Millaisia raskausoireita sinulla on?

Joo edelleen jatkuva kuvotus ja jäätävä palelu - ja seuraavassa hetkessä kuuma ja kun heittää vilttiä tai villatakkia pois, niin saman tien palelee taas.. Hirvittävä väsymys, lapset ei onneksi ihmettele vaikka äiti enimmäkseen makaa sohvalla viltin alla kippurassa, mutta muiden ihmisten nähden pitää näytellä pirteää :D

Aivan mieletön väsymys[emoji42], kuvotusten kera,ollut jokapäiväistä kuudennelta viikolta lähtien. Tissit myöskään eivät kestä yhtään kosketusta tai täräyksiä, joten sporttiliivit on pelastus Esikoisesta ei juurikaan ollut oireita, nyt on kyllä kunnon setti[emoji51]

Kohtalaisen kovaa etomista aamuisin ja iltaisin. Päivällä välissä etoo vähemmän. Rinnat ovat myös hyvin arat. Eilen ymmärsin ensimmäistä kertaa mitä tarkoitetaan sillä, kun suihkussa käyminenkin sattuu nänneihin. Koen kuitenkin ärtyisyyden ehkä pahimpana oireena tällä hetkellä. Käy jopa miestä ja lasta hieman sääliksi.
emoji51.png

Onko kellään muulla tällaista oloa, että tulisi syömisestä normaalia nopeammin täyteen ja silti on hetken päästä olevinaan kauhea nälkä? :D Tää on ihan typerää. Söin aamupalaksi pienen kipon riisipuuroa, pienen appelsiinin ja kahvia ja olo on kuin olisin vetänyt kaksi kerrosateriaa...

Onko kellään muulla tällaista oloa, että tulisi syömisestä normaalia nopeammin täyteen ja silti on hetken päästä olevinaan kauhea nälkä? :D Tää on ihan typerää. Söin aamupalaksi pienen kipon riisipuuroa, pienen appelsiinin ja kahvia ja olo on kuin olisin vetänyt kaksi kerrosateriaa...
Mä täytyin viime viikolla nopeasti ja röyhtäilin vaikken edes hirveesti syönyt :joyful: Muutenkin tuntuu että nämä oireet vaihtelee vähän viikottain. Mulle ei enää maistu kahvi..

Aivan mieletön väsymys[emoji42], kuvotusten kera,ollut jokapäiväistä kuudennelta viikolta lähtien. Tissit myöskään eivät kestä yhtään kosketusta tai täräyksiä, joten sporttiliivit on pelastus Esikoisesta ei juurikaan ollut oireita, nyt on kyllä kunnon setti[emoji51]
Oliko esikoinen poika? Joku kertoi että pojista ei ollut pahaa oloa mutta tytöstä oli. Tokihan nuo on yksilöllisiä.

Nyt huomaan mun rintojen kasvaneen ihan tosissaan parissa yössä joku 2 kuppikokoa :D urheiluliivit päällä 24/7, ilman en pysty olemaan!

Sanoin eilen miehelle että olo on kuin bulldogilla. Oli vähän että häh. Tuli vaan mieleen kun koko ajan röyhtäilen ja pulaututtaa. Lisäksi liikun kankeasti, tuhisen ja kuorsaan, naama on mutrussa mutta ruuan perässä menen vaikka perse edellä puuhun. Tosin bullat on yleensä sentään hyväntuulisia piskejä. Minä valmis puremaan puolikkaastakin väärästä lauseesta.

NII JA enhän oo ainoo kendllä maha pömpöllä jo?? Siis sanompa vaan et tää ei voi olla mahdollista ku huomenna vasta 5+0 mut mulla ei farkut enää mene kiinni :D jotain turvotusta tää on et ei nyt sentään se vauva vielä mut enhän oo ainoo, tätä menoa paljastun kaikille aivan liian äkkii

NII JA enhän oo ainoo kendllä maha pömpöllä jo?? Siis sanompa vaan et tää ei voi olla mahdollista ku huomenna vasta 5+0 mut mulla ei farkut enää mene kiinni :D jotain turvotusta tää on et ei nyt sentään se vauva vielä mut enhän oo ainoo, tätä menoa paljastun kaikille aivan liian äkkii

