Marrasmammojen Kesäkuun löpinät :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai niin, unohdin aivan hehkuttaa! Meillä rakenneultra on jo ensi viikon tiistaina, jännittäääääää!!! Pitänee tehdä sitten rakenneultrille oma osionsa, johon voidaan tarkemmin taas kertoilla jokainen omasta ultrastaan...? :-D

onko tää enään normaalia kun jännittää joka kerta neuvolaan menoa :D tai en tiiä jännitänkä sinne menoa jännitän enemmänkin sitä et kuuluuko ne sydän äänet enään ja kyllä ne kuulu nyt jotenkin oli niin todellista se itku melkein tuli <3 ely sydän ääne 150, painoa oli tullut takas plää, pissa ok, verenpaine hyvä, HEMOGLOBIINI 88 otti uudestaan kun järkytty niin oli 103 mut järkytty siitäkin nyt siis rautaa napaan kaks kertaa päivässä. Tänään oli kunnon työ putki aamulla eka 8-14.30 ja illasta 16.30-20 voin sanoo että UNI MAISTUU

meillä rakenne ultra 2viikonpäästä IIIIK meinasko monikin ottaa selvää kumpi tulee???
Mä haluun tietää vaikka tietenkin tärkeintä on että on terve

Tulin tuolta syyskuisista ihan varta vasten kurkkimaan Sanna89- et miten sulla menee :)) Ja hienostihan sulla täällä menee, ihanaa! Tsemppiä jatkoonkin ja toivottavasti saatte sit rakenneultrassa vihiä sukupuolesta! :)

Onko muualla Suomea sama käytäntö, et jos painoindeksi on yli 25 niin rakenneultra on pari vkoa myöhemmin kuin normaalisti? Mun bmi on vähä vajaa 30, niin rakenneultra on vkolla 21 loppupuolella ku yleensä se täällä on vkoilla 18-20.

Onneks töissä on ilmastointi ja autossa samaten, sen verran kuuma on viime päivinä ollu :) Tykkään helteestä, mut jos kuumassa joutuu olemaan ni sillon pitää saaha olla kotona tai rannalla.

Meillä rakenneultra VASTA heinäkuun alussa. Huoh...millään ei malttaisi odotella. Meinataan kyllä kysyä sukupuolta jos vaaveli suostuu sen meille näyttämään. Kyllä sen verran uteloittaa. :D En kyllä varmaan siltikään uskalla vielä ostella mitään ihan selkeästi tytön tai pojan juttuja, kun paljon kuulee juttuja että se ultrassa annettu arvio onkin osoittautunut vääräksi. Tärkeintä totta kai on että kaikki on kunnossa, mutta jotenkin sitä ei ymmärrä/halua etukäteen ajatella että mitä jos todetaan jotain poikkeavaa.

Sanna89 minä kanssa pelkään ennen jokaista neuvolakäyntiä tms että onko se pikkuinen enää elossa. Hullu pelko sekin on. Varsinkin kun aina silloin tällöin tuntuu jo pientä möngerrystä ja pariin kertaan kunnon muksautuksiakin jo tuolta masusta. Ne on kuitenkin vielä niin vaimeita, että pelkään silti että olen vaan kuvitellut jotkut suolen murinat vauvan liikkeiksi. Nyt on jotenkin valjennut sellainen ajatus tulevalle äidille, että ei se pelko ja huoli siitä pienestä taida loppua missään vaiheessa.

Huhuh, heti aamusta kun herää niin mittari näytää varjossa jo +19 astetta emoticon

Eilen ei oikein tienny miten päin olla, ulos ei halunnu mennä ku oli kuuma, sisällä oli kuuma, tuntu että kuolee siihen paikkaan ja kun tää maha ei ole kuitenkaan enään mikään pieni Ensviikonloppuna saadaanki esikoisen kans olla kotosalla kahdestaan kun "mies" lähtee viettään omia polttareitaan mökille koko viikonlopuks ja mulla omat polttarit onkin 2.7.2011

