Millaisia raskausoireita sinulla on?

Hei näytti muutamalla muullakin olevan tukkoisuutta tai nenän limakalvojen kuivuutta. Käytättekö mitään kosteuttavia tai avaavia (raskaana oleville toki sallittuja) nenäsuihkeita? Jos käytätte, niin onko jotain suosituksia? Joka yö herätessä nenä on ihan tukossa. Kävin koronatestissäkin muutama päivä sitten, kun koko ajan oli nokka tukossa, se oli onneksi nega.
 
Mua vaivaa tää oireettomuus :grin.

Alaselkämenkkajomot loppuneet. Joitain repäisyjä harvakseltaan alavatsalla. Nenän tukkoisuutta toisinaan ja vähäistä verenvuotoa + silmien kuivuus, mutta töissä maski käytössä. Röyhtäilen, mutta niin joskus muutenkin. Väsyttää, mutta niin miestäkin tää pimeys :laughing002 . Ei oo mitään sellaista selkeää raskausoiretta.

Njoo, 4+5.

Ainiin, herkistyneen hajuaistin unohdin! Pahat hajut x sata!
 
Sanon aina kaikille et koskaan ei pitäis kadehtia tms kun ei ole oireita, voin kertoa et vaikka siinä varmastikin on se epätietoisuus niin ei ne oireetkaan kuitenkaan mitään takaa, pahimmassa tapauksessa vaan vie ilon ja kaiken sisällön elämästä useaksi kuukaudeksi jos esim. pahoinvointi ja oksentelu alkaa hallita liikaa... Joten älkää toivoko pahoinvointia tai muuta, kukaan ei oikeasti halua kokea miltä tuntuu oksentaa kaikki hereillä oloaika ja ettei pysty nauttimaan mistään!

Tsemppiä kaikille :)
 
Sanon aina kaikille et koskaan ei pitäis kadehtia tms kun ei ole oireita, voin kertoa et vaikka siinä varmastikin on se epätietoisuus niin ei ne oireetkaan kuitenkaan mitään takaa, pahimmassa tapauksessa vaan vie ilon ja kaiken sisällön elämästä useaksi kuukaudeksi jos esim. pahoinvointi ja oksentelu alkaa hallita liikaa... Joten älkää toivoko pahoinvointia tai muuta, kukaan ei oikeasti halua kokea miltä tuntuu oksentaa kaikki hereillä oloaika ja ettei pysty nauttimaan mistään!

Tsemppiä kaikille :)

En sanoisi, että ainakaan omalla kohdallani kyseessä olisi kateudesta, ja vaikka se ei mitään takaakkaan, niin kyllä se omaa mieltä vähän rauhottaisi sinne asti että pääsee varmemmille viikoille, jos huomaisi jotain eroa "normaaliin". Tietenkään kukaan ei toivo itselleen, tai kellekään muullekaan, oksentamista 24/7, mutta kaipa sitä voi toivoa jotakin noiden kahden ääripään väliltä, kun ilmeisesti muiden kertomusten perusteella muitakin vaihtoehtoja on, kuin nuo kaksi ääripäätä :).

Kaikkiin raskauksiin liittyy varmasti omat epävarmuutensa ja huolet, vaikka sitten eri lähtökohdista. Kovasti tsemppiä meille kaikille oman pärjäämisen kanssa, oli ne lähtökohdat mitkä tahansa!:smiley-angelic003
 
En sanoisi, että ainakaan omalla kohdallani kyseessä olisi kateudesta, ja vaikka se ei mitään takaakkaan, niin kyllä se omaa mieltä vähän rauhottaisi sinne asti että pääsee varmemmille viikoille, jos huomaisi jotain eroa "normaaliin". Tietenkään kukaan ei toivo itselleen, tai kellekään muullekaan, oksentamista 24/7, mutta kaipa sitä voi toivoa jotakin noiden kahden ääripään väliltä, kun ilmeisesti muiden kertomusten perusteella muitakin vaihtoehtoja on, kuin nuo kaksi ääripäätä :).

