Marrasmammojen Kesäkuun löpinät :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon puolestani kironnu Kelaa koko aamun! Ne lähetti mulle varmaa kaks viikoo sitte päätöksen et vanhempainrahat maksetaan 3.6 ja eivät maksaneet. Tänää soitin, et ku ei oo vieläkää tilillä, ni "joo no mä laitan noille tyypeille tuolla viestiä et tällä on kiire, kyl niitte rahojen ois pitäny olla sulle maksussa, jos kerran päätöksen oot saanu. Miehes isäkuukaushakemus on tosin käsittelemättä vielä, et varmaa se jumittaa noita rahoja jostai syystä" Siis miten hemmetissä mun miehen hakemus isäkuukaudesta voi jumittaa MUN rahoja, jos oon kerran päätöksen saanu???? Ja mieski on saanu päätöksen isärahoistaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä meen kohta kelaan ja henkisesti nirhaan ne ihmiset siellä!!!!!!!!!!!!!! ARGH!!!

Zaana, mä oisin just nyt oikeessa vireessä raivoomaan sun anopilles! Ei noin tehdä!!!!! Omasta anopistani voisin hyvinki kuvitella et tekis, mut luojan kiitos, et meillä on manner välissä ni ei pääse tekemään. "Minun kotini on sinun kotisi ja sinun kotisi on minun kotini" My ass...

Raynan ja Mimmuli, Juu mul ei oo kans mitää oireita, eikä ees liikkeitä tunnu vielä. Eli salee mulla on taas istukka edessä enkä tuu tuntemaankaa liikkeitä ainakaa kuukauteen. Välil on joku hassu muljahdus käyny mahassa, mut oon asennoitunu siihe et vasta rv 18+ tuun tuntee liikkeet...

Nih, ja Onnittelut synttärisankareille :)

Noista liikkeitten tuntemisesta just kirjotin vähän tuonne toiseen ketjuun: raskausoireita. Käykää kattomassa jos kiinnostaa. :)

Onnea synttärisankareille!

Zaana: olipas päivä sullakin... :( Koita jaksaa kuitenkin.

Ja Purri: RASITTAVA Kela!! Samaa mieltä sun kanssa. Meillä miehen isyysrahat viipyy ja viipyy...

jon: Täällä odotellaan esikoista ja liikkeet tunsin ensi kertaa jääkiekon mm-finaalia katsoessa tai silloin tajusin, että tunnen vauvan liikkeet, eli rv 14+1. Alkuun liikkeet tuntui ikään kuin elohiirenä masussa ja pikku hiljaa alkoi tuntumaan möngerrystä ja muljahtelua. Tällä hetkellä tuntuu siltä, kuin joku hyvin kevyesti taputtelisi tai tökkisi masun sisäpintaa. Itselläni vauvan liikkeet tuntee voimakkaammin, kun vetää polvet kohti leukaa, kun luulee tuntevansa vauvan liikkuvan. Silloin tuntuu kuin, joku koittaisi viestiä; "Hei! Nyt jalat suoraksi, ei ole mukava olla täällä ihan lytyssä" :D

Toisekseen, olen myös huomannut, että vauva ja kissa tosiaankin riehuu samaan aikaan (en nyt muista olenko asiasta aikaisemmin täällä maininnut). Kissa aloittaa ja kun olen menossa kissaa komentamaan, niin masussa alkaa samanlainen meno ja jotenkin sitä keskittyy masun tapahtumiin ja kissan komentaminen jää :D Mokomat, ihan varmasti öisin aina punovat juonia mua vastaan. Kissa on muuten alkanut nukkumaan lähellä mun masua, joka vain vahvistaa tunnetta siitä, että juonivat keskenään jotain :D

Ei herra jumala mikä anoppi!! Mie olisin kyllä haukkunu hänet pystyyn että pitääkö minun tulla sinunkin huushollis jutut vaihteleen ja sotkemaan. Puhe on ikkunoista joten ne hoidetaan ei toiselta kysymättä kyl mitää järjestellä ja varsinkaan paikkoja vaihdella. Voi tietty siivota iha yleisesti Mutta ei sillo saa mennä mitää sotkemaa vaa kaikki o laitettava paikoilleen.