Joo samaa täällä. Aamuisin vielä selviän ja saan farkut jalkaan, mutta iltaa kohden turvotus lisääntyy ja on kyllä ihan kunnon pötsi näkyvissä :smiley-ashamed008 Se on ihan hormonaalista turvotusta joka laskee siitä viikkojen kuluessa ja siirtyy oikean vauvavatsan edestä pois. Toivottavasti :D

Progresteroni hormoni saa turvotuksen aikaiseksi kun kerää ilmaa mahaan. Mulla oli alussa ihan jäätävät turvotukset kun olisi jo rv20 :D nyt ei ole enää ollut niin kovasti, tietty ruokailun jälkeen on oma turvotuksensa :)

nyt menossa siis rv9.

Progresteroni hormoni saa turvotuksen aikaiseksi kun kerää ilmaa mahaan. Mulla oli alussa ihan jäätävät turvotukset kun olisi jo rv20 :D nyt ei ole enää ollut niin kovasti, tietty ruokailun jälkeen on oma turvotuksensa :)

nyt menossa siis rv9.

Mulla alkanut tällä viikolla maha pömpöttään oikein huolella. Housuihin joudun laittaan kuminauhavirityksen napinlävestä nappiin kiinni. Nyt siis rv 7+2.

Ja sama homma ton syömisen kanssa. Menee nyt pienempiä annoksia, mutta jo parin tunnin päästä on uudelleen nälkä. Ja illalla just ennen nukkumaanmenoa on pakko syödä vähän jotain.:D

Tällä kans melkonen turvotus, toivottavasti laskee ajan kanssa ettei tarvii ihan valtavia säkkejä päällänsä kantaa paljastumisriskin vuoksi. :D

Mulla on viime päivät ollut farkut aika mahdottomat pitää jalassa kun turvottaa. Pahoinvointi ei helpota asiaa. Tänään myönnyin sukkikset+mekko -yhdistelmään.

Siis KYLLÄ! Söin eilen normaalin iltapalan, ja ehdin ajatella että hyi söinpäs liikaa, että miten tulikin näin ähky. Sitten hetken päästä kun menin pesemään hampaita, niin tajusin että mullahan on ihan sattuva nälkä. Ei kun uudestaan syömään.

Lauloin tänään radion mukana Anssi Kelan Ilvestä ja meinasin alkaa itkeä... :D Vissiin tunteet vähän pinnassa...

Itku on herkässä vähän väliä, ainakin pari kyyneltä tirauttelen päivässä... :)
Tänään on kyllä pänninyt oikein kunnolla, eikä mitään sen kummempaa syytä tälläiseen ole. :confused:
Väsymystä alkaa myös oleen ja kyllä saa töiden jälkeen mennä päiväunille.

Kimalle: Kyllä, esikoiseni on poika ja olin melko oireeton. Niin moni on sanonut, että voisi viitata tyttöön, toki kaikki raskaudet ovat yksilöllisiä ja ei tietenkään automaattisesti tarkoita, että tyttöä odottaa [emoji51]

Mulla pömpöttää alamaha ja ollaan ens viikolla ulkomailla mun miehen, tytön ja mun vanhempien sekä siskon, siskon miehen ja veljen kanssa. Jos mun maha näyttää tältä, niin luulen et äiti ja sisko huomaa kyllä uimarannalla raskauden.... Nyt vasta 5+4. En tiedä vielä, et kerrotaanko siellä heille raskaudesta, katotaan miltä maha siellä näyttää ☺️
Muuten tuntuu, et on ollut mukavampi alku kuin esikoista odottaessa. Välillä väsyttää paljon, toisinaan olen sitten virkeä. Mikään ei ällötä, paitsi purkista otettavat vitamiinit.
Mahassa on ilmaa ja se on rasittavaa... Myös ummetus alkanut vaivata.

Ja moni on täällä valitellut vilua sekä kuuma-kylmä - vaihteluita. Niin on mullakin! Iltaisin ennen nukkumaanmenoa on aina sellainen olo, et kuume nousis, on niin kylmä. Päivällä voi hetkessä vaihtua kylmä kuumaksi ja päinvastoin.
Mut kaikenkaikkiaan hyvä olo mulla, jos ajattelee, et oon raskauden alkuvaiheessa

Takaisin