Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko teillä lisääntynyttä päänsärkyä?

Verenpaineet on ok, en keksi muutakuin hartiajumit, jotka nekin on hoidon alla hierojan kanssa... Särkylääkekään ei oikein auta.

Jep. Välillä johtuu hartiajumeista, mutta välillä on sellaista hormonipäänsärkyä pelkästään. Niin ja välillä johtuu myös nälästä.
Hartiajumi ja nälkä on vielä kohtalaisen helppoja hoitaa, mutta hormonipäänsärystä ei taida päästä eroon kunnes hormonit normalisoituu.

Ja mulla on siis normaalistikin melko usein päänsärkyjä niin olen oppinut tunnistamaan eri tyypit ja niiden syyt. Tuo hormonipäänsärky on nyt uudenlainen, joten päättelin sen johtuvan juuri hormoneista.
 
Mulla on varmaan jotain harjoitussuppareita. Tänäänkin oon ollu koko päivän jalkeilla ja alkoi alaselkää polttaa ja koko maha menee kovaksi jos enemmän touhuan. Heti kun lepään/istahdan niin helpottaa. Mitenköhän nää vielä yltyy kun nyt vasta on rv 16+2.
 
Mulla on varmaan jotain harjoitussuppareita. Tänäänkin oon ollu koko päivän jalkeilla ja alkoi alaselkää polttaa ja koko maha menee kovaksi jos enemmän touhuan. Heti kun lepään/istahdan niin helpottaa. Mitenköhän nää vielä yltyy kun nyt vasta on rv 16+2.

joo, mullaki on aina välissä. Mulla 15+6. En oo osannu yhdistää et millon tulee, aina välissä vaan.. enkä usko/toivo et ois vaarallisia ku lähtee nopeesti pois eikä satu. Edellisissä raskauksissa mulla tosiaan oli vasta tuolla 41+ viikoilla ekat supistukset muistaakseni..
 
Mullakin päänsärkyä! Osittain johtuu hartiajumeista, mutta on melko turhauttavaa kun heti aamulla herätessä särkee päätä. Millähän viikolla tämä voisi mennä ohi, jos hormooneihin liittyvää?
 
Oon alkanut epäillä myös olisiko harjoitussuppareita tullut nyt muutamana päivänä. Omituinen olo, vähän sellainen kiristävä ja kestää muutamasta sekunnista pariin kymmeneen sekuntiin. Ei mitään kipuja ole liittynyt siihen oloon (muuten kyllä ajoittain jomottelee sieltä täältä), mutta tuntuu hyvin erilaiselta kuin vauvan muljahtelukuperkeikat.

Ei ole mikään kovin miellyttävä tunne, vaikka ei kipuilekaan.
 
Oon alkanut epäillä myös olisiko harjoitussuppareita tullut nyt muutamana päivänä. Omituinen olo, vähän sellainen kiristävä ja kestää muutamasta sekunnista pariin kymmeneen sekuntiin. Ei mitään kipuja ole liittynyt siihen oloon (muuten kyllä ajoittain jomottelee sieltä täältä), mutta tuntuu hyvin erilaiselta kuin vauvan muljahtelukuperkeikat.

Ei ole mikään kovin miellyttävä tunne, vaikka ei kipuilekaan.

Mulla supisteli esikoista odottaessa jo hyvin varhain ja oli helposti yhdistettävissä esim liikuntaan tai jopa reippaaseen kävelyyn. Loppua kohden myös liian vähäinen vedenjuonti aiheutti supistelua.

Nyt ollut jo samankaltaista oloa, mutta todennut että ei kuitenkaan samaa vaan johtunut lähinnä ilmasta vatsassa, eli olotila hyvin samankaltainen, mutta ei kuitenkaan supistelua vielä onneksi ollut. Oon tunnistanut siitä että on koko vatsa saattanut kovettua, kun taas supistelussa vain kohtu kovettuu. Ja sekin että nyt ei ole mitenkään liittynyt tiettyihin asioihin(liikunta tms) vaan tullut satunnaisesti, eikä vedenjuonnillakaan ole ollut vaikutusta.
 
Tunnetteko harjoitussuppareissa aina, että maha kovettuu? Minulla on ollu parin viikon aikana muutamia kummallisia maha tuntemuksia, sellaista minkä ehkä voisi tulkita supistukseksi mutta maha ei kovetu. Ei koske, mutta epämiellyttävä sellainen laajeneva tunne, en osaa oikein selittää. Menossa vasta 15+0, mutta myös äidilläni alkoi supistukset aikaisin.


Tsemppiä kaikille kipujen ja pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!
 
Tunnetteko harjoitussuppareissa aina, että maha kovettuu? Minulla on ollu parin viikon aikana muutamia kummallisia maha tuntemuksia, sellaista minkä ehkä voisi tulkita supistukseksi mutta maha ei kovetu. Ei koske, mutta epämiellyttävä sellainen laajeneva tunne, en osaa oikein selittää. Menossa vasta 15+0, mutta myös äidilläni alkoi supistukset aikaisin.


