Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla alko pahoinvointi 5+2 (eli siis tän viikon maanantaina). Eilen oli tähän mennessä pahin päivä, mutta toisaalta tein töitä enkä voinut levätä kokoaikaa. Onneksi oli etätyöpäivä, niin pystyi välillä vaihtamaan työpöydän äärestä sohvalle. :grin

Oloa on helpottanut lämmin kasvisliemi. Tänään sain syötyä hieman paremmin ja enemmän enkä ole yrjönnyt kuin kaksi kertaa!

Ihailen kyllä teitä, jotka saatte syödyksi, vaikka mikään ruoka ei maistu! Itselle se on jotenkin hankalaa, mutta yritän parhaani!

Kyllä ne paremman olon ajat odottaa vielä meitä kaikkia!
 
Voi kurjuus teitä, jotka oksennatte useamman kerran päivässä :sorry: Suubi, jatkuiko noin voimakas pahoinvointi ihan synnärille asti aiemmissa raskauksissa?
 
Voi kurjuus teitä, jotka oksennatte useamman kerran päivässä :sorry: Suubi, jatkuiko noin voimakas pahoinvointi ihan synnärille asti aiemmissa raskauksissa?
Ei onneksi, johonkin puoli väliin.
 
Suubi, onneksi pahoinvointi ei ole aiemmin kestänyt synnärille asti, vaikka on se puolivälikin toki pitkä aika oksentaa :sad001

Erehdyin eilen syömään mäkkärin bicmacin ja muutaman ranun. Tuntui, ettei ruoka sulanut koko iltana ja vatsalaukussa on vielä tänäänkin "kivi" :meh: kiven lisäksi närästys ei tunnu helpottavan :shifty:
 
Te jotka kärsitte vatsan turvotuksesta/ummetuksesta (täällä ollut samaa vaivaa, heh), niin ootteko kokeillu magnesiumlisän syömistä? Tätä mulle suositeltiin varhaisultrassa, kun käytiin raskausoireita läpi. Otan aamulla ihan ekana heräämisen jälkeen 1-2 poretablettia marketista ostettua magnesiumia ja se on kyllä auttanut.
 
Täällä myös sietämätön pahoinvointi, alkoi jotakuinkin kohdassa 5+4. Nyt ollaan 7+1 eikä mikään auta varmuudella. Välillä hiukan hellittää hetkeksi kun syö kirsikkatomaatteja tai melonia tai jotain muuta raikasta, sitten jatkuu taas. Joskus ei auta mikään kunnolla, mutta tyhjällä mahalla on ihan pahinta. Tietyt ruoat etoo niin pahasti ettei voi edes katsoa, ja hajut saa välittömän kakomisreaktion. Sykli on mulla sellainen, että se alkaa aamulla heti kun on kunnolla hereillä, aaltoilee päivän aikana ja voimistuu taas illalla. Välissä oli joku päivä parempi, ja silloin olin tietysti siitä huolissaan enkä osannut nauttia :meh:
 
Pahoinvointia (huimausta, etomista, oksentelua, "krapulaista merisairautta") oli vkoilla 6 ja 7 mutta nyt 8 ja tuntuu että pahin olisi EHKÄ mennyt ohi. Toivottavasti. Suolaista ja rasvaista tekee mieli ja se on ehkä vähän helpottanut olokin, osa ruuista toki tökkii. Esim subi ja mäkkäri ovat saaneet ihan hyvän olon,m ikävä kyllä
 
Täällä nyt kai 6+3, oon oksentanut viikon verran. En uskalla ajatella kauanko jäljellä.

Ja kyllä turvottaa ja painoa tullut pari kiloa kun koko ajan paniikissa yrittää syödä edes jotain. Kroppa ihan sekaisin tästä. Töissä esimies tuijotti eilen mun mahaa (näyttää kuin olis puolivälissä koska jäätävä turvotus ja mikälie).

Kertakaikkisen kauhea olo. Yritän lähettää jotain voimavirtaa teille muille yrjööjille. Jotenkin me tästä päivä kerrallaan selvitään eiks niin. :Heartred
 
Miten muuten, onko teillä rintaoireet vaihdelleet tai ollut ollenkaan? Itselläni tuntuu, että rinnat ovat nyt latistuneet, tänään 6+2. Tasan 6+0 oli nännit kipeät ja rinnat muhkut. Tosin minusta on tuntunut rintojen muhkeuden vaihdelleen jo aiemminkin, mutta kieltämättä tämä oireiden vaihtelevuus huolestuttaa :sorry: Onneksi ensi tiistaina on varhaisultra niin on sen jälkeen sitten viisaampi!

