Millaisia raskausoireita sinulla on?

nnnea, mulla myös tuota samaa et maatessa ja joskus istuessakin tuntuu et vauva painaa sivusta tai alhaalta ihan kunnolla, asentoa vaihtamalla tilanne helpottaa. Ja tissit on kyllä kasvaneet, heti alkuun jo jonkin verran ja nyt taas lisää. Olen normisti pienirintainen ja hoikka, nyt tuntuu olo tosi isolta, joutuu lyllertämään paikasta toiseen ja tissiä löytyy, huh! Viimeksi maitoakin tuli ja tuli ja tuli, se oli aika kaameeta, nyt kysyn kyllä sairaalassa että jos samoin käy niin ottavatko rintamaitoa sinne. Lypsin sitä kotona viimeksi pakkaseen vaikka kuinka paljon ja heitin ne lopulta sit roskiin. Käyttäähän se kannattaisi jos tarvitsijoita olisi!
 
Mä vähän pelkään että mun alkuraskauden oireettomuus kostautuu sitten loppuraskaudessa. Nyt jo selkä särky on päivittäistä, lonkat vihloo ja alapää sattuu välillä. Nukkumisesta on tullut hieman haastavaa kun liian pitkä kyljellään olo saa selän ärtymään, selällään olo sattuu lonkissa ja kääntyminen on jo vähän vaivalloista. Mitä tästä tulee sitten ihan viimeisillä viikoilla laughing6
 
Mulla ei ole alun pahoinvoinnin jälkeen ollut muuta kuin arat rinnat ja viime viikkoina kutisevat rinnat. Toki oma keho alkaa tuntua oudolta, kun vatsa ja rinnat kasvaa. Rv 11 jälkeen mulla on ollut energiaa liikkua niin kuin ennen raskauttakin ja salilla kulkee hyvin.
 
@nnnea mulla kanssa tollasta toispuoleista painontunnetta, ei kylläkään maatessa mutta muuten. Sitten hetken päästä se poistuu muljahduksen kera. Ite oon päätellyt että johtuis siitä, että sikiö on silläpuolella ja varmaan vähän kummallisessa asennossa, tuon muljahduksen perusteella. :)
 
@nnnea mulla kanssa tollasta toispuoleista painontunnetta, ei kylläkään maatessa mutta muuten. Sitten hetken päästä se poistuu muljahduksen kera. Ite oon päätellyt että johtuis siitä, että sikiö on silläpuolella ja varmaan vähän kummallisessa asennossa, tuon muljahduksen perusteella. :)


Joo mä veikkaan kans että se on sitä! Tulee joskus muulloinkin esim istuessa. Onpa jännää :love7
 
Mä en tiedä onko nää supistuksia mutta kävellessä tulee sellanne inhottava tunne aika useinkin. Ehkä enemmän kun on pissahätä (mikä on melkein kokoajan :D), mutta päivittäin kuitenkin. Ei kai tästä voi enää enempää levätä :wideyed:


Mullakin ollut nyt muutaman päivän epämukava olo mahassa kun kävelen. Koko maha tuntuu painavalta ja pinkeeltä mutta ei se satu. Oon kans miettinyt että onko supistelua vai vaan kohdun nopeeta kasvua ja suoliston reagointia siihen? En oo kauheen aktiivinen ollu nyt ku kävely ei tunnu kivalta että en mäkään voi tästä enää enempää rauhoittua. :D

Neuvolasta sanoivat että saa tulla harjoitussupistuksia suht paljonkin mutta kipeitä ei saa olla ja kävellä pitää pystyä samalla jne.

Yritän olla vahtaamatta mahaa koko ajan että onko supistus vai ei vaikka vaikeelta tuntuu kun niin uusi oire :rolleyes: jospa tämä tästä...
 
nnnea, mulla myös tuota samaa et maatessa ja joskus istuessakin tuntuu et vauva painaa sivusta tai alhaalta ihan kunnolla, asentoa vaihtamalla tilanne helpottaa. Ja tissit on kyllä kasvaneet, heti alkuun jo jonkin verran ja nyt taas lisää. Olen normisti pienirintainen ja hoikka, nyt tuntuu olo tosi isolta, joutuu lyllertämään paikasta toiseen ja tissiä löytyy, huh! Viimeksi maitoakin tuli ja tuli ja tuli, se oli aika kaameeta, nyt kysyn kyllä sairaalassa että jos samoin käy niin ottavatko rintamaitoa sinne. Lypsin sitä kotona viimeksi pakkaseen vaikka kuinka paljon ja heitin ne lopulta sit roskiin. Käyttäähän se kannattaisi jos tarvitsijoita olisi!

Jos haluat hiukan hillitä maidon tuloa niin älä liikaa pumppaa. Se vaan lisää tuotantoa. Jos suihkutissit vaivaa nii lypsä käsin pahimmat paineet ensin ja sitte vauva rinnalle. Ehkä tiesitkin jo nämä asiat mutta halusin mainita varalta jos et ole kuullut. Lypsetty maito on juoma kelposta 6kk pumppauksesta mutta voi käyttää ruuanlaittoon vielä toiset 6kk. Sen jälkeen jos maitoa vieläkin on ja miksei aikasemminkin niin voi käyttää vaikka kylpyveteen tai tehdä itselle jalkakylvyn. :)
 
TAYSissa/Pirkanmaalla oli ainakin muutama vuosi sitten kampanja, että ostavat äidinmaitoa, kun oli kova pula siitä. En sitten tiedä millaisilla vaatimuksilla ja ottavatko vastaan jatkuvasti :)
 
joo, en kyllä jaksanut käsikäyttöisellä rintapumpulla pumppaa muuta kuin pakon edestä, kun tissit oli kivikovat, tuskaa niiden kanssa silloin oli.. =(
 
Nyt kun on uusi raskaus toiveissa tulin fiilistelemään näitä ekoja raskausoireita :Heartred
 
Takaisin
Top