Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tässä odottelen itekkin että onko pahin vasta edessä :inpain: Joo ihana sää ulkona, en pääse edes koiraa viemään nopeesti pissalle :sad001 Mua vähän pelottaa arvot että onko kohillaan, normaalisti tosi hyvä hemoglobiini mutta tässä nyt voi käydä mitä vaan.

Mies kävi ostamassa päärynämehua ja sillä helpotti tärinä päivällä mutta nyt loppu mehu :confused: Vähän sain keittoa syötyä ja pari riviä suklaata yks kerrallaan. Tässä vaan lamaantuu kun makaa kokopäivän että se ei sitten illan oloon helpota yhtään joten katon jos kohta pääsisin vaikka vessassa käymään :grin Voi olla että kohta pitää sairaalassa alkaa tankkaamaan jos ei ala maistumaan.. Onneks on pari kiloa varastossa ettei sinäänsä kiire ole :wink

Onhan tää aika hullua mutta mitäpä ei kävis läpi jos vaan saa syliin terveet lapset :Heartred

Sullakin taisi alkaa aika aikaisin pahoinvointi? Selityskin toki oli selkeä. :grin Varmaan laskee hemoglobiinitkin herkemmin! Mulla onneksi auttoi ihan raskausvitamiineissa oleva rautalisä parissa viikossa.
 
Sullakin taisi alkaa aika aikaisin pahoinvointi? Selityskin toki oli selkeä. :grin Varmaan laskee hemoglobiinitkin herkemmin! Mulla onneksi auttoi ihan raskausvitamiineissa oleva rautalisä parissa viikossa.

Joo, tän hetkisten mittojen mukaan 5+ viikon alussa :rolleyes::rolleyes: Juu on :grin Okei, mä oon syöny r-vitamiineja ja r- omega 3:a plussasta asti eli voisi olla paljon huonomminkin nyt ilman niitä :eek:
 
Mulla alkaa just huomenna viikko 9. Odottelen tuleekohan se paha olo tähän raskauteen. En tosissaan toivo mitään oloja mut helpottais tätä fiilistä et tiedostais ees raskauden olemassa olon.

Yksi krapulainen päivä ollu koko raskaudessa eikä oikeestaan muuta. Nälkä on kokoajan ja tuntuu et lihoo ihan silmissä.

Dadapls: hurjaa tommoset kolmoset. Toivottavasti kaikki tulee terveenä syliin asti. En yhtään ihmettele noita sun oireita.
 
Musta alkaa tuntumaan että onkoha tuolla oikeesti ketään. Mulla ei oo ollu yhtään mitään oireita koko aikana...
 
Musta alkaa tuntumaan että onkoha tuolla oikeesti ketään. Mulla ei oo ollu yhtään mitään oireita koko aikana...
Mulla vähän samat ajatukset. Tosin oli aluksi pahoinvointia ja väsymystä. Nyt ei oikein mitään.
 
Onko täällä kellään ollut tosi runsasta juoksevaa valkovuotoa? Mulla alkaa mennä jo hermo kun koko ajan tuntuu et lopahtaa ja että nytkö sitä verta tulee, mut ei vaan valkkaria. Inha fiilis.
 
Onko täällä kellään ollut tosi runsasta juoksevaa valkovuotoa? Mulla alkaa mennä jo hermo kun koko ajan tuntuu et lopahtaa ja että nytkö sitä verta tulee, mut ei vaan valkkaria. Inha fiilis.
Juu:meh: nyt olen jo tottunut.

Eilen ilmaantui uusi oire, nimittäin nivuskipu. Istuessa tuntuu kuin alushousut hiertäisi. Kävellessä tai makuulla ei tunnu, mutta istuminen siis särkee alustan pehmeydestä riippumatta. Kiinnostaisi tietää että mistä tuollainen johtuu
 
Eilen kirjoittelin, että oli krapulainen olo ja vähän veto pois. Yöllä 1 aikaa heräsin vatsakipuihin ja 3 alkoi oksentaminen, jota on jatkunut koko aamun aamupäivään asti. Varmaan kerran tunnissa tullut oksennettua vähemmätkin juodut vedet. Tuntuu, että nyt vihdoin alkaa olo tasaantua...

