Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä odotan kauhulla pahaa oloa ehkä 7,8,9,10 viikot on pahimmat? Molemmista pojista ollu huono olo ekasta vielä pahempi.

Mä dyön kans pieniä annoksia kun ei maistu ja hetken päästä taas nälkä

Voi apua tätä huonoa oloa! Aamupäivisin eritoten on hankalaa olla, kun mahassa velloo. Ihan kuin ois jäätävä krapula! Toisinaan se sitten kestääkin lähes koko päivän. Aiemmissa raskauksista en muista että olisi ollut pahoinvointi näin intensiivistä.

Mulla on nälkä tosi usein. Sit on etovaa oloa, mut kun pakottautuu syömään niin auttaa. Ennen pääsin aamupalalla puol kahteentoista asti ennen lounasta, mut nyt on kyllä jo kympiltä järkyttävä nälkä.

Oksetusta on alkanut tulemaan iltaisin n. klo 21 eteenpäin. Kaksi kertaa on tullut ylös asti. Aamulla ja päivällä olo on hyvä.

Lisäksi maha on kuin turvonnut tynnyri, olo on sanalla sanoen raskas. Näytän siltä että olisi viikkoja päälle 14. Toisaalta näytin kyllä ennen raskauttakin varmaan hieman raskaalta, kiitos pömppömahan ja notkon selän. :meh:

Ainiin, viime yönä heräsin kovaan närästykseen. Edellisessä raskaudessa se oli vasta yli puolivälin vaiva, enkä ennen raskautta edes oikein tiennyt mitä närästys on. En kyllä jaksaisi, jos siitä tulee heti pysyvä vaiva.

Ainiin, viime yönä heräsin kovaan närästykseen. Edellisessä raskaudessa se oli vasta yli puolivälin vaiva, enkä ennen raskautta edes oikein tiennyt mitä närästys on. En kyllä jaksaisi, jos siitä tulee heti pysyvä vaiva.

Kuuluu myös alkuraskauteen, hormoneista johtuvaa närästystä. Häviää onneks eikä pitäisi jäädä loppuun asti :D

Mäkään en tiennyt mitä närästys on ennen tätä raskautta, nyt se onkin sitten jokapäiväinen seuralainen. Täytyy sanoa, että on jotenkin lohduttava kuulla että ei oo ainoa ketä etoo ja pahasti <3 vaikka ei tietty oo kiva että muillakin on ikävä olo, mutta onpahan vertaistukea. Vähän huolettaa kyllä toi painonnousu kun tuntuu että juoksen karkuun kuvottavaa oloa syömällä liikaa. Oon siis jo ennestään vähän ylipainoinen, niin ei hirveästi vois tästä enää paisua:(

Oi, närästys. Pysyispä ainiaan poissa, sitä ei tosiaan ole ikävä.

Oi närästys, sitä ei oo ikävä. Tais kyllä mullakin olla edellisessä raskaudessa ennemmin loppuvaiheen vaiva. Eilen oli kunnon jomotteluja alavatsalla esikoista nukuttaessa. Ja se aamuyöstä heräily on alkanut täälläkin. Vähänkö rasittavaa!

Hauska lukea näitä oireita ja tajuta että tosiaan, voisikohan tääkin johtua raskaudesta. Pääoireina jatkuvaa kuvotusta (kerran tullu oksu) ja nälän tunne myös usein. Rinnat arat, turvonneet ja päältä kovat. Mahassa välillä menkkakipumaista vihlomista. Ja runsasta valkovuotoa. Ja sit tajusin näitä kommentteja lukiessani et on ollut turvotusta, kurkun kuivuutta/janon tunnetta ja palvelua niin ehkä nekin voisi liittyä raskauteen. Nyt n. 6+4.

Mulla närästys oli viime raskaudessa sellainen puolen välin vaiva. Yhtäkkiä alkoi niin kovana, että oli pakko lähteä hakemaan lääkettä apteekista.

Niin ja kuvotukseen liittyen myös närästystä. Ja hajuaisti voimistunut. Hyi että jotkut asiat voi haista pahalta, kuten kotikalja ja kookos. :yuck:

Mulla alkanut tällä viikolla oireet ja nyt menossa 7+4. Ruoka ällöttää ja kova nälkä iskee parin tunnin välein. Jos ei syö, tulee huono olo. Rinnat on turpeat ja kipeet edelleen. Alavatsalla tuntuu vihlontaa aina välillä. Välillä iskee kauhea kylmänhorkka ja sen jälkeen onkin sitten kuuma. Väsymys vaivaa myös aikaisin illalla ja joka aamu herään aamuyöllä.

Mulla tuo ihan sama, että aika moni ruoka ällöttää, mutta sitten vasta huono olo tuleekin, jos ei syö parin kolmen tunnin välein :hungover: Vessassa saa juosta ihan jatkuvasti, nyt oon tainnu viikon ajan herätä joka yökin vessaan. Lisäksi nyt on parina päivänä huimannu, kun on seisonut pidempään tai noussut nopeasti ylös.

Mä oon herännyt jo monta viikkoa aina klo 3-4 vessaan ja sit herään 7:30 kun tyttö tulee herättämään, onneksi mies nousee ja itse voi vielä tunnin verran jatkaa unia.. jos nälältä pystyy :D

Tämä vk 9 on ollut itselläni kyllä oireisin, huomaa kyllä että tällä viikolla on raskaushormonit korkeimmalla. Jokohan alkaisi 10 viikolla helpottumaan :D

Kävin suihkussa ja piti oikein vältellä ettei vettä tipu rinnoille, aiks! Ei kai tämä arkuus nyt loppuun asti kestä? Miten sitä voi imettääkään sitten..

Kohtalaisen kovaa etomista aamuisin ja iltaisin. Päivällä välissä etoo vähemmän. Rinnat ovat myös hyvin arat. Eilen ymmärsin ensimmäistä kertaa mitä tarkoitetaan sillä, kun suihkussa käyminenkin sattuu nänneihin. Koen kuitenkin ärtyisyyden ehkä pahimpana oireena tällä hetkellä. Käy jopa miestä ja lasta hieman sääliksi.
emoji51.png

Mulla alkoi tänään tuo suihkujuttu!! Muuten lievää kuvotusta ja siitä oikeastaan tiedän että pitää syödä vaikkei tekisi mieli. Menee kuitenkin syömisellä ohi ja ruoka kumminkin maistuu. Lisäksi semmonen yleinen väsymys/laiskuus iskenyt. Mitään ei huvittaisi eikä oikein jaksaisi tehdä. Toissapäivän imurointikin tuntui maratonilta, hengästyy paljon helpommin.

Siis mullakin eilen ekan kerran sattui, kun vesi osui nänneihin :D

Närästystä on myös ollut ja tänään nousi suuhun asti :( Toivottavasti helpottais pian.

Varsinaista pahoinvointia ei oo mutta kaikki ällöttää ennen syömistä ja syömisen jälkeen. Olin monta päivää himoinnut burger Kingin ateriaa ja sitten kun sen sain, ni tulikin paha olo.

Täällä kans yleinen laiskuus ja vetämättömyys...

Lisäksi tänään ahdistanut ja pelottanut keskenmeno, kun jaloissa ja selässä "menkkajomotus". :(

Takaisin