Millaisia raskausoireita sinulla on?

On kyllä huolestuttavaa kun muistan edellisessä raskaudessa jo heti näinkin alussa oli rinnat enemmän kipeät ja lisäksi oli menkkamaisia särkyjä ja ällötystä... nyt on niin että unohtaa että on edes raskaana.. toki tiedän että kaikki voikin olla erilaista ja silti ok mutta niin...:sorry:murehtija kun oon.


Samaa oon ihmetellyt et rinnat ei oo oikeestaan ollenkaan kipeät, muistan et noista vanhemmista lapsista rintojen kipu ollut alkuviikkoina lähes ainut oire. Just lueskelin tuolta kakkosen ryhmästä et siinä 8-9 viikolla tytöstä alkoi pahoinvointi, ehkä sitä on sit luvassa vielä.. toivottavasti toisaalta ei. Mut mulla ei oo mitenkään erikoinen olo, ei oikeen edes tajua olevansa raskaana.
 
Mua on tänään huimannut ihan tolkuttomasti. Ja heikottanut. En meinannu pysyä pystyssä aamulla. No siihen vielä flunssan kuume päälle, niin avot... Jonkin verran on etonut enemmän kuin muulloin.
 
Muokattu viimeksi:
Mä jopa ehkä vähän epäilisin että minulla olisi aavistuksen helpottamaan päin tämä pahoinvointi! :angelic: johan tässä on oksenneltu aika monta viikkoa, tuntuu välillä siis jopa ihanalle :wink rinnat on kyllä turvonnut paljon enemmän kuin esikoisen aikana.
 
Selkäkivut alkaneet... toivottavasti harmittomat sellaiset..
 
Mulla on etova olo tullut seuraksi ihan viime päivinä näin 8+ viikolla. Ja oon ihan ihan poikki väsynyt! Onneksi tän päivän oon saanut levättyä pitkälti, kun pitäis jaksaa töissä tsempata!
 
Etova olo nostaa päätään. 4 yövuoron putki menossa ja yöllä töissä vähänväliä huonovointisuutta ja vatsakipuja. Kotona ei jaksakaan kun nukkua/levätä vaan

Hajuaisti jotenkin myös voimakkaampana, yleensä ei oo etovaa oloa hajuista mut nyt tekee kyl pahaa potilaiden vaipanvaihdot ja jauhelihan käristys.
 
Töissä on ollut viime päivinä tosi vaikeaa pahan olon ja väsymyksen kanssa. Ja kun ei todellakaan kerkeä 2 tunnin välein syödä niin ennen lounasta on jo tosi kurja olo. Oon yrittänyt edes käydä hörppimässä juomista enemmän sitten jossain väleissä. Jotenkin oon saanut työpäivät tsempattua itseni tekemään ihan normaalisti työt , mutta sit kotona tuntuu että romahtaa tai töiden jälkeen kaupassa käynti tuntuu ihan ylivoimaisen raskaalta. Kotona ei jaksais muuta kuin maata sohvalla ja paha olo lisääntyy iltaa kohti. Esikoisen iltahommat vaan on hoidettava ja yritettävä edes jotain leikkiä vaikka joutuu miettimään, että on suora yhteys vessaan jos joutuu kesken kaiken juosta oksentamaan. Ja hajut ! Kaikki hajut on liian voimakkaita ja jos vessassa haisee niin alkaa yököttämään. Töissä asukkaiden vaipanvaihdot ja pesut oon yrittänyt äkkiä hoitaa enempää miettimättä ettei tuu huono olo...
 
Tää nälkä oikeasti, yöllä on nälkä kun herää käymään vessassa. Otin eilen illalla banaanin mukaan yläkertaan ja mies vaan nauroi:laughing002
 
Voiko yöheräily olla raskausoire? Nyt on 4. yö putkeen kun herään n. 3-4 aikoihin ja en millään meinaa saada nukuttua uudestaan. Sit kärvistelen nukkumisyritelmissäni sinne 5-6 asti, kunnes alkaa ekat tissinvinkumiset ja sitä imetystä se sitten onkin seuraavat aamuyön ja aamun tunnit kunnes herätään. Alkaa vähän ottaa voimille, vaikka näyn yöllä oonkin pirteä kuin peipponen. Aamulla ei naurata.
 
