Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täälläkin johis kova jännitys päällä (11+2) ja viikon päästä onkin jo nt-ultra takana. Edellisen kerran ultrassa nähnyt tämän vauvan viikko sitten ja silloin kaikki vaikutti tosi hyvälle vaikka oireet olivat jo hyvinkin hiipunut. Dopplerilla olen myös kuunnellut sen jälkeen, tosin meinasin saada sydänkohtauksen kun kerran en löytänyt sykettä. Jotenkin niin jännittynyt ja epäuskoinen olo. Etenkin kun onnistuneita raskauksia ei taustalla ja vain hiljaisesti hiipuneita kkm. Toki ovat pysähtyneet jo useita viikkoja aiemmin. Tässä on todistetusti jo paljon pidemmälle päästy. Tsemppiä ja uskoa siihen, että kaikki hyvin. :Heartred
 
Nyt on 8+1 ja ekaa kertaa tuli töissä niin paha olo, että lähdin hetken päästä takaisin kotiin tekemään töitä. Onneks on sentään etätyömahdollisuus! Mutta tällä hetkellä elämä tuntuu niin kurjalta, että kuulen kyllä mielelläni, milloin teillä ovat pahoinvointioireet alkaneet helpottaa. Oksentanut en ole siis vieläkään kertaakaan, mutta olo on muuten vaan lähestulkoon jatkuvasti etova. Viikot etenee superhitaasti ja stressaan siitä, miten tulen selviämään seuraavista työviikoista... :sad010


No, eilen sen oksentaminenkin sitten alkoi. Masentaa niin paljon. Tekis mieli vaan ilmoittaa töihin, että oon kipeenä, kun ei ne työt etänäkään kovin hyvin etene, kun olo on paha. Mulla on vaan niin kauheen suuri kynnys olla kipeenä ja pois töistä. :sad001
 
Nyt menos 8+5 ja ollu ihan jatkuvaa etovaa oloa aamusta iltaan.. Nyt oon parina päivänä ottanu foolihapon illalla ni olo on ollu vähän parempi päivät. Taidan jatkaa näin ja jos olo pysyy parempana ni johtui sit ihan vaan noista hiton pillereistä:rolleyes::grin muuten on lisäks rinnat viel tosi arat..
 
Nyt menos 8+5 ja ollu ihan jatkuvaa etovaa oloa aamusta iltaan.. Nyt oon parina päivänä ottanu foolihapon illalla ni olo on ollu vähän parempi päivät. Taidan jatkaa näin ja jos olo pysyy parempana ni johtui sit ihan vaan noista hiton pillereistä:rolleyes::grin muuten on lisäks rinnat viel tosi arat..

Mä itse asiassa oon myös miettinyt, että pitäiskö ottaa vitamiinit vasta illalla tai ainakin vasta töiden jälkeen, koska usein aamulla se paha olo tuntuu alkavan niiden syömisen jälkeen...
 
Täällä enää hitonmoinen turvotus, mies eilen silitti masua ja sano et ei tätä kauan enää piilossa pidetä, missähän tuola se meijän 4cm vipeltää :hilarious:

Illalla makasin selälleen sängyllä ja aivastin, hitsiläinen et kouras ja vihlo alavatsassa. Ihan säikäytti mut kai se murunen aivastelut kestää :facepalm:
 
Mä itse asiassa oon myös miettinyt, että pitäiskö ottaa vitamiinit vasta illalla tai ainakin vasta töiden jälkeen, koska usein aamulla se paha olo tuntuu alkavan niiden syömisen jälkeen...

Kannattaa ainaki kokeilla. Mulla näytti helpottavan et ei oo nii voimakasta pahoinvointia nyt :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: LR
Mä en oo ees pystyny nyt viikkoon syömään vitamiineja ku purkin näkeeki ni tulee oksu kutittelemaan kurkkuun :depressed: muutenki äityny paha olo todella hankalaks. Tänään oksenneltu aamusta iltaan:dead:

Ei oo raskaushehkusta tietookaan :laughing002
 
Ennen plussaa mun tissit turpos ja hieman kipeytyi. Kipeytuminen on mulla liittynyt kuukautisiin, mutta turpoaminen sai mut heti vahvasti epäilemään plussaa.

Esikoisesta sain hyperemeesin. Ja tällä kertaa olin jo rv 5+5 ekan kerran tiputuksessa. Toisen kerran olin n. kolme viikkoa sitten. Ja siihen perään olin viikon verran kotisairaalan kautta tiputuksessa. Nyt en ole kahteen viikkoon tarvinnut tippaa, vaikka paha olo ja oksentelu on vahvasti läsnä. Painoakin on tippunut ja se hieman stressaa. Onneksi on varaa hieman tiputtaa, mutta ei kuitenkaan älyttömästi. Esikoisesta lähdin synnäriltä kevyempänä kuin ennen raskautta, kun en saanut kirittyä menetettyä painoa takaisin. Tosin ei se hyperemeesi täysin kadonnut missään vaiheessa, mutta sillä on ero oksentaako 2-5 kertaa päivässä vai 20-50 kertaa päivässä.
 