Joo äitiysvaatteet, mullakin tosiaan vaatekoko 48-52 riippuen vaatteesta, Joten NIITÄ KOKOJA EI LÖYDY suomesta ellei ite tee. Joskus harvoin löytyy paitoja käypäsiä, mut housuja ei tasavarmasti löydy. etin jo esikoisen aikaan ja itkuha siinä pääsi. Kaverilla oli yhet äippähousut jotka se oli kaveriltaan saanu joka oli amerikasta ostanu ne, ne kävi vasta sitten mulle ku kumpaankin lahkeeseen tein lisäpätkän kaistaletta että ees nilkasta ylöspäin sain ne, vyötäröstä ne oli taas löysät mulle. Mun ongelma nyt muutenkin on noi housut ku jalat o sellanen puupökkelöt että ei juurikaa muita ku verkkareita löydy sopivia, jos farkut löydän käympäset nii vyötärö o sitten hehtaarin kokonen ja sitä pitää aina pienentää. Eli reisien ja pohkeiden takia pitäs olla housujen koko 52-63 riippuen mallista ja vyötärön 48 kokoo. että ompa hauskaa ehtii jotai vaatetta.

Yleisesti ottaen mammavaatteet tehään muutenkin todella todella pieninä kokoina. Kuitenkin suomen kansastakkii nykyää yli puolet alkaa olla jo tukevampaa vaikka ei nyt suoranaisesti ees välttämättä ylipainoisia mutta ei todellakaa langanlaihaa Eli normaaleja. Ja muutenkin ketuttaa ku tehää nyt tätä pillilahjetta, ne tehää sellasiksi ne pillilahkeet että ei ees noissa mun koossa käy mun jalkaan ku emmä saa nilkasta ylöspäin niitä. Eli mun vaatteiden osto on aina yhtä tuskaa. Ja ku haluis joitain kivoja ja nättejä toppeja, nimen omaan toppeja nii ne o aina jotai hemmetin perustoppeja tai mummotoppeja, ja muutenkin isojen tyttöjen vaatteet o aika mummo ja teltta mallistoo. Ja ku mulla o tiimalasivartalo nii en todellakaa haluaisi mummoteltta vaatteisiin pukeutuu mut pakko ku ei oo vaihtoehtoja.

Masu kuvaa kehtoo laittoo ku o noin 10cm tuossa masun päällä tuota läskii nii ei näätä todellista masun kasvua. mutta voin sanoa että on kasvanu jo, tietty painookin vaan tulllu ku herkutellu ja vaikka ei oo herkutellu mut ei oo oikein liikkumaan päässy ku tytön kaa lunssassa ollaa täällä taas.

Tyttö hajotti sitten torstai aamuna minun silmälasit, tuntuupa nyt ihanalle olla vanhoilla laseilla joilla nää mitää. Pitää tänää käävä korjauttaa ne.

Sokerit olleet nyt parempana, mutta ku lunssa tuli nii het nous arvot.

Pitäs työkkärissäkkii lähtee käymää mut ei sitten millään jaksaisi, mut pakko kai se olis ettei jää illma rahua.

Meillä neuvola o vaikka olis ollu ultra, eli 10 viikon jälkeen on jokakuukaus tääl ja 30 viikon jälkeen joka toinen viikko ja lopussa joka viikko. ja aina kuunnellaa sydänäänet.

mitähä muuta piti sanomani. en muista ennee.

Nii bebes.fi sieltä löytyy äippävaatteita ja imetysliivejä. imetysliiveissä isojakin kokoja kohtuu hintaan.

kaylies: Mulla on myös vaatteiden osto hieman hankalaa. Olen jotekin ihan kuin jämäpaloista kasattu ihminen :D Tissiä ja mahaa löytyy mutta taas takapuolta ei juuri nimeksikään, reidet on pohkeisiin verrattuna aivan jättiläiset. Housut siis roikkuu takapuolesta ja reisistä taas ovat mallista riippuen kovinkin kireät. Housut eivät myöskään meinaa pysyä jalassa, kun ei ole takapuolta tukemassa, vaan housuja saa jatkuvasti repiä ylös vaikka käyttäisikin vyötä. Olen siis koko ikäni ollut kasvoista ja mahanseudulta pullea ja lapsena tuli usein itku vaatekaupassa, kun vaatteet eivät istuneet päälle kunnolla. Ei kyllä vieläkään suurin osa istu, mutta on jotenkin oppinut kaupoissa näkemään vaatteista heti sopiiko omaa vartaloa peittämään vai ei. Tosin toisinaan tulee yllätyttyä iloisestikin. Niin ja jalkani ovat melko pitkät ja kuten moni muukin, olen lahkeiden kanssa kokojen väliin putoaja. En muista ikinä onnistuneeni löytämään farkuista oikean pituisia lahkeita, joko on hieman liian lyhyt tai liian pitkä.

