Marrasmammojen Kesäkuun löpinät :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kaylies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa kesäpäivää! Tänään alkoi vihdoin opellakin kesälooooma!!! Juhlistin sitä tekemällä 6h pihahommia ja nautiskelemalla auringosta.

Ihan kateellisena lueskelen täältä teidän äitiysvaateostoksista ja katselen masukuvia. Oma masu kun ei ole kasvanut kuin ihan aavistuksen. Ja koska on tuota omaakin vararavintoa vähän, niin eipä se vielä mitenkään erotu. Eikä ole tarvetta mammahousuillekaan. Mutta olen kyllä teitä 1-2 vkoa jäljessä, joten elän toivossa.

Neuvolakäyntejä tosiaan on melko harvassa mullakin näin alkuun. Ja koska tosiaan edelleen on tällainen lähes oireeton raskaus, niin mielelläni kävisin jo vaikka joka viikko katsomassa, että on kaikki ok ;) Olin siis neuvolassa 2vkoa sitten ja seuraava on vasta juhannuksen jälkeen. Heinäkuun loppupuolella on rakenneultra, joten sellaisia kuukauden tai vähän reilunkin välejä tässä tulee. Mulla ainoat oireet ovat tällä hetkellä lievä väsymys ja sängyssä jos nopeasti kääntää kylkeä tms. niin vihlaisee tuolta mahan sivulta. Mutta siinäpä ne on. Pissahätäkin alkaa vihdoin pysyä kurissa, enää ei tarvitse juosta viittä kertaa yössä vessaan!

Pampula missä päin Porissa tuollainen lastentarvikeliike on? Pitää itsekin käydä katsastamassa ensitilassa.

ihanaa aurinkoista päivää..

Tänään oltu 5tuntia koiraseurab talkoissa siivoomassa huomaa että on ulkona oltu kun nyt alkaa väsy iskeen kunnolla mut tuli sitä vielä äsken maalattua yks hyooykkö mikä laitetaan illalla seinälle kiinni...

mulla seuraava neuvola käynti keskiviikkona jee ihanaa toivon mukaan kuuntelevat sydän äänet. Rakenne ultrakin on tässä kuussa 22 päivä sitä jännistyksellä odottelen. Huomena olis syntärit ukko lähti just jonnekkin kauppoja kierteleen xD kotosalla menee nekin sukulaisii tulee varmaan kakku kahvella käymään tai kahvella koska ei oo kakkua enkä jaksa tehä :D.

mutta jooo tällästä tällä kertaa

Vihdoin on kesä :D Mullaki koulut ohi, valmistuin nyt ammattiin :) Kesä menee varmaa töitä tehdessä.. Vähän houkuttaa jäädä työttömäksi, ei tarttis stressata työn raskaudesta koska oon keittiöalalla seisomatyössä. Raha ois kuitenki sen verra tärkeää että aion jatkaa vuokratyöfirman palkkalistoilla nii pitkään ku se hyvältä tuntuu.

Itekki oon käyny shoppailemas kesäkamppeita, vielä puuttuu mm. shortsit. Täällä Oulun seudulla on kuitenki nii kylmää et en viel vähään aikaan tuu tarvimaan :D

Mua muuten ärsyttää että kaikki mammahousut mitä täällä Oulus myydään on leveälahkeisia! Ja shortsi malleissakaan ei ole hirveästi hurraamista. Löysin sit sattumalta netistä tämmösen
http://www.ommo.fi/kauppa/product_info.php?products_id=258
elikkä tuommoinen joustava kangaskappale "vyö" joka kiinnittyy tavallisten housujen ja hameiden vyötärölle, ja housuja voi pitää auki. Täytyy kokeilla, haluisin niin pitää tavallisia tyylikkäitä vaatteita (ja tyylikkäät äitiysvaatteet maksaa kauheena). Pistin linkin jos joku muu on tuommosta vailla :) Ku on kuulemma ollu suosittu. Tuos viel linkki miten vyö toimii :D
http://www.babyidea.fi/aidille/carefixexpander.html

Purri, soo soo ei saa juoda liikaa limsoja :D No okei oon määki niitä välillä juono.. Mutta yritän välttää sokeriherkkuja (karkit, limsat) mahdollisimman paljon ettei lapsen verensokeri nouse liikaa ja siitä tuu joku adhd tapaus :D

