Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä oletettavasti 4+2, ja oireita tähän mennessä aika vähän. Hieman pelottavan vähän. Mutta sit luen noita teidän muiden viestejä, ja mietin että voisiko tosiaan olla, että parin viikon päästä olen samassa tilanteessa :nailbiting:

Tähän asti oireina lähinnä:
  • Väsymys (nukahdan klo20 maissa, tai nukun päiväunia)
  • Unettomuus (mikä siis aiheuttaa väsymystä myös). Herään öisin ja kestää jopa tunnin saada uudelleen unta, viimeistään klo6 herään aamulla
  • Palelu, etenkin iltaisin
  • Pieni rintojen arkuus, mutta itseasiassa vähemmän kuin joskus PMS:ssä
Minkäänlaista pahoinvointia ei ole, ja siedän nälkääkin ihan hyvin. Klassisesti toivoisin, että pikkasen enemmän olis oireita, niin ehkä ei koko ajan niin kovasti pelottaisi..

Mä voin kanssa lohduttaa sillä, että eka viikko plussasta oli hyvin vähäoireista ja kuudennen viikon puolessa välissä kaikki lävähti vasten kasvoja:hilarious: Ehkä siis tyyntä myrskyn edellä! Ja onnittelut ja tervetuloa mukaan! :Heartred

Kyllä ne oireet sieltä vielä tulevat, kun alussa vasta mennään. Omasta listasta unohdin tuon mainitsemasi palelun. Varsinkin iltaisin palelen ja sitten taas joskus aamuyöstä alkaa vuorostaan hikoilu. :facepalm:
Joo huomannu ton kans et muuten paleltaa, mut herää sit aamul/aamuyöst hikisenä.

Tänään ollu välillä epämäärästä lievää etomista. Huimannu kans. Tosin huimausta oli jo välillä ennen raskautta niska/hartioihin liittyen, mutta tää tuntuu jotenkin erilaiselt.

Huomasin myös, että mies haisee pahalta. Tuli kyllä pala kurkkuun ja vähän rupes jopa yökityttää. Normaalisti mies tuoksuu musta houkuttelevalle. Sikäli huvittavaa, kun preggers sovellus sanoo kuudennesta rv:sta juurikin puolisolle vinkiksi, että saatat haista pahalta hänen mielestään:hilarious:

Onko kipuja, hyytymiä? Mulla on nyt muutaman päivän tullut ruskeaa vuotoa, ihan tiputtanut pyttyyn asti. Huomenna soittelen lääkäriin, kun on vähän hiivatulehduksenkin oireita. Poissuljetaan ainakin mahdolliset tulehdukset.
Ei oo ollu kipuja, vähän ehkä menkkamainen tunne selässä mut ei muuten mitään. Iltapäivällä oli vähän hyytymiä ja nyt alkaa tosiaan näyttää siltä et vuoto loppuisi pian. Mä soittelen kans huomenaamulla heti neuvolaan ni kuulee mitä mieltä siellä ollaan.

Ehkä soittaisin huomenna neuvolasta neuvoja, jos vielä jatkuu. Mietin myös tuota tamponia, että olikohan suositus raskausaikana käyttää mieluummin sidettä? Ainakin jälkivuodossa piti käyttää sitä. Keskenmenossa tulee kirkkaan vuodon lisäksi hyytymiä, limaa ja siis enemmän menkkatyyppistä vuotoa. Itsellä aikaisemmassa raskaudessa vuosi myös vähän, muistaakseni pari päivää. Ilmeisesti silloin johtui ihan vaan kuivista limakalvoista, ainakaan muuta selitystä ei löytynyt. Tai menkkojen aikaan voi myös vähän vuotaa.
Kiitos neuvoista. Tamponi ei ollut varmaan paras vaihtoehto, mutta jouduin tänään olemaan liikenteessä koko päivän eikä side olis ollut riittävä suoja. Mulla vuoto oli oikeen kirkkaan punasta, ei kuukautisvuotomaista. Ja tosiaan muutama hyytymä oli mukana aiemmin tänään. En oo ikinä saanut keskenmenoa eikä oo ollut vuotoja edellisissä raskauksissa niin siksi oon ihan pihalla että mitäs tässä nyt tapahtuu.

