Millaisia raskausoireita sinulla on?

Siis mullakin eilen ekan kerran sattui, kun vesi osui nänneihin :D

Närästystä on myös ollut ja tänään nousi suuhun asti :( Toivottavasti helpottais pian.

Varsinaista pahoinvointia ei oo mutta kaikki ällöttää ennen syömistä ja syömisen jälkeen. Olin monta päivää himoinnut burger Kingin ateriaa ja sitten kun sen sain, ni tulikin paha olo.

Mäkin kävin tänään Hesessä, ja tuli ihan älytön ähky. Hyvältä se kyllä maistui :)

Täällä kans yleinen laiskuus ja vetämättömyys...

Lisäksi tänään ahdistanut ja pelottanut keskenmeno, kun jaloissa ja selässä "menkkajomotus". :(

Ymmärrän, jos menkkajomotus huolestuttaa. Mutta ne tuntemukset ovat myös normaaleja, kun kohtu kasvaa.

Mulla on yöpöydällä pähkinä-kuivattuhedelmäsekoitusta ja pullo karpalomehua, jos illalla, yöllä tai heti aamulla iskee huono olo. Toimii! :D

Mullakin oli pari viikkoa sellaista menkkamaista supistusta mutta ajattelin tosiaan johtuvan siitä että kohtu venyy.

Toivottavasti musta ei tuu nyt tänne vakivalittajaa mutta tää energiattomuus on syvältä! En oo yhtään sellainen löhöilijätyyppija nyt en meinaa päästä sängystä ylös. Äsken raahauduin lähikauppaan kun ajattelin hapen auttavan. Paskat! Ja ostin pullaa kun sitä teki mieli ja nyt ällöttää sekin.

Itse kun olin ajatellut olevani sellainen energinen ja liikunnallinen tuleva mami. Taidan röhnöttää tossa sohvalla toukokuuhun. Ehkä synnytänkin siinä tällä menolla..

Mäkin kävin tänään Hesessä, ja tuli ihan älytön ähky. Hyvältä se kyllä maistui :)

Mekik käytiin pojan kans hesellä mut sit tulikin huono olo kun söi rasvaista :D

Mua tuikkii sinne tänne vatsaan, samalla tavalla kun poikaakin odottaessa. Välillä koskee kovastikin mut menee äkkiä ohi.
Nyt on sit tästä flunssasta johtuvaa päänsärkyä kun on vähän tota räkää pää vissiin täynnä. Ei uskalla kunnolla niistää kun veret jo irtos nenästä kun kovemmin niistin eilen.
Ja hiivatulehdus meinaa heti tulla vaikka ei oo vuoteen ollu mitään, niin heti kun on paksuna niin tää helvetti alkaa taas..

Täällä huono olo ja huimaus huoh illalla nukahan jo 20 jälkeen. Ei jää illasta kyllä omaa aikaa.

Aamulla oli huono olo päiväruuaks slin pizzan ja se helpotti huonoo oloo mut sit se hiipi takas. Sit nää pahoinvointirannekkeet on testissä.

Ja tänää kävin vaakalla 57,0 kg eli ylipaino kun oon vaa 150 cm...

No arvatkaas iskikö tänään heti närästys, kun just kehuin, ettei edellisessä raskaudessa ollut alussa sitä ongelmaa. Tänään myös aamulla tökki uusi salakuljetti ja iltapäivällä töistä lähtiessä, kun en muistanu syödä välipalaa.

Onko muita yökukkujia? Oon alkanut heräilemään keskellä yötä ja sit en saa enää unta. Nytkin päätin lähteä sohvalle, josko uni tulisi uudestaan.

Onko muita yökukkujia? Oon alkanut heräilemään keskellä yötä ja sit en saa enää unta. Nytkin päätin lähteä sohvalle, josko uni tulisi uudestaan.

Hep! Olinkin jo unohtanut tämän raskausvaivan. Ekana odottaessa ei niin iso ongelma, paitsi ennen työpäivää. Nyt kun pitäs lapsen kanssa viikonloppuisin jaksaa jotain tehdä. Heräsin siis jo ennen kahta, sit vatvoin yhtä työjuttua päässä. Sitten alkoi viereen kömpinyt lapsi tunkea jalkaa naamalle. Laitoin äänikirjan soimaan ja nukahdan hetkeksi. Sitten taas pari kivaa potkua vierestä herätti. Mies ähisi unissaan, työasiat pyöri taas mielessä. Janotti ja tulin sohvalle peiton kanssa. Laitoin Netflixin pyörimään ja nukahdin taas hetkeksi. Vessahätä. Kun sen verran havahduin, että laitoin tv:n pois, alko työjutut pyörimään. Taas vessahätä. Nyt kun nukahdan, niin lapsi herää sit tunnin päästä. Jee. Onneks on tuo mies, joka kyllä saa hoitaa tän päivän hommat. Hauskaa lauantaita teillekin!

Mullakin oli pari viikkoa sellaista menkkamaista supistusta mutta ajattelin tosiaan johtuvan siitä että kohtu venyy.

Toivottavasti musta ei tuu nyt tänne vakivalittajaa mutta tää energiattomuus on syvältä! En oo yhtään sellainen löhöilijätyyppija nyt en meinaa päästä sängystä ylös. Äsken raahauduin lähikauppaan kun ajattelin hapen auttavan. Paskat! Ja ostin pullaa kun sitä teki mieli ja nyt ällöttää sekin.

