Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla oli kans alkuviikko pää pöntössä, eilen paljon parempi ja tänään sitten aaltoillut. Luulen et mitä enemmän rasitusta, sitä herkemmin huono olo. Mutta kyllä itseäkin huolestutti heti kun olikin yhtäkkiä hyvä päivä. Muutoin on tissit kipeät ja väsyttää. Vessassa pitää ravata öisinkin. Ehkäpä sitä pitäisi jollain tasolla yrittää vaan luottaa tulevaan, mutta ei ole helppoa. :banghead:
 
Mulla oli todella oireetonta alussa. Kerkesin siitäkin jo olla huolissaan. :confused:

Nyt viikon kärsinyt 24/7 pahoinvoinnista mikä yltyy välillä tosi rajuksi niin ei tämäkään kivaa ole. :yuck: Ja luultavasti tulen stressaamaan jos/kun pahoinvointi loppuu. :hilarious:

Kunpa nyt osais olla stressaamatta ja uskoa, että kaikki on hyvin. :rolleyes:

On tämä odottaminen kyllä niin odottamista. Ja alussa kaikkea epätietoisuutta. Ei sovi tämmöiselle malttamattomalle, kaikki tänne heti luonteelle. :laughing001
 
Alkuraskaus on kyllä valehtelematta koko raskausajan stressaavinta aikaa! Ensin joutuu kuulostelemaan, onko siellä vatsassa mitään. Sen jälkeen kauhistellaan oireita, oireettomuutta ja oireiden muutoksia. Sitten odotellaan ultria ja pelätään pahinta. Vasta kun ensimmäinen kolmannes on ohi, voi edes hetkeksi huokaista, kunnes aletaan ihmetellä, milloin liikkeiden pitäisi alkaa viimeistään tuntua. Ihana, kamala odotusaika :hilarious:
 
Jatkan vielä. Mulla pahaa oloa aiheuttaa vain nälkä tai liian suuri annos kerralla syötynä. Tilattiin eilen kotiin ruokaa (aivan ihania tacoja!!!!) ja erehdyin syömään kaksi sellaista. Olin oksennus kurkussa koko illan ja kirosin typeryyttäni, kun söin liikaa. Tänään harkitsen jälleen kerran tacojen tilaamista :hilarious:
 
Jaa täällä olikin oireketju. No listaanpas tänne tähän asti esiintyneitä oireita:

-palelu
-kuuma olo
-hikoilu
-ilmavaivat
-röyhtäily
-vatsakipu
-kun liikahtaa nopeasti-vatsakipu
-munasarjojen jomotukset
-vatsa pömpöhtänyt
-itkuherkkyys
-vihaisuus
-lievä etominen
-ruokahimot
-uniongelmat/heräily
-pissatus
-tissikivut

Onhan näitä jo näköjään kertynyt :grin
 
Mulla on niin oireetonta että aivan huolettaa. Nännit on vähän arat jos niihin koskee, mutta ei muuta. Pitäis vaan osata nauttia tästä kun on ihan normi olo:grin noo jos esikoisen raskautta seuraa pitäisi parin viikon sisään alkaa väsymys ja pieni ällötys, eli vaan pieniä ruoka-annoksia menee ja silloin maistui kaikki raikas eli salaatit yms. Katotaan miten käy oireitten kanssa.
 
Mulla on niin oireetonta että aivan huolettaa. Nännit on vähän arat jos niihin koskee, mutta ei muuta. Pitäis vaan osata nauttia tästä kun on ihan normi olo:grin noo jos esikoisen raskautta seuraa pitäisi parin viikon sisään alkaa väsymys ja pieni ällötys, eli vaan pieniä ruoka-annoksia menee ja silloin maistui kaikki raikas eli salaatit yms. Katotaan miten käy oireitten kanssa.
Mä ymmärrän sua hyvin. Tänään mulla ei ole oikein mitään oireita ollu, tai ehkä vähän lämmin olo on kyl. Heti tulee mieleen että joku on pielessä, vaik oikeesti ihanaa jos ei ole mitään kärsimystä. Mun ystävällä oli tosi oireeton raskaus ja voi kuinka olisin esikoisen kohdalla toivonu et olis ollu mullaki niin. Mut tietty kääntöpuolena on sit se huoli koko ajan :confused1
 
Mulla oireina etova olo ja herkkä mieli. Rintojen arkuuden puuttumista ihmettelen, mutta eiköhän sekin sieltä ehdi tulla.
 
Mulla ainoa oire tällä hetkellä on sellainen jännä pieni paineen tunne tuolla häpyluun seudulla. Saa nähdä tuleeko jossain välissä se ettei kahvi maistuu. Yleensä eka kolmannes on ollut kahvin suhteen vaikea mutta mua ei yhtään haittaisi vaikka tää suhde pysyisi hyvänä koko ajan.
 
Yöunetkin ovat tällä hetkellä aivan liian pitkiä välejä syömisen suhteen. Herään aamuöisin kovaan nälkään. Sitten, kun en mene silloin yöllä jotain syömään, vaan jatkan unia niin aamulla on sitten aivan kamala kuvotus. :hungover:
Täytyy ehkä alkaa ottaa öisin banaani yöpöydälle. :hilarious:
 
Täällä myös tänään aamulla ihan järkyttävä nälkä herätessä.
 
