Nämä oireet tosiaankin tuntuvat vaihtelevan ihan päivittäin.

Muoks: Ja näemmä tänään on sitten alavatsassa sellaista jännää paineentuntua / hyvin lievää menkkajomotustyylistä "hipsuttelua".
 
Muokattu viimeksi:
Suubi onnea plussasta! Ja ymmärrän tuon että tuleva pahoinvointi pelottaa. Itselläkin meinaa kauhu nostaa päätään. Jos on kokenut pahan raskauspahoinvoinnin, se ei unohdu. Vuosia raskauden jälkeen ne samat vaatteet ja sama vuodenaika ja valo toi mulle aina mieleen sen ajan, melkein yökkäsi pelkästä muistosta.

Ja nyt kun se voi olla taas edessä niin kyllä pelottaa. Että miten jaksaa näitä hitaita minuutteja yksi kerrallaan selvitä ja hengittää. Miten pysyis edes jotenkin sen tilanteen "päällä" ja sais koko ajan väkisin syötyä kun se tyhjän oksentaminen on kaikkein kamalinta. Miten selviää kaikista pakollisista velvollisuuksista. Saako apua jos ei oikeesti pärjää. Miten selittää omaa vointia ja tilanne isommille lapsille kun en haluaisi raskaudesta vielä kertoa. Tai mitä sanoa töihin. Saako sairaslomaa jos ei pääse vessasta pois ja mitä työnantaja sanoo. Miten jaksaa nähdä valoa ja olla äiti ja puoliso kun olo on niin surkea ettei pysty edes puhumaan.

Anteeksi tämä purkaus, en haluaisi synkistellä, mutta osa minusta on niin kauhuissaan että tekee mieli edes jollekin avautua :sorry:
Just näin, niin samoja ajatuksia itelläkin!!
 
5+2 ja eilen ”valittelin” miehelle, että kun ei tunnu tämä olo yhtään siltä, että olisi raskaana. No tänä aamuna sitten taistelin banaanin kanssa, jotta sain sen syödyksi. Koko päivän ollut vähän yökkö-olo. Toivottavati tämä menee pian ohi. Väsymys nostaa myös päätään.

Tsempit kaikille!! :Heartred
 
Lisel ja Suubi mä ymmärrän niin hyvin tuon raskauspahoinvointikammon, esikoisesta mulla oli niin julmetun hirveä ja olin alkuraskaudesta useamman viikon sairaslomalla. Ja se olo oli vaan yhtä helvettiä, koko ajan. Oksentelu jatku puoleen väliin asti. Mäki olen pelänny nyt koko ajan et millon se alkaa. Luin kuitenki jostain, et uudella kierroksella olevista odottajista moni ei kohtaakaan raskauspahoinvointia enää, eikä muistaakseni väsymystäkään. Ja totta, mä en ole oksennellu enkä kärsiny ihan hirveästi siitä etomisestakaan tähän mennessä. 5+ viikolla oli hieman etomista, mut nyt (7+4) ei pahemmin mitään. Vaikka kuulostaa oudolta, et oksentelin viimeks tosi paljon, niin silti lihosin +20kg reippaasti, niin söin pakonomaisesti koko ajan, ku oli niin myrkyllinen olo. Nytkin yritän syödä koko ajan, niiden vanhojen traumojen takia. Mut uskallan jo toivoa, et tähän kertaan ei ehkä sitä pahoinvointia kuulukaan. On kyl niin outoa :wtf

Toivottavasti teillekään ei tule, eikä kellekään tietysti :Heartred
 
Miten tästä pahasta olosta pääsee eroon? Minulla on jo kolmatta päivää tämmöinen olo. :sad001 Pystyttekö te muut syömään ihan normaalisti? Minulle ei maistu oikein mikään ja väkisin yritän syödä. Vesimeloni menee alas, mutta ei kai se kovin vatsaa täytä.
 
Miten tästä pahasta olosta pääsee eroon? Minulla on jo kolmatta päivää tämmöinen olo. :sad001 Pystyttekö te muut syömään ihan normaalisti? Minulle ei maistu oikein mikään ja väkisin yritän syödä. Vesimeloni menee alas, mutta ei kai se kovin vatsaa täytä.

Mulla oli viime viikolla useempana päivänä todella paha olo. Pakotin itteni syömään sellasia ruokia, joita ees vähän teki mieli. Söin salaatteja, nepalilaista, ruisleipää, smoothieta, ananasta jne. Ainoa hetki, kun paha olo ei tuntunut, oli kun kävin ulkona urheilemassa.
 
Mä otan mielelläni myös vastaan kaikki niksit... mulla ei oo vielä kertaakaan tullut ylös asti, mutta on siis 24/7 niin paha olo että meinaa taju lähtee. Tekis mieli laittaa sormet kurkkuun mut ei se kuitenkaan auta vaan paha olo vaan jatkuu. Sellanen krapulainen-merisairas x 100.
 