Bessie: Se liike sijaitsee Valtakadulla hyvinvointicenteriä vastapäätä. Vaatteeissa tosiaan poistomyynti ja "tiskin alta" niitä täytyy pyytää, mutta vilkaise www.bumbeez.com minkälaisia malleja ja kokoja on jäljellä niin tiedät mitä haluaisit sovitella (myymälässä ei ole sovituskoppia)

FlexiBeltistä: Tilasin itselleni myös tuommoisen housujen jatkopalan kun tulin jo epätoivoiseksi housujen löytymisen suhteen. Toistaiseksi on ollut kyllä vähäisellä käytöllä, koska en ole saanut vyötä säädettyä niin tiukalle että se pitäisi housut ylhäällä. Täytyy odotella masun kasvamista. :) Vaikuttaa kyllä ihan fiksulle idealle, mutta toki pitkähelmainen paita on tällöin välttämätön.

Voi Meriy, ärsyttää sinun puolestasi tuollainen appi! :/ Todella lapsellista käyttäytymistä aikuiselta ihmiseltä...

Tuo minun hankkimani housujen jatkopala onkin ilmeisesti eri merkkinen. Eli tuommoinen:

http://www.babyidea.fi/aidille/carriwell/flexibelt.html

Oh, jengi on jo ostellut kauheasti äitiyskamaa. Mä olen vieläkin ihan epäuskoinen, että koko mukelo on ylipäätään hengissä, kun siitä kuulee niin harvoin. Onneksi ensi viikolla on neuvola, jospa ne sydänäänet taas palauttaisivat mut tähän vauvatodellisuuteen. Senkin jälkeen tosin mennään samoilla kledjuilla kuin ennenkin, sillä suurin osa mun housuista ja hameista on jo valmiiksi lantiomallisia.

Olen myös näköjään alitajuisesti ennakoinut tätä mahankasvatusperiodia alkamalla käyttää sellaisia superlöysiä, leveällä resorilla tai muulla joustavalla vyötärö (tai siis tässä tapauksessa lantio-) kaitaleella varustettuja housuja jo ennen joulua, niin että lempparihousut pysyy jalassa varmaan ihan raskauden loppuun saakka

Maha on kyllä hiljalleen alkanyt pyöristyä ja pistää jo ainakin omiin ja kämppisten silmiin jos on vähänkin tiukempi mekko tai paita päällä. Jee <3

Raynan: Muista sitten varautua siihen, ettei sydänääniä välttämättä kuunnella ollenkaan. Itse olin viimeksi neuvolassa hieman ihmeissäni, kun ensin kävin terveydenhoitajalla ja sitten lääkärillä, eikä kumpikaan kuunnellut vauvan sydänääniä. Kamalan nopeasti vaan juostiin asiasta toiseen. Jäi hieman harmittamaan. Meillä siis on sydänäänet kuultu vain kerran np-ultrassa ja silloinkin kovin pikaisesti.

Aamupäivällä mieheni silitteli mun masua ja vähän nojaili siihen. Oli aivan varma, että tunsi vauvan liikkuvan ja kyllähän se siellä temmelsi (: Suorastaan riehaantui, kun laitoin kehräävän kissan masun päälle ^^'

Mihinhän ihmeeseen kaikki meidän mainiot hymiöt on kadonneet, valikosta löytyy enää vain noita suuren suuria ja hölmön näköisiä.

Heippa Mammat!

En muista kuka kyseli, mutta iPhonella pääsee kyllä vastailemaan, mutta toki pikkasen hitaammin. Siinä aukee se vastasluukku samalla systeemillä kun koneella! Kokeile! :))

Mammavaatteista: Ite olen kans yhdet housut ja muutaman masutuubin huutanu ihan pilkkahintaan huutonetistä. Ystävältä sain sitten farkkuhameen, housut ja yhden paidan. Maha kyllä vieläkin "kadoksissa". Itse sen kyllä joten kuten huomaa kun yrittää tavan housuja jalkaan. Kyllä aika ikävästi painaa!