Alkuraskaudessa oli tosi kova väsymys. Se on onneksi jo alkanut helpottaa. Mutta viikolta 5 alkanut pahoinvointi ei näytä helpottavan. Ei onneksi oo tarvinnut oksentaa mutta on vain sellainen etova olo koko ajan. Muita oireita ei oo vielä tullut.
 
Miten on, onko joillakuilla mahdolliset pahoinvoinnit loppuneet jo kokonaan? Mulla on onneks olo pikku hiljaa EHKÄ vähän helpottanut muutaman viikon takaisesta, mutta en voi sanoa, että etova ja paha olo olisi kokonaan vielä kadonnut. Tänäänkin meinasi aamupala tulla samantien ylös. Mutta parin viime viikon aikana se on ollut enimmäkseen just vaan tuota, että meinaa oksettaa, muttei kuitenkaan oksenna. Nyt on 12. viikko meneillään ja toivon todella, että tää kohta loppuu.
 
Mul on ihan pikkasen ja helpottanut. Ei oo ihan joka päivä enää ihan niin huono olo. Joka päivä kyl viel vähän etova olo kuitenkin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: LR
Mulla takana pahoinvointia n. 9 viikkoa, kun tänään tuli 15 rv täyteen. Syksy on ollut tosi pitkä ja raskas...juurikin jatkuvan etovan olon ja väsymyksen kanssa. Tunnistan tuon iltaa kohden pahenevan olon, hampaiden pesun kanssa yökkäilyn, palelun ja loputtoman tarpeen syödä jotakin suolaista. Hajut ovat myös todella pahasti yököttäneet koko ajan: tupakka, parfyymit, raaka liha jne. Tämä on mun toinen näin pitkälle jatkunut raskaus, ja ensimmäisessä oli ihan samat oireet, eli koitan olla kiitollinen ja ajatella nämä kuitenkin hyvänä merkkinä. :rolleyes: Olen jo toiveikkaana, että helpottaisi jouluksi.:angelic: Voimia kaikille, ketä vielä pahoinvointi vaivaa!
 
Mulla alkaa pahoinvointi onneksi jäämään taakse niin että enää on ajoittain lievää etovaa oloa, mutta väsymys on ja pysyy. Mieliala on myös tasaantunut huomattavasti alkuraskaudesta, olo on suht seesteinen :) Rasituksessa on ajoittain alkanut tulla kiristyksen tunnetta vatsan seudulle, mikä tuntuu vähän ikävältä mutta menee levossa ohi. Tänään 15+6.
 
Nyt vko 17 menossa ja luulin jo päässeeni eroon oksentelusta, kuitenkin reissussa rasituksen ja vähäisten unien päivinä aamuoksentelu palasi kuvioihin.
 
Täällä on nyt hyvin oireetonta. Etominen loppui joskus ehkä rv15 kokonaan, mutta senkin jälkeen hampaidenpesu oli yhtä taistelua. Nyt olen tajunnut, että nekin saa jo lähes aina pestyä ilman yökkäilyä ja taukoja.
 
Ei täälläkään mitään oireita lukuunottamatta mahan kasvua..:bored:
 
Tämä on nyt vissiin sitä seesteistä aikaa :happy: Mahan kasvuhan on hyvä juttu! Itse olen järkeillyt niin, että mikäs muukaan siellä kasvaisi kuin vauva, ja eiköhän vauvalla ole kaikki hyvin, kun se kasvaa.
 
Ihana lukea odottajista, joilla oireet helpottaneet. Kunpa olisin yksi teistä.

Itselläni nenän tukkoisuus on aivan kamalaa. Oli edellisessä raskaudessakin. Sen siitä saa,kun on poskionteloita leikattu kerran liikaa ja seurauksista kärsitään. Hapenpuutteen takia väsymys on kuin varjo joka seuraa minne menenkin.

Rinnalle on tullut selän jomotukset ja kävelyn jälkeen nivuskivut. Puoli vuotta vielä aikaa. :hungover:
 
Ei mulla ainakaan minkäänlaista energiapiikkiä tai pesänrakennusvimmaa ole (ikävä kyllä) tullut, vaikka oireita ei kovasti enää olekaan. Kyllä ei huvita siivota kaappeja tai jynssätä kaakeleita. Jospa sekin vaihe vielä tulisi...
 
Takaisin
Top