Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä nyt 14+ on pahoinvointi pikkuhiljaa helpottanut. On päiviä jolloin ei edes tule yökkäiltyä, mutta sitten taas on päiviä jolloin on etova olo koko ajan ja pariin tuntiin ei mikään pysy sisällä. Oon toisaalta huomannut, että noina päivinä on myös ollut kova päänsärky eri syistä johtuen, eli päänsärky on ilmeisesti se mikä aiheuttaa tai ainakin todella paljon pahentaa huonovointisuutta. Hampaiden pesu illalla saa vielä välillä yökkimään, kun hammastahnavaahdon pois sylkeminen muistuttaa niin paljon oksuasentoa :rolleyes: Tuo taitaa olla vain psyykkistä, ja toivottavasti unohtuu pian.

Mulla ei mitään oksentelemisia ole ollut, mutta tuo hammastahnan pois sylkeminen on kyllä joka raskaudessa aiheuttanut yökkäilyä.:puke_r
Mistä lie sekin johtuu.:rolleyes:

Täällä nyt 14+ on pahoinvointi pikkuhiljaa helpottanut. On päiviä jolloin ei edes tule yökkäiltyä, mutta sitten taas on päiviä jolloin on etova olo koko ajan ja pariin tuntiin ei mikään pysy sisällä. Oon toisaalta huomannut, että noina päivinä on myös ollut kova päänsärky eri syistä johtuen, eli päänsärky on ilmeisesti se mikä aiheuttaa tai ainakin todella paljon pahentaa huonovointisuutta. Hampaiden pesu illalla saa vielä välillä yökkimään, kun hammastahnavaahdon pois sylkeminen muistuttaa niin paljon oksuasentoa :rolleyes: Tuo taitaa olla vain psyykkistä, ja toivottavasti unohtuu pian.

Mulla just eilisestä saakka ollut päänsärkyä ja aamulla kurkkupalaa syödessä koko aamupala tulikin ylös samoin tein. Yhdistin myös tuohon päänsärkyyn tämän aamuisen pahoinvoinnin. Tosin jostain syystä viime viikosta alkaen on myös maski alkanut aiheuttaa yökkäilyä, vaikka olen tottunut sitä työn puolesta pitämään. Vähän siten inhottavaa, kun töissä pakko pitää maskia ja ei kiva jos asiakkaan edessä joutuu yökkimään :wtf:

On näköjään sen verran ollut huonovointisuutta helmikuussa, että paino ei ole noussut yhtään, vaikka tammikuussa tuli kaksi kiloa... En ollut edes tajunnut ennen kuin kävin vaa'alla, mutta eipä sitä tosiaan kauheasti ole paahtoleipää, salaatteja, riisiä ja vihanneksia kummempia nyt hetkeen tullut syötyä. :hilarious:

Täällä on pahoinvointi helpottanut, mutta muuttunut sellaiseksi jännäksi kokonaisvaltaiseksi epämukavuuden tunteeksi. Ei varsinaisesti yökötä eikä ole etova olo, vaan sellainen kummallinen pään ja kropan surina (eng. "buzz" on ainoa sana joka tulee mieleen kuvaamaan tätä oloa).
Oloon liittyy pieni päänsärky ja sellaisia huonon olon vilunväreitä kuin joskus saattaisi krapulassa olla. Ja vilu on sellaista kokonaisvaltaista ja kokoaikaista, että tekisi mieli upottautua lämpimään kylpyyn (olisipa kylpyamme!) tai mennä halaamaan takkaa :grin

Nyt lähipäivinä on tuntunut ihan kuin mua supistelisi. Ei välttämättä mikään paras uutinen näin rv12. Toivottavasti on ihan harmitonta. Imetän 1-vuotiasta enää aamuin illoin. En oikein osaa arvioida paljonko imetys vaikuttaa supisteluihin. Tosin nykyään monesti imaisee vain muutaman kerran ja lopettaa. Vieroittaa itse itsensä.