Kaikkiin raskauksiin liittyy varmasti omat epävarmuutensa ja huolet, vaikka sitten eri lähtökohdista. Kovasti tsemppiä meille kaikille oman pärjäämisen kanssa, oli ne lähtökohdat mitkä tahansa!:smiley-angelic003

Niin tarkoitinkin lähinnä toivomisella että harvemmin "saa" juuri ne oireet sen vahvuisena kun itse haluaisi, vaan aina löytyy jotain minkä toivoisi olevan eritavalla, oli se sit vahvempana, kevyempänä tms.. :)
 
Niin tarkoitinkin lähinnä toivomisella että harvemmin "saa" juuri ne oireet sen vahvuisena kun itse haluaisi, vaan aina löytyy jotain minkä toivoisi olevan eritavalla, oli se sit vahvempana, kevyempänä tms.. :)

No se on tietysti totta :)
 
4+1 tänään. Oireina närästys välillä, aamuyön heräily (ekaa kertaa 4 aikoihin ja 5 ylös) voimakas väsymys ja hiusten rasvoittuminen. :wideyed:
 
4+1 tänään. Oireina närästys välillä, aamuyön heräily (ekaa kertaa 4 aikoihin ja 5 ylös) voimakas väsymys ja hiusten rasvoittuminen. :wideyed:
Ahh, ihana että on muitakin aamuyön valvojia. Terveisin heräsin tänään klo 3:45 enkä ole nukkunut sen jälkeen hetkeäkään :wacky:
 
Ahh, ihana että on muitakin aamuyön valvojia. Terveisin heräsin tänään klo 3:45 enkä ole nukkunut sen jälkeen hetkeäkään :wacky:

Tämä on niin ärsyttävää! Itse olen muutenkin herkkäuninen, joten tää ei yhtään kyllä helpota:hilarious:
 
Täällä myös yksi yö-kukkuja :greet025

Yleensä käyn jo tosi aikaseen sänkyyn, ihan viimeistään klo21, mutta joko heräilen 1-1.5h välein kunnes aamuyöllä en saa enää unta, tai sitten nukun pidempiä pätkiä, mutta valvon yöllä jonkun 1-2h kerrallaan. Aamuisin usein klo05 herään, ihan viimeistään klo06.

Oliko teillä @nabss ja @Unicornflakes unettomuutta luteaali vaiheessa? Mä oon jo joitakin vuosia kärsinyt ajoittaisista uniongelmista, mutta nyt yrityksen aikana vasta yhdistin, että mulla nää tällaiset samanlaiset uniongelmat alkoi heti kohta oviksen jälkeen ja helpotti pari päivää menkkojen alun jälkeen. Toistui samana joka kierrossa, en vaan aiemmin tajunnut yhteyttä.

Saa nähdä jatkuuko tällaisena koko raskauden :think005
 
Nukahtelen edelleen randomisti, jos käyn pitkäkseni, mutta enää olo ei ole niin sumuinen kuin ennen rautalisän aloitusta, mutta olen edelleen väsynyt. Lisäksi etomisolo jatkuu, vain syömällä jotain olo helpottaa hetkeksi, nyt 8+3. En ole onneksi oksentanut. Herään myös aamuyöstä useamman kerran katsomaan kelloa :rolleyes: Ja vielä yksi juttu, pahin alkuturvotus taitaa olla takanapäin :cheers
 
Täällä myös yksi yö-kukkuja :greet025

Yleensä käyn jo tosi aikaseen sänkyyn, ihan viimeistään klo21, mutta joko heräilen 1-1.5h välein kunnes aamuyöllä en saa enää unta, tai sitten nukun pidempiä pätkiä, mutta valvon yöllä jonkun 1-2h kerrallaan. Aamuisin usein klo05 herään, ihan viimeistään klo06.

Oliko teillä @nabss ja @Unicornflakes unettomuutta luteaali vaiheessa? Mä oon jo joitakin vuosia kärsinyt ajoittaisista uniongelmista, mutta nyt yrityksen aikana vasta yhdistin, että mulla nää tällaiset samanlaiset uniongelmat alkoi heti kohta oviksen jälkeen ja helpotti pari päivää menkkojen alun jälkeen. Toistui samana joka kierrossa, en vaan aiemmin tajunnut yhteyttä.

Saa nähdä jatkuuko tällaisena koko raskauden :think005
Mulla on lapsettomuushoidoista johtuen keltarauhastuki ollut aika monessa kierrossa ja niissä olen huomannut pientä unettomuutta luteaalivaiheessa aiemminkin. Silloin se on kuitenkin ollut vain muutamana yönä. Nyt on kuitenkin pahempaa kuin aiemmin tämä unettomuus. Laskeskelin, että oon oikeastaan melkein viimeiset pari viikkoa nukkunut huonosti. Herään yleensä joskus kolmen aikaan ja valvon pari tuntia tai sitten en saa unta enää ollenkaan. Muutaman päivän välein nukun jopa viiteen, kun vissiin univelkaa ehtii kertyä liikaa. Useita kertoja heräilen yössä muutenkin ja viimeistään kuuden aikoihin myös herään niinäkin öinä, kun valvoskelen useamman tunnin yön aikana. Toki tuo käytössä oleva keltarauhastuki varmasti vielä provosoi tätä unettomuutta, mutta raskaus vielä lisää sitä.
 