Raskauspahoinvoinnissa vrt oksennustaudissa on se ero että raskauden aikana oksentaminen ei helpota oloa edes pieneksi hetkeksi kun oksennustaudissa. Täälläkin jatkuvaa, vähän aaltoilevaa pahaa oloa. En oo vielä oksentanut mutta oon melko varma että samalla kaavalla mennään kuin aiemmatkin raskaudet eli kohta ei muuta tarvikaan suunnitella kun pöntön halailua.
 
Miten tästä pahasta olosta pääsee eroon? Minulla on jo kolmatta päivää tämmöinen olo. :sad001 Pystyttekö te muut syömään ihan normaalisti? Minulle ei maistu oikein mikään ja väkisin yritän syödä. Vesimeloni menee alas, mutta ei kai se kovin vatsaa täytä.
Meniskö viilis, mandariini, rahka, piimä, mehukeitto? Mä laitoin tonne jonneki ruokaketjuun sellasen turkkilaisesta jogurtista, kurkusta ja tomaatista tehdyn salaattireseptin, kun siitä sais nesteitä ja protskuu. Perunavelli ??(sitä keittelin edellisraskaudessa, kun teki mieli perunaa.) Hitsit kun ei muista mitä söi ed. raskaudessa, mut voimia sulle :Heartred
 
:smiley-angelic002
Meniskö viilis, mandariini, rahka, piimä, mehukeitto? Mä laitoin tonne jonneki ruokaketjuun sellasen turkkilaisesta jogurtista, kurkusta ja tomaatista tehdyn salaattireseptin, kun siitä sais nesteitä ja protskuu. Perunavelli ??(sitä keittelin edellisraskaudessa, kun teki mieli perunaa.) Hitsit kun ei muista mitä söi ed. raskaudessa, mut voimia sulle :Heartred

Siihen sun reseptiin törmäsinkin jo täällä. Pitää kokeilla sitä! :Heartred
Mun tilannetta vaikeuttaa vielä vähän se, että esimerkiksi viinirypäleitä tekisi mieli ja niitä eilen söinkin, mutta olen allergisoitunut monelle hapokkaalle marjalle ja hedelmälle mukaanlukien myös viinirypäleet, vadelmat, mansikat... :sad001
 
Mäkään en osaa antaa mitään varmasti toimivaa vinkkiä (kaikki on varmaan kyllä kokeiltu), mutta ainakin mulla tilanne karkaa aivan hirveäksi jos maha pääsee tyhjäksi. Syön siis ihan koko ajan. Paino noussu jo pari kiloa, mutta en uskalla lopettaa hetkeksikään :rolleyes:

Vaikeaa siitä tekee se että mitään ei tee mieli. Tai jos kerran tekee niin ei tee enää seuraavana päivänä. Koko ajan yrittää miettiä mitä pystyis just nyt syömään.

Parhaiten oloa korjaa mulla nyt suolainen ruoka. Välillä kyllä menee vaan kurkut ja vesimeloni, mutta niillä selviää tyyliin 15min. Tänään keksin kesken työpäivän että pystyisin syömään nyt mäkkäriä ja läksin siltä istumalta hakemaan tuplajuustoaterian :grin Sillä tein enkat ja selvisin seuraavat 2h ihan hyvin. Myöhästyin kyllä palaverista!

Vähän se myös tuntuu vaihtelevan päivittäin. Eilen pidempien 9h yöunien jälkeen tuli aivan hirveä pahoinvointipäivä ja oksensin illallakin. Viime yönä nukuin vaan 6h eikä oo ollu yhtä paha.

Satsumat, suolatikut, rouskuvat kauramurot, mustikkakeitto, marjasoseet, hedelmämehut, mäkkärin ranskalaiset, just ja just pinaattikeitto, banaani pienissä erissä. Sellasia tänään.

Tsemppiä meille kaikille, tää on kyllä melkoinen taisteluvaihe. Miten sen fiiliksen sais pysymään toiveikkaana eikä lannistuis?
 
:smiley-angelic002

Siihen sun reseptiin törmäsinkin jo täällä. Pitää kokeilla sitä! :Heartred
Mun tilannetta vaikeuttaa vielä vähän se, että esimerkiksi viinirypäleitä tekisi mieli ja niitä eilen söinkin, mutta olen allergisoitunut monelle hapokkaalle marjalle ja hedelmälle mukaanlukien myös viinirypäleet, vadelmat, mansikat... :sad001
Tää on muuten paha. Kun himoitsee sellasta ruokaa mitä ei todellakaan pitäis syödä. Munkin on tehnyt mieli ja pahoinvoinnin pelossa olen syönykin sellaista mitä en normaalisti syö (liha, vehnä, juustonaksut joissa laktoosia, melonit ja muut hedelmät joista tulee aina vatsakipu...). Kroppa ei todellakaan kiitä vaan on aivan suiveentunut. Kärsi siinä sitten vielä nupiksi allergiaoireista ja vatsakivusta... Ihmetyttää tämä oma kroppa, kyllä on huonosti suunniteltu systeemi :facepalm:
 
Tää lämmin sää ei kyllä yhtään paranna oloa!
Te jotka jo yrjöötte niin millä viikoilla alkoi??

