Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Kaamea väsymys on paljastavin oire, tuttu myös aiemmista kesken menneistä. Myös vessassa pitää ravata mutta se on mulle semi normaalia ilman raskauttakin :rolleyes: mutta väsymys tosiaan on ihan omaa luokkaansa, iltapäivällä alkaa ja päiväunista huolimatta saa kaatua yöunille yhdeksältä!
 
Rinnat alkaa kipeytymään, viimeset hörpyt kahvikupista maistuu kuralle ja pissalla saa ravata. (4+0)

Muoks. Viikon verta jo ollut nenänlimakalvot turvoksissa, siitä jo aavistelin että saatanko olla raskaana, tämä ollut oireena aikaisemmista raskauksista.
 
Muokattu viimeksi:
Uutena oireena kauhea poskien kuumotus, onko tuttu oire kellekään? Ettei vaan syytä pelätä mitään tulehdusta :bookworm:
 
Ehkä herkemmin kun aikasemmin, punottelee posket muutenkin herkästi. Varmaan liittyy verekkyyden lisääntymiseen.
 
Portaita noustessa puuskutti ja salitreeneissä sykkeet huiteli 155-175 mikä ei ole kyllä normaalia :woot:
Sanoin kyllä tästä hoitajalle kun kyseli onko mitään oireita. Sanoi että saan treenata normaalisti niin kauan kuin tuntuu hyvältä. :happy:
 
Mulla alkoi jo dpo 8 lievä pahoinvointi ja eilen dpo 9 alkoi tissit turvota. Lisäksi vatsan toiminta on selvästi hidastunut ja hajuaisti normaalia herkempi. Tänään on siis vasta dpo 10, joten tosi aikaisia päiviä mennään.
 
Täällä ollaan lähes oireettomia, tosin tänään vasta rv3+5 ja oletettu dpo13 :nailbiting::smiley-angelic001

En kyllä oo kovinkaan edes tutkaillut, mutta mä hengästyn myös varsinkin rappusissa tosi npeasti.
Palelen ihan tosi paljon, ollut jo varmaan viikon verran tämä. Nännit on nyt ihan vasta alkaneet hieman aristaa ja alavatsalla välillä käy sellainen tunne, että jotain tapahtuu. Hajuaisti on myös herkempi kun aiemmin tai sitten kuvittelen sen edellisestä raskaudesta :p

Tänään olen ollut myös tosi väsynyt ja nukuinkin juuri tunnin päikkärit, tämä nyt voi johtua ihan tosi aikaisista aamuista vielä tässä vaiheessa.

Vaikka tähän nyt tulikin näköjään listaa niin näistä kaikki on tosi vähäisiä oireita, eikä näitä juurikaan huomaa ja osa voi olla ihan muista syistä johtuvia :oops::Heartred
 
Mulla alkoi oireet rintojen arkuudella kp22 ja samana päivänä alkoi myös mahan vihlonta. Kp24 alkoi etovaolo tulla ja tänään aamulla oli paha olo siihen asti kunnesse join mehua. Voimistuu vaan oireet. Liivit kun on päällä niin tissejä vaan vihloo koko ajan. Tästä se taas lähtee.
 
Joo, tissien vihlonta on kyllä kamalaa. Enkä ymmärrä miks ne tarvii ihan näin pitkään valmistautumisaikaa, luulisi että vähän myöhemminkin ehtisi kasvaa.

Toisaalta hyvä kun on oireita, koska raskaus paljastui jo töissä :wacky:. Eipähän tarvii piilotella kaikkia iltapäivän eväitä ja mukamas jatkaa kahvinjuontia. Tää kahvi on kyllä uusi juttu, aiemmissa raskauksissa ollut mitään ongelmaa juoda kahvia, pikemminkin ongelma oli rajoittaa sitä juontia.
 
Joo, tissien vihlonta on kyllä kamalaa. Enkä ymmärrä miks ne tarvii ihan näin pitkään valmistautumisaikaa, luulisi että vähän myöhemminkin ehtisi kasvaa.

Toisaalta hyvä kun on oireita, koska raskaus paljastui jo töissä :wacky:. Eipähän tarvii piilotella kaikkia iltapäivän eväitä ja mukamas jatkaa kahvinjuontia. Tää kahvi on kyllä uusi juttu, aiemmissa raskauksissa ollut mitään ongelmaa juoda kahvia, pikemminkin ongelma oli rajoittaa sitä juontia.

Kuinkas paljon sitä kahvia saikaan juoda? Mulla oli esikoisen kanssa lähes alusta asti niin, ettei kahvia tehnyt mieli sitten yhtään. Vaihdoin teehen.
 
Kuinkas paljon sitä kahvia saikaan juoda? Mulla oli esikoisen kanssa lähes alusta asti niin, ettei kahvia tehnyt mieli sitten yhtään. Vaihdoin teehen.

