Millaisia raskausoireita sinulla on?

Väsymys on ollut kyllä ihan järkyttävää mullakin, eikä mitään saa aikaiseksi :facepalm: Tietysti huono olo tuo vielä lisä haastetta tohon jaksamiseen :grumpy:
 
Melko vähäiset on oireet täällä. Rinnat hieman arat, välillä tuntemuksia alavatsalla tai vihlaisuja ja repäisyjä ja voi jestas mä en pysty käyttämään normi housuja enää! Ahdistaa tosi paljon jos housut on liian tiukat tuosta vatsan kohdalta. Mulla ei oo mitään vaatteita jäljellä edellisistä raskauksista, joten oli pakko tilata jo yhdet äitiysleggarit, että olis edes jotkut siistimmät housut jalkaan, koska pelkissä verkkareissa kulkenut nyt. :grin Tänään 5+5
 
Minulla ei ole vielä mitään oireita. Tänään on ehkä 4+3. Aiemmissa olen alkanut oireilla vasta viikolla 8 muistaakseni. Esikoisesta on jo 4 vuotta niin ei tarkkaan muista :) väsymystä ja huonoa oloa odotellessa... ne oli myös kkm:ssä aiemmin tänä vuonna.
 
Moi, uutena tänne kirjoittelen :)
Minulla on neuvolan mukaan 10.4. laskettu aika, netissä laskurilla laskettuna kierrollani la olisi 13.4...
Oireina tähän mennessä ollut hengästyminen, korkea syke, väsymys ja toispuoleista rinnanarkuutta, joka huolestuttaa
Muuten ei vielä kuvotusta tai aamuyökkimistä, joka oli edellisessä raskaudessa aika raju, kauhulla odota sitä ja toisaalta huolettaa, kun ei ole vielä sellaisia oireita ollenkaan.. mutta luulen, että tänään on vasta 5+6, joten katsotaan viikon päästä mikä olo sitten on
 
Täällä ihan selkeää aamupahoinvointia ollut nyt viime viikon lopusta alkaen ja pahenee vaan joka aamu. :hungover: Oksentanut en vielä ole, mutta kaukana ei ole ollut. Koko päivän on etovaa oloa, mut menee vielä, kun ottaa rauhallisesti ja syö tunnin pari välein jotain.
Oli pakko tänään esimiehelle kertoa raskaudesta ja varoittaa jo etukäteen, että hyvin todennäköisesti tulen olemaan loppuviikon aamuvuorot pois. Otti onneksi hyvin vastaan tiedon ja sanoi, et tottakai olen pois, jos vointi niin vaatii. :)
 
Pahoinvointi on alkanut, taisi viime viikon tostaina olla ekaa kertaa sellainen selkeä huonon olon kohtaus (nyt 7+1). On ennen sitäkin ollut pientä etovaa oloa. Eikä tämäkään mitään kamalan pahaa ole, mutta vähän häiritsee kyllä töissä keskittymistä (väsymys häiritsee kyllä vielä enemmän).

Mutta jotenkin huvittava tahti tässä pahoinvoinnissa. Joka päivä alkaa noin klo 13. :D Viikonloppuna ei ehkä ollut niin selkeä eli liittyisikö joko työpäivässä lounaan ajankohtaan tai aamun heräämisaikaan. Ja voihan se olla, että pahoinvointi tulee helpommin, kun on töissä eikä voi täysin olon mukaan lepäillä ja syödä. Oon tainnut lihoakin jo jokusen kilon (tai sit on enemmänkin turvotusta), vyötärön alue tuntuu/näyttää kyllä tavallista tukevammalta. Voi olla, että tämä vähän väliä syöminen on vaikuttanut.. o_O

Tänään ilmeni myös inhottavaa paineen tuntua tuolla alapäässä. Vähän samanlaista kuin menkkojen aikaan saattaa olla. Oon kuvaillut joskus kavereille sitä oloa, että tuntuu kuin koko haaroväli tipahtaisi, jos ei pidä jalkoja ristissä. :woot:
 
Jotenkin lohduttavaa lukea näitä teidän oirekuvauksia, kiva huomata ettei ole näiden olojen kanssa yksin, kun muuten en raskaudesta kuitenkaan vielä uskalla kenellekään kertoa!

Mulla nyt tosiaan 4+6 meneillään, pari viime päivää väsymys on ollut jotain ihan järkyttävää, en oikeesti jaksa varsinkaan iltapäivästä tehdä enää yhtään mitään, ja nyt just laitoin esikoisen kasilta nukkumaan ja menin ite suoraan omaan sänkyyn. Huimausta on välillä ollut kun oon sängyssä pitkällään, ja vähän ällöttävää oloa varsinkin jos oon pidempään syömättä. Mä kanssa odotan kauhulla pahoinvointia, mulla oli esikoisesta niin hirvee pahoinvointi koko ajan, et makasin 4kk sängyssä ja oksensin ihan ympäri vuorokauden vaikka en mitään saanut syötyäkään. Silloin ajattelin että jos tästä selviän hengissä, ei kyllä tuu ikinä lisää lapsia, mutta tässä sitä vaan ollaan.. :rolleyes:
 
