Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mullakin on ollut ajoittain aaltomaisia menkkatuntemuksia. Nyt 5+2, ja tuntuu, että niitä on ollut vähemmän jostain 4+3 lähtien. Tänään ja eilen on tullut enemmän repäisykipuja. Välillä on tuntunut siltä, että ne aaltomaiset kivut olis enemmän suoliston liikkeistä johtuvia, mutta en osaa varmaksi sanoa. Parina päivänä on ollut hiuksen hienoa pahoinvointia aamupalan ja lounaan välissä, mutta muuten siis edelleen väsymys ja palelu iltaisin ovat ne pääasialliset oireet (ja sit toi unettomuus). Varsin oireetonta siis täälläkin.
 
Mulla on lapsettomuushoidoista johtuen keltarauhastuki ollut aika monessa kierrossa ja niissä olen huomannut pientä unettomuutta luteaalivaiheessa aiemminkin. Silloin se on kuitenkin ollut vain muutamana yönä. Nyt on kuitenkin pahempaa kuin aiemmin tämä unettomuus. Laskeskelin, että oon oikeastaan melkein viimeiset pari viikkoa nukkunut huonosti. Herään yleensä joskus kolmen aikaan ja valvon pari tuntia tai sitten en saa unta enää ollenkaan. Muutaman päivän välein nukun jopa viiteen, kun vissiin univelkaa ehtii kertyä liikaa. Useita kertoja heräilen yössä muutenkin ja viimeistään kuuden aikoihin myös herään niinäkin öinä, kun valvoskelen useamman tunnin yön aikana. Toki tuo käytössä oleva keltarauhastuki varmasti vielä provosoi tätä unettomuutta, mutta raskaus vielä lisää sitä.

Ai jaa, aika jännä että keltarauhastuki aiheuttaa tuota. Mä olin jo kuvitellut itseni kohdalla, että mulla pukkais aikaisia vaihdevuosia ja keltarauhanen ei just toimisi kunnolla, kun omalla äidillä on vaihdevuosiin liittynyt just samanlainen valvominen. Unottomuus on kyllä tosi kurjaa, toivottavasti helpottaa pian! Miten kauan sulla kestää toi keltarauhastuki?
 
Onkos täällä muilla millaisia tuntemuksia alavatsalla? Jotenkin sellasia menkkajomoja tulee aina aaltoilevasti, välillä koviakin, mutta ei kertaakaan niin kovia, että pitäisi turvautua särkylääkkeeseen. Jomotus menee ohi usein nopeasti, mutta aina aalto jotenkin pelästyttää.

Olisi kiva kuulla, millaisia tuntemuksia muilla on, niin rauhottaisia ehkä vähän omaakin mieltä, vaikka oireet onkin aina yksilöllisiä :happy:

Just tänään mietiskelin että kauankohan nämä alavatsan nippailut ja selän jomotus kestää? Muistelen että esikoisen raskaudessa se ois jatkunut jopa 12 viikolle asti, mutta voin kyllä muistaa ihan väärinkin :grin muita oireita ei oikeen oo, paitsi nenä on ollut tukkoinen jo reilusti ennen plussaa. Ja ihan jäätävä väsymys, mutta voi mennä kaamoksen piikkiin.
 
Ai jaa, aika jännä että keltarauhastuki aiheuttaa tuota. Mä olin jo kuvitellut itseni kohdalla, että mulla pukkais aikaisia vaihdevuosia ja keltarauhanen ei just toimisi kunnolla, kun omalla äidillä on vaihdevuosiin liittynyt just samanlainen valvominen. Unottomuus on kyllä tosi kurjaa, toivottavasti helpottaa pian! Miten kauan sulla kestää toi keltarauhastuki?
Ainakin oletan että se johtuu lääkkeestä, kun sen myötä unettomuus yritysaikana alkoi ja muillakin ollut samaa vaivaa :joyful: Varhaisultrassa lääkäri tekee päätöksen, milloin sen saa purkaa pois. Itse toivoisin että voisi käyttää mahdollisimman pitkään kuitenkin, ettei lopettamisesta johtuen kävisi mitään raskaudelle.
 