Kiitokset kaikille "lohdutuksesta", ehkäpä se tästä tosiaan muuttuu pian. Hyvä seurata teitä ketkä ootte sen 2-3 viikkoa edellä, tietää mitä voi sit odottaa lähi aikoina (toivottavasti) :laughing002

Olitte keskustelleet noista repimiskivuista jo aiemmin, unohdin mainita että niitäkin on, ja kaikenlaisia muitakin tuntemuksia, mukaan lukien lievää menkkajomoa. Alussa oli ehkä enemmän kuin mitä nyt viimeiset pari päivää. Toisinaan on sellaista kireyttä vaan. Ja röyhtäily unohtu myös, tosin sitä on toisinaan muutenkin, tiedä onko varsinaisesti raskausoire se... :smiley-ashamed008

@Leonafrey, hyvä jos vuoto loppuu, toivottavasti kaikki kunnossa :smiley-angelic001

Hei mites tää väsymys muilla, sanokaa nyt onko edelleen normaalia? Musta tuntuu etten jaksa enää yhtään mitään, ja mikään määrä unta ei riitä. Yöunet 12-14 tuntia, ja vähintään yhdet päikkärit, illalla taas nukkumaan 19-20 välillä. Alkuunsa tälle unitaudille vielä naureskeli mutta ei kyllä oo hauskaa enää. Itsellä ei pahoinvointia ja varmaan pitäisi olla tyytyväinen että tämä ns helpompi oire mutta alkaa olla tääkin jo melko invalidisoivaa, oon täysin musertunut tän väsymyksen alle. :help

Rv 6+6

Se väsymyksen määrä on täälläkin jotain aivan käsittämätöntä, oikein suututtaa välillä että eihän tämä voi näin koko ajan olla, mutta niin se vain on. Zombina mennään, koska kaikki arkijutut pitää hoitaa ja sitten vielä valvon keskellä yötä :mad:
Edit: kannattaa myös käydä tarkistuttamassa hemoglobiini!

Noniin. Vähän muutosta hajuaistissa. Tänään kaikki, siis ihan kaikki, haisee kuvottavalta ja normaalia voimakkaammin.

Mulla on ollut röyhtäilyä, nälkää ja kuvotusta jos ei saa naposteltavaa vähintään tunnin välein, sykkeiden nousua treeneissä. :wtf:
Sitten toisena päivänä olo on ollut normaali, ei yhtikäs mitään oireita.
Onko teillä ollut ihan tavallisia päiviä välillä? o_O

Ja tänään kävin varhaisultrassa ja kaikki on silti hyvin vaikkei mitään oloja olekaan :happy:

Vähän semmoisia venymiskipuja ja etomista on ollut pari päivää. Viimeksi pahoinvointi/kuvotus ei alkanut ihan näin nopeasti. :confused: Vessassakin tulee ravattua vähän aktiivisemmin.

Aloin tossa pari päivää sitten vähän epäillä, että jotain vois olla kyydissä, kun VV on lisääntynyt niin hirveesti. :grin

Se väsymyksen määrä on täälläkin jotain aivan käsittämätöntä, oikein suututtaa välillä että eihän tämä voi näin koko ajan olla, mutta niin se vain on. Zombina mennään, koska kaikki arkijutut pitää hoitaa ja sitten vielä valvon keskellä yötä :mad:
Edit: kannattaa myös käydä tarkistuttamassa hemoglobiini!