Tuosta lääkärineuvolasta, mulla on kolma neuvola 14.7 ja siellä ilmeisesti on lääkäri myös paikalla koska saan kelalle ne paperit yms yms. Rakenne ultra on 1.7.2011 ja kyllä haluan urkkia vauvan sukupuolen kun sitä tässä olen jännittänyt ihan hirveästi kumman sisaruksen meidän neiti saa emoticon  Ja ihan sen takia vain haluan myös saada tietää kumpi on tulossa että tietää varautua siihen jos tää onkin poika, kun meillä ei ole pojalle mitään vaatteita yms ja tytölle on neitin vanhoja vaatteita tuolla varastossa monta monta pussia, semmoisia vaaleanpunaisia vaatteita :D

Mua ei pelota mennä jokaiseen neuvolaan koska oon hommannut itselle jo rv 12 jälkeen sen Angel sound kotidopplerin ja eilen kuuntelin viimeksi sydänääniä ja kuului tosi hyvin, ei tarvinu kyllä painella yhtään mahanpäältä kuullakseen ne :D Kovasti se siellä potkiskeli ja liikku sitä laitteen kuuloketta vasten :D

Jos sitä tänään menis vähän ulkoilemaan, ei tuossa takapihalla ole kovin kiva olla kun on sääskiä ihan hemmetisti, kiva kun kesällä ei sit ole ruskettunu yhtään vaan punasia kutisevia patteja täynnä. Tuossa meidän takapihalla on joku himskatin oja ja mäntymetsää niin ei ihme että noita sääskejä kuhisee heti takapihan oven aukastua..Plaah.. No kerkiäähän sitä ruskettua vielä, vastahan se kesä alko

Oikein hyvää torstai aamua kaikille ja jaksakaa nämä helteet :D Muistan lukeneeni että on ennustettu elokuulle vielä kuumempaa emoticon

Voi teitä onnellisia, joilla rakenneultra on jo pian edessä. Meillä vasta 18.7. Ja seuraava neuvolakin vasta juhannuksen jälkeen. Neuvolalääkäri on kuulemma täällä vasta jossain viikon 28. paikkeilla. Neuvolatätikin ilmoitti asian jotenkin niin, että onhan se myöhään, mutta lääkäri haluaa vasta niin myöhään ja tietysti aiemmin sitten jos jotain tulee.

Muakin kyllä jännittää aina neuvolat ym. Toisaalta sellainen kotidoppleri olisi ihana, mutta saisin varmaan paniikkikohtauksen, jos en sillä joku kerta niitä sydänääniä löytäisikään. Pitäisi varmaan koko ajan juosta neuvolassa varmistamassa :D Pientä möngerrystä alkaa täälläkin vatsassa tuntua. Yksi ilta tuntui sellainen pienoinen paineen tunne ensin toisella puolella vatsaa, sitten liikkui toiselle puolelle ja sitten vihlaisi nivusesta niinkuin olisi pikkuinen potku sinne osunut johonkin liitokseen. Saattoi se olla kyllä ilmaakin

Edelleenkään mulla ei pahemmin omat housut kiristä, mutta selinmakuulla huomaa, että maha ei enää painu littanaan vaan jää "pystyyn". Joten on se ihan oikeastikin kasvanut. Ei vaan ole tuohon eteen hirvittävästi pullahtanut. Mutta eiköhän senkin aika kohta koita!

Minnuska89 täälläkin jännätään kumman sisaruksen meidän pikku neiti saa :) ultra on 17.6 eli 8päivän päästä, en malta odottaa, olo on kuin lapsena joulua odottaessa  neuvola on maanantaina ja  vielä ei jännitä,tuskin jännittääkään kun pienen liikkeet tuntuu niin vahvasti<3  miten aika meneekin näin nopeesti että puolessa välissä raskautta aletaan olemaan, uskomatonta :o :) nyt näyttää esikoinen heräilevän uniltaan! :) mukavaa hellepäivää kaikillle! :)

