Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täällä vähäisetkin oireet kadonneet yhtäkkiä :oops: Huolestuttaa, ja vielä viikko pitää odotella ultraa. Varmaan ihan normaalia näin alussa, että katoavat, mutta silti mielessä pelko keskeytyneestä keskenmenosta :sad001
 
Täällä vähäisetkin oireet kadonneet yhtäkkiä :oops: Huolestuttaa, ja vielä viikko pitää odotella ultraa. Varmaan ihan normaalia näin alussa, että katoavat, mutta silti mielessä pelko keskeytyneestä keskenmenosta :sad001

Mulla osa oireista loppui viikko sit, ja ke alkoi tulemaan ensin ruskeaa tiputtelua ja sitten verta.. Kohta selviää ultrasta onko km.
 
Tänään rv 6+5, listaan alle tämän hetken oireet, joista muistan olevani raskaana;

- Valtavat jytkyt tissit, entiset lihalärpykkeet ovat saaneet täytteensä takaisin -> aamupainotteisesti kipeät, joudun pitämään päivittäin urheiluliivejä jotta kykenen olemaan (muut rintsikat auttamatta liian pieniäkin)

- Hormoninäppylöitä kasvoissa, kaulan alueella ja niskassa

- Järkyttävät ilmavaivat ja suolen toiminnan hidastuminen. Syömisen jälkeen menee ainakin kolme tuntia, ennen kuin ruoka jatkaa matkaansa mahalaukusta... Olotila on sen mukainen myöskin.

- Ruokahaluttomuus. Himoitsen asioita mielessäni (esim. suolainen ruoka tai suklaa), saatuani sen käsiini, en kykene syömään sitä. Jos taas en väkisin syö, tulee huono olo ja heikotus. Aamupalan ja lounaan pystyn syömään paremmin, kuin muut ateriat.

- Satunnainen todella lievä ellotus, liittyy pitkiin ruokaväleihin tai mainitsemaani "ylensyöneen tunteeseen"

- Lisääntynyt unentarve, jos en yöllä pysty nukkumaan 7-8h, joudun nukkumaan päiväunet. Yleinen väsyneempi olemus, "hitaalla käyminen".

- Jumppatunnilla hapottaa nopeammin.


Melko hellpolla olen toistaiseksi päässyt ja oireet eivät vaikeuta päivittäistä elämää juurikaan, kunhan ruokailut ajoittaa tasaisesti. Noi suolistovaivat ovat nousseet menneellä viikolla vasta kunnolla päälle.

Aikaisemmissa raskauksissa pahoinvointia oli muistaakseni enemmän, oksenteluakin oli. Vähän jännittää, onko tässä raskaudessa kaikki kunnossa. Olin niin rento ja huoleton kahden ekan kohdalla...

Ensimmäinen neuvola on ensiviikon keskiviikkona ja neuvolan ultra on 16.4. ja viikkoja silloin jo 9+2.... Kamalan pitkä aika odottaa.:nailbiting:
 
Km tai tuulimuna mulla.. Tsemppiä kaikille muille odotukseen :Heartred
 
Oi... Voimia paljon ❤️ sovitteko uutta aikaa asian varmistamiseksi vielä?

Ei kun sanoi et tulee varmaan itsestään. Sit lääkäriin jos kivut tai vuoto kovenee tai jos r-testi pos. vielä vuotojen jälkeen.
 
Km tai tuulimuna mulla.. Tsemppiä kaikille muille odotukseen :Heartred
Todella harmi juttu toivottavasti toivut pian!

Ihan jo näinä ensimmäinäkin viikkoina on valjennut itselle, miten vähän asioihin voi vaikuttaa. Ahdistavaa, kun ei pysty hallita kaikkea ja pitää lankoja omissa käsissään. Toisaalta, se on myös ollut helpottava tunne.

Meillä on reilu viikon päästä varhaisultra. Mulla ei tällä hetkellä oikeastaan mitään raskausoireita ja ne vähäiset mitä oli, on kadonnut. Olen siksi varautunut myös ei hyviin uutisiin.
 
Mulla paha olo alkanu lisääntyä. Oli tänään tarkotus lähteä asioille mutta valmistautuminen ja aamupalan syöminen teki olon huonoksi. Yökin muutamat kerrat kun tuntu että tulee ylös mutta ei sitten tullukkaan. Aamu/iltäpäivä painotteiselta vaikuttaa. Illasta oli eilen ihan normaali olo. Tänään tuli tosin venytettyä aamupalaa yhteen kun tyttö herätti seitsemältä ja yritin siinä jatkaa unia ja lopulta hänki taas nukahti ja nukuttiin molemmat yli kahteentoista. Ois pitäny sillon eka heräämisellä jo käydä syömässä jotain. Mulla on ihan surkea ateriarytmi mutta säännöllisesti syöminenhän tähän pahoinvointiin vois auttaa. Täytyy ottaa itteä niskasta kiinni sen suhteen.
 
Isot pahoittelut :Heartred Toivoin, että olisit saanut hyviä uutisia tänään :sad001 Paljon voimia sinulle! :Heartred

Kiitos :Heartred

Onko sulla oireet vielä poissa? Millä viikolla oot? Varmasti voi aaltoilla oireet ja oireettomuus! Ite tajusin siitä kun turvotus katos, ummetus katos, sellanen tietty nälkä katos..
 
jannn tosi paljon tsemppiä sinne <3

Mulla kaikki 5 raskautta (joista 4 keskenmenoa ja nyt siis jälleen raskaana) olleet hyvin erilaisia, oikeestaan en voi suoraan sanoa että mistä tietää et mikä lopputulos tulee. Tämä viimeisin on eronnut selkeästi vain siinä että vuotoja ei ole ollut ja fiilis on ollut tosi luottavainen siihen et nyt tää onnistuu. Eli mistään ei oikein voi sanoa mitä mikäkin oire tai niiden puuttuminen tai vähentyminen tarkoittaa. Mutta tiedän hyvin teidän kaikkien tuskan ja epätoivon jota itsekin kärsinyt tässä jo 2v ajan. Onneksi itse olen sinut nyt sen kanssa etten voi mitenkään itse vaikuttaa siihen onnistuuko raskaus vai ei. Tuon hyväksyminen on ainakin minulla auttanut paljon jo yleiseen fiilikseen ja mielialaan. Teille kaikille paljon tsemppiä näiden vaihtelevien tunteiden ja olojen kanssa!
 
Jannille voimia ja jaksamista!

Musta tuntuu et pahoinvointi vaan voimistuu kokoajan. Alkoi kunnolla kun 6 viikkoa tuli täyteen ja huomenna 9. Ainoa miksi olen onnellinen tästä on se, että tämä antaa voimia uskoa että kaikki on hyvin. Muuten tämä kyllä syö naista. Tämä on ensimmäinen viidestä raskaudesta jossa oksennan, olen onneksi oppinut että oksentaminen pysyy poissa, kun vain muistaa syödä lähes kokoajan. Mutta vielä ainakin 3 viikkoa tätä pitäisi jaksaa. Kaikki oksettaa. Viime raskaudessa söin suklaa patukoita pahoinvointiin ja mut en voi edes kuvitella syöväni suklaata. Kaikki suolainen menee paremmin.
 
Takaisin
Top