Millaisia raskausoireita sinulla on?

Rauhoittelisin. Itse olen elellyt käytännössä erittäin oireettomana. Ei edes rintojen kasvua ja kipeyttä tässä raskaudessa, nännien muutaman päivän arkuutta alussa lukuunottamatta. Tänään ultrassa siitä huolimatta kaikki hyvin. Toki mä oon huono sanomaan, kun edellisetkin päättyny kehnosti, mutta kaikki hyvin kunnes toisin todistetaan. Kovin väsynyt ja iltaisin turvonnut olen, mutten oikein osaa niitä oireiksi nimetä. Ajoittain aalloillut lievä kuvotus, mutta sekin voi olla mielikuvituksen tuotetta.

Joo pitää rauhoitella itseään :angelic: väsymys on mulle yleistä, samoin kun turvottelutkin. Ummetus alko kun jätin e-pillerit, sitä ennen vatsa reagoi melkein kaikkeen ruokaan menemällä sekasin :smiley-ashamed004 joten ummetus ja yllättävä ripuli ei oo nekään nyt uus asia mun kropassa joten en osaa mitää näitä rskausoireiks mieltää itellä
 
Viikonlopusta alkaen kuvotusta jo pitkin päivää. Ilta kuudelta yleensä hieman helpottaa. Ja aamut on yhtä yökkäilyä. Positiivista on se, ettei oksentaa ole vielä tarvinnut. Onko kellään antaa vinkkejä helpoista välipaloista, jotka maittaisi tässä kuvotuksessa? :) Sellaisia litran smoothie-törppöjä ole tähän saakka tyhjennellyt, mutta pitävät pahan olon loitolla ehkä 15 minuuttia kerrallaan.
 
Nyt ei oo sitten vatsa toiminut itsellä pariin päivään ollenkaan. Vedin toissailtana Visibliniä kaks annosmitallista ja nyt sitten on ihan normi olo, mutta sekin saattaa vielä ummelle muuttua. Normaalisti vatsa toimii joka päivä tai joka toinen päivä.
 
Ensimmäinen oire oli oireettomuus :joyful: eli ei oireita että menkat alkais. Sitten tuli kuvotus, ruokahaluttomuus ja palelu. Nyt huomaan että hajuaisti on herkistynyt.
 
Ensimmäinen oire oli oireettomuus :joyful: eli ei oireita että menkat alkais. Sitten tuli kuvotus, ruokahaluttomuus ja palelu. Nyt huomaan että hajuaisti on herkistynyt.

Tuon hajuaistin herkistymisen olen huomannut myös. Joutuu tosissaan tekemään töitä, ettei yökkää, kun joku voimakkaalla parfyymilla varusteltu henkilö kävelee ohi.:grin
 
Jee,
Täällä nousi oksennus tänään kurkkuun ekaa kertaa avattuani jääkaapin, yökättyäni ensin n. 10 kertaa. Miten voi ihminen olla näin tyytyväinen huonosta olosta? Toivotaan huonovointisia päiviä minulle paljon.
Lisäksi unettomat yöt vaivaa ja tänään pamahti rinnat kipeäksi.
 
Täällä menee huono olo myös vähän vaihtelevasti. Kerran olen vain joutunut halailemaan pönttöä, mutta mun oksennusherkkyys yleisestikin on aika pieni :bag: eilen oli aika hyvä päivä, tänään aamulla hampaiden pesusta ei meinannu tulla taas mitään, kun vähänki meni taaemmas harjalla niin alko yökkäily... pahin totaaliväsymys ollu vähän vähempää tällä viikolla, mutta koko ajan tuntuu, että maha ois vähän turvoksissa vaikka se ei siltä näytäkään. o_O Tissitkään ei ihan niin arat kun vielä pari viikkoa sitten. Ruokahalu on kyllä aika kateissa, yllättävää meikäläiselle :rolleyes:
 
Eilen menin töistä kotiin puoli 5 ja tein ruuan ja syötiin. Nukahdin lattialle 6 aikaan ja heräsin siitä puoli 8. pari h hereillä väkisin ja sammuin kuin saunalyhty :D
 
Heräsin yöllä mahakipuun ja pakko oli juosta vessaan, en tiedä olinko syönyt jotain sopimatonta minkä vuoksi meni vatsa ripulille. Nyt aamusta ollut ylitsepääsemätöntä väsymystä. Kamala ponnistelu nousta sohvalta ja lähteä iltavuoroon.
 
