Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tissit ja nännit kipeät. Väsyttää, voisin vaan vetäytyä johonkin talvihorrokseen. Välillä jomottaa selkää ja repäisy kipuja ollut vähän.
Mieliala ei vaihtele juurikaan mutta kaikki tunteet tulee tuhat kertaisena päälle.
Enpä oo ennen sitä itkenyt että esikoinen heittää spagetit lattialle :D

Tissit ja nännit kipeät. Väsyttää, voisin vaan vetäytyä johonkin talvihorrokseen. Välillä jomottaa selkää ja repäisy kipuja ollut vähän.
Mieliala ei vaihtele juurikaan mutta kaikki tunteet tulee tuhat kertaisena päälle.
Enpä oo ennen sitä itkenyt että esikoinen heittää spagetit lattialle :D

Aivan tismalleen samat fiilikset. Tää väsymys on ankeeta, kun mikään ei huvita eikä mihinkään jaksa ryhtyä. Työt varsinkin ottaa nyt päähän.

Mies totesi eilen, että olet aivan samanlainen kuin viime raskauden alussakin, että toivottavasti menee ohi tälläkin kertaa jossain vaiheessa. Enpä ollut itse ärsyyntyneisyyttäni vielä huomannutkaan :D

Muokattu viimeksi:
Mulla on koko ajan sattuva nälkä :mad:! Ja sitten ehkä siitä johtuen myös huimaa jatkuvasti.

Huomaan, että mielialat menee ihan laidasta toiseen. Ärsyttää hetkittäin jopa koko raskaus, että halusinko tosiaan taas tähän oireiden viidakkoon ja huoliputkeen. En jaksa tällä hetkellä mitään. En edes raskautta. Äh!

Muoks. Joo mä otan jotain syötävää...

Kuvotus otti uutta vauhtia eilen, ruokailu oli siihen asti ollut normia ja nyt ällöttää kaikki ja huolella. :hungover:

Paitsi kurkku, appelsiinit ja kirsikkatomaatit. Alkiolla on raakavegaanivaihe.

Voi tätä kiukuttelun ja ärsytyksen määrää. Mulla välillä tulee olo et ei tää raskaus ollu nyt hyvä idea :sad001 Nälkä koko ajan. Lievästi etoo. Kaikki haisee entistä pahalle :wtf:

Täälläkin nälkä aivan jatkuvasti. Yritän silti olla syömättä, että ei vaan painoa alkaisi jo kertymään...

Tissit kipeet, jano sekä jatkuva pissahätä, mitkä oli samat kuin edellisessä raskaudessa alussa. Uutena herkkuna kuvotus - ei mikään aamupahoinvointi vaan all-day-pahoinvointi. Laatta ei lennä vielä, syödä pystyy mutta lämpimät ruuat ei hirveesti houkuta. Pahoinvointi näin tilastojen valossa on yhteydessä pienempään keskenmenoriskiin, joten en valita kun ei ole mikään superhyper-pahoinvointi ainakaan vielä.

Mä olin esikoisen raskauden ajan aivan kauhea ihminen kaikkineen mielialavaihteluineni, että ärsytän jopa itse itseäni kun en halunnut olla semmoinen. Eilen äitikin soitteli ja kysyi että joko minusta on tullut äkäinen :D

Täälläkin nälkä aivan jatkuvasti. Yritän silti olla syömättä, että ei vaan painoa alkaisi jo kertymään...

Kannattaa syödä useasti ja pieniä annoksia. Syömättömyys sen takia ettei paino nouse on turhaa. Kroppa kuluttaa alkuraskaudessa niin paljon energiaa koska isoimmat kehitykset alkiolle/sikiölle tapahtuvat nyt joten kroppa yrittää vaan viestittää sinulle että tarvitsee tähän tehtävään energiaa. :)

Mä oon niin väsynyt että voisin vaan nukkua. Yöllä nukuin 9 tuntia ja nyt lapsen nukkuessa, vedin yli tunnin päiväunet ja vieläkin voisin jatkaa.

Ystäväni kuvotus on myös läsnä. Nukkuessa ei onneksi okseta. :D

Joo kyllä taitaa vähän olla tunteet herkillä. Liikutuin tänään ihan tosissaan lähi alepassa kun myyjä muisti minut ja tekemäni korttelitoiveen joka oli nyt toteutunut ja toivomani chili kaurakerma oli saatu lähi alepan valikoimaan. Onnen kyyneleet silmissä ja hymy huulilla lähdin kaupasta :D

Yääh, nyt se paha olo tuli tännekin. En tosin ole oksentanut, mutta aika merisairas olo on. Ja palelee! Mulla on toi sama, että voisin vaan nukkua kun väsyttää niin paljon.

Mullakaan ei varsinaista pahoinvointia ole mutta välillä kuvottaa ja syömäni asia saattaa palata kurkkuun ikään kuin pahassa närästyksessä.. Ja ihan jatkuva pissahätä.

Juttelin tänää neuvolaanki, kun kummastuttaa mun oireiden vähyys. Täältäkin kun lukenut näitä moninaisimpia oireita ja mulla kun ei juuri mitään oireita.. Terkkari sano et oon vain onnekkaassa asemassa, et kaikki hyvin vaikkei oireita olekaan.

Oonko ainut joka on (lähes) oireeton? Että ei vois olon puolesta sanoa, että on raskaana? [emoji85]

Tsemppiä meille kaikille :)

Juttelin tänää neuvolaanki, kun kummastuttaa mun oireiden vähyys. Täältäkin kun lukenut näitä moninaisimpia oireita ja mulla kun ei juuri mitään oireita.. Terkkari sano et oon vain onnekkaassa asemassa, et kaikki hyvin vaikkei oireita olekaan.

Oonko ainut joka on (lähes) oireeton? Että ei vois olon puolesta sanoa, että on raskaana? [emoji85]

Tsemppiä meille kaikille :)

Ei oo yhtään oiretta, ei ollenkaan sellainen olo että raskaana olisin.

^ sama homma:) Tää on tosiaan viides raskaus ja mulla kaikki olleet varsin oireettomia. Pientä palelua ja ajoittaista väsymystä lähinnä ollu mulla oireena. Esikoisen aikaan vain tissit oli kipeet:) Joten et ihan ainut oo.

12d2aeb82c82cba1e37e5af17aac1755

Lähetin miehen kaupoille hakemaan jotain pahaa oloa helpottamaan. Tai oikeastaan pyysin magnesiumia, ja tällaista sain. Oli kuulemma sanonut luontaistuotekaupan myyjälle, että tarvitaan ummetukseen ja "mahdolliseen raskauteen". Ei taida mies vielä uskoa todeksi tätä vauvaa :p. Tai sitten hän on pessimisti.

Täällä kans vähäiset oireet. Palelua ja lievää etomista. Tämä neljäs raskaus. Vain ekassa oli oksentelua yms.

Takaisin