Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä jatkuva vilu, jano, pistelyä ja vihlontaa vatsassa, hajuaisti tarpeettoman tarkka. Hurja itkuherkkyys. Fiilikset onni-pelko -akselilla. Huolestuttaa kun vatsaan sattuu, ja huolestuttaa kun siihen ei ole vähään aikaan sattunut.
 
Itse yllätyin, että oireita on jo näinkin aikaisin, kuin RV 3 + päivillä. DPO 6 ja 7 oli ihan hirveä nälkä, teki mieli vaan syödä ja syödä. Ja nyt tuo nälkäfiilis on tyyliin joka toinen päivä! DPO8 oli kovia repäisykipuja, sohvalta ylös noustessa oli mentävä ihan kaksinkerroin voihkien, kun niin mahaan sattui. Ja aamuisin on ollut etovaa oloa. Olen myös ollut ihan superväsynyt, onneksi on maskit niin voi niiden takana salaa haukotella :laughing001 Tänään on ollut ensimmäinen semisti energinen päivä. Vatsatuntemuksia on ollut yllättävän vähän, ne ovat suurimmaksi osaksi jonkun pienen hetken kestäviä tuikkauksia tms. Samoin olen yllättynyt, että rintatuntemuksia on todella vähän. Alkuun nännit olivat kipeät, nyt sekin on tasaantunut. Tai sitten olen vaan jo turtunut siihen, että rinnat ovat "muhkeammat".
 
Pahoinvointi hetkittäin ja armoton nälkä alkoi jo ennen plussaa. Lisäksi saan ravata pissillä ja juoda koko ajan. Muutoin kovinkin hyvä olo ollut :)
 
Sama vanha tuttu kiusaa mikä edelliselläkin kerralla eli unettomuuso_O Tosin energiaakin tuntuu riittävän, mutta ois ihan jees saada nukuttua silloin kuin muutkin:)
Muita oireita ei oikeastaan ole, ainoastaan aamu kahvi ällöttää.
 
Väsyttää, nälättää mutta muutoin ei juuri mitään. Pientä huimausta ja etomista. Tänään varhainen ultra
 
Täällä ei vielä oikeastaan mitään. Alavatsan jomottelua ja muita tuntemuksia ajoittain, mutta siinä se. Mutta nyt onkin vasta 4+2. :)
 
Täällä viimeyön ja tän päivää paleltanut ja ajatuskin kahvista aiheuttaa etovan olon:hungover:
Ja nyt kun en juo kahvia niin alkoi päänsärky, ehkä jossain vaiheessa saan aamu kahvin takaisin:rolleyes:
 
Muakin alkanut paleltaa. Myös menkkamaista jomotusta on yllättävän paljon ja säteilee vähän selänkin puolelle. En muista ihan tällästä esikoisen odotusajalta. Vähän pelottaa et ei kai oo huono juttu :sad001 mitään vuotoja ei onneks oo ollut.
 
Muakin alkanut paleltaa. Myös menkkamaista jomotusta on yllättävän paljon ja säteilee vähän selänkin puolelle. En muista ihan tällästä esikoisen odotusajalta. Vähän pelottaa et ei kai oo huono juttu :sad001 mitään vuotoja ei onneks oo ollut.
Mäkin oon ollu yllättynyt jomottelutuntemuksista, mulla tuntuu enemmänkin alaselässä kuin mahassa. Mutta huhtikuiseen keskenmenoon verrattuna tämä on tasaisempaa eikä todellakaan niin polttavaa kipua. Enemmän sellaista selän väsymisen tunnetta. Ja mä muistan kyllä aiemmista raskauksistakin samanlaista. Kuin menkkakipua mutta lievempää ja tasaisempaa. Uskoisin Salssu että erottaisit jos olisi huonoa kipua, ainakin minulla km-kipu oli polttavaa ja terävää. Ja silloin muut oireet loppuivat.
 
Täällä tänään 4+0 ja välillä tulee tuollaisia lieviä menkkamaisia jomotuksia. Tai sitten jotain tuikkauksia. Tiettyyn asti alavatsakivut kuuluvat raskauteen.

Tänään oli pitkästä aikaa kunnolla etova olo, aamulla kun lähdin autolla liikenteeseen mietin, pitääkö ajaa auto tien sivuun ja käydä oksentamassa. Ei onneksi kuitenkaan niin pahaksi lopulta olo muuttunut. Olo on suhteellisen pirteä, mutta samaan aikaan väsynyt. Tekisi mieli vaan haukotella koko ajan! Yöunetkin ovat vähän hajanaisia. Aktiivisuusmittarinkin mukaan yöllinen leposyke on noussut. Täytyisikin käydä katsomassa, missä vaiheessa sykkeet ovat nousseet. Mulla on aina ovulaation jälkeenkin noussut sykkeet, niin olisi hauska nähdä missä vaiheessa käyrä on noussut raskautuessa :hilarious:
 
Sama vanha tuttu kiusaa mikä edelliselläkin kerralla eli unettomuuso_O Tosin energiaakin tuntuu riittävän, mutta ois ihan jees saada nukuttua silloin kuin muutkin:)
Muita oireita ei oikeastaan ole, ainoastaan aamu kahvi ällöttää.