Nyt 7+5 ja aamukukkumiset on jääneet pois. Sen sijaan esim. la-su yön nukuin 21-8, olisi mennyt pidempäänkin mutta esikoinen herätti. Esikoinen menee klo 20 nukkumaan ja usein menen itse samoihin aikoihin, väsymystä siis todellakin ilmassa.

Etova olo on paikalla koko ajan, hetkeksi auttaa kun syö jotain mutta töissä en voi koko ajan jotain napostella (töissä varhaiskasvatuksessa), joten työpäivät on välillä aika haastavia jaksaa pahan olon kanssa. Enkä ole kertonut töissä kenellekään, joten omaa oloa on raskasta peitellä koko ajan.

Muutoin mulla ei ole sen kummempia oloja, paitsi tuntuu että housut on alkaneet kiristää jo nyt, mikä vähän ihmetyttää, kun esikoisen kohdalla siirryin esim äitiyshousuihin vasta puolivälissä raskautta :wideyed:
 
Ainakin oletan että se johtuu lääkkeestä, kun sen myötä unettomuus yritysaikana alkoi ja muillakin ollut samaa vaivaa :joyful: Varhaisultrassa lääkäri tekee päätöksen, milloin sen saa purkaa pois. Itse toivoisin että voisi käyttää mahdollisimman pitkään kuitenkin, ettei lopettamisesta johtuen kävisi mitään raskaudelle.

Juu, uskon että siitä varmaan johtuu! Ja niin, vaikka unettomuus on keljua, niin kyllä sen varmaan silti ottaa niin kauan kuin tarpeen!

Just kun sanoin että unettomuus on ollut yksi niitä mun harvoja oireita, niin nyt oon nukkunut kaksi yötä putkeen melko hyvin. Olen molempina öinä herännyt ainakin kerran, mutta en ole valvonut varmaan puolta tuntia pidempään. Nyt mua sit tietysti huolettaa sekin että uni maistuu taas, mitäs se nyt meinaa :nailbiting:. Muut oireet pysynyt entisellään. Tänään siis 5+3.
 
Mun pahaolot hävisi johonkin o_O Eilen oli jo ihan ok päivä ja sain syötyä melko tasaisesti, mutta tänään ei edes oikeastaan ellota tai ällötä. Nyt sitten pelottaa :sad001 Vaikka tissit on kyllä kipeät, mutta muuten ei kyllä juuri muita oireita...

Rv7+2
 
Mun pahaolot hävisi johonkin o_O Eilen oli jo ihan ok päivä ja sain syötyä melko tasaisesti, mutta tänään ei edes oikeastaan ellota tai ällötä. Nyt sitten pelottaa :sad001 Vaikka tissit on kyllä kipeät, mutta muuten ei kyllä juuri muita oireita...

Rv7+2
Toivotaan että kaikki on kunnossa ja on vain oireeton päivä tänään :Heartpink Oliko sulla varhaisultraa tulossa?

Mulla on ihan hirveä ummetus :inpain: Maha on ihan pallo, kun ei vatsa toimi ollenkaan.. Pakko käydä hakemassa tänään Pegorionia, ei tästä tuu muuten mitään. Oon yrittänyt syödä kuituja ja juoda tosi paljon, mutta ei mitään vaikutusta. Yleensä mulla on ihan päinvastainen ongelma, että maha toimii liiankin tehokkaasti, niin tää on ihan uutta itselle että voi näinkin käydä.
 