Ja sympatiaa teille pahoinvoiville :Heartred Itseä välillä etoo ja kuvottaa, mutta olen sen suhteen päässyt todella helpolla.
 
Miten muuten, onko teillä rintaoireet vaihdelleet tai ollut ollenkaan? Itselläni tuntuu, että rinnat ovat nyt latistuneet, tänään 6+2. Tasan 6+0 oli nännit kipeät ja rinnat muhkut. Tosin minusta on tuntunut rintojen muhkeuden vaihdelleen jo aiemminkin, mutta kieltämättä tämä oireiden vaihtelevuus huolestuttaa :sorry: Onneksi ensi tiistaina on varhaisultra niin on sen jälkeen sitten viisaampi!

Ja sympatiaa teille pahoinvoiville :Heartred Itseä välillä etoo ja kuvottaa, mutta olen sen suhteen päässyt todella helpolla.
Mulla kipuilua ja kasvamiset on vasta siinä vaiheessa tullut eteen kun maito on noussut. Älä huolestu oireiden vaihtelevuudesta.
 
Itsellä ei ainakaan toisessa (ensimmäisestä en muista) raskaudessa ollut minkäänlaista rintojen arkuutta tai kipua. Nyt tässä kolmannessa raskaudessa rinnat alkoivat kipuilla samoihin aikoihin pahoinvoinnin kanssa ja ovat edelleen "puristeluherkät" :hilarious: silloin, kun rinnat alkoivat tässä raskaudessa ensimmäistä kertaa aristaa, tuntui yhtenä hetkenä, että maito olisi noussut rintoihin ja rinnat olisivat alkaneet vuotaa. Oli ihan pakko katsoa paitaa, että oliko maitoa vuotanut oikeasti, mutta paita silloin oli ainakin kuiva.
 
Mulla kipuilua ja kasvamiset on vasta siinä vaiheessa tullut eteen kun maito on noussut. Älä huolestu oireiden vaihtelevuudesta.

Joo, täytyisi osata ottaa rennosti tästä oireiden vaihtelevuudesta, helpommin sanottu kuin tehty :hilarious: Nekin olisi ehkä helpommin ymmärrettävissä, jos olisi tiedossa syy, miksi oireet vaihtelevat :p

Itsellä ei ainakaan toisessa (ensimmäisestä en muista) raskaudessa ollut minkäänlaista rintojen arkuutta tai kipua. Nyt tässä kolmannessa raskaudessa rinnat alkoivat kipuilla samoihin aikoihin pahoinvoinnin kanssa ja ovat edelleen "puristeluherkät" :hilarious: silloin, kun rinnat alkoivat tässä raskaudessa ensimmäistä kertaa aristaa, tuntui yhtenä hetkenä, että maito olisi noussut rintoihin ja rinnat olisivat alkaneet vuotaa. Oli ihan pakko katsoa paitaa, että oliko maitoa vuotanut oikeasti, mutta paita silloin oli ainakin kuiva.

Sekin on jännää, miten oireet vaihtelevat eri raskauksien välillä! Mutta samalla myös ihan loogista. Täällä esikoinen tulossa, niin jännityksellä odotan miltä tuo maidon nouseminen sitten tuntuu :hilarious:
 
Onko muilla aivastelua raskausoireena? Mulla nyt pari viikkoa ollut aivan älytön aivasteluputki, johon ei auta allergialääkkeet eikä mitkään. Ei pitäisi olla mitään muuta aiheuttajaa tällä hetkellä tiedossa, joten liittyykö raskauteen? Lyhyellä googlailulla löysin vähän muitakin vastaavaa kokeneita :think005
 
Onko muilla aivastelua raskausoireena? Mulla nyt pari viikkoa ollut aivan älytön aivasteluputki, johon ei auta allergialääkkeet eikä mitkään. Ei pitäisi olla mitään muuta aiheuttajaa tällä hetkellä tiedossa, joten liittyykö raskauteen? Lyhyellä googlailulla löysin vähän muitakin vastaavaa kokeneita :think005

Itseäni ei ole sen enempää aivastuttanut, kuin normaalisti :) Mutta koska jokainen on yksilö, niin ihan varmasti jollain voi olla tuokin oireena.
 
