Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä oireettomuus jatkuu. Olin viime viikon lomalla ja palasin eilen takaisin töihin (tai siis kotitoimistoon). Yllättäen päivän aikana ei väsyttänyt yhtään samalla tavalla kuin lomalla ollessa, ja oli ihan piristävää että sai ajatukset muualle hetkeksi. Sain kyllä nukuttua paremmin toissayönä, toisin kuin sitten taas viime yönä: heräsin noin joka 1.5h ja lopulta en saanut enää unta klo4 jälkeen.

Väsymyksen sijaan rinnat olivat eilen vähän enemmän arat, nyt sit taas ei tunnu olevan oikein ollenkaan arat. Ruokakin maistuu edelleen oikein hyvin.

4+4 tänään, voi että miten hitaasti tuntuu päivät kuluvan...

Mulla ollut aivan järjetön nälkä dpo 10 lähtien, heräilin siis yölläkin nälkään :grin rintoja on arastanut vähän, ei todellakaan huomattavasti ja huono olo tulee helposti jos en syö tarpeeksi usein. Vatsaa myös nippaillut ja muilinut viimeisten 10 päivän aikana..nyt siis 4+1 :angelic:

Täällä yksi oireeton edelleen 7+4 ja ultrassakin käyty kolmesti ja kaikki ollut niin kuin pitää. Siispä päätin olla stressaamatta oireiden puuttumista. Tai on mulla väsymystä ja vatsan toiminta hidastunut mutta ei mitään klassisia pahoinvointeja.

Hauskaa miten se suolen hidastuminen näkyi siis ihan ultrassa, kätilö kysyi onko ollut ummetusta kun näyttää "hihna vetävän niin laiskasti" :rolleyes:

Hei @Leonafrey, kuinka voit, saitko yhteyden neuvolaan? Toivottavasti kaikki hyvin siellä :Heartred
Kiitos kysymästä, voin ihan hyvin vaikka raskaus nyt ilmeisesti päättyi varhaiseen keskenmenoon. Ei ollut mitään kipuja missään vaiheessa, runsasta vuotoa vaan. Täytyy toivoa, että pian taas onnistuisi ja pieni pysyisi matkassa loppuun asti.

Poistunpa siis nyt täältä heinäkuisista ja toivotan teille kaikille onnea matkaan!

Jäätävä turvotus. Jo aamulla turvotti. Muuten aika lievää oirehdintaa. Toivoisin, että ois oireita :grin. Itkuherkkyyttä, väsymystä? Selkäkipu ja nippailut lieventyneet.

Kiitos kysymästä, voin ihan hyvin vaikka raskaus nyt ilmeisesti päättyi varhaiseen keskenmenoon. Ei ollut mitään kipuja missään vaiheessa, runsasta vuotoa vaan. Täytyy toivoa, että pian taas onnistuisi ja pieni pysyisi matkassa loppuun asti.

Poistunpa siis nyt täältä heinäkuisista ja toivotan teille kaikille onnea matkaan!

Pahoittelut menetyksestä, toivottaan että tärppää pian uudestaan! :smiley-angelic001:Heartbigred

Jäätävä turvotus. Jo aamulla turvotti. Muuten aika lievää oirehdintaa. Toivoisin, että ois oireita :grin. Itkuherkkyyttä, väsymystä? Selkäkipu ja nippailut lieventyneet.

Sanaa toivoisin minäkin... Täällä 4+6 tänään ja edelleen hyvin oireetonta. Toisaalta aika pienet noi viikot vielä on, että ehtii se tästä vielä muuttua. Rinnat edelleen pienesti arat mutta ei pahasti. Turvotus on tullut tännekin, mutta mulla tuota alamasua oli jo vähän ennestäänkin. Laihduin tässä koronan aikana 10kg, joten mun kaikki vanhat housut on tähän asti ollu aika löysiä vatsan kohdalta, mutta ei ole enää :bag:. Onneksi saan olla rauhassa kotitoimistolla, ei ole kukaan työkaveri näkemässä mitkä housut mulla on jalassa tai miten vatsa pömpöttää :laughing002

Turvotus, rintojen arkuus ja menkkamaiset kivut. Nämä alkoi tosi aikaisin, nyt 4+0.

6+2 ja mahakipu tuntuu helpottaneen ainakin hetkeksi. Nauraminen, yskiminen ja aivastaminen vihlaisee ja ajoittain juilii, mutta sellaista jatkuvaa jomotusta ei oo nyt ollut.

Tissit on edelleen tosi kipeät ja nännit ihan räjähtämispistees. Ollaan tässä väitelty pari viikkoa että onko niissä jotain muutosta kun itsestä ne tuntuu raskammilta ja "täydemmiltä", mutta mies ei huomaa eroa :laughing002

Väsyttää ja etoo aamusta iltaan. Heti herätessä ja vartin verran ruoan jälkeen on hyvä, sitten se taas jatkuu. Ei oo onneksi tarvinnu oksentaa vielä :smiley-ashamed004

Valkovuotoa on tosiaan ollu koko ajan selkeästi enemmän kuin yleensä. Joskus se on niin runsasta että tuntuu siltä että alkaako vuoto nyt :sorry: Eilen muuten tuli paperiin vähän väriä, mutta ei enää uudestaan. Ei auta kuin koittaa pysyä tyynenä.

Täällä vatsakivut hieman helpottaneet, paitsi iltaisin jomottelee edelleen. Sen sijaan pahoinvointi alkaa tulla voimakkaammin, aamulla yökkäilin jo ääneen. Töissä on onneksi niin hektistä ettei sitä ehdi ajatella. Nyt 4+5.