I feel you! Taas piti käydä vähän makuulteen kun niin kovasti uuvuttaa. :hungover:

Vähän semmoisia venymiskipuja ja etomista on ollut pari päivää. Viimeksi pahoinvointi/kuvotus ei alkanut ihan näin nopeasti. :confused: Vessassakin tulee ravattua vähän aktiivisemmin.

Aloin tossa pari päivää sitten vähän epäillä, että jotain vois olla kyydissä, kun VV on lisääntynyt niin hirveesti. :grin
Hii mä oon jotenkin superonnellinen sun plussasta, kun ollaan suht samoihi aikoihin yritys alotettu ja tuolla laihduttamalla kohti plussaa ketjussa toisiamme tsempattu! Ja muutenkin vaikutat niin ihanalta ja symppikselta!

Sulla kyllä täytyny olla aikainen kiinnittymine ku toi digiki näytti sulle jo!

Hii mä oon jotenkin superonnellinen sun plussasta, kun ollaan suht samoihi aikoihin yritys alotettu ja tuolla laihduttamalla kohti plussaa ketjussa toisiamme tsempattu! Ja muutenkin vaikutat niin ihanalta ja symppikselta!

Sulla kyllä täytyny olla aikainen kiinnittymine ku toi digiki näytti sulle jo!

Ihanaa kiitos. Kaikkea samaa voin sanoa susta.:love7

Ihanan paljon porukkaa kyllä plussannut Raskaaksi 2020 ketjusta nyt loka-marraskuussa. Pingviiniemolle onnittelut myös! :love017

Rv 7+0: tänään tuli uusi ilmiö, oksennus ilman mitään pahoinvointia ja ennakkovarotusta. Luojan kiitos saan olla etänä, eihän tästä tulis toimistolla yhtään mitään :laughing001

Viikonlpppuna plussailin ja 4+2 tänään. Ahdistaa, kun edellisessä raskaudessa voimakkaat oireet heti alusta asti ja nyt ei mitään.. Toki yksilöllisiähän nämä on, pitää jaksaa oottaa kolmisen viikkoa varhaisultraan ennen kuin uskaltaa alkaa hurrailemaan.

Tänään töissä aamuvuorossa sain tehdä töitä että pysyi aamupala sisällä. Maskipakko ei kyllä helpota tätä pahoinvointia yhtään. Työpaikka myöskin erikoinen - pieni liike jossa työskennellään lähes aina yksin... No ainakin maski peittää kärsivät ilmeet asiakkailta :whacky011 unettomuus vaivaa edelleen, monta yötä mennyt 3-4 tunnin yöunilla :sad0105+6 tänään

Mulla on ollut aika napakkaa polttelua alavatsassa muutamia päiviä. Välillä ihan vaikea keskittyä muuhun kuin kipuun. Onko muilla ollut polttelua?:devil10 mulla nyt 6+3

Ihanan paljon porukkaa kyllä plussannut Raskaaksi 2020 ketjusta nyt loka-marraskuussa. Pingviiniemolle onnittelut myös! :love017

Rv 7+0: tänään tuli uusi ilmiö, oksennus ilman mitään pahoinvointia ja ennakkovarotusta. Luojan kiitos saan olla etänä, eihän tästä tulis toimistolla yhtään mitään :laughing001

Kiitos! Mulla on tässä kokoajan oksennus kurkussa. Aamupala meni just alas, mutta voi kohta tulla takas meidän keskuuteen. :laughing002

Ei oo ollu kipuja, vähän ehkä menkkamainen tunne selässä mut ei muuten mitään. Iltapäivällä oli vähän hyytymiä ja nyt alkaa tosiaan näyttää siltä et vuoto loppuisi pian. Mä soittelen kans huomenaamulla heti neuvolaan ni kuulee mitä mieltä siellä ollaan.

Hei @Leonafrey, kuinka voit, saitko yhteyden neuvolaan? Toivottavasti kaikki hyvin siellä :Heartred

Takaisin