Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla kans tuntuu et oiskn noin viikon nyt välissä tuntenut liikkeitä, mulla ne on ollu tos suoraan keskellä. Mulla suoli kuplii paljon, mut se on niin eri kohdassa ja niin erilaista, et väitän nuo liikkeiksi.
Ultraaja sano keskiviikkona et hän ei usko et tuntisin vielä, vaan vasta parin viikon päästä.
Noh, kylläpäs niitä ehtii tuntea myöhemmin. Etenki siinä vaiheessa ku vauvan jalat hakkaa mun kylkiluut kasaan :woot:
 
Mulla kans tuntuu et oiskn noin viikon nyt välissä tuntenut liikkeitä, mulla ne on ollu tos suoraan keskellä. Mulla suoli kuplii paljon, mut se on niin eri kohdassa ja niin erilaista, et väitän nuo liikkeiksi.
Ultraaja sano keskiviikkona et hän ei usko et tuntisin vielä, vaan vasta parin viikon päästä.
Noh, kylläpäs niitä ehtii tuntea myöhemmin. Etenki siinä vaiheessa ku vauvan jalat hakkaa mun kylkiluut kasaan :woot:
Mäkin oon kyllä tuntenut jo muutaman viikon jotain ihan pientä jonka olen kyllä erottavinani suolen kuplimisesta. Ja just eilen sanoin miehelle illalla et on tää jännä kun tässä vaiheessa odottaa niin jännityksellä niita liikkeitä ja hetken päästä niitä jo kiroaa kun toinen monottaa kylkiluihin, rakkoon, suoliin, millon mihinkin. Tai koittaa tunkea pylly edellä ulos keskeltä mahaa :laughing002:laughing002
 
Mulla taitaa olla jo harjoitussupistuksia.. tänään alko. Aina välissä vatsa kovettuu ihan pariksi sekunniksi, ei siis satu tms mitään. Kolmas raskaus niin ymmärtääkseni ’normaalia’ että voi tuntua jo näin aikaisin.
En kyllä muista et edellisissä ois tuntunu ku ihan viimisillä viikoilla vasta, mut voi olla et aika kultaa muistot..
 
Suski minäkin epäilen, että mulla on myös jo harjoitussupistuksia ollut n. viikon. Viimeksikin alkoi tosi aikaisin. Mutta jospa ne ei vielä mitään tee.

Liikkeitäkin luulen tuntevani, sellaista pientä kutitusta (nyt 14+6) :)
 
Mulla kans viime viikolla kovettui maha pari kertaa. Meni kyl aika nopeasti ohi, mut ei mulla tuollaisia kovettumisia ollut kahdessa aiemmassa raskaudessa. Ensin mietin et onko turvotusta mut se tosiaan kesti vaan hetken ja sit meni ohi. Aattelin jälkeenpäin et olisko just harjoitussupistuksia.
 
Pahoinvointi on täällä vieläkin ihan liian vahvasti läsnä. :hungover:
 
Täällä on pahoinvointi vaihtunut lähes päivittäiseen närästykseen. Siitäkin huolimatta, että yritän vältellä sellaisia ruoka-aineita jotka erityisesti lisäävät närästystä. Paitsi eilen tuli epähuomiossa syötyä tomaattia sen kummemmin närästystä ajattelematta...

Nukkumisesta on jo nyt tullut hankalaa, kun kyljellä on tietenkin paras, mutta pitkään kyljellä nukkuminen väsyttää lonkkaa. Ollaan jo hyvän aikaa puhuttu miehen kanssa, että patja on liian kova. Ei vaan olla saatu aikaiseksi tehdä asialle mitään.
No eilen sitten lähti tilaukseen pehmeämpi/kroppaa tukevampi petari ja vartalotyyny, josko niistä olisi apua. Nyt on ollut perinteistä tyynyä ja rullattua peittoa tukena.
 
Täällä on pahoinvointi vaihtunut lähes päivittäiseen närästykseen. Siitäkin huolimatta, että yritän vältellä sellaisia ruoka-aineita jotka erityisesti lisäävät närästystä. Paitsi eilen tuli epähuomiossa syötyä tomaattia sen kummemmin närästystä ajattelematta...

Nukkumisesta on jo nyt tullut hankalaa, kun kyljellä on tietenkin paras, mutta pitkään kyljellä nukkuminen väsyttää lonkkaa. Ollaan jo hyvän aikaa puhuttu miehen kanssa, että patja on liian kova. Ei vaan olla saatu aikaiseksi tehdä asialle mitään.
No eilen sitten lähti tilaukseen pehmeämpi/kroppaa tukevampi petari ja vartalotyyny, josko niistä olisi apua. Nyt on ollut perinteistä tyynyä ja rullattua peittoa tukena.

Rennie ei auta? Itsellä kanssa aika voimakasta närästystä aika ajoin, mutta noi on onneksi auttaneet vielä.

Nyt on ehkä alkanut liitoskivut? En oikein tiedä mitä odottaa, mutta pari päivää särkenut alaselkää, ja nyt siirtynyt lantioon. Selkäsärystä syytin etätöitä, kun tulee istuttua enemmän, mutta tämä lantion alueen särky ei ehkä siitä oikein johdu?
 
Nyt on varovaisen toiveikas olo liitoskipujen suhteen. Kävin tiistaiaamuna äitiysfyssarilla (yksityisellä) ja siitä lähtien päivät ovat olleet lähes täysin kivuttomia.

Sain siis sieltä harjoitusohjeet, tarkistettiin turvalliset istuma-asennot (teen etätöitä) ja nukkuma-asennon korjaus. Fyssari arveli, että hyvin usein nämä tehtävät muutokset ovat lopulta tosi pieniä.