Itse kun olin ajatellut olevani sellainen energinen ja liikunnallinen tuleva mami. Taidan röhnöttää tossa sohvalla toukokuuhun. Ehkä synnytänkin siinä tällä menolla..

Mulla on tismalleen samanlainen olo! Oon normaalisti aktiivinen, urheilen paljon ja syön terveellisesti, mut nyt raskaana lepäilen/nukun/röhnötän aina kun mahdollista ja syön mitä sattuu. Eilen kaupassa pyörin varmaan puoli tuntia ja lopulta mukaan tarttui pakastepitsa, kaikki muu yökötti. Neuvolassa terkkari kyl lohdutti ihanasti sanomalla, et ekan kolmanneksen jälkeen usein helpottaa väsymys eikä kuulemma kannata stressata liikunnasta ja ruokavaliosta nyt niin paljon. Myös sillä on väliä, miten on elänyt ennen raskautta jne.

Sama homma myös ton yöheräilyn kanssa. Käyn nykyisin 2-3 kertaa yön aikana vessassa ja sen jälkeen on vaikea nukahtaa uudelleen. Mikään asento ei tunnu hyvältä ja ajatukset pyörii päässä. Mulle on tullu painoakin jo 3kg lisää (nyt 8+6), kaikki housut ja rintsikat puristaa, varsinkin iltaisin.

Onko ketään muuta, jota ärsyttää koko raskaus ihan vaan oireitten takia? :smiley-ashamed008 Mä oon päässyt vielä ainakin helpolla, enkä saisi valittaa, mut aamulla meni niin hermot siivotessa, kun hiki lentää... Odotan vaan, et pääsisi siihen hehkeelle toiselle kolmannekselle... :facepalm:

Onko ketään muuta, jota ärsyttää koko raskaus ihan vaan oireitten takia? :smiley-ashamed008 Mä oon päässyt vielä ainakin helpolla, enkä saisi valittaa, mut aamulla meni niin hermot siivotessa, kun hiki lentää... Odotan vaan, et pääsisi siihen hehkeelle toiselle kolmannekselle... :facepalm:

Mua ärsytti tänään ihan suunnattomasti kun koko ajan jokin vaivaa ja ihan itkuunkin pillahdin kun hommat meni toisensa jälkeen hiukan vikaan. Mistään kovin isosta ei oo ollut kyse mutta kyllä oon herkillä ja ihan ääneen vollotin kuinka en jaksa kun koko ajan jokin sattuu tai muuten vaan vaivaa. Mies vaan kiltisti silitteli selästä [emoji23][emoji23]

Mäkin monesti heräilen yöllä viime viikolla en saanu enää monesti unta tällä viikolla paremmalla menestyksellä ja sit kuitenkin heränny jo viieltä.

Mulla on tismalleen samanlainen olo! Oon normaalisti aktiivinen, urheilen paljon ja syön terveellisesti, mut nyt raskaana lepäilen/nukun/röhnötän aina kun mahdollista ja syön mitä sattuu. Eilen kaupassa pyörin varmaan puoli tuntia ja lopulta mukaan tarttui pakastepitsa, kaikki muu yökötti. Neuvolassa terkkari kyl lohdutti ihanasti sanomalla, et ekan kolmanneksen jälkeen usein helpottaa väsymys eikä kuulemma kannata stressata liikunnasta ja ruokavaliosta nyt niin paljon. Myös sillä on väliä, miten on elänyt ennen raskautta jne.

Juu, kiva että on muitakin samanlaisia. Meidän pitää nyt olla itselle vaan armollisempia ja levätä jos siltä tuntuu. Uskon ettei tää koko aikaa kestää vaikka viimeiset viikot ovat varmasti aika tukalia! Sitten se palkinto on jo sylissä ja kaikki nämä varmaan unohtuu.. :rolleyes:

Minäkin olen heräillyt yleensä kerran yössä ja vaikea saada enää unta. Uni tulee just ennen kuin herätys pärähtää soimaan!

Mä kyllä kauhulla ootan sitä vikaa kolmannesta viimeks olin niin puhki ja itkunen lyhyet kävelytkin supisteli ja labrassa ravaaminen oli tuskaa samoin kaikki synnytystapa-arviot tuntu et joka päivä oli puhki sillon oli tosin vuoden pimein aika ja väsymys helpotti heti kun muksu synty. Toivon et nyt ei tarvi synnytystapa-arvioo kun yks jo alakautta syntyny.

Mäkin heräilen yöllä vessaan ja hankala saada unta uudelleen. Ennen raskautta harvoin heräsin yöllä ja nukahdin tosi hyvin. Nyt alkanut pahoinvointi helpottaa kestettyään noin viikon (6-7) ja pelottaa että onkohan mahassa kaikki kunnossa. Ens viikolla ultraan.

Toissapäivänä oli huono olo eilen parempi nyt taas huonompi ja pitäis kaupungille lähtee näkeen yhtä kaveria. Onneks sain syötyä perunamuusia + karjalanpiirakan. Popilla ois tarjoispäivät tekis niiiiin mieli shopata jo jotain vauvalle ihan kun ois joku järki kun vasta viikolla 6 mennään :rolleyes:

Takaisin