Kysymys siis, mistä erottaa raskaus oksentelun ja vatsataudin? :eek::eek:
 
Mulla on turvotus
Eilen kirjoittelin, että oli krapulainen olo ja vähän veto pois. Yöllä 1 aikaa heräsin vatsakipuihin ja 3 alkoi oksentaminen, jota on jatkunut koko aamun aamupäivään asti. Varmaan kerran tunnissa tullut oksennettua vähemmätkin juodut vedet. Tuntuu, että nyt vihdoin alkaa olo tasaantua...

Kysymys siis, mistä erottaa raskaus oksentelun ja vatsataudin? :eek::eek:

Mulla vatsataudissa viimeksi lensi kyllä molemmista päistä hetken päästä. :yuck: Ja vatsataudin vellomiseen oksentaminen hetkeksi auttaa, mutta raskauspahoinvoinnissa mulla se huono olo vaan on ja pysyy eikä välttämättä edes tule ylös muuta kun kakomista. Mutta vaikea niitä varmaan on erottaa, aika näyttää. Tsemppiä!! On kauheeta jos iskee vielä vatsatautikin muun huonon olon päälle. :sad001
 
Mulla on turvotus


Mulla vatsataudissa viimeksi lensi kyllä molemmista päistä hetken päästä. :yuck: Ja vatsataudin vellomiseen oksentaminen hetkeksi auttaa, mutta raskauspahoinvoinnissa mulla se huono olo vaan on ja pysyy eikä välttämättä edes tule ylös muuta kun kakomista. Mutta vaikea niitä varmaan on erottaa, aika näyttää. Tsemppiä!! On kauheeta jos iskee vielä vatsatautikin muun huonon olon päälle. :sad001
Kiitos Itu1! :happy: taitaa tää olla ihan työreissusta saatu tauti, ku alko nyt tulee toisestakin reijästä :yuck:
 
Haha mun viestin alkuun oli jäänyt joku keskeneräinen aloitus eli ”mulla on turvotus” ei kuulunut asiaan. :grin :hilarious: Oon kai ollut sanomassa että mulla on turvotus helpottanut mut pieni vauvamasu silti jo näkyy. :love7 Ei sitä varmasti kukaan muu lihomisesta erota mut ite huomaa että on selvästi kohtu mikä pullottaa.

Onneksi vatsataudin pahin vaihe ei yleensä kestä kauaa!
 
Mulla tänään 7+3 ja tää kuvotus on kaameeta.. oksennus ei ole tullut mutta kyyneleet valuu silmistä kun koittaa taistella yökkäämistä vastaan.. en ymmärrä miten te jotka oksennattekin niin selviätte hengissä?! Ja kun tää olo jatkuu aamusta iltaan, yöh. ja väääsy on kova, vaihtelee päivien mittaan, nyt taas sellainen yötä-päivää väsy
 
Mulla tänään 7+3 ja tää kuvotus on kaameeta.. oksennus ei ole tullut mutta kyyneleet valuu silmistä kun koittaa taistella yökkäämistä vastaan.. en ymmärrä miten te jotka oksennattekin niin selviätte hengissä?! Ja kun tää olo jatkuu aamusta iltaan, yöh. ja väääsy on kova, vaihtelee päivien mittaan, nyt taas sellainen yötä-päivää väsy


Samaa mieltä, tää 24/7 oksetusolo on ihan hirveää! Ja väsymys.. :grumpy: Ja närästys ja huimaus :arghh: Ja tätä on kestäny jo 2vk pahana (joo ei ehkä kaada maailmaa vielä yks pari viikkoa mutta silti) eikä loppua näy, alan olla toooosi hermot kireellä olojeni kans :sad001 Mulla on sellanen olo et jos tää tästä vielä pahenee nii kuolen ihan varmasti :shifty: :hilarious:
 