Muakin vaivaa unettomuus tosi pahasti. En oo tänne vielä kirjoitellut, kun keskenmeno pelottaa, mutta nyt oli pakko tulla kysymään onko jollain muulla samanlaista. Mä nukahdan illalla ihan hyvin, mutta herään tyyliin tunnin välein läpi yön. Syke hakkaa kovaa ja nälättää. Parina yönä on tullut pää kipeäksi kun ollut ilmeisesti verensokerit matalalla, niin on ollut pakko käydä syömässä.. Mulla on raskaus alkanut pakastealkionsiirrosta ja siihen vielä tukilääkitykset käytössä. Mulla on vähän semmoinen olo, että jos oma kroppa alkaa pikkuhiljaa tuottaa hormoneita (7+4 nyt), niin onko nää tukilääkkeet vähän jo liikaa. Onneksi ensi viikon jälkeen saa alkaa purkaa näitä lääkityksiä.
 
Kosmos
Mä voisin syödä vaikka joka yö läpiyön:grin
Varsinkaan aamuisin ei maistu mikään mutta kun yö saapuu niin jääkaappi alkaa tyhjeneeo_O
Ja yleensä mua väsyttää siinä 21 aikoihin ja sitten kun meen sänkyyn ni saatan hetkeksi nukahtaa ja sit ollaankin hereillä virkeänä 23-06 muutamia uni pätkiä saattaa tulla. Sitten taas aamun tullen alkaa väsyttämään:rolleyes:
 
Pelp, ihan kuin sä kuvailisit mun oloa.
 
Tänään on ollut jo vähän etovaa oloa. Ehkä ne oireet tästä alkavat ilmenemään...
 
Mulla tänään 6+0. Käyn kans yöllä jääkaapilla, kun tulee nyt joka yö heräiltyä ja kurja olo alkaa kalvaa, ni pakko hakee jotain et on edes mahdollista nukahtaa uudelleen. Inhottava kuuma olo on, mut hikeä ei sit kuitenkaan tuu. Tää kuuma ku tulee illalla ni on vaikeaa saada unen päästä kiinni. Ikkuna täytyy olla auki melkein koko ajan.
 
Kosmos, kiva kun uskallauduit mukaan keskusteluun :smiley-angelic003 Mäkin kyllä olen nukkunut vähän katkonaisesti, ja sykkeet on ilmeisesti aika tasaiseen tahtiin korkealla. Mutta nälkään en ole herännyt. Ehkä sekin tulee vielä muuttumaan.

Onko muuten kellään tuntunut maha tosi pinkeältä näillä ekoilla viikoilla? Olen myös huomannut, että välillä saattaa "juilia" oikeaa kylkeä (EDIT: siis vasempaa kylkeä :joyful: Mitähän mun aivot on raskauden edetessä :laughing021) :confused004 Tänään kun käytiin syömässä niin sen jälkeen alkoi se juiliminen. Menee kyllä jonkin ajan kuluttua ohitse.
 
Muokattu viimeksi:
Mul on taas tänää ollu aika oireeton olo. Mieli kehittelee jotain ”keskeytynyt keskenmeno”-ajatuksia. Häiritsee siis kun esikoisesta näillä main paha olo vaan yltyi, ja mul on ollu kyl melkein pari viikkoa tällasena ja nyt melkein vähemmän oireita ku viikko sit. Ei mulla keskenmenoa oo koskaan ollu, mut on tää kyl kummallista. Mietin et menisinkö viel ostaa yhen testin. Ens pe mul on kyl varhaisultra.
 
Mul on taas tänää ollu aika oireeton olo. Mieli kehittelee jotain ”keskeytynyt keskenmeno”-ajatuksia. Häiritsee siis kun esikoisesta näillä main paha olo vaan yltyi, ja mul on ollu kyl melkein pari viikkoa tällasena ja nyt melkein vähemmän oireita ku viikko sit. Ei mulla keskenmenoa oo koskaan ollu, mut on tää kyl kummallista. Mietin et menisinkö viel ostaa yhen testin. Ens pe mul on kyl varhaisultra.

Mulla on ihan samat fiilikset.. tuntuu et on nyt paljon vähemmän oireita kun viikko sit, saatika millaset oireet oli esikoisen aikana. Oon toisaalta miettinyt et nyt kun on kotona 1-vuotias viilettämässä niin en ehdi ihan jokaista tuntemusta niin tarkasti miettiäkään. Mut ehkä sekin ku mullakaan ei oo aiempia keskenmenoja ja kun ne on valitettavasti niiin yleisiä, et pakko kai se olis omalle kohdallekin joskus osua. On tää alkuraskaus aika ahdistavaa aikaa :sorry:
 
Sesilia ja Salssu, eikö se ole kuitenkin yleistä, että oireet voivat vaihdella eri raskauksien kesken? Ja oireetkin varmaan sitten vähän vaihtelevat? Ilmeisesti normaaleissa raskauksissa on 15 % keskenmenoprosentti, hoitoalkuisissa sitten taas n. 15-30 % (en nyt ulkoa muista, oliko eka luku 15 vai 20 %). Mutta on tämä kyllä välillä ahdistavaa, jos ei ole oireita se voi tuntua väärältä ja sitten taas esim. kun itsellä on tänään pariin otteeseen sattunut mahaan ihan pienen hetken, sekin tuntuu sitten väärältä oireelta :sad001 Toivon, että saataisiin pienet syliin asti :Heartred
 
Takaisin
Top