Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla pieni vuoto jatkuu jo neljättä päivää. Kävin lääkärissä ja sain lähetteen huomiselle sairaalaan, kun eipä lääkäri ilman ultraa pystyny paljon sanomaan :confused: Oon jo niin paljon murehtinu tätä, että kaikki kohdunulkoisen raskauden/ keskeytyneen keskenmenon ja kolmosten väliltä on positiivisia uutisia :rolleyes:

Mulla pieni vuoto jatkuu jo neljättä päivää. Kävin lääkärissä ja sain lähetteen huomiselle sairaalaan, kun eipä lääkäri ilman ultraa pystyny paljon sanomaan :confused: Oon jo niin paljon murehtinu tätä, että kaikki kohdunulkoisen raskauden/ keskeytyneen keskenmenon ja kolmosten väliltä on positiivisia uutisia :rolleyes:

Jeppis, kovasti voimia tilanteeseesi! Tiedottomuus lisää näissä tilanteissa tuskaa todellakin. Hyvä, että pääset huomenna tarkempaan tutkimukseen ja saat lisätietoa. Onko vuoto millaista, rusehtavaa vanhaa vai kirkasta ja tuoreempaa ainetta?

Mulla on myös ollut viime viikolla ja nyt taas tällä viikolla uudestaan pientä ruskeaa valkovuodon seassa ja kovasti huolettaa. Kuitenkin niin kauan kun ei ole kipuja, puhelimessa hoitohenkilökunnan neuvo on ollut vaan seurailla jos vuoto yltyy tai tulee kovia kipuja, ja tehdä ensi viikolla raskaustesti, jolla ovi katsoa onko hcg tippunut vaikka täysin. Menen ensi viikolla ar-ultraan (rv8-9 vaihteessa), mutta toki tilanne huolettaa kovin. Toivon että kummallakin pieni vuoto on vaan jotakin istukan ja/tai kohdun kasvamiseen liittyvää. Kuulemma jos kohdun kasvaessa joku verisuoni katkeaa, sellainen voi tihuttaa pikkuhiljaa kohtuun ja sieltä alas.

Tänään ollut tosi huono päivä. Kovaa pahoinvointia taas ja koko maha ollut tosi kipeenä kuin myös selkä. Ylävatsalle tulee pistäviä ja puristavia tuntemuksia ja ala maha ja selkä jomottaa kokoajan.

Vuoto alkoi semmosella rusehtavalla ja eilen muuttui kirkkaaksi. Mulla on myös maha vähän kipeä, eri tavalla kun mitä tässä aiemmin on nipistelly :confused:
Tsih, tuo seurantalinja on kyllä pahinta :smiley-angry019 Musta tuntuu jo etten jaksais huomiseenkaan odottaa :smiley-ashamed005

Vuoto alkoi semmosella rusehtavalla ja eilen muuttui kirkkaaksi. Mulla on myös maha vähän kipeä, eri tavalla kun mitä tässä aiemmin on nipistelly :confused:
Tsih, tuo seurantalinja on kyllä pahinta :smiley-angry019 Musta tuntuu jo etten jaksais huomiseenkaan odottaa :smiley-ashamed005

En halua pelotella mut varaudu pahimpaan. Mäkin yritin varautua ja sillo tajusin kun terkka teki pissasta raskaustestin ja se viiva oli haaleampi kun ne mun leffaviivat sillo syyskuun lopussa.. Ei se hormoni ikävä kyllä itsekseen lähde laskemaan jos ei oo jotain häikkää :/ Pidän sulle peukkuja tosi kovasti et sulla olis onnea matkassa ♡ Mut näitä juttujahan me ei itse päätetä.

En halua pelotella mut varaudu pahimpaan. Mäkin yritin varautua ja sillo tajusin kun terkka teki pissasta raskaustestin ja se viiva oli haaleampi kun ne mun leffaviivat sillo syyskuun lopussa.. Ei se hormoni ikävä kyllä itsekseen lähde laskemaan jos ei oo jotain häikkää :/ Pidän sulle peukkuja tosi kovasti et sulla olis onnea matkassa ♡ Mut näitä juttujahan me ei itse päätetä.

