Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millonkohan tää nippailu ja repimis oireet alavatsalla mahtais vähentyä. Vaivaa hiukan, että ne on aika vasemmalle painottuvia. Voihan se vaan olla että kiinnitän jostain syystä sen puolen nippailuihin enemmän huomiota, mut kaip sitä pitää seurailla tilannetta ennen kuin vetää mitään johtopäätöksiä ja paniikkeja :oops:

Mullakin on nippailua ja jomotusta edelleen 5+3, kiinnostais kans tietää koska se vähenee... Mitäs jos soittaisit neuvolaan tai terveyskeskukseen, jos se on ollut kovin toispuoleista?

Pahoinvointi on pysynyt samanlaisena, etoo suuren osan päivästä ja välillä vähän pahemmin. Ei onneksi mitään kovin kamalaa vielä.
Töissä ei ole mahdollista istua muuten kuin tauoilla ja se tuntuu alaselässä, yleensä ei ole selän kanssa mitään ongelmaa. Parin tunnin jälkeen tekisi mieli käydä vaan lattialle makaamaan :laughing002, mutta jotenkin olen puskenut päivän läpi. Kotona kun istahtaa alas, ei tahdo enää päästä ylös kun selkään sattuu niin paljon.

Alkuun palelin koko ajan, sitten läkähdyin viikon verran ja eilen alkoi näköjään taas vilukausi.

5+3 meneillään ja toistaseksi vähällä on päässyt. Alavatsaa on vihlonut nyt jo pidempään, alkaa olla vähenemään päin kuitenkin. Hajuaistini on muuttunut aivan uskomattomiin svääreihin laughing6 Väsymystä on ilmassa mutta osaksi johtunee myös unettomuudesta josta olen nyt viikon ajan kärsinyt, 2-3 tuntia saan nukuttua ja sen jälkeen herään ja yö on melkeenpä siinä sitte:banghead:

Mullakin on nippailua ja jomotusta edelleen 5+3, kiinnostais kans tietää koska se vähenee... Mitäs jos soittaisit neuvolaan tai terveyskeskukseen, jos se on ollut kovin toispuoleista?

Joo mietin just et seurailen nyt viikonlopun yli ja sit soitan neuvolaan jos tilanne on sama. Mulla oletettu 5+2 tänään, et aika samoilla päivillä mennään, et ehkä tää nippailu yms kuuluu vielä asiaan :rolleyes:

Täälläkin nippailuja ja repäsyjä tuntuu! Ihan kohta poksuu viikot 5+0. Mut ehkä hitusen vähemmän päivässä noita tuntemuksia ku alkuun? Suht seesteinen olo tällä hetkellä. Toivon ettei pahoinvointi hyökkää tännekin.

Täällä 4+0. Viikon ajan on tuntunut menkkamaisia juilintoja, painetta ja nippailua alavatsassa erityisesti iltaisin. Pari päivää lievää etovaa oloa, josta torstaina tiesin olevani raskaana ja hain raskaustestejä. Tissit ei ole kipeät, tosin lopetin imettämisen vasta kesällä niin luulen sen johtuvan siitä, että rinnat ovat edelleen ns. imetysvalmiudessa. Kauhulla odotan, tuleeko tässä raskaudessa voimakasta väsymystä ja pahoinvointia, jotka viimeksi alkoivat viikolla 6.

Hei mites tää väsymys muilla, sanokaa nyt onko edelleen normaalia? Musta tuntuu etten jaksa enää yhtään mitään, ja mikään määrä unta ei riitä. Yöunet 12-14 tuntia, ja vähintään yhdet päikkärit, illalla taas nukkumaan 19-20 välillä. Alkuunsa tälle unitaudille vielä naureskeli mutta ei kyllä oo hauskaa enää. Itsellä ei pahoinvointia ja varmaan pitäisi olla tyytyväinen että tämä ns helpompi oire mutta alkaa olla tääkin jo melko invalidisoivaa, oon täysin musertunut tän väsymyksen alle. :help

Rv 6+6

Hei mites tää väsymys muilla, sanokaa nyt onko edelleen normaalia? Musta tuntuu etten jaksa enää yhtään mitään, ja mikään määrä unta ei riitä. Yöunet 12-14 tuntia, ja vähintään yhdet päikkärit, illalla taas nukkumaan 19-20 välillä. Alkuunsa tälle unitaudille vielä naureskeli mutta ei kyllä oo hauskaa enää. Itsellä ei pahoinvointia ja varmaan pitäisi olla tyytyväinen että tämä ns helpompi oire mutta alkaa olla tääkin jo melko invalidisoivaa, oon täysin musertunut tän väsymyksen alle. :help

Rv 6+6
On, aivan normaalia. Väsymys on aivan jäätävää. Mä en jaksa tehdä oikein mitään. Itseään tarvii pakottaa ulkoilemaan ja tekemään asioita. Itsellä jäytää pahoinvointi vielä lisäksi. Sohva ja sänky on tulleet kovin tutuksi. Rv 6+5

Kyllä väsyttää. Töissä pysyn virkeänä vähän vaihtelevasti, kun on pakko pysyä liikkeellä koko ajan, muuten kyllä nukahdan heti jos vaan on mahdollista käydä makuulle.

Rv 6+5 ja en tee muuta kuin nukun, närpin ruokaa, käytän koirat ja nukun:lurking: Mukava kuulla, että unisia kanssasisaria löytyy:whacky011

Rv 6+6

Täällä kanssa ihan jäätävä väsymys. Hyvä kun jaksaa mitään töiden jälkeen tehä. Kauhea viikko takana kun mies iltavuorossa ja mun pitänyt pitää lapsista huolta ilta. Oli rankkaa kun ei meinannut jaksaa siihen asti olla hereillä kunnes saa lapset nukkuun. En muistanut kyllä ollenkaan että tää olis näin rankkaa.

