Millaisia raskausoireita sinulla on?

Minä täällä myös täysin oireettomana 5+2 ja vähän kummastuttaa. Aiemmin oli jotain tuntemuksia mahassa, mutta niitäkään ei ole ollut muutamaan päivään. En tietäisi olevani raskaana muusta kuin että kuukautiset on edelleen tulematta :D

Milloin on normaalia että raskausoireet helpottavat? Pitkän googlettelun tuloksena löysin haluamani vastauksen :hilarious: mutta myös paljon muunlaisia näkemyksiä.

Oon rv 8+3 ja mulla on selvästi raskausoireet helpottaneet (eivät kadonneet), rinnat ovat vain vähän arat (aamuisin aremmat) ja pahoinvointi pysyy poissa syömällä, illalla olen väsynyt. Mutta pahin on ehdottomasti ohi. Uskaltaakohan tässä iloita vai pitäisikö heittäytyä hysteeriseksi varmuuden vuoksi... Onko normaalia että jo tässä kohtaa oireet helpottavat?

Kävin ostamassa tänään B6 vitamiinia ja pahoinvointirannekkeet. Toivo niihin että auttaisivat. Oon jo nyt reilun viikon etomisen superkyllästynyt syömään koko ajan jotain et olo pysyis jotenkin kasassa!! Toki vois olla pahemminkin, vielä kaikki pysyy just ja just sisällä. Kop kop...

Joo korjaan päivän oksennussaldoksi 3-4 kertaa. Onneksi äiti ja iskä oli täällä. Kuopukselle nousi uudelleen kuume ja nukuttiin sen kanssa muutaman tunnin päiväunet. Oli pakko kertoa äidille kun se luuli että mulla on joku sairaus...mutta sain syötyä kun äiti toi makaroonilaatikkoa ja karjalanpiirakoita. Etukäteen ehdin jo ahdistua ruuan laittamisesta lapsille kun se ällöttää niin paljon. Toisen laittama ruoka upposi paljon paremmin. Ja onneksi nuo ei oo semmosia ns. manaajaoksennuksia vaan suurin osa ruuasta jää vielä sisälle.

Muokattu viimeksi:
No niin, ei auttanut vitskut eikä rannekkeet, ekat laatat heitetty. 7+3. :hungover:

Miten pärjäätte töissä laattaamisen kanssa?? Vai ootteko jääneet kotiin. Huominen hirvittää...

No niin, ei auttanut vitskut eikä rannekkeet, ekat laatat heitetty. 7+3. :hungover:

Miten pärjäätte töissä laattaamisen kanssa?? Vai ootteko jääneet kotiin. Huominen hirvittää...

Mulla on onneksi etätyömahdollisuus, jota olen nyt surutta käyttänyt. En toki joka päivä, mutta silloin kun olo on sellainen että ämpäri on hyvä olla vieressä :rolleyes:
En oo ihan varma auttaako ne rannekkeet, yritän silti käyttää niitä, jos se vaikka vähentää tätä vessassa ravaamista. Pidän myös hirveen määrän välipaloja töissä. Tosin jos huominen on yhtä karsee ku tää viikonloppu, voi olla et pyydän jo saikkua.

Luulin, että viime viikolla turvotti. No ei, se oli vielä pientä. Nyt 5+0 ja mun vatsa on ihan järkyttävän kokoinen. Ei toivoakaan olla farkuissa.
Mietin myös, kuinka selviän koko päivän ilman appelsiinimehua. Se on ollut mun ellotuksenkarkoittaja, mutta en mitenkään voi hörppiä töissä koko aikaa appelsiinimehua.

Mulla alkoi tämä oksentaminen vasta viikonloppuna. Mutta luulen että töissä voi olla helpompaa kuin lasten kanssa kotona kun on kuitenkin oma työhuone jne. Mulla oksentaminen alkaa niin massiivisella yökkäilyllä että ehdin kyllä sen aikana vessaan. Salaisuutta tosin on turha koittaa pitää, mutta oon varautunut kertomaan myös keskenmenon työkavereille.

Juuri kun puhuin, että kuinka pirteänä olen ollut, niin alkoi viikonlopuksi ihan jäätävä väsymys..... En näemmä ole oireille immuuni minäkään, vaikka pahoinvointia ei täällä kyllä ole edelleenkään. Oireet, joita nyt olen tunnistanut ovat: väsymys, rinnat turpea ja arat, vatsaa nipistelee välillä kevyesti, vatsa turvoksissa, kauhea jano ja nälkä KOKO AJAN.... Mutta nää oireet on kyllä olleet niin kevyitä, että olen alkanut arpomaan sitä, että kuvittelenko kaiken ja mitä jos en olekaan raskaana. Yritän taistella sitä vastaan, etten kävisi taas ostamassa raskaustestiä ihan vaan tarkistaakseni, että olenko edes raskaana. Tein kaksi testiä viimeksi viime keskiviikkona ja ne olivat kyllä ihan selkeitä plussia... Ihme neurooseja tämä koko raskaus herättää :grin

Mä oon sairaslomalla. Pahoinvointi ja potilastyö ei sovi yhteen.....

Luulin, että viime viikolla turvotti. No ei, se oli vielä pientä. Nyt 5+0 ja mun vatsa on ihan järkyttävän kokoinen. Ei toivoakaan olla farkuissa.
Mietin myös, kuinka selviän koko päivän ilman appelsiinimehua. Se on ollut mun ellotuksenkarkoittaja, mutta en mitenkään voi hörppiä töissä koko aikaa appelsiinimehua.

Voitko pitää töissä juomapulloa mukana? Sellaista, josta ei näy läpi :pompus:

Mulla on näköjään töissä paljon parempi olo. Oksensin vain kerran kun söin ruokalassa mahan vähän liian täyteen ja ällötystä on myös vähemmän.

Tänään 6+0 ja nyt muutaman päivän ajan ollut etovaa oloa ja rinnat kipeet. Myös alamaha kipuilee tai tuntuu painetta/venytystä. Ja väsymystä ja eniten -järkky palelu! Oon siis ihan horkassa ollut töissä ja eilen kotona viltin alla. Mutta meinaa olla vähän yskää ja pientä nuhaa mutta ei tunnu kyllä muuten kipeältä. Mittaan kyllä kuumeen, josko tää olis kuitenkin sitä.
Onko muilla tätä ihan järkkyä palelua?

Mulla on kylmä koko ajan, kahdet housut, pitkähihainen ja villapaita päällekkäin, viltti harteilla ja tumput melkein pitäisi vielä olla (en ole kehdannut pitää) toimistossa :hilarious: ihmettelen että kukaan ei ole tajunnut, vaikka pari "Ai sulla on noin kylmä"-kommenttia olen kyllä saanut.

Taas oli ihan hirveän huono olo, mutta oksentaminen vähän auttoi. Mulla se oksennus on edelleen semmoinen yksi ”pyrskäys”, ei onneksi koko mahalaukun sisältö tule pihalle.

Tästä olikin aiemmin puhetta, mutta mun tunteet ovat aikamoisessa vuoristoradassa. Hyvä fiilis, kiukku ja väsymys vuorottelevat. Mies saanut kyllä osansa :smiley-angelic006
Mietinkin että keksisin jotain kivaa ylläriä miehelle, kiitokseksi kun jaksaa mun epäreiluja kohtauksia.

Takaisin