Voi kiitos kaikille tuesta ja ymmärryksestä... tuli heti parmpi mieli. Meinasin jo alkaa epäilemään että oonko nyt ihan turhasta vetäny herneet nenään ja että oonko nyt ihan kauhee ja epäkiitollinen ihminen... ei oo kauaakaan kun jollain palstalla oli puhetta anopeista ja jollekin oli käyny juuri näin. Manasin sitten että kyllä mä suuttusin jos mun anoppi täällä hääräis samalla lailla... ja sitten se kävikin mulle. No, joka tapauksessa puhuttiin miehen kans vielä illalla ja kyllä se vaikutti ymmärtävän mun tunteita ku yritin niitä selittää. Sano että saa olla viimenen kertaa kun anoppi tulee "siivoilemaan" tänne. Ja sit piti käydä tietty ihailemassa hienoa, miehen öljyämää saunaa.

Tänä aamuna huomasin että anoppi oli käyny munkin vaatekaapilla järjestelemässä ja oli siirtäny ompelukonetta ym. noille hyllyille jotka vasta raivasin tyhjiksi vauvanvaatteita varten... Jotenkin on niin herkkis olo että meinas taas itku tulla, mut onneksi sitten rauhotuin. Nykyään nimittäin kun mua itkettää, niin se itku on oikeesti semmosta märinää! Ei hiljasta nyyhkytystä, niinku ennen raskautta, vaan tosi äänekästä... ja tuntuu ettei se  lopu millään. Sen takia yritänkin aina pidätellä itkua, kun tietää että siinä menee sitten taas tovi itkiessä...

KELASTA: Jos on oikeesti jollain hakemuksella kiire, niin laittakaas mammat semmonen Post it-lappu hakemuksen etusivulle ja kirjottakaa siihen, että "Olisitteko ystävällisiä ja kiirehtisitte tätä hakemusta" tms.ja vaikka lyhyt perustelu. Itellä on pari kertaa ollu kiire saada kuntoutus- ja sairauspäivärahoja, niin on kuulkaas toiminu, uskomatonta mutta totta Kuntoutustukipäätöstäkin on yleensä joutunu odottamaan sen kolme-neljä viikkoa vähintään, ja sitten kun laitoin siihen kiirehtimislapun niin sain päätöksen viikossa.  Toki oli mulla hyvä syykin sen kiirehtimiseen, eli en ihan huvikseni sitä lappua siihen laittanu. Mutta älkää sit kertoko kaikille, muutenhan koko hyöty häviää jos kaikki niitä kirjottelee...emoticon

minnuska89:lle onnee myös synttäreiden johdosta...

Tänään ollu hirveen väsynyt päivä kun alotin työt mut onneks voi vähän pilkkiä kun lapsi nukkuu päiväunia. Mutta nyt pitää mennä välipalaa pistään  tuun taakas illalla lukeen mitä kaikkee täällä on kun nyt en kerennyt

Mammavaatteista: Mä rakastuin viime kesänä Vero Modan Timun Rib Pants'eihin... Ne on siis lantiomalliset vähä löysähköt housut, mitkä saa lahkeesa "sidottua pussiks" eli siel on kiristysnauhat lahkeissa... Ja mun on aivan pakko käydä ostamassa lisää niitä :) Ne kestää siis yhden kesän korkeintaan joka päiväisessä käytössä. Tosin maksavatki jotai pari kymppiä ;) Ja eivät siis oo varsinaisesti mammahousut, mut meni mulla koko kesän vaikka näytinki ihan norsulta muuten :)

Kela laitto sit mun sivuille, että maksavat keskiviikkona sen rahansa mulle. Mutta piiiiiiikkasen kyrsii silti. Onneks äiti lainas mulle rahaa tälle päivälle ja huomiselle, ni ei oo sillee hätäpäivää.. Ja siis joo, huomenna tulee duunin lomarahat, mutta kuitenkin.

Peekay, meil on mies saanu tosiaan päätöksen et saa isyysrahat, mut se saa ne vasta heinäkuussa kahdessa erässä... En tajuu, mut kuha saa ne ni hyvä on.