Tuntuu todella hassulta lukea täältä, miten hirmuisesti osa jännittää neuvalakäyntejä ja kuuluuko sydänäänet yms. Itseäni ei yhtän jännitä neuvolakäynnit, enkä muutenkaan ole huolissani siitä, että onkohan masussa vielä elävä asukki vai ei. Meillä siis on sydänäänet kuultu tasan kerran, eikä dopplerin osto ole käynyt mielessäkään :D Rakenneultraa odotan kuin kuuta nousevaa, mutta se on vasta 28.6 ja sen suorittaa lääkäri. Jostain muistan lukeneeni, että lääkärit eivät olisi kovin halukkaita sukupuolta paljastamaan. Meinaan toki asiaa kysyä, mutta tärkeintä meille kuitenkin on saada tietää onko mieheni sydänvika periytynyt mussukalle vai ei. Kurjaahan se olisi jos pienen 3-6kk ikäisen mussukansa joutuisi tähystykseen saattamaan l: Seuraava neuvola meillä on 5.7.

Mulla on rakenneultra 1.7 ja heti aamutuimaan Mua se jännittää lähinnä siks, et ku ei niitä liikkeitä oo tuntenu ollenkaan, et ollaanko siellä edes elossa. Tosin maha kasvaa kyllä, et sinänsä ei hätää (enkä ees syö niin paljoa, et ois ruoasta kasvanu).

Aion ottaa selville, että kumpi tulee. Tosin vielä arvon, että kerronko kellekään (välillä tuntuu et kerronko ees miehelle) kumpi tulee. Toinen mun veljistä tosin jo ilmotti et soittaa mulle sillo heti ultran jälkee ja haluu tietää kyllä kumpi on tulossa Sit nähään onko toi kiinalainen kalenteri oikeassa Sais olla kyllä, ni ois yks molempia sitten.

Mua jännittää kanssa rakenneultra ihan hurjana, just sen takia et jos jotain onkin vialla. Vaikka liikkeitä jo tuntuukin, niin mä oon kanssa niin skeptinen, että aluks ajattelin sen olevan vaan jotain suolistojuttuja emoticon Mut nyt liikkeitä tuntuu sen verran usein, et pakko kai se on uskoa, et siellä joku on ja elossakin vielä.

Tosin, mä olin ekaan ultraan asti (yksityisellä viikolla 9) ihan puoliksi varma, että ei siellä mitään oo. Vaikka olin tehnyt useemman testin, ja oli pahoinvointia ja vaikka mitä. Sit vasta uskoin, kun näin. Ja viikko sen jälkeen alkoi taas epäilyttää, että olihan siellä varmasti joku...

Mutta siis rakenneultra ens tiistaina!! emoticon

Rakenneultrasta: se on meillä kesäkuun viiminen päivä, jännittää hirmuisesti! Halutaan tietää kumpi sieltä on tulossa, vaikka sillä ei olekaan väliä, mutta osaa sitten vähän varautua oikean värisillä vaatteilla :) Mies meillä on enemmän innostunut sukupuolen tietämisestä kuin minä, en tiennyt esikoisenkaan sukupuolta ennenkuin se oli ulos pullahtanut. Ei muakaan silti ollenkaan haittaa saada tietää kumpi tulokas on :D

Ihan liian kuuma on, sisällä vielä kuumempi kuin ulkona. Kerrostaloasumisen ihania puolia...

oi LauraElina kiitos paljon oon syyskuisissakin käyny välillä tsiigailemassa miten teillä menee ja hyvän on näyttänyt kaikilla menevän. 

Kävin tänään pulahtamassa veteen mut eipä sielä voinu kauaa olkla kun oli niin hirveen kylmää mut sit kohta kun tuli rantaan niin hiki valu jo :D mä onneks tykkään helteestä mut liika on välillä liikaa... Joo ihana viikon loppu edes mulla alko tänään viikonloppu  onneks koska koko viikon loppu menee harratusten parissa itseasiassa jo tänään on treenit huomenna löffään lauantaina agility treenit ja sunnuntaina agility kisat jossa osallistun kahteen rataan ja sit sielä agility kisoissa joudun oleen vielä töissä... puuuuh

Heippa kaikille pitkästä aikaa! :)

Me ollaan perheen kera oltu mummolassa ja häärätty vähän siellä sun täällä ja nyt vasta kerkesin kaiken lukea mitä on jäänyt välistä!