Voi luoja tätä turvotuksen määrää. :dead: Taitaa kyllä varmaan osittain johtua siitä kun ei oikeen maha toimi kunnolla eli taitaa olla vähän ummetusta.
Eihän tätä raskautta pysty kohta edes piilottelemaan ku maha näin turvonnut vaikka viikkoja vasta 5+4:woot: toivottavasti tää turvotus helpottaa ennen ku maha rupee kasvamaan oikeasti:hilarious:
 
Mullaki aivan kaamee nälkä koko ajan! Töissäki pähkinöitä mukana, et voi salaa napostella pitkin päivää.:p Hieman välillä kuvottaa ja turvottaa kamalasti, mut muuten aika pienet oireet.
 
Mulla myös turvotusta tullut kaikissa raskauksissa aikaisin. Saanut aika alussa jo siirtyä mamma housuihin kun helposti alkoi tavalliset housut painamaan.
 
Kävin viimeyönä syömässä välipalaa kolmen aikaa, kun oli yksinkertaisesti nälkä kun heräsi vessaan :hilarious: Ja se helkutin ummetus, toki IBS:n kanssa tullut tutuksi, mutta tuntuu nyt kiusaavan enemmän. On muuten ihanaa kun vatsa toimii!
 
Muokattu viimeksi:
Huhuh tänään kyllä ollut ihan järkyttävän huono olo:depressed: ja se mun ummetuskin tais itsestään oikeen räjähtää, istuin vessassa ja samaan aikaan meinas tulla toisestakin pääst, mut onneksi sain pidätettyä:bag: En kyllä tiedä mitä tapahtuu kun oikee kylmähihi puski päälle ja sit sen jälkeen melkein tunnin vaan makasin sohvalla pidätellen oksennusta :yuck:

Onko muilla nukkumisen kanssa ongelmia yöllä? Kun itellä ainakin kun herään joka yö pissalle niin en meinaa enään saada unenpäästä kiinni ja pyörin vaan. Toinen on että nään ihan sekavia unia ja herään niihinkin välillä. Mieski sano eilen että olin sitä tuuppiinu koko yön ja heitellyt tyynyillä unissani :laughing001
 
Onko muilla nukkumisen kanssa ongelmia yöllä? Kun itellä ainakin kun herään joka yö pissalle niin en meinaa enään saada unenpäästä kiinni ja pyörin vaan.
Mulla vaihteler tosi paljon, muutaman yön pyörin putkeen ja sit nukun taas jonkun yön ihan hyvin (saattaa ne valvotut yöt vähän auttaa, että välillä nukkuu :laughing001)
 
Hei kaikki, ekaa kertaa tänne kirjoittelen. Aiemmin toki lisäsin itseni tuonne kesäkuisten listaan. Vasta 4+3 menossa ja oireetonta ollut. Tekisi koko ajan mieli pissiä tikkuun, että tajuaisi olevan raskaana. :p
Kun menkkojen piti alkaa ja olla, oli sellainen tunne alavatsalla että kohta ne alkaa ja olin ihan varma että kesken menee. Ei onneksi ole alkanut. :rolleyes: Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa. Ekaa odotetaan. :love7
 
Täällä kanssa unettomat ja levottomat yöt vaivanneet ainakin viikon verran. Viime yö oli ensimmäinen, jolloin nukuin varmaan kuitenkin n. 6h. Lisäksi pahoinvointi on ollut tänään melkoista ja eilisestä alkaen tosiaan rinnat kipeytyneet. Alkuun oli vain nännit muutaman päivän arat muutama viikko sitten. Nälkä on kova öisin.
 
Takaisin
Top