Mulla veti eilen työpäivän jälkeen alaselän ja jalan kantapäähän asti ihan jumiin. Ei hyvältä vaikuta työnteon kannalta. Kuulostaa ihan iskiasvaivalta :(

13+1 ja pahoinvointi pahenee päivä päivältä. Ihan käsittämätöntä, luulin että nyt alkaisi helpottaa, mutta ei.. Alkuun pääsinkin yllättävän helpolla sen suhteen. Nyt pitäisi olla vähän väliä puputtamassa jotain pientä, ettei nouse ylös.
Väsymys jatkaa myös päällä, milloinkohan se virkeys alkaa :pompus:

13+1 ja pahoinvointi pahenee päivä päivältä. Ihan käsittämätöntä, luulin että nyt alkaisi helpottaa, mutta ei.. Alkuun pääsinkin yllättävän helpolla sen suhteen. Nyt pitäisi olla vähän väliä puputtamassa jotain pientä, ettei nouse ylös.
Väsymys jatkaa myös päällä, milloinkohan se virkeys alkaa :pompus:

Mulla kävi ihan sama, nyt alkaa helpottaa kun 14+, mutta nuo 12 ja 13 oli tosi pahat. Olin aivan raato, joko nukuin tai voin pahoin ja kaikki ruoka ällötti.

14+0 ja tuntuu ku ei raskaana oliskaan :grin

Tai eilen ku vedin esikoista pulkalla, ni jotenki tuntu semmosta "painetta" mahassa, varmaan jotenki jännitin tms.

Mut ei enää pahaa oloa, eikä erityisempiä mielitekojakaan :grin

Tänään 13+4 ja illalla tulee edelleen pahoinvointia, yks tunti illasta on huono (juuri ennen nukkumaanmenoa). Mennään yleensä ysin jälkeen nukkumaan ja herään seiskalta, kauhee unen tarve nyt..

Muuten tuntuu todella hyvältä. Unohdan, että oon raskaana ja pomppaan nopeasti sängystä ylös, sillon vatsa kipuilee. Pitää alkaa liikkua hitaammin. Myös lonkat kipuilee öisin, tämä alkoi viikko sitten. Pitää vaihtaa aina toiselle kyljelle ja se on tosi hankalaa. Jotenki myös säteilee lonkista persuksiin kipu, ihan niinku ois liian löysät (?) lonkat ja pakaralihakset tai jotain, siis yliliikkuvat.

Mulla on kans niin epäusko olo, niin on ollut edellisissäkin raskauksissa. Vielä viikko ois utraan..
Ainoot oireet on se et mun maha on iso ja pissalla ramppaan jatkuvasti..

Täällä nyt 15+1 ja ajoittaista kuvotusta ja yökkimistä. Oon huomannut myös, että päänsärky pahentaa ja silloin yleensä tuleekin oksennus. Maskin käyttö töissä on pahentanut myös huonovointisuutta. Energiat on aivan nollissa. Toivoin, että aurinko saisi mielen paremmaksi. Eilen kävin kävelylenkillä auringonpaisteessa ja kyllä tuntui hyvältä! Vauhti oli aika hidasta :hilarious:

Voiko olla, että tuntuu jo supistuksia? Luin, että voi olla jo harjoitussupistuksia näillä viikoilla. Tuntuu välillä, kuin joku pitelisisi kohtua (oletan kohduksi) ja vähän puristaisi, ei kipeästi. Äkkinäiset liikkeet on niinku tuikkauksia. No, lääkärineuvola on huomenna, niin siellä saa varmasti vastauksia.

