Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on nyt helpottanut se lamaannuttava väsymys, ihanaa kun jaksaa pitää silmiä auki eikä tarvitse kulkea sumussa koko ajan. Ja kohta alkaa 10. Raskausviikko :) oksentelua on vielä aamuisin ja ruoka ei maistu, mut parempaan suuntaan ollaan menossa! Masukin on alkanut kasvaa selvästi:Heartred
 
Ennen kun menkat oli myöhässä, rinnat kipeyty tosi paljon, ja tiukimmat rintsikat alko puristaan ikävästi. Nyt (5+5) tää on onneks helpottanut.

Sen lisäks on väsyttänyt tosi paljon, ja huimaa välillä. Vaikeuttaa kokouksissa keskittymistä, ja kerran kaupassa tuli ihan kunnon huimauskohtaus enkä uskaltanut liikkua pariin minuuttiin etten vaan kaatuis. Ja palelee välillä ihan hirveesti!

Huonovointisuutta on ollut viimeisen parin kolmen päivän ajan, ei mitenkään pahasti, ihan vaan silleen että jotkut ruoat äklöttää eikä meinaa saada alas.

Mulla on ens viikolla työmatka, jossa pidän esitelmän, ja jännittää tosi paljon jos oireet tästä pahenee että mitähän siitä sit tulee :sad001
 
Tänään 5+1 ja hitokseen on alkanu imetys sattua. Byhyyy:shifty:
 
Palelu tosiaan oli aika karmeeta vielä viime viikolla, mutta nyt ei palele... Tuskahiki kohtaukset on tulleet.... Paha olo on oikeestaan hävinnyt kokonaan, joskus hetkittäin öököttää, mut menee nopeesti ohi!! :grin. Huimaustakin oli yhtä-aikaa palelun kanssa, mut eipä juur enää huimaakkaan.. Täällä on monella tuntunut sitrukset maistuvan ja sama täällä. Onneks on appelssiinit aika! Ja juu kyllä tekee tiukkaa piilotella jo tota "pömppistä", turvotusta uskoisin...
 
Etova olo on laimentunut aika paljon (8+1) mutta juurikaan mitään ei tee mieli syödä, pl. raikkaat hedelmät ja vihannekset, mutta silti on täysi olo lähes koko ajan.
Väsyttää edelleen ja heikottaa tosi herkästi. Pinna on alkanut pidentyä ja alkaa olemaan normaalin lyhyt itsensä :hilarious: vielä vähän aikaa sitten se oli niin lyhyt ettei sitä käytännössä ollut ollenkaan.
Rinnat on arat ja tukka rasvoittuu nopeammin.
 
Täällä olo hieman tasoittunut, nyt on ihan hyvä olo päivisin kunhan muistaa syödä tasasin väliajoin jotain :happy:
 
Mulla on eilisestä asti ollut huoli päällä kun ei oikein ole mitään selkeää oireilua, muuta kun rinnat arat. Muutama läheinen asiasta tietää, joten saan "miten voit" viestejä. Eilen alkoi harmittamaan kun piti vastata, että normaalisti.

Ei siis mitään klassista pahoinvointia tai pissalla juoksemista Alkuun mahassa tuntui reippaasti kaiken maailman muljahduksia (rv4-5) mutta mietin, että olisko mieli voinut olla niin voimakas että tuntui siellä, koska nuo tuntemukset on vähentyneet... tässä tietysti pelkää pahinta vaikka tiedän ettei jollekin tule juuri mitään raskausoireita.

Milloin voi olla niin huolissaan, että soittaa neuvolaan... ehkä odottelen vaan. Tänään 6+0 ja neuvola 7+3
 
Mulla on eilisestä asti ollut huoli päällä kun ei oikein ole mitään selkeää oireilua, muuta kun rinnat arat. Muutama läheinen asiasta tietää, joten saan "miten voit" viestejä. Eilen alkoi harmittamaan kun piti vastata, että normaalisti.

Ei siis mitään klassista pahoinvointia tai pissalla juoksemista Alkuun mahassa tuntui reippaasti kaiken maailman muljahduksia (rv4-5) mutta mietin, että olisko mieli voinut olla niin voimakas että tuntui siellä, koska nuo tuntemukset on vähentyneet... tässä tietysti pelkää pahinta vaikka tiedän ettei jollekin tule juuri mitään raskausoireita.

Milloin voi olla niin huolissaan, että soittaa neuvolaan... ehkä odottelen vaan. Tänään 6+0 ja neuvola 7+3

Mulla oli noi samat huolet ja mietteet esikoisen kohdalla, jonka kanssa pääsin tosi oireettomana viimeiselle kolmannekselle saakka. Onneksi sitten puolen välin paikkeilla alkoi tuntua liikkeet.
Tsemppiä, tiedän että toi on kamalaa, mutta onneksi ei ole oireita että jokin olisi huonostikkaan.
 
Mulla on eilisestä asti ollut huoli päällä kun ei oikein ole mitään selkeää oireilua, muuta kun rinnat arat. Muutama läheinen asiasta tietää, joten saan "miten voit" viestejä. Eilen alkoi harmittamaan kun piti vastata, että normaalisti.

Ei siis mitään klassista pahoinvointia tai pissalla juoksemista Alkuun mahassa tuntui reippaasti kaiken maailman muljahduksia (rv4-5) mutta mietin, että olisko mieli voinut olla niin voimakas että tuntui siellä, koska nuo tuntemukset on vähentyneet... tässä tietysti pelkää pahinta vaikka tiedän ettei jollekin tule juuri mitään raskausoireita.