Nyt 4+jotain.
Oireet alkoi reilu viikko sitten.
Ensin meni yöunet, sitten alkoi jomotus alaselässä. Sitten huomasin haju- ja makuherkkyyden ja parina päivänä oli aivan järkyttävä väsymys ja kuumeinen/krapulainen olo. Aamuisin herätessä olo on ihan normaali, mutta aamupalan jälkeen etoo ja pitkin päivää olo vaihtelee. Iltaa kohti olo on kuin olisi juuri syönyt itsensä ähkyyn, vaikka edellisestä ruokailusta on useampi tunti aikaa. Muutamana iltana nukkumaanmennessä on ollut paineen tunnetta alapäässä. Yöt menee joko valvoessa tai sekavia unia nähden.
En olisi uskonut että näin alussa on näin paljon oireita o_O
 
Täällä juuri plussannut pohtii kroppaansa ja ensioireita.. No, mulla tätä plussaa edelsi ihan kunnon verinen vuoto. Esikoisesta vuoto oli samanlaista, ei vatsakipua mutta muuten ihan lähes menkkamaista vuotoa. Rinnat ovat aavistuksen kipeät. Naamaan on ilmestynyt pitkästä aikaa kunnolla finnejä. Alavatsalla tuntuu vähän kummalliselta. Ikään kuin menkkajomotus, mutta ei kuitenkaan, eikä vuotoakaan enää tule. Jännittävää!
 
Lemonian tekstistä tuli mieleen, että minullakin oli parina päivänä huimausta jo ennen plussausta ja ehdin sillon miettiä, voisinko olla raskaana.
 
Moikka, täälä uus kirjoittelija :)

Mulla ollut oireina muutamana päivänä kuvottava olo (en oo kuiten oksentanu), maha sekaisin, paineen tunnetta alapäässä, selkää jomottanut, hajuherkkyyttä ja nyt ollut myös väsymystä pari päivää.

En ole vielä edes tehnyt plussaa mutta aika varma olo on silti :angelic: Tänään ois pitänyt alkaa menkat joten huomen aamulla raskaustestiä kehiin! Laskettu aika tulis sit loppu kuulle.
 
Moikka, täälä uus kirjoittelija :)

Mulla ollut oireina muutamana päivänä kuvottava olo (en oo kuiten oksentanu), maha sekaisin, paineen tunnetta alapäässä, selkää jomottanut, hajuherkkyyttä ja nyt ollut myös väsymystä pari päivää.

En ole vielä edes tehnyt plussaa mutta aika varma olo on silti :angelic: Tänään ois pitänyt alkaa menkat joten huomen aamulla raskaustestiä kehiin! Laskettu aika tulis sit loppu kuulle.

Kuulostaa tosi samanlaisilta oireilta kuin minulla! Oireilin myös jo ennen plussaa :)
Toivotaan plussaa sinullekin :happy:
 
Oonkohan ainut jolla kipuilee nivuset? Netin mukaan normaalia alkuraskaudesta, mutta viiltävä kipu yhtäkkiä ei kuitenkaan oo kovin mukavaa, saati tunnu normaalilta.. :rolleyes:
 
Oonkohan ainut jolla kipuilee nivuset? Netin mukaan normaalia alkuraskaudesta, mutta viiltävä kipu yhtäkkiä ei kuitenkaan oo kovin mukavaa, saati tunnu normaalilta.. :rolleyes:
Juu, ne on aika tyypillisiä ja nimen omaan tulee äkkiseltään esim. asentoa vaihtaessa. Puhutaan ns. sukkapuikkokivuista. Johtuu jostain kohdun kasvamisesta/ kiinnikkeiden venymisestä tms. Saatan itse herätä niihin esim. yöllä kylkeä kääntäessä ja nyt flunssan aikana aivastellessa ovat kans osottautuneet oikein ratkiriemukkaiksi. :excited001

Liitoskivut voi kans alkaa jollain todella aikaisin, mutta niistä itselläni ei ole kokemusta edes ensimmäisessä raskaudessa. Joten kuvailkoon niitä joku muu expertti. :smiley-bounce012
 
Juu, ne on aika tyypillisiä ja nimen omaan tulee äkkiseltään esim. asentoa vaihtaessa. Puhutaan ns. sukkapuikkokivuista. Johtuu jostain kohdun kasvamisesta/ kiinnikkeiden venymisestä tms. Saatan itse herätä niihin esim. yöllä kylkeä kääntäessä ja nyt flunssan aikana aivastellessa ovat kans osottautuneet oikein ratkiriemukkaiksi. :excited001

Liitoskivut voi kans alkaa jollain todella aikaisin, mutta niistä itselläni ei ole kokemusta edes ensimmäisessä raskaudessa. Joten kuvailkoon niitä joku muu expertti. :smiley-bounce012


Lohdullista että muillakin! Ei vaikuta liitoskivuilta, mut noi sukkapuikkokivut kuvaa kyllä hyvin, ja just tollasta samanlaista äkillistä myös asentoa vaihtaessa.. :rolleyes:
 
Oonkohan ainut jolla kipuilee nivuset? Netin mukaan normaalia alkuraskaudesta, mutta viiltävä kipu yhtäkkiä ei kuitenkaan oo kovin mukavaa, saati tunnu normaalilta.. :rolleyes:

Joo mulla on kans näitä, nyt on vielä jotain allergiaa niin kiva kun tuntuu aina aivastaessa siltä, et nyt repes jotain tärkeetä :schoked025
 
Nälkä! Mulla ei yleensä tule näläntunnetta ja helposti syön päivän ekan ruoan vasta illallisella, mutta nyt opin miltä nälkä tuntuu. Apua.
 
Takaisin
Top