Millaisia raskausoireita sinulla on?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Ensimmäisenä epäilykset raskaudesta herätti se, ettei ollut pms-oireita. Myös unettomuutta oli jo ennen plussaa. Väsymystä ja haukottelua on myös, mutta liittyykö se unettomuuteen vai raskauteen :think005 Välillä on tuntemuksia mahassa. Todella vähäoireista on siis vielä (dpo 17, 4+3).
 
Minullakin todella vähä oireista, ainut että turvotus on jotain ultimaattista.. Uudet farkutkaan ei mene kiinni enää. :hilarious: Ja turvotus oli jo ennen joulua :grin

Väsymystä on myös täälläkin..
 
Täälläkään ei kovin ihmeitä oireita ole, tosin tissit on turvoksissa ja kipeät ja mahaa nippailee välillä ihan kun menkkakivuissa :wacky: maha myös tosi turvonnut :grin
 
Dumbo, minä aavistelin vähän samaa, kun pms-oireet loisti poissaolollaan :shy:

Minulla on ollut jo melkein pari viikkoa alavatsassa tuntemuksia, nippailuja ja paineen tunnetta. Vähän samoja, mitä ollut ovulaation aikoihin. Nännit on vähän arat ja paikat koko ajan kosteana :rolleyes: Nyt pari päivää ollut käsittämätöntä väsyä. Tänäänkin vedin parin tunnin päikkärit.

Isoin juttu oli SE tunne, jo ennen plussaa. Näin myös unta, että synnytin ja oli tosi rauhallinen fiilis... Ollut plussasta asti, vaikka yleensä oon kunnon stressipylly :laughing002:laughing002:laughing002
 
Ehkä ainoa oire on ollut se että tissit ovat olleet
ä l y t t ö m ä n kipeät ja nännit ovat tummuneet :facepalm:pientä nippailua oli myös alavatsassa, se nyt on loppunut.
Onko kuinka normaalia että oireet "häviää"? Tuntuu ettei rinnat ole läheskään niin kosketusarat kuin esimerkiksi eilen.:anyone
 
Muokattu viimeksi:
Hyvin vähäoireista on vielä. Rintamukset ehkä aavistuksen arat, ja vähän kramppailua on ollut kohdun seutuvilla. Hyvin hienovaraista pahoinvoinnin alkua, mutta sitä en vielä laske miksikään kun kuuluu tässä määrin myös normaaliin kiertoon.
 
Edelleen todella lieväoireista. Välillä pelottaa voiko kaikki olla hyvin kun on niin vähän oireita :nailbiting:
 
Täällä pysynyt samat oireet, tissit arat ja turvonneet, mahaa nippailee ja turvottaa. Väsymystä alkanut olla myös mutta voi johtua iltavuoroputkestakin ja tänään meinasi töissä iltapalan jälkeen tulla röyhtäyksen mukana oksennus :sour: muuten ei mitään ihmeempiä..
 
Vähän väsyttää, mutta en ole nukkunut päikkäreitä eli niin väsy ei ole.
Vatsaa turvottaa ja sitä nippailee, varsinkin illalla kun menee pitkäkseen. Pientä yökötystä on ollut, joulupöydässä en saanut mitään lihaa syötyä
 
Mulla edelleen alavatsassa nippailee ja on turvotusta. Mulla on vähän ylimääräistä vatsalla muutenkin, mutta mieskin huomasi, että on lisäksi turvotusta :rolleyes: Nännit on arat.

Vähän on ollut sellainen olo, ettei hirveästi oikein tee mieli mitään. Syön kyllä, mutta ei ainakaan vielä ole ollut mielitekoja, ei sen puoleen ällötystäkään.

Hyvin vähäiset on oireet. Täytyy olla tyytyväinen, mutta samalla myös minullakin välillä tullut olo, että mahtaako tuolla oikeasti tapahtua mitään o_O
 
Meille tehtiin pakastealkionsiirto 22.12. ja mulla on ollut siitä asti nipistelyä vasemmalla puolella mahaa.

Dpo 10 alkoi hajuaisti muuttua oudoksi, esim. oma lempihajuvesi haisi nenään tosi tunkkaiselle. Muuten ollut hyvin lieväoireista, ehkä nenä vähän tukossa ja oon ollut väsynyt. Mutta sekin olisi voinut mennä ihan joululoman piikkiin, on ollut aikaa nukkua ja levätä.
 