Mulla on alkanut häpyliitoskipu vaivaamaan. Mulla onneksi selkävaivojen takia fyssarikäyntejä ollut nyt jo useamman vuoden. Nykyinen fyssari on myös äitiysfysioterapeutti ja sain nyt hyviä vinkkejä häpyliitoskipuihin. Tuolta linkin takaa löytyy lisää tietoa jos jollain muulla samaa vaivaa https://1597099.167.directo.fi/@Bin/ae8d87ef7f248660159719e1b8acbb28/1615469208/application/pdf/177661/Helpotusta häpyliitoskipuihin - Opas äideille_tuotanto.pdf :happy:

Just tänään varasin yksityiselle äitiysfysioterapiaan ajan. Kiitos tästä linkistä myös. Olen kärsinyt vain reilun viikon liitoskivuista, enkä siis pysty kävelemään kivuttomasti kuin 10- 20 askelta. Internetin yleisimmät avut olen jo löytänyt, eivätkä ne tunnu riittävän. Panadol ei voi olla ainoa ratkaisu seuraavat puoli vuotta.

Soitin tänään myös neuvolasta saatuun fysioterapian neuvontanumeroon, enkä kyllä kokenut saavani kovin kummoista apua. Jotain jumppaohjeita käskettiin tutkimaan, mutta niissä keskityttiin täysin lantionpohjan lihasten löytämiseen (auttaa varmaan joitain, mutta lantionpohjaa oon jo harjoittanut vuosikymmenen) ja loppuraskauden turvotukseen. Joku ilmainen etäfysioterapialuento olisi 5 viikon päästä, mutta pelkään että tämä pahenee siihen mennessä, enkä pysty kohta edes töihin.

Totesin, että on aika pitkä kevät tulossa kipujen kanssa jos en hae enempää apua, kun koronan takia liki ainoa liikuntamuoto eli kävelylenkit ovat olleet suorastaan henkireikä. Toivottavasti fyssari puolentoista viikon päästä auttaisi edes vähän.

Mulla on alkanut häpyliitoskipu vaivaamaan. Mulla onneksi selkävaivojen takia fyssarikäyntejä ollut nyt jo useamman vuoden. Nykyinen fyssari on myös äitiysfysioterapeutti ja sain nyt hyviä vinkkejä häpyliitoskipuihin. Tuolta linkin takaa löytyy lisää tietoa jos jollain muulla samaa vaivaa https://1597099.167.directo.fi/@Bin/ae8d87ef7f248660159719e1b8acbb28/1615469208/application/pdf/177661/Helpotusta häpyliitoskipuihin - Opas äideille_tuotanto.pdf :happy:

Mä soitin just aamulla tk:hon kun sama vaiva ollut kohta viikon verran ja eilen äityi niin pahaksi et itkua tihrustin särkylääkkeistä huolimatta. Saa nähdä saako mitään apuja vaivaan. Töissä koulussa pitäis pystyä käymään vielä loppukevät joten ei kauheen hyvältä vaikuta tätä menoa. Ja vielä kun on tuo vilkas 1v tuossa jota on pakko nostella, kantaa ja vahtia koko ajan.

Hampaiden pesusta iltaisin on tullut iso mörkö. Jostain syystä pahimman pahoinvoinnin aikaan hampaiden pesu vielä sujui, mutta nyt en jostain syystä pysty illalla pesemään yökkäämättä - ja yökkäys on usein niin voimakas että tulee ihan ylöskin asti.
Taidankin ruveta pesemään hampaita enemmän päivän mittaan, kun näyttäisi päivällä menevän ongelmitta.

Hampaiden pesusta iltaisin on tullut iso mörkö. Jostain syystä pahimman pahoinvoinnin aikaan hampaiden pesu vielä sujui, mutta nyt en jostain syystä pysty illalla pesemään yökkäämättä - ja yökkäys on usein niin voimakas että tulee ihan ylöskin asti.
Taidankin ruveta pesemään hampaita enemmän päivän mittaan, kun näyttäisi päivällä menevän ongelmitta.

Käytätkö normi vai sähköharjaa?

Takaisin