Millaisia raskausoireita sinulla on?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Ennen plussaa:
-vilu ja lämmöt 37,4

Plussaamisen jälkeen alkoi:
-menkkamaiset jomottelut iltaisin
-välillä neulamaista paikallista kipuilua kohdussa
-väsymystä
-vilua
-välillä kevyesti huono-olo aamulla
-jano
-välillä ärtynyt olo
 
ei oikein kummempia oireita itsellä. aiemmin on nippailua alavatsassa ollut, eilen oli menkkajomotuksia ja nyt tuntuu kuin olisi ilmapallo alamasussa :grin toivon ettei tuu kovia raskausoireita :shy:
 
Ennen plussaa rinnoissa oli tunnetta että maito nousee, plussan jälkeen menkkamaista jomotusta. Esikoisesta selvisin tosi lievin oirein (paitsi väsymys oli jäätävä ehkä 7 viikosta eteenpäin) joten toivon samaa oireettomuutta nytkin:happy:
 
Mitä oireita tammikuisilla on nyt menossa vai onko mitään? Olen itse edelleen lähes oireeton. Pientä vilua, ajoittaista alavatsan/kohdun nippailua ja jomotusta. Joskus liian pitkän ateriavälin tai suuren ruoan jälkeen saattaa olla hetken aikaa etova olo. Ei muuta.

Kävin aikaisemmasta odotusryhmästä (9/2018) kurkkimassa, mitä oireita tuossa raskaudessa oli, eikä silloinkaan ollut sen ihmeellisempiä. Pahoinvointi oli alkanut silloin 6+1. Tuohon olisi vielä muutama päivä aikaa :nailbiting: stressaavan luonteeni tuntien tiedän, että jos pahoinvoinnin oireita ei tämän viikon lopulla näy, olen aivan varma, että kaikki ei ole hyvin. Onneksi reilun viikon päästä on alkuraskauden ultra :smiley-angelic001
 
Siis mä olin kirjoittamassa aivan samaa viestiä tänne! :wideyed:

Että joko teillä on minkäänlaisia oireita, kun itsellä on aika hiljaista sillä rintamalla. :oops:

Joitain nipistelyjä ja kiristelyjä alavatsalla silloin tällöin ja turvotusta.
Jos nälkä yltyy tai syön liikaa niin vähän etoo, mutta sekin menee nopeasti ohi. Kaikki ruoka kelpaa ja maistuu. Ehkä liiankin hyvin välillä. :hilarious:
Se jatkuva pissahätäkin on helpottanut. o_O
Toki olen kyllä ehkä vähän normaalia väsyneempi ja hengästyn jos kävelen ja puhun samaa aikaa. :confused:

Sitten mietin onko nämä kaikki vaan normaalia ruumiintoimintaa ja nyt vain huomaan ne, kun yritän epätoivoisesti etsiä oireita. :pompus:

Tuntuu, että sinne varhaisultraankin on ikuisuus. Niin kovasti haluisin käydä jo kurkkaamassa mitä sinne kuuluu. :sorry:

Edit. Hei ja ainiin onhan mulla myös sellaistaa kuivaa nenäntukkoisuutta. Erityisesti makuuasennossa. Sitä oli kuopuksenkin odotuksen aikana. Miten voikin vähän ilahtua jostain tämmöisestä vaivasta. :hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
Siis mä olin kirjoittamassa aivan samaa viestiä tänne! :wideyed:

Että joko teillä on minkäänlaisia oireita, kun itsellä on aika hiljaista sillä rintamalla. :oops:

Joitain nipistelyjä ja kiristelyjä alavatsalla silloin tällöin ja turvotusta.
Jos nälkä yltyy tai syön liikaa niin vähän etoo, mutta sekin menee nopeasti ohi. Kaikki ruoka kelpaa ja maistuu. Ehkä liiankin hyvin välillä. :hilarious:
Se jatkuva pissahätäkin on helpottanut. o_O
Toki olen kyllä ehkä vähän normaalia väsyneempi ja hengästyn jos kävelen ja puhun samaa aikaa. :confused:

Sitten mietin onko nämä kaikki vaan normaalia ruumiintoimintaa ja nyt vain huomaan ne, kun yritän epätoivoisesti etsiä oireita. :pompus:

Tuntuu, että sinne varhaisultraankin on ikuisuus. Niin kovasti haluisin käydä jo kurkkaamassa mitä sinne kuuluu. :sorry:

Edit. Hei ja ainiin onhan mulla myös sellaistaa kuivaa nenäntukkoisuutta. Erityisesti makuuasennossa. Sitä oli kuopuksenkin odotuksen aikana. Miten voikin vähän ilahtua jostain tämmöisestä vaivasta. :hilarious:

Ihana, että jollakin toisella on myös ihan samaa, niin tulee "turvallisempi" olo. Olisi kuitenkin tosi epätodennäköistä, että kahdella täysin samalla la:lla varustetulla henkilöllä olisi jotain pielessä :shifty: mutta kylläpä saa taas ihmetellä, kuinka epävarmaa ja pelottavaa raskaanaolo on - etenkin alkuraskaudessa!
 