Joo yritän kyllä varautua ja onneksi huomenna pitäis asian selvitä :) Tuo on ihan totta, että itse ei voi asialle mitään! Oon yrittäny ajatella, että jos tämä oli tässä, niin ehdottomasti mieluummin nyt kun myöhemmin :)

Joo yritän kyllä varautua ja onneksi huomenna pitäis asian selvitä :) Tuo on ihan totta, että itse ei voi asialle mitään! Oon yrittäny ajatella, että jos tämä oli tässä, niin ehdottomasti mieluummin nyt kun myöhemmin :)

Joo mielummin nyt kuin myöhemmin ♡ Se on kamalampaa molemmille osapuolille mitä pidemmälle kerkeää aika mennä..
Miehen siskolta repesi kohtu viikolla 24 ja vauva eli viikon ja äidiltä vaihdettiin veret kokonaan ja lääkärit sano et lääketieteellinen ihme et jäi henkiin. Tämä tapahtui tänä keväänä joten todella on tuoreessa muistissa on tapahtumat ja huoli molemmista.

Kiitos Nappis ja Eetla, helpottaa tietää, että en oo ainut. Vaikka ei tietty kiva että kellään muullakaan on mitään kipua <3 Eiköhän tääkin kohta mee ohi ja sit tulee taas seuraava hassu oire minkä kanssa pääsee mielikuvitus laukkaamaan xD

Joo mielummin nyt kuin myöhemmin ♡ Se on kamalampaa molemmille osapuolille mitä pidemmälle kerkeää aika mennä..
Miehen siskolta repesi kohtu viikolla 24 ja vauva eli viikon ja äidiltä vaihdettiin veret kokonaan ja lääkärit sano et lääketieteellinen ihme et jäi henkiin. Tämä tapahtui tänä keväänä joten todella on tuoreessa muistissa on tapahtumat ja huoli molemmista.

Huh, voiko noinkin käydä?! :O Kamalaa.. :(

Huh, voiko noinkin käydä?! :O Kamalaa.. :(

Voi jos on sektio takana ja istukka kiinnittyy sektioarven päälle ja kohdun kasvaessa kohtu repeää... Tämä johtui siitä et lääkäri oli laittanut kierukan päin peetä kun raskaaksi ei enää edes halunnut.

Ah, ihana kuulla etten ole ainoa! Just tämän takia liityin tänne foorumille, saa vertaistukea kaikkeen. :D Mulla on muutenkin herkkä vatsa ongelmana, mutta arjessa tukena ovat erilaiset lääkkeet jos oikeasti paha tilanne iskee. Raskaanahan mitään ripulilääkkeitä ei tietenkään saa käyttää, joten ongelma on kyllä todellinen.
Viime raskaudessa työkaveri totes, että arvasi mun olevan raskaana, kun koko ajan juoksin vessaan. En kehdannut sanoa, että en tosiaankaan juossut pissalla. :hilarious:

Eikö saa edes Precosaa tms.? Sehän on vaan Boulardi-maitohappobakteeria, jotain hiivoja jne. Mä olen tasapainoillut nyt luumuilla ja LactoSevenillä, Boulardii on varalla jos kunnolla alkaa lentää. Nimim. Ärtynyt suoli ja "normaalisti" aina löysällä tai varpusparvivaralla

Mulla alkoi eilen aika jännä kipu oikeassa nännissä. Nännit on siis muutenkin ollut tosi arat, mutta nyt tohon oikeaan nänniin tulee kohtuu tasaisin väliajoin kova, viiltävä kipu. Koskettaessa ei ole tavallista arempi. Onko kellään ollut samanlaista oiretta? Tää on vaan niin kummallinen kipu että ennemmin huolestuttaa että on joku rintasyöpä eikä raskausoire.

Minulla oli nännikipuja jokunen viikko sitten niin, etten huomannut havunneulasta pureutuneena nännipihaan ennenkuin illalla sänkyyn mennessä. Olin niin tottunut kammottavaan parsinneulanännissä-kipuun. :D Nyt ovat helpottuneet, mutta arat ovat ja välillä vihloo.

Ai kauheeta, eipä oo ees aatellu että vois mitään tuollasta tapahtua :woot: onneks ei oo vielä sektioita takana. Vaikka aika harvinaista kai tuollanen toivottavasti on.

Mulla nyt tämä viikko ollu oksentelua. Eilen oli iltaan asti hyvä olo, mutta sitten sainkin kärsiä koko yön ja heräillä tosi huonoon oloon. Sama touhu jatkunu nyt aamun.

Mulla on ollu jo jonkin aikaa b6 vitamiini käytössä mutta en sit tiiä onko niistä ollu hyötyä

Takaisin