Mulla on ainaki menny yönet surkeiksi, tuntuu että heräilen koko ajan ja unenlaatu jotenki tosi huonoa :sad001
 
Mulla rv 6+1 eikä vielä juuri mitään oireita. Harvakseltaan vatsassa nippailua. Oon kyllä nukkunut tosi paljon, mutta voi liittyä ihan pimeyteen ja kurjaan säähän.
 
Voiko yöheräily olla raskausoire? Nyt on 4. yö putkeen kun herään n. 3-4 aikoihin ja en millään meinaa saada nukuttua uudestaan. Sit kärvistelen nukkumisyritelmissäni sinne 5-6 asti, kunnes alkaa ekat tissinvinkumiset ja sitä imetystä se sitten onkin seuraavat aamuyön ja aamun tunnit kunnes herätään. Alkaa vähän ottaa voimille, vaikka näyn yöllä oonkin pirteä kuin peipponen. Aamulla ei naurata.



Just tänä aamuna mietin että varmaan tähän raskauteen jotenkin liittyy että yöllä herääminen on helpompaa, tyttö on kuumeessa niin jatkuvasti heräsin pieniinkin inahduksiin vaikka tytön huone on melkein toisessa päässä taloa. Muutenkin oon kyllä nukkunut huonommin ja kuulemma puhunut unissani. Ja kerran yössä, yleensä aamuyöllä pakko herätä pissalle.
 
Täälläkin yöherääminen tullut tutuksi viimeisen kuukauden aikana. Eli melkein laskisin oireeksi:wink
 
Joo. Se herääminen ei haittaisi, mutta kun ei pysty nukahtamaan uudelleen, vaan silmät on kuin lautaset ja vois vaikka lähteä jumpalle siitä. Sit aamulla ja päivän aikana on ihan töttöröö.
 
Minä kävin hakemassa tänään vähän päivystyksestä vauhtia tähän elämään, eli varmaan hyperemeesi mulla, niinku RanaRidibunda sanoi :sad001

Siellä tiputtelivat sit pahoinvointilääkettä, ja kirjoittivat reseptin mukaan kotiin + tietysti nestettä kun oli nestetasapainot päin honkia! Katsotaan miten etenee..
 
Eipä paljoa oireita oo.. nyt 5+3.
Pahoinvoinnista ei tietoakaan.. ainoastaan rinnat vähän arat , pissa haisee voimakkaalta, väsyttää ja vatsaa turvottaa.. siinäpä ne..
Jotenkin niin pelottaa kun tuota pahoinvointia ei ole lainkaan että ei ole kaikki hyvin:sad001
 
Eipä paljoa oireita oo.. nyt 5+3.
Pahoinvoinnista ei tietoakaan.. ainoastaan rinnat vähän arat , pissa haisee voimakkaalta, väsyttää ja vatsaa turvottaa.. siinäpä ne..
Jotenkin niin pelottaa kun tuota pahoinvointia ei ole lainkaan että ei ole kaikki hyvin:sad001

Sinuna en huolestuisi vielä. Itse pelkäsin kanssa alkuunsa oireiden vähyyttä mutta ne alko 8+ ja nyt toivon et ois pysynyt oireettomana :hungover:
 
Minä kävin hakemassa tänään vähän päivystyksestä vauhtia tähän elämään, eli varmaan hyperemeesi mulla, niinku RanaRidibunda sanoi :sad001

Siellä tiputtelivat sit pahoinvointilääkettä, ja kirjoittivat reseptin mukaan kotiin + tietysti nestettä kun oli nestetasapainot päin honkia! Katsotaan miten etenee..
On muuten paska vaiva. Herkästi uudestaan sinne. Jotkut joutuu kai olemaan osastolla pidempäänkin, kun ei vaan mitään tuu mitään pahoinvoinnin takia. Tsemppiä.
 
Hello!
Mä ilmottaudun tänne kans ihmettelemään.

Mulla ei oikeen muita oireita oo, ku iltasin vähän etovaa oloa ja aika kova väsymys. Plus vessaan heräilen öisin ja allergia vaivaa.

Inasen huolettaa kun näin vähäsillä oireilla mennään. Edes tissit ei oo kipeät, joskin nännit on normaalia herkemmät.
Toivottavasti olis kuitenkin kaikki hyvin.

Odotus-tsemppejä kaikille! :)
 
Takaisin
Top