Milloin voi olla niin huolissaan, että soittaa neuvolaan... ehkä odottelen vaan. Tänään 6+0 ja neuvola 7+3
Itsellä oli samaan aikaan ihan sama murhe. Tuntui, et kaikki oireet vain hiipuivat pois ja näin vielä unta keskenmenosta. Olin aivan varma, et se oli sitten siinä. Mutta kerrankin googlaamisesta oli jotain hyötyä ja ainakin itse rauhoituin. On ihan normaalia, että oireet menevät sykleissä ja välillä hiipuvat lähes täydellisesti pois. Ne kuitenkin palaavat sieltä viimeistään parin viikon päästä ja luultavasti entistä pahempina. Niin kävi myös itselle. Se sama lievä närästys palasi aika pian ja kiusaa nyt vuorokauden ympäri ja valvottaa öisin.
 
Voi luoja nää oireet tosiaan aaltoilee. Tänään on etonut ja ällöttänyt ihan huolella, mutta sen päälle vielä väsymys ja aivosumu ollut luokkaa ylitsepääsemätön ja siihen liitettynä pinnan kireys....meinannut kotona päitä putoilla :angry9:smiley-angry007:smiley-angry016:smiley-ashamed005
 
Minullakin aika vähäiset oireet. Alkuun oli palelua useana päivänä ja kuumeista oloa yksi ilta. Nyt on lähinnä vaan rinnat jonkun verran arat ja jotain pientä jomotusta välillä mahassa. Ja vatsa meni ihan löysälle tänään kerran, mutta se nyt voi johtua mistä vaan. Miehellä tosin ei ollut mitään vaikka samaa ruokaa syötiin.

Varhaisultra on vasta 16.2. Kokoajan pyörii nämä asiat mielessä.
 
Minä soitin tästä huolesta tänään tulevan lapsen isälle. Hänellä on jotenkin maadoittava tapa rauhoittaa minut, järkipuheella. Sanoi, että kun ei me kumpikaan voida tehdä asialle yhtään mitään. Sitten mietin, että jos huoli ahdistaa kunnolla varaan sen varhaisultran vaikka puhuttiin, ettei se ole tarpeen. Nyt on luottavaisempi olo, kiitos teidän ❤

Yritän nauttia nyt tästä "normaaliuden" tilasta, koska ei voi tietää mitä on vielä tulossa. Osasin jopa olla hiukan kiitollinen, että töissä ei ole tarvinnut jännittää kun raskaus ei vaikuta työntekoon.
 
Yritän nauttia nyt tästä "normaaliuden" tilasta, koska ei voi tietää mitä on vielä tulossa. Osasin jopa olla hiukan kiitollinen, että töissä ei ole tarvinnut jännittää kun raskaus ei vaikuta työntekoon.

Mulla on tämä toinen raskaus ainakin tähän asti aika samanlainen. Ei oikein mitään oireita, vain rinnat vähän arat. Ensimmäisessä raskaudessa olin todella huolissani ja käänsin Googlen varmaan joka päivä ympäri "oireeton alkuraskaus"-hauillani :grin Mutta kuten moni siellä netin keskustelupalstoilla, täällä ja sitten se oma kokemus todisti; se on ihan normaalia.

Joten yritä olla rauhallisin mielin, kaikki on mitä todennäköisimmin tosi hyvin! :) Vaikka ymmärrän paremmin kuin hyvin, että se oireellisuus tavallaan todistaisi itselle sen, että on raskaana ja se etenee. Mutta viikot menee lopulta tosi nopsaan ja pian saat joka päivä potkuja merkiksi :)
 
Kyllä ennen tosiaan oli naisilla siinä mielessä helpompaa kun ei ollut mitään raskaustestejä mitä testailla jatkuvasti. Eikä varmaan ollut aikaa olla huolissaankaan kun työt oli tehtävä
 
Onko teillä yövalvomista? :anyone
Minä herään 3-4h nukahtamisesta, käyn vessassa ja sitten uni ei tule pariin tuntiin, välillä koiranunella menee loppuyö. Uni alkais tietty maistua sit taas viiden aikaan kun herätys on 5.20... Mietin vaan että liittyykö tää raskauteen vai työpaikan sisäilmaan :bored:
 
Huh tätä väsymystä! :singing:
Pahoinvointi on ollut hieman helpompaa kuin esikoisesta, mutta vielähän tässä ehtii. :yuck:
Yöllä on alkanut särkemään jo polvia ja lonkka, jotka olivat esikoisesta loppuraskauden vaivoja. :D Tarvii ottaa joku pieni tyyny polvien väliin, jos auttaisi.
 
Täällä on päästy varsin helpolla. Väsyttää, muttei ylivoimaisesti, palelee, iltaisin etoo. Jonkun pienen, raikkaan syöminen helpottaa. Välillä yöllä vähän valvottaa.
Rinnat on kyllä hurjan arat ja kuppikokokin jo yhden normaalia suurempi.

Lillukka, soita neuvolaan ja kysy, pääsisitkö verikokeeseen, hcg:n mittaukseen. Mun mieltä rauhoitti ainakin tosi kovasti. Mulla on onneksi ihana terkka, jonka kautta pääsin mittaamaan arvot heti alussa (viiva ei vahvistunut, huolestutti) sekä tällä viikolla (holahti verta, huolestutti).
 
Takaisin
Top