Millaisia raskausoireita sinulla on?

Hello!
Mä ilmottaudun tänne kans ihmettelemään.

Mulla ei oikeen muita oireita oo, ku iltasin vähän etovaa oloa ja aika kova väsymys. Plus vessaan heräilen öisin ja allergia vaivaa.

Inasen huolettaa kun näin vähäsillä oireilla mennään. Edes tissit ei oo kipeät, joskin nännit on normaalia herkemmät.
Toivottavasti olis kuitenkin kaikki hyvin.

Odotus-tsemppejä kaikille! :)

Mull käytännössä aivan samat oireet, paitsi etova olo aamusin muutamia päiviä, mut ohittanut nopeasti. Lisäks tietyt ruuat vähän ällöttää, kuten lohi joka normaalisti suosikki ruoka. Nyt rv6+3.
 
Ihan järkyttävät noi ilmavaivat. Turvotus on ku ois jalkapallon nielaissut. Pahinta illalla mutta myös päivisin. Kiva mennä parin pv päästä lentokoneeseen istumaan. Säälittää vierustoverit ja lähi-istujat jo valmiiksi. Ajattelin vuorata housut aktiivihiilisuodattimilla. :laughing002
 
Mulla kans tän viikon ollut ihan jäätäviä ilmavaivoja ja turvotusta, etenkin iltaisin. Vähän myös huonoa oloa, mut en oikein osaa sanoa johtuuko jumittavasta niska-hartia seudusta vai tästä turvotuksesta vai ylipäätään raskaudesta.
 
Voin kanssa ilmottautua ilmavaivaisten joukkoon:smiley-ashamed005

Lisäksi nyt hampaiden pesusta on tullut kauhean ällöä hommaa.
 
Pahoinvointi lienee minulla alkaneen tänään.
Ällöolo:wacky:
 
Just kävin Tokmannissa hakemassa aktiivihiilisuodattimen. Meinaan oikeasti laittaa semmosen housuihin lentokoneessa. :grin Pitää vaan leikata oikeaan malliin ne. Testaan jollain toisella kankaalla eka... :p

Mut kaasuongelma on pienentynyt nyt kun testasin jättämällä kaurapuuron aamulla pois. Oon gluteeniton mut käyttänyt Lidlin kaurahiutaleita. Ennen ei ole niistä tullut mitään mut nyt ilmeisesti suuri osa kaasupallo- ja hajuongelmasta selittyy niillä, liekö ostamassani erässä sitten jtn vehnähaituvia tms. Jatkossa vain puhdasta kauraa. Ei se turvotus mutta ne kivut ja haju. Toivottavasti tää nyt oikeasti oli se syy ni ei tarvitse niin kovasti tuskailla jatkossa.

8+2 ja muut oireet pelkkä väsymys ja ajoittainen lievä etominen.
 
Muokattu viimeksi:
Olis kiva kuulla millä viikoilla kelläkin mitä oireita eli voisko lisätä jatkossa jos muistaa. Itteä jänskättää, että tissikipuilun ja väsymyksen lisäksi ei oikein muuta. Että meneekö kohta kesken tämäkin. Nyt 5+5 taitaa olla viikkoja.
 
Täällä viimeisin oire, joka oli ummetus, poistui 8+0. Nyt 9+0 ja pe ultrassa kaikki erinomaisesti. Okei oli mulla viime- ja toissyönä unettomuutta, minkä voi laittaa hormonien piikkiin kai. 6+0 viikolla pahoinvointia pari päivää ja samalla viikoööa rinnat kipeytyi. Rintojen kipu poistui ennen 7+0.
 
Mulla kipeyty tissit iha mielettömästi noin viikkoo ennen menkkoja ja nyt ne on turvonnu iha hervottoniks :hilarious: Ja ennen menkkoja omat kainalot haisi omaan nenään hirveelle, koko aja sai lotrata dödön kans. Mies tosin ei mitään huomannu ja nauro vaan mul. Nyt ollu viikon flunssa ja nenä tukossa ni ei pal mikään haise nenään:rolleyes:
Lisäks ollu menkkamaisia jomotuksia, nyt hiukan vähentyny kyl.
Pahoinvointia on ehkä ollu, olin viime viikol nii kipee muutenki etten tiä johtuuko huono olo raskaudesta vai flunssasta. Sama väsymyksen kanssaki, en tiiä meneekö flunssan vai raskaude piikkiin :wink
 
Mikähän siinä on kun toinen päivä olet yhtä oiretta koko ihminen ja seuraava päivä kun onkin helpompi niin sitä ajattelee pahinta... Viime viikolla istuin pöntöllä ämpäri sylissä parina aamuna ja viikonloppu meni niin kivuttomasti. Välillä mietin että paljonkohan tuo oireilu on psyykkistä:angelic: ylihuomenna onneksi taas ultrataan...
 