Kiva saada täältä vertaistukea omiin oireisiin tai oireettomuuteen. Itseäkin alkaa heti huolettaa, jos oireet lievenee, ja ilmeisesti myös puolisoakin. Tänään kävin moikkaamassa pönttöä aamupalan jälkeen ja mieheni oli tästä kuulemma onnellinen laughing7

Mulla on yksi kummallinen raskausoire, millaista ei ole tullut muiden kuvailemana vastaan. Kuvailisin tätä siis tärinänä pimpassa :hilarious: Kestää aina muutaman sekunnin kerrallaan ja käynnistyy siis esim. askeleen aiheuttamasta tärähdyksestä tai jos vaikka lasken käden reiden päälle. Onko kukaan kuullutkaan moisesta oireesta aikaisemmin? :anyone Sama oire oli myös edellisessä raskaudessa. Tosi kummallinen oire.
 
Pienellä röyhtäilyllä mennään. Ei niin mitään mainittavaa oiretta !?!
Tänään kävin neuvolaterkalla, keskustelua. Siinä vaan hokasin, et tosiaan, eihän mulla ollu keskenmenneessäkään isoja oireita, ja siks varmaan en tajunnut loppuneenkaan. Ei auta kuin toivoa ja luottaa, mennä hetki kerrallaan eteenpäin.
Ja siis 5+1
 
Toivotaan että kaikki on kunnossa ja on vain oireeton päivä tänään :Heartpink Oliko sulla varhaisultraa tulossa?

Mulla on ihan hirveä ummetus :inpain: Maha on ihan pallo, kun ei vatsa toimi ollenkaan.. Pakko käydä hakemassa tänään Pegorionia, ei tästä tuu muuten mitään. Oon yrittänyt syödä kuituja ja juoda tosi paljon, mutta ei mitään vaikutusta. Yleensä mulla on ihan päinvastainen ongelma, että maha toimii liiankin tehokkaasti, niin tää on ihan uutta itselle että voi näinkin käydä.


Varhaisultrassa käytiin viime viikolla ja pieni kuulemma oikein hyvässä paikassa kohdussa kasvamassa ja hieno syke :Heartred Toivon kyllä sydämeni pohjasta, että kaikki olis hyvin :smiley-angelic001
 
Aivan jäätävä väsymys iski pari päivää sitten. Töissä en oikein saanu mitään aikaseksi ja kotona vaan makaan. On väkisellä pitäny nousta sohvalta ja edes kävästä ulkona mikä onki piristänyt vähän. Nälkä ihan koko ajan ja sillonku ei syö niin alkaa pahoinvointi. En valita kuitenkaan, ihan tervetulleita oireita! Ylihuomenna varhaisultra, tänään 7+0!
 
Varhaisultrassa käytiin viime viikolla ja pieni kuulemma oikein hyvässä paikassa kohdussa kasvamassa ja hieno syke :Heartred Toivon kyllä sydämeni pohjasta, että kaikki olis hyvin :smiley-angelic001

Jospa on vaan hetkellinen oireettomuus ja kaikki on hyvin :smiley-angelic001

Ja tuota samaa sais hokea itse itselleenkin :smiley-angelic006 Viime yönä palattiin taas "normaaliin" unettomuuden saralla. Sitten kun sain unta, näin unta että sain keskenmenon ja vuoto alkoi. Heräsin unesta ja mun kesti hyvän aikaa erottaa, mikä on totta ja mikä on unta, olin jo ihan maani myynyt. Mut on nyt sitten sitäkin tunnetta "harjoiteltu", mikäli tässä huonosti käy. Aamulla oli pakko tehdä vielä yksi testi, vaikka olin jo päättänyt että en enää testaa. Sentään oli viiva vielä entisestään tummentunut, niin ehkä tässä muutaman päivän taas jaksaa olla, mutta kauhean pitkä aika on ekaan neuvolaan 23.12, missä sit kuulee mitä ultrassa on tai ei ole näkynyt.