Mulle siirrettiin pakastealkio 21.12. Ja vähän sen jälkeen on tullu huono olo aina jos ei parin tunnin välein syö jotain... Maha on myös ollu toooosi turvonnu joulusta asti, mut liekkö sit just joulu syynä vai mikä :grin Vko 4 menossa, mut näyttää niinku ois kohta vko 20 :meh:

Tissit on kipeet, mut muistelisin et esikoisen alkuraskaudessa olis ollu kyl viel kipeemmät.

Aika vähän siis oireita, vielä :grin
 
Rinnat ja maha täälläkin! Rinnat ihan tosi kipeät, pelkkä sängystä nouseminenkin on tuskaa. Mulla kipeytyy usein myös oviksen jälkeen heti tosi pahasti, eli se ei ennen plussaa vielä kertonut mitään. Nyt on aika lohdullista, kun kesällä biokemiallisen kanssa rintakipu loppui kuin seinään pari päivää menkkojen odotetun alkamisen jälkeen. Mahaa nippailee ja kramppaa aika paljon koko ajan, ja ärsyttävästi tuntuu samanlaiselta kuin menkkakrampit - olen ihan paniikissa aina välillä. Lievää pahoinvointia myös ollut, nyt tosiaan 5+0.
 
Tänään on ollut vasemmalla alavatsalla vihlaisukipuja :wideyed: ehdin jo olla aivan varma kohdunulkoisesta, mutta onneksi google tiesi kertoa, että kyseessä saattaakin todennäköisesti olla keltarauhanen.. Ainakin toivottavasti :smiley-angelic001 Ainakaan minkäänlaista vuotoa ei ole ollut.
Edit. Viikkoja on nyt 5+1
 
Muokattu viimeksi:
Tänään on ollut vasemmalla alavatsalla vihlaisukipuja :wideyed: ehdin jo olla aivan varma kohdunulkoisesta, mutta onneksi google tiesi kertoa, että kyseessä saattaakin todennäköisesti olla keltarauhanen.. Ainakin toivottavasti :smiley-angelic001 Ainakaan minkäänlaista vuotoa ei ole ollut.
Edit. Viikkoja on nyt 5+1

Mulla myös tänään muutaman kerran vasemmalta vihlaissut. Kohdunulkoinen mullakin kävi mielessä, varsinkin kun plussa tuli niin aikaisin (mietin jos olis kiinnittynyt liian aikaisin). Tosin ei taitaisi tässä vaiheessa vielä edes oireilla, nyt vasta 4+0.

Huomattavana oireena on tullut kuvioihin nälkä. Siis tosi voimakas nälkä, mikä ei minulle ole tyypillistä. Normaalisti pystyn helposti ohittamaan näläntunteen moneksi tunniksi jos on jotain tekemistä kesken. Nyt on saatava ruokaa Heti!
 
Mulla myös tänään muutaman kerran vasemmalta vihlaissut. Kohdunulkoinen mullakin kävi mielessä, varsinkin kun plussa tuli niin aikaisin (mietin jos olis kiinnittynyt liian aikaisin). Tosin ei taitaisi tässä vaiheessa vielä edes oireilla, nyt vasta 4+0.

Huomattavana oireena on tullut kuvioihin nälkä. Siis tosi voimakas nälkä, mikä ei minulle ole tyypillistä. Normaalisti pystyn helposti ohittamaan näläntunteen moneksi tunniksi jos on jotain tekemistä kesken. Nyt on saatava ruokaa Heti!

Mulla myös on välillä tuo intensiivinen nälkä. Se on jäytävä, eikä mene ohi millään muulla kuin syömällä, paitsi nyt tuntuu ettei edes syömällä, joten antaa olla.
Toisina päivinä taas on ollut ihan kurkkua myöten täysi olo, vaikka ruuasta on ollut aikaa tunteja.
 
Mulla aivan sama :grin Joko on ihan jäätävä nälkä ja ruokaa saatava heti, todella huono olo (ei oksettava vaan semmonen heikko enempi) iskee nopeesti tai sit aivan päinvastoin, että ei millään meinaa ruoka-aikaan saada ruokaa alas :bored:
 
Takaisin
Top