Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kyllä ne voi! Suodaan meille odottaville äideillekin jotain lepohetkiä sentään. :grin

Musta tuntuu että mulla on pahoinvoinnin huippukohta nyt ohi (koputan puuta). Viikot neuvolan mukaan 10+1 mutta oikeasti varmaan 9. Väsymys on silti kova ja mieliala sellainen lattea. Tai siis ei jaksa tehdä mitään eikä kiinnostua mistään, niin ahdistaa kaikki mitä pitäisi tehdä.

Ne lepohetket jäikin siihen :oops: Palattu takasin siihen että oksennan mutta mitään ei tule. Lisäks meinaan pyörtyä kokoajan. Siis ihan nytkin kun sängyssä makaan niin tunnen kuinka veri lähtee yläkropasta ja tulee kylmä. Onneks mies kävi just ensiavun ekan kurssin ni luotan siihen että en tähän kuole :grin Kädet tärisee ihan kokoajan, iltasinkin vaikka olis ihan ok olo.

Juu ja neuvolaan soitin.. Ei kuulema tarvii nyt tehä mitään erikoista :wideyed: Netistä luin että ihan alusta asti pitää seurata tässä tilanteessa mutta eipä toi mun neuvola taida mikään hääppönen ollakkaan :hilarious:
 
Aloin miettiä että miten ne mitat oli 6pv vähemmän kun laskin, varmasti mittasi oikein ei siinä mutta sillonhan sain plussan dpo5? Onko se mahollista :grin
 
Ne lepohetket jäikin siihen :oops: Palattu takasin siihen että oksennan mutta mitään ei tule. Lisäks meinaan pyörtyä kokoajan. Siis ihan nytkin kun sängyssä makaan niin tunnen kuinka veri lähtee yläkropasta ja tulee kylmä. Onneks mies kävi just ensiavun ekan kurssin ni luotan siihen että en tähän kuole :grin Kädet tärisee ihan kokoajan, iltasinkin vaikka olis ihan ok olo.

Juu ja neuvolaan soitin.. Ei kuulema tarvii nyt tehä mitään erikoista :wideyed: Netistä luin että ihan alusta asti pitää seurata tässä tilanteessa mutta eipä toi mun neuvola taida mikään hääppönen ollakkaan :hilarious:

Piti kysyäkin tuleeko sulle nyt enemmän neuvola- tai ultrakäyntejä tai saitko jotain muita ohjeistuksia?
 
No hui dadapls noita sun oloja, voin vain kuvitella miten karsea ja heikko olo voikaan olla kolmesta pikkuisessa, mä teen kuolemaa välillä ihan yhdestäkin.. uskomatonta että neuvolasta ovat tuollaisella asenteella liikkeellä
 
Aloin miettiä että miten ne mitat oli 6pv vähemmän kun laskin, varmasti mittasi oikein ei siinä mutta sillonhan sain plussan dpo5? Onko se mahollista :grin

Alussa ne mitat voi heittää aika paljonkin kun ihan yksi milli jo vaikuttaa raskausviikkoihin aika paljon. :) ja tolla vauvamäärällä varmasti hormonit nousseet alkaisin!
 
Piti kysyäkin tuleeko sulle nyt enemmän neuvola- tai ultrakäyntejä tai saitko jotain muita ohjeistuksia?

Se varmaan riippuu ihan miten menee mutta jonkun kohdalla oli viikoittain tarkistus, olettaisin että siihen kuulu ultra. Mut se tais olla siellä pidemmällä sitten. Nt- ultrassa kolminkertainen aika että kaikki ehitään käymään läpi:joyful: Nyt ei kerrottu enempää, ehkä sitten 2vk päästä neuvolan ensikäynnillä katotaan paremmin :)
 
No hui dadapls noita sun oloja, voin vain kuvitella miten karsea ja heikko olo voikaan olla kolmesta pikkuisessa, mä teen kuolemaa välillä ihan yhdestäkin.. uskomatonta että neuvolasta ovat tuollaisella asenteella liikkeellä

Juu.. Ihmettelin niitä ihan alussa olevia kipuja kun oikeesti tuntu että puukottais vatsaan mutta selittyi aika hyvin tällä. Nyt lähinnä vaan huono olo, voi olla että ei oo töihin asiaa hetkeen :D

No niimpä, miten mulle aina sattuu just tälläset hoitajat sieltä:arghh: Mutta kyllä aion vaatia enemmän varsinkin jos tällänen jatkuu. 2vk päästä suositteli yksityisellä tulemaan uudestaan mutta mielummin säästäisin rahoja nyt tulevaisuuteen :oops: On se kumma jos ei ennen vk12 ultraa tuu mitään ylimäärästä, soittelen kyllä takasin sinne herkästi. Ja pitäähän mun joku sairastodistuskin saada lääkäriltä eli siinä viimeistään.
 
