Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kiitos :Heartred

Onko sulla oireet vielä poissa? Millä viikolla oot? Varmasti voi aaltoilla oireet ja oireettomuus! Ite tajusin siitä kun turvotus katos, ummetus katos, sellanen tietty nälkä katos..

Täällä ainoa pysyvä oire on kipu rinnoissa, muuten pahoinvointi ja alavatsan jomotus ovat kadonneet. Iltaisin kyllä turvottaa, mutta niin on turvottanut ennen raskauttakin. Ei se auta luin toivoa parasta niin kauan, kun ei vuotoa näy...
 
Täälä toissa viikolla oireet hellitti pariksi päiväksi ja tuli kahta kauheampana takaisin. Tämä viikko on ollut aika tuskaa pahoinvoinnin, väsymyksen ja vatsan väänteiden/nipistelyjen/jomottelujen kanssa. Pahoinvointi pahenee iltapäivää/iltaa kohden eikä helpota vaikka jatkuvasti yrittäisi jotain syödä mitä vaan alas sattuu saamaan. Tissit toooooosi kipeät. Kotityöt jää tekemättä kun nukun suurinpiirtein seisaalteenkin :inpain:
:grumpy:
 
Täällä ainoa pysyvä oire on kipu rinnoissa, muuten pahoinvointi ja alavatsan jomotus ovat kadonneet. Iltaisin kyllä turvottaa, mutta niin on turvottanut ennen raskauttakin. Ei se auta luin toivoa parasta niin kauan, kun ei vuotoa näy...

Näin on :Heartred
Mulla vieläki ihan vähän kipua rinnoissa mutta kyllä sekin rupesi hiipumaan vuodon aikaan. Kyllähän esim. pahoinvointi voi muutenkin lakata välillä vaikka kaikki hyvin!
 
Olen pahoillani jannn ja paljon voimia ❤️

Itseä nyt pelottaa onko kaikki hyvin, kun ollut nyt 2 pv vuotoa (runsaampaa kuin aiemmin ja kestää kauemmin) ja aika kovia kipuja. Perjantaina neuvolassa hoitaja rauhoitteli, että on ihan normaalia yms. Pakko varata varmaan ensiviikolle yksityiselle ultra ihan oman mielenterveyden vuoks.. Ja kivut alkaa aina yöllä! Se on aika puuduttavaa kun ei saa nukutuksi kunnolla, kun lisäksi pitää vielä ravata pissalla :bored: Mietin tässä vaan, että mikähän olis se raja milloin pitää oikeesti olla huolissaan ja mennä esim. Päivystykseen? Nyt siis 8+1
 
Yhyy, hormonimasennus ja itkuisuus täällä ollu tänä viikonloppuna tapissaan! Hanat aukeaa milloin mistäkin. :sad010 En tällaistakaan esikoisen ajalta muista.
 
Mä oon muuttunut ihan hirviöksi. Pohjavire on rauhallinen ja raskaudesta kiitollinen, mutta sitten nää hormonit ja vaivat peittää sen onnellisen tyypin apealla, välillä raivareita saavalla zombiella. Vaikka en tule äidiksi ekaa kertaa on vaikea hyväksyä että oma kroppa ei ole enää oma, eikä päivien kulku mene yhtään mun suunnitelmien mukaan eikä vointiin voi edes vaikuttaa.
 
- mulla ihan eka oire oli et otsaan tuli ihan hirvee kasa finnejä, ikinä ei otsassa niitä pahemmin ole :D vinkkejä niiden vähentämiseen??
- aivastelu ihan koko ajan
- nännit on vähän arat mutta ei pahasti
- kylmä ja hiki vaihtelevasti + hengästyy helposti!!!
- joskus alamasussa tuntuu pientä menkkamaista kipua, joka ei kestä kerrallaan kun alle minuutin
- pahoinvointia mulla on ollu vaan parina päivänä
rv 6+5
 
Mulla myös tunteet pinnassa. Nyt 8+ - viikolla väsymys on alkanut ottaa valtaa ihan tosissaan. Tätä ennen olo oli sen suhteen ihan ok. Koko viikon on myös ollut tosi kova etominen, mutta mitäään ei ole kuitenkaan ylös asti tullut.
 
Väsyttää, itkettää, kiukuttaa ja tänää vielä pahoinvointiki aina välillä käyny ja sitten hävinnyt ja taas tullut. On tämä hermoja raastavaa.. :D
 
Valvominen alkoi jo ennen plussaa ja tuntuu vaan pahenevan. Muistaakseni edellisessä raskaudessa tämäkin alkoi paljon myöhemmin. Illalla kyllä nukahtaa helposti, mutta herää aina joskus kolmen aikaan ja unta ei meinaa saada millään uudestaan. Sitten päivät menee zombeillessa...
 