Turvotusta vatsassa ja rinnoissa monta viikkoa, nyt vk 8 menossa. Mitään hyppivää/hölskyvää liikuntaa ei tee mieli harrastaa. Epämääräisen ällöttävä, mutta ihmeen rauhallinen olo pitkin matkaa. Oksennukseen asti ei ole mennyt, mutta ruokahalu ja -mieltymykset ja vaihdelleet.
 
Tääl mennään 8+6. Listaan vähän oireita mitkä ovat vähentyneet/voimistuneet kuluvan viikon aikana.

Turvotus on vähentynyt muutaman viime päivän aikana. Painostakin sen huomasi, kun muutamassa päivässä tippui kilon.

Pahoinvointi on päässy oikein kunnolla vauhtiin tällä viikolla. Aiemmin sitä tuli lähinnä vaan pahoista hajuista ja meni aika nopeasti ohi. Enää ei tarvita syytä ja se voi iskeä aamulla/päivällä/illalla ja voi kestää useamman tunninkin ennen kuin menee ohi.

Omituiset makuaistijutut ovat lisääntyneet. Aiemmin rakastamani hernekeitto maistuikin tällä viikolla pahalle eikä meinannu mennä alas millään. :yuck:

Enemmän alkanut tulla mahatuntemuksia, veikkaisin olevan lieviä kohdun kasvukipuja :think005

Väsymys edelleen yhtä voimakasta kun aiemmillakin viikoilla. Vapaapäivinäkin tuntuu välillä ettei riitä energia mihinkään ja täytyy päikkäritki nukkuu vaikka yöllä ois nukkunu kellon ympäri... :sleep011
 
No niin, nyt olis rv 7+1. Noin viikko sitten alkoi pahoinvointi. Vieläkään en oo tosin oksentanut, mutta lähellä on ollut monta kertaa. Aika masentava tää jatkuva etova olo. Pahinta on aina aamupäivästä.

Ruoat myös maistuu eri tavalla kuin ennen ja syöminen vähän pelottaa, kun ei aina tiedä, muistuuko se ruoka kuitenkaan. Että tää on nyt vähän tällaista arpomista. Aiemmin yritin vielä miettiä näitä perusohjeita syömisen suhteen, että syö noin neljä kertaa päivässä ja katso, että joka aterialla on hyviä hiilareita, kasviksia, proteiinia, jne. Vaatinut vähän opettelua päästä eroon tuosta ajatusmallista ja syödä vapaasti silloin, kun itsestä tuntuu hyvältä ja sellaista ruokaa, joka maistuu sillä hetkellä hyvältä.
 
Täälä kans nyt 7+1 ja alkaa olla rasittavaa tämä etominen ja miettiminen voiko nyt mennä mihinkään kotoa jos tuleekin oksu. Oksua ei ole myöskään vielä tullut.
Tätä oloa kestänyt nyt about 2viikkoa mutta tuntuu jo ikuisuudelta:disgust
Miten joillain voi kestää tälläinen olo loppuun asti:confused1 En tosiaan tiedä miten pää kestää jos ei helpottaisikkaan.
 
Mulla nyt 9+3 ja vasemmalla muniksien kohdalla tms. on ollut kovaakin vihlontaa ja mielestäni molemmin puolin alavatsaa on krampannut voimakkaasti esim. sängyssä asentoa vaihtaessa. En tiiä, pitäisikö huolestua. Turvotusta pukkaa myös. Näytän melkein samalta nyt kuin viime raskaudessa 6. kuulla.
 
Mulla nyt 9+3 ja vasemmalla muniksien kohdalla tms. on ollut kovaakin vihlontaa ja mielestäni molemmin puolin alavatsaa on krampannut voimakkaasti esim. sängyssä asentoa vaihtaessa. En tiiä, pitäisikö huolestua. Turvotusta pukkaa myös. Näytän melkein samalta nyt kuin viime raskaudessa 6. kuulla.

Mulla tätä täsmälleen samaa. Uskon, toivon ja luotan, että johtuu kohdun kiinnikkeiden venymisestä ym. :)
 
Oikeasti, paha olo illalla, onko muilla? Oon nyt viikon kärsinyt pahasta ja oksettavasta olosta illalla, ennen kuin menen nukkumaan. Varsinkin hampaiden pesu on tyhtä tuskaa.
 
Oikeasti, paha olo illalla, onko muilla? Oon nyt viikon kärsinyt pahasta ja oksettavasta olosta illalla, ennen kuin menen nukkumaan. Varsinkin hampaiden pesu on tyhtä tuskaa.
Ainakin tänään varsin voimakas ällötys illalla/yöllä. Hyhhyh.
 
Takaisin
Top