Juu.. Ihmettelin niitä ihan alussa olevia kipuja kun oikeesti tuntu että puukottais vatsaan mutta selittyi aika hyvin tällä. Nyt lähinnä vaan huono olo, voi olla että ei oo töihin asiaa hetkeen :D

No niimpä, miten mulle aina sattuu just tälläset hoitajat sieltä:arghh: Mutta kyllä aion vaatia enemmän varsinkin jos tällänen jatkuu. 2vk päästä suositteli yksityisellä tulemaan uudestaan mutta mielummin säästäisin rahoja nyt tulevaisuuteen :oops: On se kumma jos ei ennen vk12 ultraa tuu mitään ylimäärästä, soittelen kyllä takasin sinne herkästi. Ja pitäähän mun joku sairastodistuskin saada lääkäriltä eli siinä viimeistään.

Mä sain saikkua varten neuvolalääkäriin ajan, vaikka muuten olisi ollut vasta toukokuussa. Jos on tosi huono vointi niin luulisi että ainakin sillä varjolla saa aikoja aiemminkin. :)
 
Onnea dadapls! Onpas hurjaa :)

Ootteko te muut pahoinvoivat saikulla? Mulla on kohta viikon ollut 24/7 jonkun verran huono olo. Pystyn onneksi tekemään myös etänä töitä ja oon myös jotenkin pystynyt olemaan konttorilla. Vähän vaan pelottaa, miten jaksan, jos tää jatkuu vielä 6 viikkoa tai enemmänkin. Toki voin sitten hakea saikkua, mut en haluais vielä kertoa raskaudesta töissä. Meidän tiimi on sen verran läheinen, että ne ihmettelisi, jos en kerro syytä saikkuun.
 
Mä sain saikkua varten neuvolalääkäriin ajan, vaikka muuten olisi ollut vasta toukokuussa. Jos on tosi huono vointi niin luulisi että ainakin sillä varjolla saa aikoja aiemminkin. :)

Joo ja mulla ei oo kiire sen saikun kanssa kun en töihin tarvii todisteita siitä, lähinnä kelaan ja näihin ajattelin :)
 
Mä oon parin viikon saikulla pahoinvoinnin ja raskaudesta johtuvan uupumuksen takia. Neuvolalääkäri kirjoitti.
 
Jotenkin yllätyin siitä kuinka paljon oireet ja niiden voimakkuus vaihtelee. Mulla on ollut väsymystä, pahoinvointia (en oo oksentanut), ummetusta, alavatsalla erilaisia kipuja, kovaa nälkää, hengästymistä, turvotusta, kipua rinnoissa ja joudun käymään öisin vessassa. Kaikki em. oireet on kuitenkin ollut välillä pois kunnes tulee sit taas uudestaan esiin. Ja täysin oireettomat päivät on tietenkin pelottavia koska heti pelkää että jokin on huonosti.

Tänään on taas ollut väsymystä ja töiden teko on ollut aika tuskaa. Todennäköisesti nukahdan ”päiväunille” kun kotiin pääsen ja jatkan siitä suoraan yöunille. Ei olis ensimmäinen kerta :) :dead: Välillä taas energiaa olis vaikka muille jakaa.
 
Muakin jo vähän alkoi huolettaa, kun parina päivänä ei ole ollut muuta kuin yleistä heikotusta ja hengästymistä. Sitä ennen olikin kolme viikkoa putkeen ihan kammottava olo, joten on tää silti aika ihanaakin. Saa nähdä tuleeko etomiset ja muut takaisin, vai palaako ne. Ekassa raskaudessa kesti muistaakseni pidempään, mutta silloin kyllä alkoi myöhemmin eikä ollut näin pahat olot. Ei nää oireet taida raskausoppaita ihan viikolleen katsoa.
 
Mulla tuntunut tänään ekaa kertaa koko alkuraskauden aikana 6+3 krapulaista oloa, etomista ja ällöä tunnetta mahassa. Eilen illalla palasin työreissusta kotiin, ja pari päivää huonoa syömistä ja nukkumista sekä matkustamista pohjalla ei ainakaan helpota oloa :depressed: aiemmin valittelin ja murehdin kun ei ollut pahoinvointia :taunt010
 
Muakin jo vähän alkoi huolettaa, kun parina päivänä ei ole ollut muuta kuin yleistä heikotusta ja hengästymistä. Sitä ennen olikin kolme viikkoa putkeen ihan kammottava olo, joten on tää silti aika ihanaakin. Saa nähdä tuleeko etomiset ja muut takaisin, vai palaako ne. Ekassa raskaudessa kesti muistaakseni pidempään, mutta silloin kyllä alkoi myöhemmin eikä ollut näin pahat olot. Ei nää oireet taida raskausoppaita ihan viikolleen katsoa.