Uskokaa tai älkää, niin mulla on ollut jo tovin harjoitussupistuksia. Ne alkoi kakkosta odottaessa myös varhain. Luonnollisestikaan en pääse tunnustelemaan päältä päin, kovettuuko kohtu (kun se on vielä tuolla alhaalla), mutta se tunne on muutoin ihan sama, mikä tuntuu "sisuskaluissa" :hilarious:
 
Uskokaa tai älkää, niin mulla on ollut jo tovin harjoitussupistuksia. Ne alkoi kakkosta odottaessa myös varhain. Luonnollisestikaan en pääse tunnustelemaan päältä päin, kovettuuko kohtu (kun se on vielä tuolla alhaalla), mutta se tunne on muutoin ihan sama, mikä tuntuu "sisuskaluissa" :hilarious:

Voi ei! Nyt jo! :wideyed: :hilarious: mulla myös kuopuksen aikaan alkoi varhain ja ei ne kivoja ollut. :confused: Vielä en ole tuntenut. :grin Esikoisen aikaan en osannut tulkita.
 
Uskokaa tai älkää, niin mulla on ollut jo tovin harjoitussupistuksia. Ne alkoi kakkosta odottaessa myös varhain. Luonnollisestikaan en pääse tunnustelemaan päältä päin, kovettuuko kohtu (kun se on vielä tuolla alhaalla), mutta se tunne on muutoin ihan sama, mikä tuntuu "sisuskaluissa" :hilarious:
Mullaki oli sillon ku plussasin reilu vko sit, ni useana päivänä ”vatsa kovana”. Mietin et oliks ne harkkasupistuksii ja ajattelin et ehkä mul tulee keskenmeno tms. Piti jo kävelläki vaappuen, ku vatsa oli sellanen pelti. Ja nyt ku ne loppu ni oon siitä taas vetäny johtopäätöksen et jotain on pielessä..

Milloin teillä jotka yökkäätte on alkanu oksentelu? Mä pelkään niin jäätävästi sitä ja ihmettelen ku mun oireet ei lisäänny. Tein vikan testinki tänään ja se oli tasavahva viivoiltaan, voimakkaampi kuin viimeks joitain päivii sit. Mulla nyt 5+3. Toisaalta luin jostain, et tokaa lasta odottaes ei välttämättä moni voi niin huonosti kuin ekalla kerralla. Olis kiva tietää johtuisko siitä, et nyt lievempää kaikki, tai sit mul ei vaan oo viel huipussaan nuo oireet ku vast näin alussa koko homma. Voi olla et viimeks alko myöhempää mut en muista vaa milloin :scratch
 
Milloin teillä jotka yökkäätte on alkanu oksentelu?

Mulla pahoinvointi alkoi tässä raskaudessa 5+6. Sellasta ihanaa 24h kuvotusta ja muutaman kerran yltynyt niin kovaksi, että on ylös tullut. (Onneksi on aika korkea tuo oksennusrefleksin taso).
  • Esikoisesta pahoinvointi alkoi paljon myöhemmin (varmaan rv7-8 tjn :think005, mutta se kestikin sitten sinne synnärille asti :hungover: ).
  • Kuopuksesta ei ollut pahoinvointia oikein nimeksikään. Ehkä alussa jotain pientä, mutta erittäin pientä.
  • Nyt kolmannesta tämä on kyllä kaikista rajuinta (tai sitten aika on kullannut muistot oikein huolella :hilarious: ), mutta elättelen toivoja, että tämä kuitenkin loppuisi jossain vaiheessa eikä kestäisi synnärille asti. :angelic:

Jospa sinulla olisi tällä kertaa se rauhallisempi oireinen eikä tarvitsisi kärvistellä pahoinvoinnissa. :happy: varmasti kaikki kuitenkin siitä huolimatta on hyvin ja ihanaa kun viivat ovat vahvistunut. :Heartred
 
Voi ei! Nyt jo! :wideyed: :hilarious: mulla myös kuopuksen aikaan alkoi varhain ja ei ne kivoja ollut. :confused: Vielä en ole tuntenut. :grin Esikoisen aikaan en osannut tulkita.

Muistelisin, että vaikka harkkarit alkoi hyvissä ajoin, niin ne ei toisessa kolmanneksessa vaivannut yhtä paljon. Viimeisessä kolmannessa niitä tuli sitten taas reilusti. Joskus joku lääkäri sanoi, että mulla on supistusherkkä kohtu. Eipä se kyllä kamalasti auttanut synnytyksissä, vaikka kovasti kohtu treenasikin supistelua :hilarious:
 
Mulla ei oo vielä erityisiä oireita, ehkä tissien olemassa olon tiedostaa herkemmin mut ei oo arat vielä. Lievää etomista silloin tällöin, kipuja ei oo enää muutenku jos liikkuu liia nopeesti. Mul on aiemmissa alkanu 6-7 viikolla niin niitä odotellessa :):woot:
 
Tänään ei ruoka olekaan enää sitten maistunut. Yököttää, mutta pakko silti syödä jotain, ettei tulisi kahta kauheampi olo. Yööööh :yuck:
 
Mulla sama. Ruoka tökkii eikä oikeastaan ole nälkäkään, vaikka yleensä syön tosi säännöllisesti ja kroppa on tottunut siihen :wtf: mulla tuppaa verensokeritkin laskemaan aika nopeesti niin oon koittanu väkisin syödä jotain pientä.
 
Mä käänsin äsken kylkeä sängyssä äkkiliikkeellä ja jossain sisuksissa repäisi pahasti. Näköjään äkkiliikkeet saa unohtaa.
 
Takaisin
Top