Mul on kans toi unen päästä kiinni saaminen vaikeaa, vaikka väsyttäisikin. Ja tänään suutuin meidän kylpyhuoneelle, kun se on ihan paska. Siis se on pohjaratkaisultaan perseestä oikeesti, mut tänään jotenki kävi liian raskaaks :hilarious:
 
Mua edelleen ihmetyttää ja huolettaa tämä oksentamisen vähyys. Varhaisultrassa oli kaikki ok, edelleen olen kovin väsynyt ja herkkä. Mutta aiemmissa raskauksissa oksentelua ollut reippaasti enemmän ja siksi pelottaa enkä uskalla oikein ajatella huomista pidemmälle tämän raskauden suhteen. Toisaalta kipuja tai vuotoja ei ole ollut, eli pitänee uskoa että toistaiseksi kaikki hyvin.
 
Mul on kans toi unen päästä kiinni saaminen vaikeaa, vaikka väsyttäisikin. Ja tänään suutuin meidän kylpyhuoneelle, kun se on ihan paska. Siis se on pohjaratkaisultaan perseestä oikeesti, mut tänään jotenki kävi liian raskaaks :hilarious:

:hilarious::hilarious: Mä oon haukkunu jo koko kämpän osa kerrallaan, keittiö on liian pieni ja ikkunat väärässä paikkaa. Naulakkoon ei mahu mitään ja vessan ovessa on likaa mikä ei lähe! Vessasta rikoinki jo paperin pidikkeen kun suutuin, koska se jäi mun hihaan kiinni yks päivä :facepalm: Kyllä oikeesti ärsyttää pikku jututkin. Nyt kun sais vihdoin syötyä niin tietenkin otin pahan makusen ruuan mukaan..
 
Aamulla oksensin ja mies sanoi ”aika paljon tuli”. Luulikohan se oikeesti et yskäsen kerran ja se on siinä :hilarious:
 
Aamulla oksensin ja mies sanoi ”aika paljon tuli”. Luulikohan se oikeesti et yskäsen kerran ja se on siinä :hilarious:
Meilläki mies aina nauraa, kun kuulee mun alkukantaiset huudot vessasta, mulla ei nimittäin oo mitään kaunista hommaa tuo. En oo ikinä oksentanu tällä tavalla. Tai ”oksentanu”. 95% kerroista se on vaan yökkäämistä ja sehän siinä onkin hirveintä, kun sieltä ei nouse mitään ylös.

Nyt onneks jo vissii kolmas päivä ihan oksentamista. :angelic:
 
Meilläki mies aina nauraa, kun kuulee mun alkukantaiset huudot vessasta, mulla ei nimittäin oo mitään kaunista hommaa tuo. En oo ikinä oksentanu tällä tavalla. Tai ”oksentanu”. 95% kerroista se on vaan yökkäämistä ja sehän siinä onkin hirveintä, kun sieltä ei nouse mitään ylös.

Nyt onneks jo vissii kolmas päivä ihan oksentamista. :angelic:

Joo niimpä! Mullakaan ei aluks oikein tullu mitään, nyt onneks tulee koska sen jälkeen helpottaa vähäsen. Muuten on ihan iltaan asti sellanen paha olo :sad001
 
Joo niimpä! Mullakaan ei aluks oikein tullu mitään, nyt onneks tulee koska sen jälkeen helpottaa vähäsen. Muuten on ihan iltaan asti sellanen paha olo :sad001
Mulla tää olo on vähän jo helpottamaan päin. Elättelen toivoa, että pääsisin ens maanantaina jo töihin taas.
 
Oireet näköjään vaihtelee päivien mukaan. Mulla on nyt ollut useamman päivän koko ajan vähän huono ja niinku krapulainen olo. Ai kauheeta, jos tää pahenee ja kestää vielä viikkoja. En ole onneksi oksentanut. Rinnat on koko ajan tasaisesti arat.
 
Oireet näköjään vaihtelee päivien mukaan. Mulla on nyt ollut useamman päivän koko ajan vähän huono ja niinku krapulainen olo. Ai kauheeta, jos tää pahenee ja kestää vielä viikkoja. En ole onneksi oksentanut. Rinnat on koko ajan tasaisesti arat.

Mulla sama juttu, koko ajan aamuisin tosi etova olo. Viime perjantaina oksensin mutta en onneksi sen jälkeen vaikka ei ole ollut kaukana. Huomaan myös, että jos menee pitkä aika ettei syö mitään niin silloin olo pahenee. Pitäis varmaan koko ajan napostella vähän jotain :D
 
Takaisin
Top