Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mullakin tuntui silloin joskus rv9 alussa aivan ihme kutitusta kohdun kohdilta.:joyful: Liikkeitähän ne eivät millään voineet oikeasti olla, mutta todella paljon muistutti sellaisia n. rv16 liikkeitä. Muutaman sekunnin kesti. Sellaista ei ole ennen eikä jälkeen toista kertaa tuntunut. Pakko kai sen on kohdun kasvuun tms liittyä. Edelleenkin niitä ihmettelen.

Mulla on yllättäen pahoinvointi taas pahentunut viikoilla 13-14 :wtf: Jotenki tosi masentavaa, kun ollut monta viikkoa tilanne aika hyvä, niin nyt yhtäkkiä taas. Eilen myös kun otin rintsikat päivän päätteeksi pois, niin meinasi itku tulla, kun rinnat oli niin kipeät!

Eilinen oli aika kamala päivä töissä ja illalla kotona, kun oli pää kipeä, oksetti, pyörrytti ja muutenkin hutera olo. Jouduin muutamalle työkaverille kertomaan raskaudesta, kun olin ihan valkoinen ja he pelkäsivät, että pökrään siihen paikkaan. Siinä mietin työpäivän aikana, että kuinkahan haastavaa tulee loppuajasta, että pystynkö olemaan töissä loppuun asti.

Joku ihme on tapahtunut. Heräiltyäni kuukauden päivät joka yö pariksi tunniksi, se on nyt (ainakin hetkeksi) loppunut. Olen kohta viikonpäivät nukkunut erittäin sikeästi, joskin ajoittain outoja unia nähden.

Ei ehkä pitäisi manata, mutta pidän ihan mahdollisena, että minun kohdallani helppo toinen kolmannes pitää paikkansa. Nyt kun olen tosiaan voinut nukkua univelkoja pois, olo on normaalimpi ja energisempi kuin koko raskausaikana tähän mennessä.

Mulla on yllättäen pahoinvointi taas pahentunut viikoilla 13-14 :wtf: Jotenki tosi masentavaa, kun ollut monta viikkoa tilanne aika hyvä, niin nyt yhtäkkiä taas. Eilen myös kun otin rintsikat päivän päätteeksi pois, niin meinasi itku tulla, kun rinnat oli niin kipeät!

Eilinen oli aika kamala päivä töissä ja illalla kotona, kun oli pää kipeä, oksetti, pyörrytti ja muutenkin hutera olo. Jouduin muutamalle työkaverille kertomaan raskaudesta, kun olin ihan valkoinen ja he pelkäsivät, että pökrään siihen paikkaan. Siinä mietin työpäivän aikana, että kuinkahan haastavaa tulee loppuajasta, että pystynkö olemaan töissä loppuun asti.

Täälläkin on pahoinvointi pahentunut samoilla viikoilla. Nyt se ajoittuu ihan loppuiltaan, ja on pakko mennä aikaisin nukkumaan että pääsisi huonoa oloa karkuun.

Vessassa on käytävä pari kertaa yössä, mutta onneksi noiden reissujen jälkeen tulee uni kohtalaisen nopeasti uudestaan, paria poikkeusyötä lukuun ottamatta.

Täällä kans tuota pahoinvointia ja oksentelua on ilta-aikaan. Alkaa siis iltapäivästä ja viimeisen kerran oksennan ennen nukkumaan menoa. Vois jo loppua tää pahoinvointi...

Täällä kun taas etovan olon takia ei uni meinaa tulla, niin tuli mieleen että joko muilla on alkanut helpottaa?

Nt-ultran kätilön lohduttavaksi tarkoitetut sanat "kyllä se siitä 18. viikkoon mennessä yleensä menee ohi" ei tunnu kovin lupaavilta nyt, kun krapulaoloa on jatkunut jo yli 8 viikkoa... Onneksi nyt on sentään mennyt jo useampi päivä ilman oksentelua. Mutta tämä jatkuva paha olo kieltämättä lannistaa henkisestikin kun ei oikein mitään tee mieli tehdä.

Koittaisipa se kovasti kehuttu keskiraskaus pesänrakennusvimmoineen :grin

Joo "huomenta" vaan, kello on 3.29 ja tunnin olen nyt pyörinyt hereillä. Tosiaan riittäis jo...

Mulla ei oikeastaan uniin pahemmin onneksi vaikuttanut pahoinvointi, mutta edelleen kyllä turhan voimakkaana on. Eilenkin teki mieli lopettaa työpäivä lyhyeen kun iski pahempi olo päälle ja pää ei toiminu yhtään. :sorry:

Mä kans nukun huonosti. Heräilen keskellä yötä ja nään outoja unia. Nyt oon nähny taas useampana yönä unta et tää syntyy keskosena.

Kaiken lisäks mua vaivaa ummetus joten olo on aika tukala. Veikkaan et tää vaiva on tullut jäädäkseen. Onneks tuohon on lääkkeitä.

Täällä kans yksi huonosti nukkuva. Herään monia kertoja yössä enkä meinaa saada unta uudestaan. Yleensä klo 5 loppuu unet kokonaan kesken. Sitten oon pahalla päällä koko päivän, kun on huonosti nukkunut..

Mä kans nukun huonosti. Heräilen keskellä yötä ja nään outoja unia. Nyt oon nähny taas useampana yönä unta et tää syntyy keskosena.

Kaiken lisäks mua vaivaa ummetus joten olo on aika tukala. Veikkaan et tää vaiva on tullut jäädäkseen. Onneks tuohon on lääkkeitä.