Edit, ja niin, tänään 5+4

Edit2, niin, lisättäköön nyt vielä, että tton keskenmeno unen triggeröi varmaan se, että nyt on parina viime päivinä ollut enemmän taas sellaista menkkamaista polttoa toisinaan. Ei niin kovasti että särkylääkettä kaipaisi, mutta silti vähän liian kovaa oman mielenrauhan kannalta. Varmaan kuuluu asiaan, kohtu siellä venyttelee, mutta kun ei ole aiempaa kokemusta muista kuin menkoista, niin sitä tietenkin ajattelee
 
Muokattu viimeksi:
Mun pahaolot hävisi johonkin o_O Eilen oli jo ihan ok päivä ja sain syötyä melko tasaisesti, mutta tänään ei edes oikeastaan ellota tai ällötä. Nyt sitten pelottaa :sad001 Vaikka tissit on kyllä kipeät, mutta muuten ei kyllä juuri muita oireita...

Rv7+2

No sama, kun on parempia päiviä tai hetkiä niin alkaa heti pelottaa.

Mulla on ollut nyt kohta viikon ajan pientä vuotoa, ja kivut ja nippailu alavatsalla on välillä aika napakkaa ja tuntuu toispuoleiselta joskus. Öisin jomottaa nivusissa. Eka neuvola olisi vasta 11.12., mutta meidän superihana terveydenhoitaja ottaa mut vastaan jo huomenna ja kurkataan ultralla mitä siellä näkyy :smiley-angelic001 Nyt 7+0
 
Täällä olot kans vaihtelee, alkuun oli rinnat tosi kipeät ja turvonneet ja vatsaa nippaili. Nyt enää lähinnä nännit vähän kipeät. Vatsaa turvottaa ja välillä on ummetusta ja välillä taas toinen ääripää ja röyhtäilyttää herkästi. Kahvinjuonti tosiaan loppui reilu viikko sitten ja eilen/tänään alkoi etova olo, eikä esim.lihaa tee mieli syödä. Tänään myös aikamoisia vatsakramppeja. Lämpötilat ja sykkeet huitelee myös normaalia korkemmalla, mutta tänään oli lämpö palannut normaaliksi mikä aiheuttaa kyllä huolta. Rv 6+1 ja kamala pelko keskenmenosta. Ja tosiaan ensimmäinen lapsi vasta tulossa(toivottavasti).
 
Terveiset neuvolasta ja tomera pumppu siellä jyskytti :love7 Sijaintikin oli oikea. Viikot täsmää hyvin ja salamatkustajalla kokoa 9 mm. Säästin juuri 200+ euroa, kun ei tullut varattua sitä varhaisultraa :laughing002
 
Nyt illasta ollut ihan vaimeita tuikkauksia kohdunsuulla. Toivottavasti ei enteile mitään pahaa :sorry:
 
No nyt ehkä uskallan sanoa, että on alkanut tuntumaan ihan oikeasti pahoinvointia eikä enää ole sellaista hiuksen hienoa, mikä saattaisi olla myös mielikuvituksen tuotetta. Eilen ja tänään oli oksettava olo aamupalan ja lounaan välissä. Syöminen helpotti sitä, joten olen mutustellut banaania, porkkanaa ja omenaa ennen lounasta. Lounaan jälkeen se on helpottanut ja eilen tuli nukkumaan mennessä takas, saa nähdä miten tänään. Yleensä mulla on jo klo17 aikaan työpäivää lopetellessa aivan huutava nälkä, mutta ei viime päivinä, se on outoa minulle.

Kaikista oireista tasaisin on kyllä edelleen palelu; ihan joka ilta tärisen vaikka kuinka olisin viltin alla. Rinnatkin on nyt olleet aika tasaisen arat; ei paljoa, mutta vähäisen. Miehen mielestä rinnat ovat myös kasvaneet jo, tosin rintaliiveistä sitä ei kyllä vielä niin huomaa. Alavatsan turvotus on aika muhkea, vaikka paino ei (vielä) onneksi ole noussut.

Ja tänään siis 5+5.
 
Takaisin
Top