Mä laskin suosituksista, että kaks isoa kuppia täyttää sen. Normaalisti on saattanut mennä viisi, kun töissäkin on niin hyvää kahvia nykyään.

Munkin täytyy varmaan opetella juomaan teetä nyt sitten.
 
Mä laskin suosituksista, että kaks isoa kuppia täyttää sen. Normaalisti on saattanut mennä viisi, kun töissäkin on niin hyvää kahvia nykyään.

Munkin täytyy varmaan opetella juomaan teetä nyt sitten.

mä vaihdoin mun kahvikupin pienempään koska juon helposti normi muumimukillisia päivässä sen 4-6 kuppia.. nyt on pienempi kuppi käytössä ja siihen oon laittanu vaa puolikuppia kahvia :grin yrttijuomat on kiellettyjä, mutta en vielä saanu selville saako rooibos teetä juoda, en tykkää normaaliteestä :hilarious:


dpo12 ja huomaa kyllä että kahvi tökkii jo, maistuu oudolle, väsymys on läsnä ja nipistelyjä sekä jomoja alavatsalla. Sähköiskuja rinnoissa. Pientä etomista. Metallinmakua suussa.
 
Mulla oli eilen aamupäivällä (dpo 11) pientä tiputtelua. Heti pistää tietenkin miettimään, onko tämäkin sitten kuitenkin kemiallinen raskaus. :sad001 Vielä ei kovin paljoa tullut, mutta saa nähdä... Heinäkuussa mulla oli kemiallinen/varhainen km, joten palaa luonnollisesti mieleen se. Tänään plussa oli kuitenkin testissä vielä vahvistunut vähän eilisestä. Kai tässä täytyy vaan odotella ja katsoa miten tilanne kehittyy. Onneksi mulla on ensi ti vielä hcg verikoe, kun raskaus on Pas-hoidolla saanut alkunsa. Näkee sitten ainakin millainen se hcg:n taso on silloin.
 
Mulla oli eilen aamupäivällä (dpo 11) pientä tiputtelua. Heti pistää tietenkin miettimään, onko tämäkin sitten kuitenkin kemiallinen raskaus. :sad001 Vielä ei kovin paljoa tullut, mutta saa nähdä... Heinäkuussa mulla oli kemiallinen/varhainen km, joten palaa luonnollisesti mieleen se. Tänään plussa oli kuitenkin testissä vielä vahvistunut vähän eilisestä. Kai tässä täytyy vaan odotella ja katsoa miten tilanne kehittyy. Onneksi mulla on ensi ti vielä hcg verikoe, kun raskaus on Pas-hoidolla saanut alkunsa. Näkee sitten ainakin millainen se hcg:n taso on silloin.

Esikoisen kohdalla mä testasin vain, koska menkat oli "oudot". Suurin piirtein noilla main alkoi ja kesti useamman päivän. Sen sijaan ainakaan mun kemiallisessa ei hcg:n nousu jatkunut kun vuoto alkoi ja siihen liittyi menkkakipua. Mutta ne oudut menkat on jo 6-v lapsi. Tiputtelu voi siis olla täysin harmitonta, toivottavasti sullakin ja toivottavasti hcg jatkaa nousuaan! :Heartred
 
Mä olen kyllä oireeton.
Rinnat on vähän arat ja tänään on ollut mieletön turvotus, ei mitään muuta :sour:
 
Mulla oireina lähinnä ajoittainen huono olo, rintojen todella lievä aristus ja ajoittaiset nippailut alamahalla. Lisäksi oon alkanut heräillä viiden aikaan virkeänä uuteen päivään. Illalla sitten taas väsyttää ja uni tulee ihan heti. Osa näistä voi toki johtua ihan oman olon tarkkailusta :rolleyes:
 
Ei oikein mitään oireita, välillä alavatsalla nippailee. Välillä miettii onkohan siellä edes mitään, kun oireitakaan ei ole, vaikka tiedän, että hyvin voi olla myös oireeton raskaus. Testinkin tein hetken mielijohteesta ja selkeä plussa kuitenkin oli
 
Mulla ei vielä suurempia oireita. Jätettiin ehkäisy viime kuussa pois ja loppukuusta mulla oli vielä menkat. Nyt siis varmaan 4+0 tms. Tein testin kun tuntui samanlaisia repäisykipuja kun esikoisen kohdalla.

Esikoisen kans mulla alkoi 5+ jotain 24/7 oksetus ja ällötys, joka muuttui viikossa hyperemeesiin. Se kesti about viikolle 17. Tässä yksi syy jonka takia vauvakuumetta sai useamman vuoden odotella, tai vauvakuume on ollut mut henkisesti en vaan ole ollut valmis. Se oli niin raskasta. Toivon että nyt selviäisi pienemmällä:sad001 ainakin osaan hakea nyt ajoissa apua ja tiedän että se olo ei voi jäädä loppuelämäksi (viimeksi pelkäsin sitä).
 
Takaisin
Top