Ite kävin tänään sokerirasituksessa ja ainakin sormenpäästä paasto oli 4.3 eli ei pitäisi ainakaan siinä olla mitään ongelmaa. Esikoista odotellessa paasto oli ekassa rasituksessa 5.3 eli raja-arvo ja muutenkin nyt oli huomattavasti parempi olo siellä odotellessa kuin esikkoa odotellessa vaikka viimeksi eilen aamuna oksensin taas. Voisi tämä pahoinvointi pikkuhiljaa helpottaa! Tiistaina olisi 3. neuvola ja siellä sit varmaan saan tarkat tulokset. Jos niissä ei ole mitään ihmeellistä niin kaikki pitäs mennä normaalisti, ylipainon takia mulla on rv 30 ylimääräinen ultra ja rv 36 vielä synnytystapa-arviointi. Sokerit jos heittää niin sit käyntejä tulee enemmän.
Joku täällä sanoi että haluaisi mennä sokerirasitukseen; pyydä vain neuvolaa kirjoittamaan lähete. En usko että he voivat sen sinulta evätä jos sinne haluat.

Meillä olisi rakenneultra 8.7 mutta ollaan nyt päädytty siihen 4D- ultraan niin saatan korvata sen tuolla. Lahdessa selviää vielä suht edullisesti tuosta 4d ultrasta :)

Liikkeitä ei ole vielä tuntunut mutta eipä viimeksikään tuntunut ennenkuin rv 18...

Nyt haaveilen et pääsisin pojan kans huomenna biitsille :D Täytyy toivoa et sais seuraa niin pääsis kunnolla iteki pulahtaa :D

Tänään oli kolmas Neuvola, kaikki oli vieläkin ok. Paino oli noussut 3 kg ja se oli 440g/vko, eli ihan ok. Hemoglobiini oli tullut taas alemmas, ensi kerran jälkeen pitänee aloittaa rautalääkkeet. Sydänäänet oli selvät ja kuului siellä vaikka mitä kuperkeikka ääniäkin, vaikka en tunne vieläkään mitään itse. Ennen Juhannusta on juuri sitten minn kolmas ultra. Viimeksi kun oli rakennevikaepäily niin pelottaa paljon että miltä näyttää tällä kertaa. vaikka toki silloin jo annettiin puhtaat paperit mutta kammo jäi päälle että entäs jos vielä jotakin.. En saa nyt enää unta kun heräsin noin tunti sitten sellaiseen painajaiseen että oli ehkä pahin ikinä. Mies on töissä ja koitin laittaa viestiä että nyt kotiin ni puhelin olikin tuolla pöydällä ja nyt olen yksin täällä mieheni tytön kanssa joka siinä unessa oli yksi niistä pahoista.. Huoh, kylläpä ihmisen aivot voi tehdä olemisesta hankalaa..

Minttu: Aika outoo että muka painoindeksi vaikuttas. Pinskusta mulla oli 20+ jotai rakenne ja nyt on 19+1 eli pari viiko päästä. ja mun paino indeksi o jotai 36

Mimmu:Jos ei oo jo terkka sulle soittanu nii ei oo arvoissa mitää häikkää. Mulle soitti jo seuraavana päivänä ku oli häikkää.

Joo jos haluaa sokerirasitukseen niin kyllä pääsee ku pyytää neuvolasta. Jos meinaa vähä epäröidä kirjottamisessa nii yli lyö vähä oireita nii kirjottaa varmasti. Olen tullu siihe tulokseen että nykyää pitää jokapaikassa ylilyödä jutut kuten olikoha se täällä joku joka asiasta sanoi vai missähä se nyt olikaan no kuitenkin. Itekkii huomasin sen saman täällä. Heti tapahtu ku vähä lisäsin pontta asiaan.

Saripink:ne o nää unet nii outoja mitkä hormooni myllerrys aiheuttaa. Tulee vaikka millasii painajaisii, itekkii nähny vallan vaikka mitä.