Mulla kans on tässä menny ihan erilailla kun edellisessä. Ja nyt on muutama päivä jo ollu käytännössä oireetonta... ei oo kuitenkaan ollu kipuja eikä vuotoja, joten kai sitä raskaana ollaan. :confused005
 
Mulla kans on tässä menny ihan erilailla kun edellisessä. Ja nyt on muutama päivä jo ollu käytännössä oireetonta... ei oo kuitenkaan ollu kipuja eikä vuotoja, joten kai sitä raskaana ollaan. :confused005

Samaan oon luottanut, että kai kaikki on hyvin kun ei pientä tuikkimista kummempaa kipua ole eikä vuotoja ollenkaan. :rolleyes:
 
Mulla tuntunut tänään ekaa kertaa koko alkuraskauden aikana 6+3 krapulaista oloa, etomista ja ällöä tunnetta mahassa. Eilen illalla palasin työreissusta kotiin, ja pari päivää huonoa syömistä ja nukkumista sekä matkustamista pohjalla ei ainakaan helpota oloa :depressed: aiemmin valittelin ja murehdin kun ei ollut pahoinvointia :taunt010

Mulla pahoinvointi alkoi just noina päivinä ja on nyt pikkuhiljaa pahentunut. Viikot 9-11 pitäis olla kuulemma ne pahimmat ja ite oon tällä hetkellä just siinä välissä. Aika vähällä on selvinnyt joihinkin verrattuna, mut on tää silti ärsyttävää. Oon kuitenkin huomannut, et tähän on vähän tottunut. Alussa vollottelin, että eihän tätä jaksa viikkotolkulla, mut nyt vaik välillä joutuu oksentamaankin, niin asenne on rennompi, et mitäs tässä. Jännä. Onks muut huomannu tällaista oloihin tottumista? :joyful:

Väsymys kans painaa. Nukuin viime yönä 7-8 h, mut aamupäivällä nukahin uudestan ja nukuin joku 3h lisää. Vieläkin tekis mieli vaan maata. Ollaan tää viikko lomalla anoppilassa ja mies on kauheen energinen ja haluis tehä kaikennäköistä, mut ei vaan itseä huvittais. Kurjaa, kun tietty olis kivempi olla kans energiaa täynnä, eikä vaan maata kaikki päivät sohvalla... :sad001 Anoppi pyys just kävelylle pihalle, hnnng kaipa tästä pitää vääntäytyä ylös...:dead:
 
Kyllä siihen etovaan oloon ja sen tuomiin uusiin rutiineihin tosiaan ehti vähän tottuakin. Jälkeenpäin katsottuna tuntuu että se kolme viikkoa ällötystä meni äkkiä, vaikka hetki sitten tuntui että tää ei lopu ikinä. Melkein outoa ettei tarvitsekaan enää nousta yöllä syömään silmät ristissä. Hajuja varon kyllä edelleen. Ja saa nähdä onko tää vain tyyntä myrskyn edellä... mäkin luin että pahimmat viikot pitäisi vasta alkaa.

Mun oli hirveän vaikea hyväksyä ettei jaksa tehdä mitään, kun kevätaurinko paistaa ulkona ja kotona näkee tekemättömiä hommia joka puolella. Mut ei vaan auttanut muu kuin levätä. Nyt tuntuu että voimat alkaa pikkuhiljaa palailla. Rauta-arvotkin oli paremmat niin johtuu varmaan siitäkin. Aivosumu ei oo silti väistynyt.
 
Kyllä siihen etovaan oloon ja sen tuomiin uusiin rutiineihin tosiaan ehti vähän tottuakin. Jälkeenpäin katsottuna tuntuu että se kolme viikkoa ällötystä meni äkkiä, vaikka hetki sitten tuntui että tää ei lopu ikinä. Melkein outoa ettei tarvitsekaan enää nousta yöllä syömään silmät ristissä. Hajuja varon kyllä edelleen. Ja saa nähdä onko tää vain tyyntä myrskyn edellä... mäkin luin että pahimmat viikot pitäisi vasta alkaa.

Mun oli hirveän vaikea hyväksyä ettei jaksa tehdä mitään, kun kevätaurinko paistaa ulkona ja kotona näkee tekemättömiä hommia joka puolella. Mut ei vaan auttanut muu kuin levätä. Nyt tuntuu että voimat alkaa pikkuhiljaa palailla. Rauta-arvotkin oli paremmat niin johtuu varmaan siitäkin. Aivosumu ei oo silti väistynyt.

Tässä odottelen itekkin että onko pahin vasta edessä :inpain: Joo ihana sää ulkona, en pääse edes koiraa viemään nopeesti pissalle :sad001 Mua vähän pelottaa arvot että onko kohillaan, normaalisti tosi hyvä hemoglobiini mutta tässä nyt voi käydä mitä vaan.

Mies kävi ostamassa päärynämehua ja sillä helpotti tärinä päivällä mutta nyt loppu mehu :confused: Vähän sain keittoa syötyä ja pari riviä suklaata yks kerrallaan. Tässä vaan lamaantuu kun makaa kokopäivän että se ei sitten illan oloon helpota yhtään joten katon jos kohta pääsisin vaikka vessassa käymään :grin Voi olla että kohta pitää sairaalassa alkaa tankkaamaan jos ei ala maistumaan.. Onneks on pari kiloa varastossa ettei sinäänsä kiire ole :wink

Onhan tää aika hullua mutta mitäpä ei kävis läpi jos vaan saa syliin terveet lapset :Heartred
 
Takaisin
Top