Muokattu viimeksi:
Onkos täällä muilla millaisia tuntemuksia alavatsalla? Jotenkin sellasia menkkajomoja tulee aina aaltoilevasti, välillä koviakin, mutta ei kertaakaan niin kovia, että pitäisi turvautua särkylääkkeeseen. Jomotus menee ohi usein nopeasti, mutta aina aalto jotenkin pelästyttää.

Olisi kiva kuulla, millaisia tuntemuksia muilla on, niin rauhottaisia ehkä vähän omaakin mieltä, vaikka oireet onkin aina yksilöllisiä :happy:
 
Onkos täällä muilla millaisia tuntemuksia alavatsalla? Jotenkin sellasia menkkajomoja tulee aina aaltoilevasti, välillä koviakin, mutta ei kertaakaan niin kovia, että pitäisi turvautua särkylääkkeeseen. Jomotus menee ohi usein nopeasti, mutta aina aalto jotenkin pelästyttää.

Olisi kiva kuulla, millaisia tuntemuksia muilla on, niin rauhottaisia ehkä vähän omaakin mieltä, vaikka oireet onkin aina yksilöllisiä :happy:

Mulla on just tommosia aaltoilevia menkkajomoja, aika voimakkaitakin. Alkoivat kahdeksan päivää ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa. Nyt 4+3 ne on selvästi alkanut vähentymään.
 
Onkos täällä muilla millaisia tuntemuksia alavatsalla? Jotenkin sellasia menkkajomoja tulee aina aaltoilevasti, välillä koviakin, mutta ei kertaakaan niin kovia, että pitäisi turvautua särkylääkkeeseen. Jomotus menee ohi usein nopeasti, mutta aina aalto jotenkin pelästyttää.

Olisi kiva kuulla, millaisia tuntemuksia muilla on, niin rauhottaisia ehkä vähän omaakin mieltä, vaikka oireet onkin aina yksilöllisiä :happy:

Mulla oli pari päivää ihan hiljaista mutta nyt alkoi alavatsan vihlominen uudelleen, tuntuu tuossa kohdun kohalla. Muutaman kerran on ollut semmonen tunne että ihan kuin menkat alkais, tullut kans aaltoileva tunne koko alavatsaan joka mennyt vähän ajan päästä ohi. Kivuksi sitä en kyllä ole laskenut, eli en ole tarvinnut mitään lääkettä. Kuuluu vissiin asiaan :)

Mulla nyt 4+6. Tissit on alkanut kipeytymään, erityisesti öisin, ja pientä väsymystä oon havainnut. Nyt myös jymähti vatsa ihan kunnolla, mikä on mulle todella harvinaista...
 
Mulla on just tommosia aaltoilevia menkkajomoja, aika voimakkaitakin. Alkoivat kahdeksan päivää ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa. Nyt 4+3 ne on selvästi alkanut vähentymään.

"Ihanaa" kuulla, että muillakin ollut. Joten ehkä nämä tästä helpottuu hiljalleen :)
 
Onkos täällä muilla millaisia tuntemuksia alavatsalla?

Olisi kiva kuulla, millaisia tuntemuksia muilla on, niin rauhottaisia ehkä vähän omaakin mieltä, vaikka oireet onkin aina yksilöllisiä :happy:

Mulla oli varmaan koko rv 3 vaihtelevaa menkkajomotusta alaselän puolella ja plussan jälkeen (3+6) alko hälvenee. Nyt tänään on tuntunut hetkellisesti selässä (4+6).
 
Stressaa kyllä suunnattomasti, kun tuntuu, et kaikki vähäisetkin oireet kaikkoaa...
 
Stressaa kyllä suunnattomasti, kun tuntuu, et kaikki vähäisetkin oireet kaikkoaa...

Toivottavasti kaikki on hyvin. Muakin stressaa, kun ne vatsakivut on vähentyneet, eikä mitään muuta oo tullut tilalle. Ootko mennossa varhaisultraan?
 
Toivottavasti kaikki on hyvin. Muakin stressaa, kun ne vatsakivut on vähentyneet, eikä mitään muuta oo tullut tilalle. Ootko mennossa varhaisultraan?

Joo, mutta myöhemmin, varmaan vasta 8+jotakin. Jos sinne asti ei päästään. Tuntuu niin pitkiltä päivät, viikoista puhumattakaan.
 
Takaisin
Top