Tsemppiä kaikille kipujen ja pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Mulla ei vatsa kovetu vaan kohtu, eli siellä vatsan sisällä tuntuu sellanen hassu puristava tunne.. eli kuulostaa sun tuntemus aika samalta ku mulla.
 
Mulla ei vatsa kovetu vaan kohtu, eli siellä vatsan sisällä tuntuu sellanen hassu puristava tunne.. eli kuulostaa sun tuntemus aika samalta ku mulla.

Hyvin vois olla just näin! Pitääkin alkaa kuulostella milloin tuntuu, että pitääkö esim alkaa ottaa rauhallisemmin. Mutta nämä kai satunnaisina ei ole vaarallisia, jos oikein olen ymmärtänyt.
 
Tunnetteko harjoitussuppareissa aina, että maha kovettuu? Minulla on ollu parin viikon aikana muutamia kummallisia maha tuntemuksia, sellaista minkä ehkä voisi tulkita supistukseksi mutta maha ei kovetu. Ei koske, mutta epämiellyttävä sellainen laajeneva tunne, en osaa oikein selittää. Menossa vasta 15+0, mutta myös äidilläni alkoi supistukset aikaisin.


Tsemppiä kaikille kipujen ja pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Mulla tosiaan esikoista odottaessa alkoi aikaisin supistelut ja kohtu kovettui niin että kyllä sen tunsi ihan käsikopelolla että nimenomaan kohtu kovana, mutta muu vatsa ei. Tietysti kun viikkoja rupesi olemaan lähemmäs 30 tms kun vatsa oli jo ihan rehellinen raskausvatsa niin kyllä aikalailla ns koko vatsa kovettui ja oli helpommin tunnusteltavissa kovettuminen. Tällöinkin toki vain kohtu kovettui ainoastaan, mutta yläreuna rupesi olemaan jo hyvin lähellä kylkiluita..

Vaikka eivät välttämättä ole mitenkään haitallisia, niin jos rupeaa enemmissä määrin tulemaan ja myös ihan levossa niin kannattaa herkästi olla neuvolaan yhteydessä. Itse jouduin n kuukausi ennen äitiysvapaan alkua saikulle supisteluiden takia ja vahvan lepomääräyksen lääkäriltä. Sain myös kortisonia varuiksi ja lopulta esikoinen päätti syntyä 35 viikkoisena. Ei ole täysin tiedossa johtuiko supisteluista vai ei, mutta kannattaa kuitenkin ottaa tosissaan nuo jos enemmän tulee.
 
Mulla tosiaan esikoista odottaessa alkoi aikaisin supistelut ja kohtu kovettui niin että kyllä sen tunsi ihan käsikopelolla että nimenomaan kohtu kovana, mutta muu vatsa ei. Tietysti kun viikkoja rupesi olemaan lähemmäs 30 tms kun vatsa oli jo ihan rehellinen raskausvatsa niin kyllä aikalailla ns koko vatsa kovettui ja oli helpommin tunnusteltavissa kovettuminen. Tällöinkin toki vain kohtu kovettui ainoastaan, mutta yläreuna rupesi olemaan jo hyvin lähellä kylkiluita..

Vaikka eivät välttämättä ole mitenkään haitallisia, niin jos rupeaa enemmissä määrin tulemaan ja myös ihan levossa niin kannattaa herkästi olla neuvolaan yhteydessä. Itse jouduin n kuukausi ennen äitiysvapaan alkua saikulle supisteluiden takia ja vahvan lepomääräyksen lääkäriltä. Sain myös kortisonia varuiksi ja lopulta esikoinen päätti syntyä 35 viikkoisena. Ei ole täysin tiedossa johtuiko supisteluista vai ei, mutta kannattaa kuitenkin ottaa tosissaan nuo jos enemmän tulee.


Kiitos vinkistä, pitää seurata tilannetta ja kirjailla vähän vaikka ylös milloin tulee. Ja sitten neuvolassa jutella. Äitini myös joutui petilepoon yhdessä raskaudessa joksikin aikaa. Olen vähän tällaiseen varautunut, että saatan saikulle joutua myös itse. Olenkin ottanut todella rauhallisesti koko raskauden ajan, ihan vaan meidän suvun supistelutaipumuksen tietäen.
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa tosi aikaisin jo harjoitussupistuksia, välillä ihan kipeitäkin. Töistä jäin pois jo rv16 jälkeen kun töissä olo selvästi provosoi supistuksia. Kävin tosi tiuhaan lääkärissä (tyylin 2vkon välein alkuvaiheessa), kohdun suu pehmeni,mutta muuta ei onneksi nuo supistelut aiheuttaneet. Itse opin kuuntelemaan kroppaani ja tiesin milloin kannattaa ottaa iisimmin. Poika syntyi 39+1.
Nytkin on harjoitussupistuksia, mutta ei onneksi päivittäin, eivätkä ole kipeitä.
 