Pikkasen pahoinvointia, erityisesti öisin, jos herään. Muuten melko oireeton vielä.. tänään 4+5

Ainiin, unohdin mainita yliherkän hajuaistin. Se on ihan kamalaa kun haistaa kaiken. Ei varsinaisesti helpota pahoinvointia.

Mulla on tänään alkanut vatsakivut kans, tai on jo pitkään vähän nippaillut ja vihlonut, mutta nyt alkoi just sellainen outo menkkamainen kokonaisvaltainen särky :shifty: Toivon että tämä pian menee ohi, eikä enteile mitään pahaa :sad001

Kurjalta kuullostaa vatsakivut, toivottavasti ovat vaan asiaan kuuluvia juttuja! :smiley-angelic001

Tänään (4+6) oli ehkä ekan kerran aavistus pahoinvointia. Voimakkaimmillaan juuri ennen lounasta kun kerkesi tulla kova nälkä aamupalan jälkeen. Mut niin hentoa, että vähän mietin josko vaan sittenkin kuvittelen :think005

Saa nähdä josko siitä voimistuu

Mitään mullistavaa muutosta olossa ei ole tapahtunut. Samat oireet lievähkönä jo pidempään. Nenän limakalvot tosin kuivuu kuivumistaan, alkaa olla nenäverenvuotoa päivittäin. Onneksi ei ole ollut vielä kovin runsasta, vaikka veren maku suussa suuren osan päivästä. Eilen illalla oli ensimmäistä kertaa vaikea saada ruokaa syötyä, osa jäikin lautaselle. Ennen sitä pahoinvointi ei ole vaikuttanut siihen, miten saan syötyä.

Rinnat alkaa kipeytymään, viimeset hörpyt kahvikupista maistuu kuralle ja pissalla saa ravata. (4+0)

Muoks. Viikon verta jo ollut nenänlimakalvot turvoksissa, siitä jo aavistelin että saatanko olla raskaana, tämä ollut oireena aikaisemmista raskauksista.

Minulla ihan samat! Erityisesti tuo jatkuva pissalla ramppaaminen ja nenän limakalvojen turpoaminen! Ensiksi mietin jo, että olenko kipeä, mitta sitten muistin, että ainakin tokan lapsen raskaudessa oli sama ongelma.

Nännit on myös todella kipeät ja iltapäivisin kuvottava olo iskee. Minä en ole koskaan kärsinyt aamupahoinvoinnista, vaan iltapäiväpahoinvoinnista

Mulla menossa vasta 4+4 ja hyvin vähän mitään oireita. Alavatsan nipistelyt on hellittänyt. Välillä on ihan hitusen ällöttävä olo, lähinnä silloin kun on nälkä... Edellisessä kesken menneessä ei ollut myöskään oireita, joten vähän alkaa jännittämään. Oireet siis ois ihan tervetulleita :joyful:

Mulla alkoi ekat oireet jo rv 3+2 (dpo 9). Hajuaisti voimistui yhtäkkiä, tuli outoja päänsärkyjä ja lisäksi oli unettomuutta (herään joka yö edelleen n. 3-4 aikaan enkä juuri nuku sen jälkeen) Leposyke nousi myös siitä päivän tai parin päästä, normaalisti on alle 70 ja nyt n. 90. :inpain: Muutenkin sykkeet nousee jotenkin paljon nopeammin kuin yleensä ja korkeammalle, ja tasoittuminen vie aikaa. Myös nenän tukkoisuutta ja nenäverenvuotoa on ollut aika alusta lähtien.

Nyt rv 4+2 on oikeastaan kaikki nuo alusta lähtien olleet, lisäksi ajoittaista pahoinvointia, väsymystä ja rinnoissa vähän arkuutta. Nälkä tulee vähän väliä ja jos ei syö, tulee paha olo tai pää kipeäksi. Välillä janottaa tosi paljon. Mahaa turvottaa myös ja housut kinnaa inhottavasti. Oon kulkenut pidempien paitojen kanssa farkkujen vetskari auki :hilarious:

Positiivisena "oireena" on kasvojen ihon tosi hyvä kunto. Ei oo finnin finniä, vaikka yleensä niitä tulee suht isoina leuan alueelle menkkojen aikaan. Kaikki pienet epäpuhtaudet hävisi suunnilleen yhdessä yössä.

Ainiin, unohdin mainita yliherkän hajuaistin. Se on ihan kamalaa kun haistaa kaiken. Ei varsinaisesti helpota pahoinvointia.

Mulla kanssa tämä! Olen kahtena yönä herännyt siihen kun joku kissoista on käynyt hiekkalaatikossaan kakalla (miksi täällä ei ole kakka hymiötä!) ja havahdun unesta sonnanhajuun ja on pakko keskellä yötä alkaa laatikon siivoukseen! :wtf:

Täällä oireina rintojen arkuus, väsymys, päikkärit saa nukkua joka päivä, levottomat unet ja aamulla herään tosi aikasin kun yleensä en. Hengästyttää. Vessassa saa ravata, närästää.

Nyt tänään 6+1 menkkamaisia kipuja ja mua pelottaa.. Mä en muista oireita ensimmäisestä loppuun asti kestäneestä raskaudesta, kun siitä on 12 vuotta aikaa.. En siis tiä onko nää kivut normaaleja. Tuntuu koko ajan että menkat alkaa. Takana peräkkäin 4 alkuraskauden keskenmenoa ja yks keskeytynyt km vuonna 07. Eli en osaa nyt oikee olla. Tekis mieli itkee.

Sit sitä keskittyy nyt niin tähän maha kipuun etten oo huomannu onko tänään ees ollu muita oireita enää, paitsi väsymys. Ultra ois alkuviikolla.

Takaisin