Mulla etoo muttei vielä yrjö lennä, huono olo on aaltoilevaa. En huomaa että mikään syöminen helpottais tai pahentais tilannetta. Oon päättänyt etten ala mättämään ruokaa sen toivossa että joku sattuis helpottamaan oloa. Mun pää ei kestä jos kerään taas niin järkyttävän määrän kiloja kuin edellisissä raskauksissa. Aloitin laihduttamaan pari viikkoa ennen plussaa, tänään -3,3kg. Syön normaalia, terveellistä ruokaa mutta jätän kalorit nyt vähän vajaaksi. Ylipainoa löytyy niin ei tarvis tulla kiloakaan tässä raskaudessa, tuskin siihen tilanteeseen pääsen mutta mahd. vähillä kiloilla yritän selviytyä. Alkuraskaudessa aina turvottaa sikana, muilla??
 
Tää lämmin sää ei kyllä yhtään paranna oloa!
Te jotka jo yrjöötte niin millä viikoilla alkoi??

Mulla etoo muttei vielä yrjö lennä, huono olo on aaltoilevaa. En huomaa että mikään syöminen helpottais tai pahentais tilannetta. Oon päättänyt etten ala mättämään ruokaa sen toivossa että joku sattuis helpottamaan oloa. Mun pää ei kestä jos kerään taas niin järkyttävän määrän kiloja kuin edellisissä raskauksissa. Aloitin laihduttamaan pari viikkoa ennen plussaa, tänään -3,3kg. Syön normaalia, terveellistä ruokaa mutta jätän kalorit nyt vähän vajaaksi. Ylipainoa löytyy niin ei tarvis tulla kiloakaan tässä raskaudessa, tuskin siihen tilanteeseen pääsen mutta mahd. vähillä kiloilla yritän selviytyä. Alkuraskaudessa aina turvottaa sikana, muilla??
Turvottaa. Eilen töissä iltapäivällä piti peilin edestä kävellessä ihan palata takaisin peilin eteen kauhistelemaan, miten kamala turvotus oli päällä. Jos kukaan töissä olisi erehtynyt tuolloin katsomaan mun vatsaani, niin olisivat varmasti epäilleet olevani vähintään viidennellä kuulla raskaana :nailbiting: turvotuksen lisäksi jokaisen raskauden hauskuus, ummetus, on tullut. Se ei todellakaan ainakaan helpota tuota turvotusta. :shifty:
 
Joo kyllä turvottaa! Käytän kotona melkein aina jotain urheilulegginsejä kun on niin joustavia, mutta nyt nekin puristaa :wtf:
 
Joo, turvotus + ummetus! :banghead:
Varmasti vaikuttaa itellä myös se että vedenjuonti on tuskaista kun on paha olo. Olis pakko saada enemmän vettä alas, mutta kun niin yököttää. Täytyy huomenna ostaa jotain mehutiivistettä että sais jotain makua siihen veteen, ehkä jäät auttais myös. Yäkk!! Täällä liehuva hellemekko päällä menty viime päivät, mitkään kiristävät vaatteet ei kyllä toimi. Hyi hyi hyi. Anteeksi kun manaan tätä oloa mutta jotenkin vaikea hyväksyä että kesä menee näin.
 
Tsemppiä kaikille pahoinvoiville! Itse olen ainakin toistaiseksi säästynyt siltä, ihan vain muutamina päivinä on ollut etovaa oloa. Viime sunnuntai oli kaikista pahin, silloin jo mietin täytyykö käydä oksentamassa. Mutta tämä viikko sitten taas ollut hyvin leppoisilla oloilla, väsymys ja huonosti nukutut yöunet ovat ehkä tällä hetkellä ne isoimmat oireet.

Mä muuten tilaisin jo ekat äitiyslegginsit H&M:ltä ja jestas miten mukavat ne olikaan! Voisin käyttää niitä ilman raskauttakin, sen verran pömppistä löytyy omasta takaa :laughing021 Mutta joo, kyllä tuo vatsan seutu on siis täälläkin turvoksissa, tosin onneksi tuo pömppis pelastaa :rolleyes: Tosin kevyillä mekoilla täälläkin ollaan nyt menty, legginsit olivat ainakin tänään aivan liian kuumat.
 
5+6 ja oksennus lentää kaaressa! :sad010
 
5+6 ja oksennus lentää kaaressa! :sad010
Eka oksennus päivä ja kaikki tulee ylös heti kun saan jotain alas. Ihan hirveetä taas tää pahoinvointi!
 
Eka oksennus päivä ja kaikki tulee ylös heti kun saan jotain alas. Ihan hirveetä taas tää pahoinvointi!

Eikä, ihan kauheeta. Kovasti tsemppiä sinne! Koita vaan pitää kaunis päämäärä mielessä, vaikka tollasina hetkinä se varmasti hankalaa onkin :Heartred
 
Takaisin
Top