Masut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muruska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Urheilu eikös oo hyvä aloittaa imetyksen jälkeen? Ja sitku muistaa juoda vaan paljon?

Tarkoitan, et imettää lapsen eka ja sit urheilee. En meinaa siis, et imetyskauden jälkee vasta urheilis?

Liikuntaa vaan mut syömistä ja juomista ei saa lopettaa!!!! Ja tietty liikuntaakin kohtuudella ettei kulutus ole liiallista! Ikään kuin sitä olis aikaa liikkua kaiken päivää :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nonni! :) Voii niitä pieniä jumppasessioita odotellessa :) Kunhan ensin selvii maratoonista..

Mullakin lerppui maha esikoisen jälkeen (21 vee tuolloin) ja jäi se nahka sellaiseksi - ei auttanut treeni.
Palauduin vasta 1,5 vuoden jälkeen tasan omaan farkkukokooni, joten ei ollut kyse äkkipalautumisen tuomasta seurauksesta :/ Sitä ei tiedä miten palautuu ja kun mun maha kulki yläkäyrällä koko esikoisen ajan niin oli odotettavissa ettei se palaudu niin hyvin kuin keskikäyrällä menevä masu.
Nyt kun mulla menee tää keskikäyrällä, niin tätä ei kutita, paina, ahdista sillätavalla kuin esikoisesta, oletankin että tää palautuu vähän aiemmin.. :) Voi olla että tää menee vielä pahemmaksi - mutta sitten menee. En kuvitellutkaan säilyväni minään mallimammana odotuksen aikana/jälkeen.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mikähä siinä on, et joillai jää lerppumaha ja joillai ei? Kosteushan lisää kimmoisuutta..

Veikkaan, että on aika yksilöllistä jääkö nahka roikkumaan vai ei. Samalla tavalla kun laihduttaessa joillain iho palautuu tosi hyvin vaikka olis isokin painonpudotus takana ja joillain jää pienestäkin pudotuksesta iho vähän löysäksi. Ja monestihan iho palutuu pikku hiljaa vuoden tai parin aikana, että siinäkin maltti on valttia. Eikä varmaan siitä, että rasvaa ihoa ole ainakaan haittaa niin pysyy iho kimmoisana.

Mie vähän kauhulla odotan, että mitä tolle omalle masulle käy synnytyksen jälkeen. Ite oon tosissaan muutama vuosi sitten laihduttanut 20kg, mutta tosi maltillisella tahdilla. Silloin ei iho jäänyt yhtään roikkumaan mistään kohtaa, mutta on varmasti niin eri asia nyt kun on 9 kuukauden aikana ensin maha venynyt ja paukkunut ja sitten yht äkkiä taas tyhjenee kun vauva syntyy. Toivon kyllä niin hartaasti, että iho palautuisi hyvin kun ennen raskautumista olin ensimmäistä kertaa elämässäni tosi tyytyväinen siihen miltä kroppa näytti niin haluaisin kyllä sen saman kropan takasinkin.

Mie en oo laihuttanut ku 12kg kerran ja sillon iho ei ollu lerppu mistään kyl.. Eli oiskohan mahan kaa sama? Mut emmä nyt silti paljoa laihuttan, ku 5kk:ssa 12kg..

Mä toivoisin että tästä suht pienennäkösesta mahasta olis ainakin sen verran iloa että iho palautuis dntiselleen melko nopeesti. Neuvolassa terkkari oli ainakin sitä mieltä että iho on niin hyvässä kunnossa ettei pitäis olla mikään ongelma. No, saa nähä. Sitähän ei etukäteen voi tietää. Ei mun äidille oo ainakaan jääny mitään lerppamahaa vaikka on ollu 4 kertaa raskaana! Se on ihan supertikissä edelleen, joten oon toiveikas...

Mie rasvaan sekä noilla arpivoiteilla että atooppisen ihoon tarkoitetulla erittäin kosteuttavalla voiteella siihen päälle, ei ainakaan esikoisesta auttanut :/
Se on ihan ihonalaisesta laadusta kiinni..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mun maha katos samantien kun vauva tuli ulos ! :eek: On tossa tollanen pieni pallo, mut ei mikään iso :oops: Voisin koittaa kuvan ottaa huomenis niin näätte millane roikko jäi :grin Tosin sitä vertauskohdetta mulla ei oo, mut ketä nyt pelottaa tuo mahan palautuminen niin ainakin näkee jonku näkösen roikon sit :grin

Mulla on vatsa turvoksissa ja sellainen nestehöttö... En oo paremmin vielä nähnyt kun en pääse nousemaan ylös.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Mä oon varuiks ruvennu joka ilta ottaan mahasta kuvan JOS lähtö tulee... (pari iltaa kyl jääny väliin) voi sit vertaa mimmonen oli ku lähti himasta ja mimmonen ku tuli kotiin :)

Häpeillen lisää jättiläisen ruhoni, valmistautukaa laittamaan silmät kiinni :oops:

Se oli vissiin liian iso, että sensuuri iski että tuommosia ei tänne laiteta! :grin

En ossaa, jää kuva laittamatta :sad001

MUOKS. en ossaa vaan lukia kun erroria valitti että kuva on liian ISO. tollo minä. Nyt tuli kuva. anteeksi jo valmiiksi :D

Muokattu viimeksi:
Tuosta, että paikat on kiinni ja maha ylhäällä eikä edes supistuksia tunnu, niin mulla oli vähän sama tilanne esikoista odottaessa. En ollut tuntenut yhtään supistusta koko raskausaikana. rv 38+2, kohdunkaulaa 3cm, paikat kiinteät ja kiinni. Rv 39+3 puhuttiin jo yliaikaskontrollista. No, sairaalaan lähdettiin rv 40+0 kun oli supistellut erittäin kivuttomasti 6 tuntia, silloin kohdunkaulaa oli jäljellä vielä 1cm ja kohdunsuu hitusen auki ja tyttö syntyi kuin syntyikin seuraavana päivänä. Että kun tuolla alhaalla rupeaa tapahtumaan niin se voikin tapahtua sitten tosi nopeasti.

Takaisin