RV 6+0

Täälläkin vaivaa ihan tajuton väsymys. Ei auta vaikka kuinka nukkuisi. Tuntuu että työntekokin ajoittain hankalaa kun ei vain meinaa jaksaa tehdä ajatustyötä.
Rv 5+5

Hei mites muut joilla on ollut veristä vuotoa, menikö nopeasti ohi? Mulla on tänään tullut jo kolme tamponillista (en löytänyt kuukuppia mistään, joten määrän arviointi on vähän hankalaa) kirkasta verta. En tiedä mitä pitäis tästä ajatella, viikkoja olis kai tänään 5+0.

Täällä oletettavasti 4+2, ja oireita tähän mennessä aika vähän. Hieman pelottavan vähän. Mutta sit luen noita teidän muiden viestejä, ja mietin että voisiko tosiaan olla, että parin viikon päästä olen samassa tilanteessa :nailbiting:

Tähän asti oireina lähinnä:
  • Väsymys (nukahdan klo20 maissa, tai nukun päiväunia)
  • Unettomuus (mikä siis aiheuttaa väsymystä myös). Herään öisin ja kestää jopa tunnin saada uudelleen unta, viimeistään klo6 herään aamulla
  • Palelu, etenkin iltaisin
  • Pieni rintojen arkuus, mutta itseasiassa vähemmän kuin joskus PMS:ssä
Minkäänlaista pahoinvointia ei ole, ja siedän nälkääkin ihan hyvin. Klassisesti toivoisin, että pikkasen enemmän olis oireita, niin ehkä ei koko ajan niin kovasti pelottaisi..

Hei mites muut joilla on ollut veristä vuotoa, menikö nopeasti ohi? Mulla on tänään tullut jo kolme tamponillista (en löytänyt kuukuppia mistään, joten määrän arviointi on vähän hankalaa) kirkasta verta. En tiedä mitä pitäis tästä ajatella, viikkoja olis kai tänään 5+0.

Ei ole vielä itsellä kokemusta vuodoista (ensimmäinen raskaus alullaan), mutta pahoittelut sinne, toivottavasti on harmitonta ja loppuu pian! :Heartred

Onko kipuja, hyytymiä? Mulla on nyt muutaman päivän tullut ruskeaa vuotoa, ihan tiputtanut pyttyyn asti. Huomenna soittelen lääkäriin, kun on vähän hiivatulehduksenkin oireita. Poissuljetaan ainakin mahdolliset tulehdukset.

Täällä oletettavasti 4+2, ja oireita tähän mennessä aika vähän. Hieman pelottavan vähän. Mutta sit luen noita teidän muiden viestejä, ja mietin että voisiko tosiaan olla, että parin viikon päästä olen samassa tilanteessa :nailbiting:

• Unettomuus (mikä siis aiheuttaa väsymystä myös). Herään öisin ja kestää jopa tunnin saada uudelleen unta, viimeistään klo6 herään aamulla
Minkäänlaista pahoinvointia ei ole, ja siedän nälkääkin ihan hyvin. Klassisesti toivoisin, että pikkasen enemmän olis oireita, niin ehkä ei koko ajan niin kovasti pelottaisi..
Itellä 5+1 ja edelleen melko lieväoireista. Ehtii se pahaolokin tulemaan, mutta eihän sitä kaikille tulekaan. Toivotaan, että päästäis helpol:wink

Kyllä ne oireet sieltä vielä tulevat, kun alussa vasta mennään. Omasta listasta unohdin tuon mainitsemasi palelun. Varsinkin iltaisin palelen ja sitten taas joskus aamuyöstä alkaa vuorostaan hikoilu. :facepalm:

Ehkä soittaisin huomenna neuvolasta neuvoja, jos vielä jatkuu. Mietin myös tuota tamponia, että olikohan suositus raskausaikana käyttää mieluummin sidettä? Ainakin jälkivuodossa piti käyttää sitä. Keskenmenossa tulee kirkkaan vuodon lisäksi hyytymiä, limaa ja siis enemmän menkkatyyppistä vuotoa. Itsellä aikaisemmassa raskaudessa vuosi myös vähän, muistaakseni pari päivää. Ilmeisesti silloin johtui ihan vaan kuivista limakalvoista, ainakaan muuta selitystä ei löytynyt. Tai menkkojen aikaan voi myös vähän vuotaa.

Tervetuloa Aloy, onnea plussasta ja tarrasukkia! :gen014 Ei mullakaan oo ollut ihmeempiä oireita aiemmin, ensin oli pelkästään pms/menkkatyyppistä jomotusta, nipistelyä mahassa ja ummetusta. Joskus 5+ alkoi jäätävä tissikipu ja hienoinen kuvotus pitkin päivää, jos on edellisestä ruoasta pari tuntia tai enemmän. Aamusta ei oikein meinaa ruoka maistua ja hajuaisti on herkistynyt. Tiistaina alkaa 6+, odottelen kauhulla josko sitten tulis jotain lisää mukavaa...

Kylläpä muuten menee hermo noihin tisseihin. Välillä niitä ihan särkee ja haudon niitä kylmällä geelipussilla. Ei pysty olla kotonakaan ilman rintsikoita kun kävely täristää ja paita hiertää nännejä :smiley-angry019

Takaisin