Millaisia raskausoireita sinulla on?

Nukahtamisongelmat on niin pahoja, kärsin itse samasta monta kuukautta ja alkoi käydä henkisesti todella kuormittavaksi. Itselle oli pahinta kun alkoi jo valmiiksi jännittämään nukkumaan menoa.

Mulle auttoi tylsien äänikirjojen kuuntelu joihin sitten nukahdin. Se jotenkin auttoi siihen ettei vain pyörittänyt samoja ahdistavia ajatuksia mielessä. Lopullinen pelastus oli kahden viikon kaukomatka joka aikaeroineen palautti unirytmin ja stressikin lähti samalla lomalla.

Tsemppiä Nannal!

Hmm parin viikon kaukomatka kuulostaa hyvältä! Ja tämä ei oo kyllä ollenkaan mieluisa tilanne kun lapset kuitenkin herää aikaisin ja kaikki päivän velvollisuudet pitäis hoitaa väsymyksestä huolimatta. Puuh.
 
Eilen eka oksu. Pari päivää on iltapäivällä ruuan jälkeen närästänyt niin että ruoka nousee kurkkuun. Eilen lähdin kaverin ja hänen lasten kanssa koiralenkille (matelua se oli kun mukana 5v ja 7v). Röyhtäilin jo kuuluvasti mut kolmas röyhty lentikin sitten kaaressa ojaan. Nice. Tavallaan helpotti kyllä oloa heti.
 
En tiiä johtuuko melkein aina ruokailun jälkee alkava vatsakipu raskauteen vai pitäsköhä käyä lääkärissä. Keskellä ylävatsaa tuntuu kans kipua, epäilen vähä refluksia.
Oon myös saanu ilokseni aika jatkuvan pääkivun. Ilman lääkkeitä yritän porskuttaa.
 
Mää en tajua tätä kammottavaa väsymystä. Ei auta vaikka kuinka paljon nukkus ku pää on ihan sumussa.
 
Tämä kuvotus vetää kyllä kaikki voimat! Ei huvita mikään, kun koko ajan ällöttää. Oksennus ei vielä ole lentänyt, mutta pari kertaa kakomassa olen käynnyt. Nyt siis 7+5. Turvotus on myös valtava, että töissä pitää istua housun napit auki, vaikka en usko että itse raskausmaha vielä niin ponnistaa. Väsyttää myös ja lähinnä kuvailisin oloa krapulaksi :dead: Koko ajan hirveä nälkä ja tekee mieli ahmia, mutta sitten syömisen jälkeen hirveän paha olo. Olen kyllä yrittänyt pitää annokset pieninä ja usein, mutta ei se joka päivä auta. Kaikista pahin on, että iltaa kohden olo pahenee, jolloin pitäis touhuta ja leikkiä neljävuotiaan kanssa. Ollaankin nykyään suht ajoissa siirrytty iltahommiin, kun äiti on hieman väsynyt :grin Juuri laskeskelin viikkoja kuinka kauan tätä oloa pitää vielä kestää. En muista, että esikoisen aikana olisi näin paha tai ainakaan koko päivää, mutta voi olla että aika on kullannut muistot.
 
Täällä taas valvotaan. Heräskn 01:20 ja herätykseen olis enää 1h20min... on taas hirmu pirteä päivä tulossa. Pilkin sitten taas lounaan jälkeen lopunpäivää vaikka pitäis neuvotella urakoitsijan kanssa. Mietin, että en varmaan muuten oliskaan erityisen väsynyt, ellen valvois näitä aamuöitä. Tätä on nyt jatkunut jo yli kuukauden päivät...

Mites muiden valvomiset? Vai nukutteko hyvin?
 
Viime yöhön ei juuri unta mahtunut mut voi olla et johtuu a) su-ma yö on aina tollanen huono ja B) eilen tuli vähän veristä vuotoa niin stressaan sitten sitä.

Aamupahoinvointi löysi kyllä jälleen perille. En siis oksenna mut kuvotus on suuri. Pakko syödä heti sängystä noustua jotain.
 
Viime aikoina on unet ollu ihan on *koputtaa puuta*, paitsi sunnuntaina ollu vaikea saada unen päästä kiinni mikäli oon nukkunu tytön kanssa päikkärit.

Pahoinvointi taas...:hungover: lähes poikkeuksetta hampaiden pesun yhteydessä lentää laatta. Huomenna ois sokerirasitus...odotan innolla :meh:
 
Varmasti aivan mahtavaa toi sokerirasitus jos on pahoinvointia jo muutenkin. Se oli helppo sillon kun tehtiin joskus ennen raskautta mut varmaan joudun nyt uudestaan koska läski :)))
 
Viikonloppu meni tirautellessa. Nyt löysin sopivaa rekvisiitta, että voi itkeskellä missä vaan ja silmäpyyhkeet on mukana koko ajan :grin
 

Liitteet

  • Screenshot_20200218-172835_Facebook.jpg
    Screenshot_20200218-172835_Facebook.jpg
    45 KB · Katsottu: 6
Täällä heräillään öisin vessaan 1-3 kertaa, ihan järkkyä kun tietää että tuskin tää tästä tulee helpottamaan :confused: koitan kyllä iltaisin vältellä juomista mutta ei näytä auttavan. Päivisin kuitenkin tulee paljon vettä juotua töissä.
 