Mulla on lähinnä väsymystä ja vähän alavatsakipua. Vaikea sanoa mikä on raskausoiretta ja mikä on seurausta kaikista niistä piikeistä mitä olen joutunut vatsaan pistämään viimeisen kuukauden aikana
 
Mulla on kadonnut ne vähäisimmätkin oireet eli menkkamainen jomotus ja rintojen arkuus. Katoin että esikoisesta alkoi 7+ viikoilla väsymys mikä oli ensimmäinen kunnon oire joten jos olis taas sinne asti oireettomana:grin

Mieliala muuten heittelee, tai kun ärsyttää niin ärsyttää niin paljon että tekis mieli itkeä. Ja tänään työkaveri luki lapsille kirjaa missä syntyi pikkusisko ja meinas tulla itku:sad010
 
-laatta meinaa lentää hampaita pestessä, etenkin aamusin
-etova olo iskee, jos ei syö säännöllisesti
-alavatsan tuntemukset (turvotus yms)
-jatkuva palelu
-arat rinnat
-helpommin hengästyminen
 
Mulla lähteny melkeen kaikki vatsatuntemukset pois. Nyt ainoastaan väsymystä ja palelua.
 
Tänne rantautuu pari päivää sitten repäisykivut. Yhtään ei uskalla tehdä yhtäkkisiä liikkeitä/aivastaa, kun aina vihlasee. Ruokaillessa huomasin myös eilen selkeää etomista, mutta se menee aina suht nopsaan ohi. Ehkä tällä kertaa sitä kuukauden jatkuvaa 24/7 ellovaa oloa ei tulisi ollenkaan..? :smiley-angelic006
 
Voihan kuvotus. :yuck:
Kamala olo alkoi torstaina (5+6) ja pahenee vain päivä päivältä. :sick009

Esikoisen odotusaikana pahoinvointi alkoi paljon myöhemmin ja kesti synnärille asti.
Kuopuksen odotusaikana taisi olla kuvotusta ihan muutaman hassun kerran, jos ei muistanut / kerinnyt syödä ja se menikin heti ohi, kun söi.

Näin nämä kaikki murut (ja jo ihan odotusajat) ovat erilaisia. Omanlaisia. :Heartred:Heartpink:Heartblue

Mitenkäs te muut jakselette? :)
 
Voihan kuvotus. :yuck:
Kamala olo alkoi torstaina (5+6) ja pahenee vain päivä päivältä. :sick009

Esikoisen odotusaikana pahoinvointi alkoi paljon myöhemmin ja kesti synnärille asti.
Kuopuksen odotusaikana taisi olla kuvotusta ihan muutaman hassun kerran, jos ei muistanut / kerinnyt syödä ja se menikin heti ohi, kun söi.

Näin nämä kaikki murut (ja jo ihan odotusajat) ovat erilaisia. Omanlaisia. :Heartred:Heartpink:Heartblue

Mitenkäs te muut jakselette? :)

Kurja, jos olo on äitynyt noin pahoinvoivaksi :sad001 kyllähän se kehno olo syö sitä omaa jaksamista aika paljon - toivottavasti pahoinvointi ei kestäisi ihan synnärille asti :smiley-angelic001 Tämä oli kuitenkin hyvä muistutus, että kaikki raskaudet ovat erilaisia, myös silloin, kun odottaja pysyy samana :Heartred

Mä olen aivan tukossa. Katsoin siitepölykarttaa ja täällä näyttäisi olevan erityisen paljon koivun siitepölyä ilmassa. Toivotaan että menisi nopsaan ohi, ettei tarvitse montaa päivää niiskuttaa.
 
Hyvin vähäisiä oireita vielä. Vilu taisi olla ensimmäinen oire ja tämä etenkin iltaisin. Tänään olen huomannut hengästyväni helpommin ja todella lievää ellotusta aika ajoin.
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon päässyt jo halailemaan pönttöä. Todella kiva yrittää olla töissä. Jos syö, tulee paha olo, jos ei syö, tulee paha olo. :meh: Esikoisen kohdalla en voinut pahoin ollenkaan, kuopuksen kohdalla oksensin kerran ja voin kyllä huonosti, mutta tuntuu pahenevan tämä oire lapsi lapselta. Tänään taas aamulla yllättävän hyvä olo ja tottakai sitä heti mietti, että onkohan kaikki hyvin. Kumma kun mikään ei kelpaa :grin

Voimia kaikille oireiden kanssa, ne voi olla tosi kokonaisvaltaisia ja viedä mielen aika matalaksi, vaikka samalla oliskin todella onnellinen:Heartblue
 
Nopeasti asentoa vaihtaessa tuntuu kipua vatsassa ja väsyttää :sleep011
 
Dodii! :joyful: Minä tuolla tuumailujen puolella huhuilin että mitä oireita porukalla, niin täällähän olikin sille jo oma ketju valmiina!..

elikkäs: kahvi etoi tänään ekaa kertaa (saattaapi toki johtua päänsärystäkin..)

väsyttää, huippaa, välillä tuntemuksia alavatsalla, repäisyjä yms

:hungover: :happy: :dead:
 
Eilen oli tosi itkuherkkä päivä. Unettomuutta vaikka väsyttää. Päikkäreitä en ole nukkunut. Aamulla kun heräsin oli tukkoinen olo. Muuten koko päivä on ollut tosi oireeton, kun aamukahvikaan ei tökkinut yhtään tänään. Toivottavasti ei ole huono merkki. :sorry:
 
Täällä ainakin oireet aaltoilevat jopa päivän sisällä. Tänään esim on ollut etovaa oloa, kohdun juilimista ja repäisykipuja. Näistä kaikki tulevat ja menevät miten sattuu, joten en jaksa enää huolehtia asiasta :hilarious: oireiden vaihtelu kuulunee siis asiaan :)
 
Takaisin
Top