Ah, leivoin tänää mutakakun voikreemi&suklaa-kuorrutuksella :) Meillä on siis viime vuoden syyskuun mammojen kanssa treffit ja toivoivat et leivon jotai suklaista, ku lupasin jälkkärin tuoda :) Saas nähdä, joudunko kuljettamaan kotiin siitä paljonkin, vai jääkö sille tielleen ;)

Purri:Lainaas mulle sitä mutakakku ohjetta ku en oo oikein hyvää löytäny. ja oon sitä nii kovasti viime aikoina himoinnut. :)

Mua harmittaa että ku mie oikeesti löydän mieleiset housut nii sit ku meen vähä aja kuluttuu että santsaan nii kaik männeet. Uimapuku tuotti viime kesänä ongelmaa. Ja tuottaa vieläkin ku ei oo oikein kokonen vaikka onkin isoo kokoo se puku. Ongelma oli haara olkapää väli. kaikki uimapuvut isotkin koot oli hirveän lyhyitä että mun tissit halus pompata niistä pois. Iha ihme mallei oli kyl myynnis. ainoo mikä oli hyvä uikkari makso sitten 70e. jote empä ostanu sitä.

Hei mulla on kanssa kahdet tollaset Timun Rib Pantsit, tosin sellaset caprimallit. Ostin kanssa ekat viime kesänä, ja jäi vähälle käytölle kun oli mun mielestä vähän mammahousut. Mut nythän ne on sit tarpeeseen  on kyllä aivan ihanat käytössä, ja halvat. 

Täällä on viime viikko lomailtu ja mökkeilty. Ja tänään oli sitten edessä pudotus arkeen ja paluu töihin. Ihan hyvin olisi voinut lomailla enemmänkin, mutta ehkä nää seuraavat kaksi kuukautta menee uusia lomia odotellessa....

Meillä on kanssa tuntunut pientä mönkeröintiä jo vatsassa. Kai se on jo vähän aikakin, mutta en oikein aluks uskaltanut luottaa omiin tuntemuksiin, että onko ne vauvan liikkeitä sittenkään. Ultrassa varoiteltiin, että kun istukka on edessä, niin liikkeitä saa odotella pitkäänkin. Mut varsinkin kyykkyasennossa ym tuntuu sellasta mielenosoituksellista "nyt mulle lisää tilaa" potkintaa. 

Meillä rakenneultra ensi viikolla emoticon  on sitä kyllä niin odotettukin.

Kaylies: http://www.maku.fi/resepti/mutakakku
tolla tein sen kakkuosan ja sitte
http://feetu.vuodatus.net/blog/2047008/-kinder-piirakka-eli-suklaapiirakka/
Tein ne kuorrutukset siihen tuolta :) Ja ainaki taikina maistu tosi hyvälle samoin ku kreemi ;) Pintasuklaana mulla oli sit Fasun vaalea maitosuklaa, et tuli vähä enempi kinder-tyylinen :)

Emmiliina: Mä tykkään niistä Timuneista ihan normihousuinaki :D Oon ny kolmena kesänä ostanu :D Must ne on ihanat ku on vähä lököt, ku mulla on hemmetin levee lantio, ni ei oikein normihousut kaikki oikein istu, et ne on sit liian isot muualta, jos lantiolta on hyvät. Lantio ja reidet on mun ongelmani.. Mahaani en ny jaksa edes miettiä :D Se se vasta ongelma onki, mut raskauden takia saa anteeksi ;) tammikuussa alkaa kuntoilu :)

Tänään pääsen taas lapsenvahdiksi (: Vähän harmittaa, kun ulkona on noin kamalan lämmin, ettei viitsi puistoon asti 1½-vuotiaan kanssa lähteä. Puhalellaan sitten takapihalla saippuakuplia ja leikitään romurallia :D Ehkä tänään pien viimein ymmärtäisi, että minulle puhutaan suomea. Toisella menee vielä vähän sekasin kun daddynsä kanssa puhuu englantia ja äitinsä kanssa suomea, niin ei ihan ymmärrä kumpaa kieltä puhua muille, kun muut kommunikoivat molemmilla kielillä (:

Aurinkoista kesäpäivää kaikille (:

Mullakin uikkariin mahtuminen alkaa tuottaa jo vaikeuksia. Masun osalta ei niinkään, mutta tissit tursuavat melkein leuan alle, kun vedän "nakinkuoren" päälle. Ja se jos jokin tuntuu oudolta, sillä meitsin rintavarustuksen kanssa on aniharvoin tullut ongelmia MAHTUA johonkin... :D

Lauantaina käppäilin into piukassa Henkka-Maukalle äitiysvaateshoppailut mielessäni, mutta pettymyksekseni paikkakuntamme Hennesillä ei ole ollenkaan äitiysmallistoa... Onneksi eilen muistin nähneeni jossakin The Kids and Mothers -liikkeen ja google paljasti osoitteenkin. Sinne sitten säntäsin töiden jälkeen ja sieltä löytyi kiva valikoima Mamalicious-kledjuja. Ostin sitten farkkuhameen, toisen hameen ja yhden kepeän trikoopaidan. Lisäksi varasin toisesta myymälästä ihanat pellavashortsit. Kyllä oli ihana tunne vetää eilen farkkuhame päälle, kun ei vyötärö kiristänyt! Pientä vauvamasua on havaittavissa, mutta turvotusta taitaa yhä olla leijonanosa...

Eilen piti olla perhevalmennuksen II osa, mutta vetäjä oli sairastunut ja päivää oli lykätty eteenpäin juuri sopivasti päällekäin meidän Viron reissun kanssa :(. Joten sinne ei siis päästä. No, pitänee sitten lukea sitäkin enemmän vanhemmuuden saloista ;).

Mukavaa hellepäivää kaikille! :)

Hih, ihana ilma tänään ja lämmintä luvatttu vielä moneksi päiväksi  Mun mielestä Suomessa ei ikinä ole liian kuumaa, ja vielä ei ole niin iso  että olisi tukala olla.

Tänään pitää lähteä etsimään vaatteita. Ollaan menossa häihin viikonloppuna, ja tietenkään yksikään mun juhlamekko ei enää mene päälle... Kävin jo äitiysmekkoja vähän kiertelemässä, mutta ei löytynyt mieleistä. Eli toivottavasti tänään paremmalla onnella, onneksi nyt on aika paljon myös tavallisia juhlamekkoja, jotka on löysempää mallia.

Purri: Mun täytyy ehkä hakea ne täyspitkätkin. Tollasia lököhousuja ei voi olla liikaa  Ja kunnolla silitettynä ne menee jopa töissäkin (ainakin perjantaina)

HIHIIII!!emoticon

Täällä ihan oikeasti tuntuu liikkeitä nyt! Eilen oltiin saunassa ja vedin jalat koukkuun ja siltä tuli sitten vastalause " suorista jalat en mahdu enään".. Menin sitte sänkyyn ja siellä alko oikein jytät! IHANAA!! :)) 

Tällä mielellä ja säällä on hyvä lähetä kävelemään töihin ja saada noita askelia. Tältä päivältä ei puutukkaan enään kun 9 400 :DD

Mulla oli tänään toka neuvola. Kaikki oli kunnossa ja pieni kuulosti edelleen höyryveturilta. Neuvolatäti sanoi, että joku neuvolareissulla mukana ollut lapsi oli juuri jokin aika sitten tulevan sisaruksensa sydänääniä kuunneltaessa hihkaissut "juna!" En siis ole ihan yksin tän assosiaation kanssa. Syke oli 150.

Kävin myös hakemassa keskeyttämispaperit yliopistolta. Kroonisesti äkäisen oloinen kanslistitäti oli surullinen kun kerroin poistuvani yliopistolta lopullisesti. Se sanoi minun olevan "niin aurinkoinen että näitä papereita on ollut kivakin plärätä", kun kiittelin kärsivällisyydestä ja avusta kuluneiden vuosien aikana :D Olen siis ravannut siellä milloin minkäkin asian kanssa, yleensä vastaanottoaikojen ulkopuolella. Se kuitenkin toivotteli kovasti niin mulle kuin muksullekin <3

Raahasin myös 10kg riisisäkkiä pitkin kaupunkia 28C helteessä. Mmm... Ja roudaaminen eikun jatkuu, sillä huomenna pitäisi pakata omaisuus autoon ja muuttaa toiselle puolelle Suomea.

Mahtavaa, Jon!! Ite olen vasta hoksannut, että ei tässä mene välttämättä enää kovin pitkiä aikoja (viikkoja kuitenkin...) kunnes voisi olla mahkuja tuntea liikkeitä :) Se on varmasti aika ihq fiilis, kuten sydänääntenkin kuuleminen 1. kertaa.