Onko muilla vieläkin pahoinvointia? :hungover:

Alkaa kyllä huumori loppua tämän ”jatkuvan” pahoinvoinnin takia. On siis jo parempia hetkiä/ päiviä kun ei ole niin paha, mutta ei ole vielä kuitenkaan ollut täysin oireetonta hetkeä puhumattakaan päivästä. :shifty:

Syöminen on onneksi jollain tasolla helpottanut, että ei ole ihan niin työn ja tuskan takana keksiä mitä söisi, mutta annoskoot edelleen pienet eikä voi mitä tahansa syödä. :sorry:
 
Onko jollain ilmavaivat lisääntynyt?
Sen lisäksi syömisestä tulee maha kipeeksi. Oon huomannut että ruokamäärä entistä pienentynyt,, voiko olla että nyt jo kohtu alkaa olla mahalaukun tiellä? :grin
 
Onko jollain ilmavaivat lisääntynyt?
Sen lisäksi syömisestä tulee maha kipeeksi. Oon huomannut että ruokamäärä entistä pienentynyt,, voiko olla että nyt jo kohtu alkaa olla mahalaukun tiellä? :grin

Tuskin on vielä mahalaukkua painamassa, mutta varmasti painaa jo jonkin verran suolistoa. Mulla kans oli/on jotain ilmavaivoja aina silloin tällöin ja välillä vatsa löysänä/pehmeenä ja sit taas kovana. Tätä samaa oli kyllä viime raskaudessakin.

Oon huomannut että kuivatut luumut auttaa selvästi, ja niitä pitäisi itsekin muistaa päivittäin muutama syödä..
 
Mulla on toisinaan ilmavaivoja ja tosi kipeitäkin. En oikein tiiä mikä noihin auttaisi. Sen tiiän et mulla lisääntyy jos maha ei toimi. Ja jotkut ruuat lisää ilmavaivoja.

Mä en oikein tiiä et onko nuo mun tuntemukset harjoitussuppareita. Siis välillä menee koko maha pinkeäksi kuin pallo ja kestää ehkä minuutin ja menee levolla ohi. Ei siis pelkkä kohtu kovetu. Vähän kuin turpoaisi mut en tiiä voiko olla vaan turvotusta. Ei siis oo kipee mut sellainen epämukava ja tukala.
 
Musta tuntuu että mullakin oli eilen ihan kunnon harjoitussupistuksia. Hetken aikaa koko maha meni ihan kovaksi ja tuntui tosi epämukavalta sen hetken kun aina kesti. Ei onneksi olleet kipeitä niin ei tarvinnut panikoitua :wacky: Niin ja mulla on nyt jo alkanut näköjään huonosti nukkuminen. Toivottavasti olis vaan joku ohimenevä vaihe ettei vielä jatkuvana alkais. Nyt oon muutamana yönä nukkunut tosi huonosti kun oon herännyt aina kun on alkanut lonkkiin särkeä ja on pitänyt vaihtaa kylkeä :meh: Viimeksi tää vaiva vaivasi mua vielä pitkään (useamman kuukauden ellei jopa yli vuoden) synnytyksen jälkeen. Todella toivon ettei ihan vielä alkais jatkuvana vaivata. Onneks tänään pääsee taas fyssarille.
 
Mä jo pistin neuvolaan viestiä noista todennäköisistä harjoitussuppareista, että vaatiiko lisätutkimuksia. Vaikka monessa paikassa vakuutellaan että on ihan normaalia niin eihän tästä jännityksestä mihinkään pääse :chicken:
 
Mä jo pistin neuvolaan viestiä noista todennäköisistä harjoitussuppareista, että vaatiiko lisätutkimuksia. Vaikka monessa paikassa vakuutellaan että on ihan normaalia niin eihän tästä jännityksestä mihinkään pääse :chicken:

Sain jo vastauksenkin:

"Oireesi kuulostavat vaarattomilta. Kohtu kasvaa nyt nopeasti. Jos tuntemukset muuttuvat säännöllisemmiksi tai Sinulla on kipua virtsatessa, ole yhteydessä uudelleen."

Ehkä nyt voi taas hetken rauhoittua ennen seuraavaa paniikin aihetta. Niitä tuntuu tulevan vähän väliä :grin
 
Onko muilla vieläkin pahoinvointia? :hungover:

Täällä etova olo ja uskomaton väsymys jatkuu edelleen. Samaa rytmiä menee vieläkin mitä alusta saakka. Alkaa 9 aamulla ja päättyy työpäivän lopussa. Tuskaisaa kun työpäivät menee ihan öklöolossa eikä saa kovin tehokkaasti mitään tehtyä. :dead: En muista että viime raskauksissa olisi ollut näin kokonaisvaltaista pahaa oloa näin pitkään. Paheneekohan raskausoireet aina mitä useampi raskaus on meneillään? :brb:
 
Takaisin
Top