Mä olen tullut siihen lopputulemaan, että mikä tahansa outous voi olla raskausoire :hilarious:

Oon ollut koko viikon aivan poikki. Juhannuksena sai ladata akkuja, mutta tuntuu, että akut tyhjeni kertaheitolla maanantaina. Tuntuu, että töiden jälkeen ei jaksa mitään. Lisäksi olo tuntuu koko ajan jotenkin tukalalta, etenkin jos syö vähänkään liian suuren annoksen ruokaa. Eilen syötiin päivälliseksi grillattuja hodareita ja salaattia. Söin kaksi hodaria ja salaattia ja olin vielä yöllä aivan ähky täynnä. Onko teillä ollut tätä ähkyä?
 
Mä olen huomannut, että ähky ja täysi olo tulee todella helposti, ja se onkin sitten tukala olo pidemmän aikaa :blackeye: Välillä tekisi myös mieli vedellä herkkuja kaksin käsin, mutta kun niistä tulee huono olo ja jopa tuo täysinäinen olo, niin niidenkin määrää on tullut säännösteltyä :rolleyes:

Ja sama juttu, nyt on pari työpäivää takana juhannuksen jälkeen ja olo on ihan tööt :wtf: Töiden jälkeen ei tosiaankaan jaksa mitään, olen yrittänyt ennen työpäivän alkua hoitaa pakollisia asioita niin saa ne jotenkin hoidettua.
 
Mä olen tullut siihen lopputulemaan, että mikä tahansa outous voi olla raskausoire :hilarious:

Oon ollut koko viikon aivan poikki. Juhannuksena sai ladata akkuja, mutta tuntuu, että akut tyhjeni kertaheitolla maanantaina. Tuntuu, että töiden jälkeen ei jaksa mitään. Lisäksi olo tuntuu koko ajan jotenkin tukalalta, etenkin jos syö vähänkään liian suuren annoksen ruokaa. Eilen syötiin päivälliseksi grillattuja hodareita ja salaattia. Söin kaksi hodaria ja salaattia ja olin vielä yöllä aivan ähky täynnä. Onko teillä ollut tätä ähkyä?

Ähky on kyllä ihan todellinen, jatkuvasti nälkä koska pitää syödä pieniä annoksia. Viime viikolla yritin pureskelua viimeistä grillimakkaran palasta, kunnes tuli stoppi; ei mene alas. Kohta tuli kaikki ylös, onneksi oli jäätelöä pakkasessa :p
 
Joo täällä tulee myös ähky helposti. Sopiva ruoan määrän arviointi on käynyt tosi tarkaksi. Jossain vaiheessa oli syömisen jälkeen aina hiukan parempi olo, mutta nykyään tulee 15-20 minuutin kuluttua tosi huono olo. Ja ylipäätään tämä pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu, toistaiseksi se on lähinnä pahentunut entisestään. Ja sairas väsymys, vähän väliä pitäisi levätä, mutta se nyt ei töissä oikein onnistu.
 
Mullakin tulee muuten helposti ruoan jälkeen huono olo, n. 30-40-50 minuutin kuluttua. Olen miettinyt, liittyykö se verensokerin heittelyyn tai sitten vaan on raskaudesta johtuvaa. Tai siis raskauden myötähän tämä on tullut. Varsinkin silloin, jos on syönyt tuhdimman tai jonkun makeamman välipalan. Mielestäni kasviksien ja hedelmien syömisen jälkeen ei tällaista ilmene.

Tänään oli sellainen väsymys, että meinasin nukahtaa istualleen. Takana oli huonosti nukuttu yö, mutta silti tuo kooma oli ehkä pahin tähän mennessä :sad001 Missähän vaiheessa on ok hakea väsymykseen sairaslomaa ja myönnetäänköhän sellaista? :bored: Töissäkään ei kyllä miehityksen takia voisi jäädä kovin kevein perustein pois.
 
Pahoinvointi on nyt viikolla 13 suurimmaksi osaksi helpottanut. Viikosta 8 alkaen oksentelin muutamia kertoja viikossa, hajut etoi pahasti ja sai yökkäilemään. Väsymys on ollut kiusana. Nyt sekin vähentynyt, eikä oo enää niin paljon rintojen arkuutta ja muita yleisimpiä oireita. Ihan alussa, viikoilla 4-5 oli niin kovia alavatsakipuja että jouduin ottamaan särkylääkettä, pahempia kuin ikinä menkkojen aikana. Ruokahalu on ollut normaalia huonompi.
 
Takaisin
Top