Suosittelen kyllä fyssaria aivan kaikille, vaikka toki lopullisesti tuloksia voi arvioida vasta muutaman viikon päästä. Äitiysfyssarin vahva mielipide oli se, että raskauteen eivät kuulu kivut paitsi toki viimeisinä aikoina ja ylimääräinen kärsimys on turhaa:grin
 
Rennie ei auta? Itsellä kanssa aika voimakasta närästystä aika ajoin, mutta noi on onneksi auttaneet vielä.

Rennie auttaa kyllä yleensä, mutta ei sitäkään varmaan olisi hyvä päivittäin syödä. Onneksi ihan joka päivä ei sentään närästä ihan niin paljon, etteikö pärjäisi ilmankin.
 
Rennie auttaa kyllä yleensä, mutta ei sitäkään varmaan olisi hyvä päivittäin syödä. Onneksi ihan joka päivä ei sentään närästä ihan niin paljon, etteikö pärjäisi ilmankin.

Minulle ainakin apteekissa sanottiin, että on ihan turvallista käyttää raskaudenkin aikana käyttöohjeen mukaisesti. Ja että jos ei auta, niin lääkärin on mahdollista myös määrätä jotain turvallista tehokkaampaakin.
 
Mulla on nyt ollu kuukauden ajan refluksiin Omeprazol, ja on kyllä ollut hyvä. Ehti mennä jo niin pahaksi, että ruokatorvi tulehtui. Voin syödä hyvillä mielin vaikka synnytykseen saakka.

Myös Rennie ja Gaviscone ovat turvallisia, vaikka joka päivä otettuna (jos ei ylitä maksimiannostusta). Ja saa ottaa myös samana päivänä, mulle oli ylläri. Toimintatapa on vaan eri, G tekee vatsaan suojaavan kalvon ettei mikään nouse ylös, R pilkkoo vatsan sisällön pieneksi hötöksi (vedeksi yms.) ja sen myötä helpottaa närästystä. Eli kannattaa miettiä missä tilanteessa ottaa mitäkin.
 
Nyt on ollu vähän erikoiset viikot, kun pahimmat oireet on poistuneet, mutta liikkeet ei vielä tunnu. Mulla on istukka etuseinämässä ja eka raskaus, joten on normaalia, mutta jotenki ootan sitä hirveästi.

Oireita, mitä nyt on, niin välillä närästys ja ummetus, koko ajan pissahätä, välillä alavatsatuntemuksia jne. Itkukohtauksia tietenkin :rolleyes:
 
Mulla menee hermot tähän närästykseen, joka silloin tällöin äityy niin pahaksi että oksennan. Vähintäänkin vaikuttaa ruokahaluun epäsuotuisasti kun on närästyksen takia huono olo. Hankaloittaa myös tasapainottelua radin kanssa.
Onneksi huomenna on lääkäri, niin toivottavasti saan myös parempia lääkkeitä avuksi.
 
Tsemppiä närästyksen kanssa! Mulla ei oo vielä kovin pahana onneksi, mutta ehtiihän se... esikoista odottaessa olin pari kertaa päivystyksessäkin sen kivun vuoksi, joten todella tiedän miten hirveää se voi olla!
 
Edelleen on pahoinvointia, mutta myös lievää pesänrakennusviettiä tullut esiin niinä hetkinä kun pahoinvointi lievempää. Olen tällä viikolla mm. siivoilua enemmän ja järjestellyt hieman tavaroita yms.
 
Tsemppiä kaikille, joilla on kovasti pahoinvointia! Inhottava vaiva kaikin puolin!
Mä oon ollut aika vähäoireinen, onneksi, koska aion kertoa raskaudesta töissä/perheelle vasta rakenneultran jälkeen. Nyt 14+2 ja huonoa oloa on ainoastaan verensokerin laskiessa (ruokailuvälin ollessa liian pitkä).
Aiemmin huonoa oloa oli usein, mutta siitä selvisi napsimalla tiuhaan mm. viinirypäleitä. Usean viikon ajan olin todella väsynyt, mutta sekin selvästi helpottanut. Vessassakaan ei tarvitse enää ravata ihan niin usein (parhaimmillaan oli mm. 2 käyntiä per yö).
Tissikipu ja alavatsanippailut jatkuu edelleen, ja alaselkä on ollut enemmän tai vähemmän kipeä/jumissa muutamia viikkoja, mutta kaikkien tuntemusten kanssa pärjää kuitenkin hyvin.
 
Onko teillä lisääntynyttä päänsärkyä?

Verenpaineet on ok, en keksi muutakuin hartiajumit, jotka nekin on hoidon alla hierojan kanssa... Särkylääkekään ei oikein auta.
 
Onko teillä lisääntynyttä päänsärkyä?

Verenpaineet on ok, en keksi muutakuin hartiajumit, jotka nekin on hoidon alla hierojan kanssa... Särkylääkekään ei oikein auta.

mulla on. Ja oon kans päätyny hartiajumeihin, koska muuten kaikki on ok..
 
Tämän viikon aikana väsymys on väistynyt, ihan mahtavaa, olinkin ihan raato monta viikkoa. Pahoinvointi alkaa myös kaikota, muutamia kertoja joutunut yökkimään, mutta ei muuta. Liitoskivut sen kun pahenevat, enkä enää rakasta juoksuharrastusta voi pitää yllä:sad010 Juoksu on ollut mulle henkireikä, mutta nyt tulen niin kipeäksi pienenkin lenkin jälkeen, että seuraavat kaksi päivää pitää maata. Aiemmissa raskauksissa pystyny lähes loppuun asti juoksemaan, toki vauhti on lenkin pituudet vetänyt lyhkäisemmillä viimeisillään. Nyt pääsee vaan kävelylle tai kotijumppaa:grumpy:
 
Takaisin
Top