Ennen lääkkeitä kannattaa kokeilla syödä muutama/kourallinen kuivattuja luumuja päivässä. Itsellä riitti tuo viime raskaudessa kun vatsa rupesi menemään kovaksi.

Yhdessä välissä heräilin keskellä yötä valvoakseni pari tuntia esim 3.00-5.00. Nyt unettomuus on onneksi vähentynyt, mutta herään kyllä tuntia liian aikaisin. Viime yönä heräsin viideltä, mutta onnekseni nukahdin vielä kuudelta hetkeksi.

Tämä on silti parempi kuin nuo varhaisen aamuyön parin tunnin valvomiset, pelkään että ne tulevar takaisin.

Joku mainitsi oudot unet: olen nähnyt muutamia aivan karmeita ja raakoja elokuvamaisia painajaisia. Asiaa ei auta se, että mulla on ollut aina vilkas mielikuvitus ja ennenkin olen nähnyt aikamoisia unia.

Ennen lääkkeitä kannattaa kokeilla syödä muutama/kourallinen kuivattuja luumuja päivässä. Itsellä riitti tuo viime raskaudessa kun vatsa rupesi menemään kovaksi.

Muuten hyvä mut mulla ei nuo oikein tehoa. Oon koko lapsuus ja nuoruusiän kärsinyt tuosta vaivasta, onneks aikuisiällä on helpottanut etten juurikaan oo lääkkeitä tarvinnut.

Oudot unet on täälläkin. Ja nyt olen nähnyt useammankin kerran unta missä olen nähnyt unta. Sellaista Inception-meininkiä siis.
Esim. viime yönä näin unta missä olin jossain oudossa talossa ja sinne tuli minulle tuntematon mies ja poika pullapussin kanssa. Sen jälkeen heräsin ja menin oman talon kodinhoitohuoneeseen jotain puuhaamaan, kun näin ikkunasta että pihaan ajoi tuntematon auto ja sieltä nousi tuntematon mies ja poika. Miehellä oli pullapussi mukana. Olivat tulleet väärälle talolle, mutta naureskelin että olipa jännä kun juuri näin unta tällaisesta tilanteesta. Sitten heräsin oikeasti.

Jaahas, taitaa olla liitoskipuja. Ehdinkin nauttia virkeästä, lähes oireettomasta ja keveästä olosta peräti puolitoista viikkoa. Arvasin kyllä, että näillä nivelillä tämä on vain ajan kysymys.

Istumatyöläisenä hirvittää kyllä, koska aika pitkään pitäisi vielä pystyä tekemään töitä :sad001Ergonomia on nyt jo hyvää eli siinä ei ole juurikaan parannettavaa. Onko joku saanut apua tukivyöstä eli kannattaako hankkia? Tyynyjä nukkumisen tukena on jo.

Jaahas, taitaa olla liitoskipuja. Ehdinkin nauttia virkeästä, lähes oireettomasta ja keveästä olosta peräti puolitoista viikkoa. Arvasin kyllä, että näillä nivelillä tämä on vain ajan kysymys.

Istumatyöläisenä hirvittää kyllä, koska aika pitkään pitäisi vielä pystyä tekemään töitä :sad001Ergonomia on nyt jo hyvää eli siinä ei ole juurikaan parannettavaa. Onko joku saanut apua tukivyöstä eli kannattaako hankkia? Tyynyjä nukkumisen tukena on jo.

Joillekin nuo tukivyöt toimivat oikein mainioisti ja toisille eivät lainkaan. Lukenut myös että joillakin auttaa vain tietty tukivyö, jolloin niitä kannattaisi kokeilla koittaa ennen ostoa.

Ensimmäisessä raskaudessa oli myös fysioterapiatunti missä kerrottiin myös erilaisia harjoitteita joilla voi mahdollisesti parantaa liitoskipuja.

Ummetus. Oon tottunu käymään tarpeilla kerran pari päivässä, nyt eilen illalla kävin ja tajusin et edellinen kerta oli tiistai aamu... krääh. Ei ihme ku on pallo-olo...

Muutama päivänä kävellessä alkanut alaselkään tulla hieman särkyä :sad001 Hyvin tuttu vaiva viime raskaudesta. Näin aikaisin ei kuitenkaan viimeksi alkanut.

Tulin lukeneeksi aiheesta ja lantionpohjan lihakset vaikuttavat sinne myös. Huomasin säryn vähentyvän kun keskityin kävellessä suoristamaan ryhtiä ja puristamaan lantionpohjalihaksia. Jospa näillä toimilla saisi edes hieman pitkitettyä kunnon särkyjen alkamiseen.

Pahoinvointi on lähes kokonaan loppunut. Edelleen iltaisin juuri kun pitäisi nukkua on kuvotusta. Närästys on nyt pysynyt poissa, kun sain reseptilääkkeen.

Täällä myös alaselkä vaivoja ja sit tuntuu et mahaan koskee lähes koko ajan. Mitään vuotoa ei oo tms mut sellaista epämukavaa tunnetta. Ei kovin lupaavalta vaikuta kun ens viikolla jatkuis taas työt.

Pahoinvointi ja väsymys on vähän helpottanut mut heti kun vähänkin rehkii enemmän niin tulee huono olo ja pakko mennä pitkäkseen.

Milloin tää pahoinvointi rupee helpottaa... :hungover:

Ärsyttää kun ei saa niin hyvin aikaiseksi kuin aiemmin kun taukoja tarttee enemmän jne. Muuten iskee huono olo kahta kauheammin :sorry:

Takaisin