Tsemppiä Raynanille muuttopuuhiin!!

Raapeli, hui kamala! Onneks ei käyny sit pahemmin. Mulle on kerran käyny vähän samalla tavalla, tuli hirvee tuskan hiki ja mulla tosin silmissä mustui vähitellen, se oli tosi pelottavaa...
sit lähti jalat alta ja meni muutama minuutti ennenkun olin takas "tässä maailmassa". Siitä on tosin jo vuosia.

Tänään oli mulla kolmas neuvola. Kaikki oli ok, vauvan sydänäänetkin kuului hyvin. Aikasemmin täällä mietin, että millonkahan mulla on neuvolalääkäri kun ei oo vielä ollu. No, neuvolan täti selitti että seuraavan kerran täällä ylipäätään on lääkäri elokuussa, että JOS JOTAIN TULEE niin siinä tapauksessa voidaan yrittää saada sinne aikaa, tai sitten sairaalan puolelle. Eli normiraskauksissa (en nyt oo varma koskeeko myös ensisynnyttäjiä vai vain uudelleensynnyttäjiä) ei oo lääkärineuvolaa ollenkaan, jos ei ongelmia tule! Tuntuu jotenkin aika uskomattomalta... mutta minkäs tolle voi, kun lääkäritilanne on mikä on.

Eilen oli kolmas neuvola ja ensi kerralla heinäkuun alussa saankin jo raskaustodistuksen Kelaa varten! Nopeasti se aika vaan menee =) Ja eilen illalla, kun istuttiin telkkarin ääressä mieheni kanssa, tuntui ekaa kertaa kunnolla potkut <3 Mieskin tunsi ja sitä sitten ihmeteltiin loppu ilta =D Vatsallaan en enää pysty kauaa olemaan, kun asukki kyllä ilmaisee mielipiteensä, huomasin eilen kun aurinkoa otin että jonkin tapaisia potkuja ja mongertelua tuntui. Myös selkään alkoi ihan jumalattoman kovin sattua vatsallani ollessa..?

Verenpaineeni on koko ajan ollut 95/55 mikä alkaa pikkuhiljaa ottaa päähän; väsyttää ja huippaa eikä mikää oikein tunnu auttavan (salmiakkia/pikku suolaista kohtuudella). Onneksi nyt olen ollut lomalla niin on voinut pieniä päikkäreitä vedellä. Vettä vaan kun muistaisi näillä helteillä tarpeeksi juoda, kun sekin tuppaa unohtumaan. Tuntuu että tyhmyys ja unohtelevaisuus on iskenyt tähän äippään oikein kunnolla, mutta laitan sen masuasukin piikkiin! =D

Helteisen lämpimiä odotusaikoija marrasmasuille ja onneksi meidän ei tarvii viimeisillämme kestää näitä helteitä!
emoticon

Huhhuh hellettä! :-)

En taas muista mitä kaikkea piti kommentoida, tuntuu et pää ei toimi tässä helteessä... ;-) no jos nyt jotain kuitenkin yritän raapustaa...

Mammavaatteista: Mä oon löytänyt henkkamaukalta ihan kivoja peruspaitoja, ja sit yhdet farkut ja yhdet semmoset rennommat housut, jotka voi kääräistä capri pituisiksi. Sit ostin neljät housut yhdeltä tutulta hintaan 35 €! :-) nyt ei ainakaan housuja tarvii ostaa, mut jotkut shortsit ja hameen vois vielä hankkia, ni ei tarviis läkähtyä.

Maanantaina oli mulla neuvola ja kaikki oli kunnossa, laitan tuonne neuvolakuulumisiin tarkemmin... Mut ihmettelin, että täällä mun terkkarin sijaisena oli terkkaopiskelija! Hän ei meinannut ensin löytää millään sydänääniä, eikä oikein osannut mitata kohdunpohjan korkeuttakaan. Noh, itse siinä sitten hiukan neuvoin et mistä ne sydänäänet vois kuulua, ni johan onnistu...  :-D

Muistakaa tosiaan juoda nyt paljon, ettei tule huono olo! :-) itekin taidan taas ottaa käyttöön vesikannun täyttämisen jääkaappiin, niin sitte on helpompaa tarkastaa, että on tullut varmasti juotua tarpeeksi.. :-)

Takaisin