Millaisia raskausoireita sinulla on?

Jonkin sortin ummetusta tullu vaivaksi.. Saattaa tosin myös johtua osaksi huonosta ruuasta (rempataan uutta kotia, ni ei ihan parasta mahdollista ruokaa tuu joka päivä syötyä)..

Eka neuvolakäynti käyty. Raskaustestissä haalea viiva enää ja lääkäri onneks kerkes heti perään katsomaan ja tyhjää oli. 3 päivän niukka vuoto on ollut siis tyhjennysvuotoa eikä meille tule toukokuista.

Onkohan se Mamma, mennyt kesken jo sitten hyvin varhain kun oli niin niukka vuoto..? :( Tsemppiä jatkoon <3

Onkohan se Mamma, mennyt kesken jo sitten hyvin varhain kun oli niin niukka vuoto..? :( Tsemppiä jatkoon <3

En osaa sanoa. Ei sanonu lääkärikään muuta kun et jo melkein tyhjä et ei näy paljon mutään kohdussa enää. Ja mulle niukka vuoto niiden häräntappo menkkojen jälkeen voi olla varmaan jollekin muulle runsastakin.. en tiedä..

Pahoinvointia on ollut jonkin verran, siihen ovat auttaneet aamulla pillimehu ja vaalea leipä, jota en kyllä normaalisti söisi. Ruisleipä tuntuu jotenkin liian voimakkaan makuiselta.
Aamupäivät ja illat on vaikeimpia. Pitäisi muistaa syödä todella tasaisesti ja napostella koko ajan. Hammasparkani, jotka menivät pilalle jo ekassa raskaudessa. :D

Mulla oireena on myös, samoin kuin ekassa raskaudessakin oli, ripuli. Raivostuttava vaiva, josta puhutaan tosi vähän. Joka paikassa mainostetaan vain ummetusta raskausoireena, mutta mulla on päinvastainen ongelma... Varsinkin aamuisin on maha sekaisin, joskus herään jo aamuyöstä käymään eka kertaa pöntöllä. Toivottavasti tasaantuisi tässä. Ei mikään miellyttävin vaiva. :wacky:

Väsymystä on ollut myös tosi paljon ilmassa nyt viime viikkoina. Varsinkin jos päivällä saa revittyä itsensä salille, ilta menee ihan töötissä. Yritän silti pitää liikunnan säännöllisenä...

/ Menkkamaiset kivut ovat hävinneet melkein kokonaan, onneksi. Outoa, ettei rintoja kiristä yhtään, se oli ekassa raskaudessa ensimmäinen oire. Ehkä ne on venyny tarpeeksi. :D

Mä kuulun myös siihen "ripulisakkiin". :D Se on yleensä ollut melkeinpä ensimmäinen oire. Se ei oo mitään sellasta kevyttä maha löysällä, vaan oikeesti on kiire tai tulee housuihin. :D Mulla menee myös ennen synnytystä vatsa aivan sekasi.

Ah, ihana kuulla etten ole ainoa! Just tämän takia liityin tänne foorumille, saa vertaistukea kaikkeen. :D Mulla on muutenkin herkkä vatsa ongelmana, mutta arjessa tukena ovat erilaiset lääkkeet jos oikeasti paha tilanne iskee. Raskaanahan mitään ripulilääkkeitä ei tietenkään saa käyttää, joten ongelma on kyllä todellinen.
Viime raskaudessa työkaveri totes, että arvasi mun olevan raskaana, kun koko ajan juoksin vessaan. En kehdannut sanoa, että en tosiaankaan juossut pissalla. :hilarious:

Luulin, että pärjäilen jotenkin tämän etovan olon kanssa. Mutta sitten paukahti iskias ja hirveä kipu jalassa yötä päivää. Ja nyt sitten se etova olo, jota pidin jo hankalana, on muuttunut _paljon_ pahemmaksi. Tuntuu, että oksu on ihan liipasimella koko ajan. Kohta ekaan ultraan. Jos ei sieltä eloa löydy niin mikä lie tätä huonovointisuutta aiheuttaa :(

Mulla alkoi eilen aika jännä kipu oikeassa nännissä. Nännit on siis muutenkin ollut tosi arat, mutta nyt tohon oikeaan nänniin tulee kohtuu tasaisin väliajoin kova, viiltävä kipu. Koskettaessa ei ole tavallista arempi. Onko kellään ollut samanlaista oiretta? Tää on vaan niin kummallinen kipu että ennemmin huolestuttaa että on joku rintasyöpä eikä raskausoire.

Mulla alkoi eilen aika jännä kipu oikeassa nännissä. Nännit on siis muutenkin ollut tosi arat, mutta nyt tohon oikeaan nänniin tulee kohtuu tasaisin väliajoin kova, viiltävä kipu. Koskettaessa ei ole tavallista arempi. Onko kellään ollut samanlaista oiretta? Tää on vaan niin kummallinen kipu että ennemmin huolestuttaa että on joku rintasyöpä eikä raskausoire.

Mulla oli tuota samaa joskus pari viikkoa sitten. Jomotti ihan tosi kovaa toista rintaa nännin kohdalta ja siitä ympäriltäkin.. Sellasta inhottavaa vihlontaa ja jatkuvaa kipua joka tuli lähinnä iltaisin. Säikäytti kyllä ja itsellekkin tuli heti kaikki mieleen rintasyövästä lähtien :confused: mutta muutaman illan jälkeen meni ohi eikä nyt ole ollut enää. Eli varmaan vaan kuitenkin raskaudesta johtuvaa kipuilua kun on tosi turvoksissakin rinnat olleet jo pitkän aikaa

Luulin, että pärjäilen jotenkin tämän etovan olon kanssa. Mutta sitten paukahti iskias ja hirveä kipu jalassa yötä päivää. Ja nyt sitten se etova olo, jota pidin jo hankalana, on muuttunut _paljon_ pahemmaksi. Tuntuu, että oksu on ihan liipasimella koko ajan. Kohta ekaan ultraan. Jos ei sieltä eloa löydy niin mikä lie tätä huonovointisuutta aiheuttaa :sad001

Jos kohdusta ei elämää löydy ar-ultrassa, vituttaa kyllä aika paljon kun on kuitenkin useemman viikon kärvistellyt kuvotuksen kourissa. Hirmu oireet, ihan turhaan.

Mulla on kans joka raskaudessa ja imetyksen lopettamisen jälkeen ollut viiltävää kipua rinnassa. Toisen imetyksen jälkeen menin jo oman mielen rauhan vuoksi asiasta lääkäriin, mut mitään poikkeavaa ei löytynyt, joten hormooneista johtuu/johtui...

7+0 tänään ja aamulla olin heti halailemassa pöntön kanssa. :) Vielä on paljon aikaa ekaan ultraan, toivotaan että siellä joku asustaa, ainakin joku saa mut oksentelemaan. :D

Takaisin