Meillä tosiaan alkanu nyt tuntumaan tai siis onhan ne tuntuneet noi liikkeet mut nyt tajuaa että niitähän ne koko ajan olikii. Eilen oikein pomppi masu ku pikkanen päästeli menemään, mutta en tuntenu silti omalla kädellä. Tytön kanssa ollu hankalia öitä. Tekee hampaita, flunssa ollu sillä jo 3viikkoo ja itellä viikon. Viime yö veti pohjan ku nukahti ysiltä ja heräs kympin jälkeen ja piti hirveetä huutoo ku yrittikää saada sitä nukkumaan, no valvo loppujen lopuksi 2h välillä minun ja välillä miehen kainalossa tuol meijä vieres. sit oli nukahtanu nii en jaksanu ite reagoida enää jote annoin nukkua välissämme. Aamulla tossa ku mies oli lähteny töihin nii eipä ollu tyynyy laittanu patjan alle vaa reunalle, no neiti vetäs herätessään pyöriä sitten lattialle meidän ei mitnekään matalasta jenkkisängystä ja löi päänsä patteriin, kaksi kuhmua pään kummallakkii puolen. mini itkut veti ja rupes nauramaan sitten meijän kattotuulettimelle. No siitä sitte lähettii ettei jääty pyörii sänkyyn niin neiti teki ekan kerran kotona pissit pottaan ku huviksene pistin istumaan ku itekkii istuin ja neidin vaippa oli kuiva (harvinaista).

Nyt o kolme päivää ahistanu ja ollu outo olo. Päähän meinaa koskee koko ajan vaikka juon nesteitä ja vettä. Nälkä koko ajan ja vaikka syö niin tulee huono olo. ja tuntuu että nälkä vaan on edelleen. Tämän ansiosta en ole saanu mitää aikaseksi sitten. Pihalla nappaa olla ku ei kerta sisälläkää jaksa istua ja olla.

Täälläkin on ollut tuskaiset pari päivää töissä! Ilmastointi ei toimi koko kesänä ja kuumuus vaan tappaa minut. Ja vihaan sitä että ihmiset sanoo että ei saa nyt valittaa kun on lämmin mutta minähän valitan juuri niin paljon kun haluan!! Argh! Kuuma ilma saa mun pään kipeäksi vaikka joisin kuinka paljon vaan.

Saripink: Saahan sitä säästä valittaa :) Mä en valittais muuten, mut ku tytöstä näkee, et sillä on tukalaa, ni valitan sen puolesta :D Mä itte kyl nautin kuumasta ilmasta eikä ollu viime kesänäkää "liian tukalaa" vaikka raskaana olinki :) Ja heti sai hyötyä mahasta, ku autoilijat pysäytti suojatiellä autonsa et pääsin yli ja ihmiset anto paikkansa bussissa, ettei vaan tartte kuumassa seistä ;)

Mut kaikille jotka kuumuudesta kärsii: Kokeilkaapa piruuttanne laittaa pussilakanat pakastimeen päiväks :) Voi suihkepullolla kostuttaa pikkasen jos haluaapi, mutta ilmanki pitäis pärjätä :) Oli viime kesän öiden pelastus, ku meiä syyskuun ryhmästä eräs kertoi tällasen kikan :) Mies oli ihan myyty, ku sai vähä viilennystä.

Niin ja muutenhan se olisikin ihanaa jos ei tarvitsisi olla töissä. Töistä tulee sellainen pääkipu joka päivä kesällä että se helpottaa vasta aamulla ja silloin onkin jo aika mennä uudestaan töihin. Päätin etten edes lomaile koska raha tulee nyt tarpeeseen.. Kunnon särkylääkkeitäkään ei saa syödä. Onneksi täällä sisällä ei ole kuin 29 astetta.

Kaylies: Piti vielä tarkistaa sairaalan antamista papereista, kun  aloin omaa muistia epäilemään.. Niin se tosiaan oli, et jos bmi on yli 27 (eikä 25 niinku aikasemmin taisin sanoa) ni rakenneultra on pari vkoa myöhemmin. liekö siellä sitte niin huonot laitteet, et näkee paremmin rasvakerrosten läpi vähän myöhemmin..

Takaisin