Mulla eka raskaus eikä oikein mitään oireita. Alkuviikosta ja viime viikolla oli rinnat vähän arat ja vatsa turvonnut. Nyt ei oikeestaan mitään. Oon ollu paljon energisempi kuin normaalisti. Paitsi tällä viikolla on kun oon ollu kuumeessa. Vähän pelottaa nää vähäiset oireet.
Miten te tiedätte jo raskaudesta ne jo noin paljon? Vauvojen lukumääränki jo!? Mä en tiedä mitään. Mulla ensimmäinen neuvola aika ens viikolla ja siellä kuulemma vaan keskustellaan ja kartotetaan taustatietoja..
Rv. 7+6
 
Mulla eka raskaus eikä oikein mitään oireita. Alkuviikosta ja viime viikolla oli rinnat vähän arat ja vatsa turvonnut. Nyt ei oikeestaan mitään. Oon ollu paljon energisempi kuin normaalisti. Paitsi tällä viikolla on kun oon ollu kuumeessa. Vähän pelottaa nää vähäiset oireet.
Miten te tiedätte jo raskaudesta ne jo noin paljon? Vauvojen lukumääränki jo!? Mä en tiedä mitään. Mulla ensimmäinen neuvola aika ens viikolla ja siellä kuulemma vaan keskustellaan ja kartotetaan taustatietoja..
Rv. 7+6

Aika moni on tainnut käydä yksityisellä omalla rahalla varhaisultrassa ja tietty osalla raskaus on jo pidemmällä. Mulla on neuvolan laskurilla jo 10+3 mut oon soluttautunut tänne marraskuisiin koska uskon et todellinen la on viikkoa myöhemmin. Ja osa on käynyt lääkärissä/ultrassa jo aiemmin jos on ollut vuotoa tms. mikä on pitänyt tarkistaa.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla tänään 7+3 ja tää kuvotus on kaameeta.. oksennus ei ole tullut mutta kyyneleet valuu silmistä kun koittaa taistella yökkäämistä vastaan.. en ymmärrä miten te jotka oksennattekin niin selviätte hengissä?! Ja kun tää olo jatkuu aamusta iltaan, yöh. ja väääsy on kova, vaihtelee päivien mittaan, nyt taas sellainen yötä-päivää väsy

Ei kannata taistella sitä vastaan. Heti jos mulle tulee paha olo, niin käyn kunnolla pari kertaa yökkäämässä. Yleensä ei tuu mtn tavaraa, mut kroppa luulee, et oksennettu on. Ja sitä kautta parempi olo (sama matakapahoinvoinnissa tms.) Häviää jopa kokonaan. Eihän se yökkiminen tai oksentaminen kivaa ole, mut parempi vaihtoehto, kuin jatkuva paha olo. Tietty ei se kaikilla pahimmilla tapauksilla auta, mut kantsii ainakin kokeilla.
 
Itellä nyt rv 8+2 ja siis välillä etova olo, rinnat arat, huimausta, väsyttää, pitää käydä useammin vessassa että aika helpolla vielä päässyt:grin
 
Muokattu viimeksi:
Jaahas mitä tää tällänen nyt on kun paha olo helpotti jo päivällä ja illasta pääsin jopa ulkona käymään nopeesti. Sen sijaan nää kasvukivut tuli takasin :grin No parempi kai ettei samaan aikaa riehu, kroppa näköjään pitää tälläsiä tankkauspäiviä etten kuole nälkään :rolleyes: Ai että kun tekis mieli hieroa mutta kun ei sais vatsaa painella :joyful: Nivusessa aika kovaa kolotusta nyt.
 
Takaisin
Top