Masut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muruska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle on ilmestynyt ihan rintojen alle kuoppa. Tai oikeastaan siinä ympärillä menee tollaset piukeat kohoumat ja niiden välissä toi kouru. Ilmeisesti mulla kerrankin tiukat vatsalihakset :grin

Ja taitaa olla tulossa uus pullahdus taas. Tossa navan yläpuolella on tuntuu kova kiristely, ihan kuin tossa joulun jälkeenkin kun maha venähti muutamassa päivässä 10 cm lisää ympärysmittaa.

Mulla maha on ison tosta navan yläpuolelta muutenkin. Rinnan alle tulee melkein tollanen tasanne ja navan alta sitten maha suippenee. Yllättävän vähän on levinnyt sivuille vaikka jenkkakahvaa kropassa löytyy. Melkein sanoisin et tää on poikamahan mallinen vaikka tyttömaha onkin.

Musta olis ihan mielenkiintosta mittailla omaa mahaa vähän, mutta en löydä mistään mittanauhaa! Ennen raskautta olin 83-60-89 kokonen niin olis kiva verrata että miten paljon niitä senttejä on mihinkin kertyny. Varsinkin mahan ympärys kiinnostais tietenki kun en oo kertaakaan mitannu!

Eilen just puhuin että haluisin mitata mun mahaa, mutta ei oo mittaa millä mitata. No löysin äsken sen mitan

rinnanympärys 93 (83)
vyötärö 72 (60)
lantio 96 (89)

Vyötärönympärys ei kyllä anna oikeeta kuvaa mahan koosta koska mun maha on reilusti vyötärön alapuolella. Mutta rinnanympärys on kasvanu 10 sentillä!! Ei ihmekkään että on ollu rintaliiviongelmia...

Mahan ympärys sen isoimmasta kohdasta on nyt 82.

Ootteko muut yhtään mittaillu että kuinka paljon on senttejä tullu mihinkin?

No mie en oo, kun reisiä mittaillu.. Ennen raskautta tein aika kovia jalkatreenejä, et jalkojen en anna lösähtää elefantin jaloiks.. Vaikka nestettä on jaloissa jonkin verran, mut neki jää vissii synnärille. Mahaa en oo ite mitan ko tää kasvaa nii hurjaa vauhtia kokoajan ja tisseissä tiiän, et on kaks kuppikokoa isommat. Mut rinnan ympärys on tietysti kuppikoon takiaki noussu 5cm:llä 80:iin. Enkä onneks näytä nii lihonneelta, muutaku tost mahan osalta "lihonnu". :P

Mulla kans mittanauha kateissa! Esikoisesta mittasin parin viikon välein ja "vyötärö" oli loppuvaiheessa jotain 110cm... :D tosin lähtölukemakin oli jotain ihan toista luokkaa kuin hymiksen 60 :O

niin no eihän sillä varsinaisella lukemalla oo mitään väliä. enempi siis kiinnostaa toi muutos mikä mitoissa on tapahtunu. lähtökohta kun on kaikilla niin erilainen!

Omista mittojen muutumisesta en oo ollut koskaan niin paljon kiinnostunut, että oisin jaksanut mittailla. Joskus on huvittanut (ja järkyttänyt), kun yks tuttu odotti kaksosia ja on melko lyhyt ihminen ja hänen vyötärönympärys lähenteli jo sitten samoja lukemia kuin oma pituus. Se mahahan oli siis ihan järjetön..

Viimeksi 2012 joulukuussa mittasin ;) Olin tuolloin ihan kivassa kunnossa.. Peppu oli treenattu, tissit löytyi, käsialleja ei ollut yhtään :)
Mutta sitten tulikin se pirun työstressi ja kuihdutti minut tosta vielä. En tykkää olla liian laiha, 65-67 kg:ssa mulla on tissit ja perse, mutta jos se tippuu 60 kg niin olen ihan lauta ja näytän mielestäni enemmän mieheltä kuin naiselta :/
Nyt en mittaa, koska nää raskauden mitat ei ole hyödyllisiä kuin kauhisteluille, siis joku vatsan ympärys esim.. Kauhistuttaa tietääkin ;)

Mä oon niin utelias ja hölmö että mittailen ja vertailen itteäni missä millonkin. Mutta kun on aina ollu tosi pieni niin musta on hirveen jännää seurata että miten isoks tässä vielä paisuu :D

Mun oli pakko mitata "vyötärö" myös, kun hymykuoppa otit puheeksi :) en tiedä mikä oli ennen raskautta tilanne, mut nyt 96 cm :) esikoisen kohdalla mittasin joskus ihan loppumetreillä, sillon oli 115 cm... Aika paljon mahtaa siis vielä kasvaa, tuskin kuitenkaan jää masu pienemmäksi kuin ekassa raskaudessa :p niin ja en kyl tosiaankaan ole normaalisti noissa hymykuopan mitoissa!

Löytyi se mittanauha... Navan kohdasta 103cm oli nyt. Esikosta samaan aikaan oli 101cm eli vähän enemmän vaan... Reisissä oli 2cm enemmän kun esikosta (eikä se kasvanut ainakaan ekassa raskaudessa). Lähtöarvoa en osaa kyllä yhtään sanoa mutta takuulla enemmän kuin ekan kanssa...

Tänään lapsen koulukaverin äiti kysy oonko vielä kotona vai joko oon palannu töihin. Kerroin sitten, että olen jäämässä äitiyslomalle, johon tämä rouva totesi ettei susta kyllä huomaa mitään :grin Sivuhuomautuksena, että mulla tosiaan oli toppatakki päällä olis muuten huomannu jos normaalilla näöllä on varustettu. Otin tän kuitenkin niin, että en ilmeisesti ole kuitenkaan naamasta kauheen turvoksissa. Mieskin tuossa väitti, etten ole taaskaan levinny, mutta saanut "ulottuvuutta eteenpäin melko reilusti"... :p

Liitteet

• rv25, edestä.jpg
    rv25, edestä.jpg
    277.7 KB · Katsottu: 58
  • rv25, sivulta.jpg
    rv25, sivulta.jpg
    312.5 KB · Katsottu: 62
Voihan sen niinkin ilmasta, hauskasti sanottu :D

Musta on nykyään pelkän palleron sijaan tullu pulleropallero, mutta hyväksyn senkin nimityksen kyllä ihan mielelläni! Kuvastaa ihan hyvin oloa ja ulkomuotoa just nyt :)

Eipä oo tullu itseään mittailtua. En mittaillu esikoista odottaessakaan kuin ehkä kerran ihan lopussa ja tais olla aika reippaasti yli 100..
Maha on nyt leveämmän muotoinen kuin esikoista odottaessa
Tuossapa kuvat tänään 25+2.

Liitteet

• 2014-02-09 17.46.52.png
    2014-02-09 17.46.52.png
    459.2 KB · Katsottu: 50
  • 20140209_174322.jpg
    20140209_174322.jpg
    935.4 KB · Katsottu: 51
Ja näemmä se toinen kuva meni sit väärinpäin. En kyllä tiedä, miksi, enkä osaa sitä kääntää täällä :/

Takaisin