Mua itkettää tosi helposti laughing7 Siis hyvät asiat yhtä lailla kuin surulliset. Esimerkiksi telkkarissa lause: ”no more family, but hopefully friends for life”.. Tällasista jutuista laughing6 Normaalisti itken tosi harvoin, mutta nyt ehkä pari kertaa päivässä.. Juu, ja kuvottaa välillä, mutta toistaseksi en oo vielä oksentanu. Se huono olo vie kyllä voimat.
 
Viikko 11 alkoi sunnuntaina, tänään oli pakko taas hakea saikkua. En oo nukkunut öisin juuri yhtään ja tänä yönäkin pahoinvointi alkoi hyvissä ajoin ennen kellonsoittoa. Töihin olisi seiskaksi pitänyt mennä, mutta enpä mennyt. Oksennuskin lensi sitten lopulta ysin aikoihin vaikka aamulla koitin jugurttia nieleskellä.
Ostin nyt suklaalevyn ihan sitä varten et voin sit yöllä napsia siitä palasen ENNEN ku nousen ylös vaikka vessaan (käyn 2-4 kertaa vessassa yöllä, että sekin jo pätkii unta ihan mukavasti), josko se helpottais oloa.

Huomenna olis verikokeita yms labrahommaa.
 
Täällä heräillään öisin vessaan 1-3 kertaa, ihan järkkyä kun tietää että tuskin tää tästä tulee helpottamaan :confused: koitan kyllä iltaisin vältellä juomista mutta ei näytä auttavan. Päivisin kuitenkin tulee paljon vettä juotua töissä.
Ihan sama vaiva. Päivisin töissä ei juuri tarvii vessassa rampata, mutta heti kun tulee kotiin ja huilaa hetken niin puolen tunnin välein saa hypätä vessassa. Ja pitkin yötä. Vaihtuukohan se lapsivesi levossa?

Vähän kuvottaa vielä välillä, ummettaa ja närästää ja väsyttää, mutta on jo vähän helpompi olla vk 13+3. Kai se tästä helpottaa :thumright
 
Sama homma täällä eli juon päivällä runsaasti vettä, mutta ehkä pari kertaa pitää vain käydä vessassa. Illalla taas vähemmän, mutta silti pitää raahautua ainakin kerran vessaan. Saanpahan ainakin aamulla itseni paremmin ylös enkä jää torkuttelemaan, kun on pakko heti lähteä vessaan.
Eilen ostin myös ekat äitiysleggarit sillä kyllä nyt ahdistaa löysemmätkin housut jo. Töissä pitää istua nappi auki jos farkut jalkaan olen ähkäissyt. Onneksi huono-olo ja väsymys ainakin hieman ovat väistyneet niin jospa tästä saisi taas itsensä hieman kuntoilemaan.
 
Tuntuu että alapää tuoksuu, tai pikemminkin kyllä nenääni haisee, sellaiselle todella inhottavan/voimakkaan imelälle. Olen toki googlettanut ja saanut selville että lapsivesi haisee imelälle. Nyt sitten mietin että onko tämä normaalia vai onko syytä huoleen jos alkuraskaudessa tällaisia tuoksuja. Just tänään alkoi vko 11 mut on tätä ollut jo pari viikkoa.
Mitään hiivatulehdukseen viittaavia oireita ei ole. Valkovuotoo on tullu tosi runsaasti koko raskauden ajan ja sen siinä veikkaankin haisevan.
Mulla on joskus ollut bakteerivaginoosi ja se haju oli kyllä ihan erilaista (kalamaista), että ei tämä kyllä sitäkään ole.
 
Onko muilla ollut pääkipua riesana?

Tuntuu, että minulla on harva se päivä pää hieman kipeä enkä tiedä mikä siihen auttaisi. Vettä yritän kuitenkin juoda riittävästi.

Pääkipu ei ole onneksi kuin kerran ollut niin kova, että koin tarpeelliseksi ottaa särkylääkkeen, kun olin ensin yli puolet päivästä kärvistellyt ilman.
 
Mulla oli tuota tuoksua kans hetken varmaan noilla viikoilla ja mietin kans samaa mut bakteerivaginoosi haisi erille. Lähti jossain kohtaa kyl sit pois nii en tiedä mitä oli.

Täällä kans päänsärkyä ollut kolmena päivänä nyt. Ei mitään kunnollista vaan sellasta pientä ärsyttävää. Huomasin että johtui niskoista. Oon yrittäny saada niitä auki. Nyt alkaa myös alaselkä vihoittelemaan :smiley-angry016

Rv 13+0 tänään
 
Onko muille ilmestynyt järkyttäviä finnejä naamaan? Mulla on aina ollut hieman huono iho ja vaatinut hoitoa, mutta ei ole kyllä pitkään aikaan tälläisiä paiseita tullut! Selkeästi hormonifinnejä, koska tulevat alaleuan sivuilla ja kaulaan. Edellisessä raskaudessa muistan oikein hehkuneeni heleää ihoani ja nytkin odotin innolla, että tulee taas ihana iho kun on raskaana, mutta toisin kävi! Jostain kuulin että vanhakansa on sanonnut ihon kukkimisen tietävän tyttöä ja viimeksi minulle tulikin poika :angelic: Nyt pitää kuitenkin käydä ostamassa jotain täsmähoitoa näille hirveille näpyille.
 
Minulla on ollut aknea iät ajat ja ennen raskautta iho oli ihan ok kunnossa. Alkuraskaudesta isompaa näppyä alkoi puskea vähän joka puolelle kasvoja. Nyt elättelen toiveita, että iho olisi ehkä rauhoittumaan päin 12. raskausviikon alettua.
 
Takaisin
Top