Kerroinkin teille siitä tutkimuksesta raskausdiabetekseen liittyen ja tällä viikolla kävinkin sitte Jorvissa tapaamassa kätilöä, joka toimii tutkijana ja ravitsemusterapeuttia. Tällä hetkellä ainakin sellanen fiilis, että hyvä et lähin mukaan! Tehtiin suunnitelma ravitsemuksesta ja liikunnasta sekä painonnoususta! :P Nyt sitte pitäs vaan saada toteutettua sitä. Askelmittarin sain mukaan ja tavoitteena vähintäänn 10 000 askelta päivässä + 2 kertaa vko uintia tai 1h sauvakävelyä! Pääsin siinä samalla pienelle kierrokselle synnytysosastolle! HUI! Ravitsemusterapeutin kanssa käytiin sitte läpi mitä kannattaa jättää syömättä tai ainakin vähentää...

Oli muuten aika hauska, olin pe hyvän ystävän syntymäpäivillä ja siellä oli paljon kavereita töistä ja muualta ketä ei vielä tiedä raskaudesta. Tuli siinä sitten vähitellen kaikille ilmi asia. Luulin selviäväni ilman tiedon julkistamista jos pitelen edessä viinilasia, mutta tais kavereilla olla sen verta tarkat silmät etten siinä ihan onnistunu! :P

Mites te ekaa odottavat, joko tunnette liikkeitä?? Ja te jotka tunnette hyvin ni kertokaa miltä se oikeesti tuntuu! Täällä luulen tuntevani jotain, mutten uskalla hehkuttaa jos se onkin vaan jotain ilmakuplia tms! :/

KAKSI viikkoa LOMAAN!!!!!

jon: tuntuu liikkeet, ekat pienet liikkeet tuntu jo joku pari viikkoa sitten mutta tämä on toinen niin sillon yleensä tuntuu aikasemmin. Kyllähän se aika lailla riippuu miten päin asukki on siellä että selvimmin mä tunnen jos sattuu tohon ylös potkasemaan tai mahan puolelle. Varmaan takaseinässä taas istukka kun tuntuu liikkeet niin hyvin.

Mimmuli90: Mitä kaikkia äippävaateliikkeitä oot Oulusta löytäny?
Ootko katellu netistä äitiyshousuja, ainaki Elloksella näyttäis olevan kapea lahkeisia. Oon aatellu et jos kokeilis tilata sieltä. Ylivieskan Kärkkäisellä oli ainaki kapea lahkeisia farkkuja, mut Oulun Kärkkäinen taitaa olla niin paljo pienempi et liekö siellä.

Mua kiinnostaa kans nuo vauvan liikkeet. Oon yrittäny kuulostella, mutta en oo vielä ainakaan tunnistanu. Monesti tuntuu, et ku meen makaamaan et sykkii maha, mut taitaa olla vaan omat sydämenlyönnit. Mua kiinnostaiski tietää, et liikkuuko ne vauvat yleensä harvakseltaan vai paljon kerrallaan? Varmasti siis riippuu vauvastakin..

Täällä kans pikkunen kovasti liikkuu, mies on myös menosti liikkeet tuntenut :) yöllä heräsin ja pikkunen piti siellä vissii omia bileitään kun masu tärähteli kauheesti :D alussa liikkeet olivat pieniä ja hentoja, "möngerrystä", mutta nyt ihan näkee ja tuntee :) kaikkia pienen liikkeitä tuskin vielä tunnen, mutta kovimmat potkut tuntuu :)

masu on jo iso, mut joidenkin toooooosi löysien paitojen alle masun vielä saa piiloon :) (asutaan pienellä paikkakunnalla ja haluan tehdä kauppareissut vielä ainakin rauhassa, ettei kaikki tädit ja sedät höpötä :D )

lenkkeily on loppunut kokonaan, kun alko vähä liikaa tuntumaan samalta kuin esikoista odottaessa muutama viikko ennne laskettua aikaa; menee vatsa ihan kivikovaks ja loppu vaiheessa jo supisteli ja vihlo ihan kauheesti. onneks kohta (13.päivä) neuvola :) ja alle 2viikko ultraaan !!! :)) jeeee, toivottavasti nähdään kumpi on matkassa, tyttö vai poika <3

ihanaa kesäpäivän jatkoa kaikillle mammoille <3 :)

Meriy, kyl mä vaadin jo ekassa neuvolassa että kokeilevat, kuuluisiko ne sydänäänet, vaikkei sieltä vielä silloin mitään kuulunutkaan Neuvolatäti sanoi silloin, että "no kyl mä voin koittaa, kun vaikutat sellaiselta, joka ei hypi pitkin seiniä jos ne ei kuulukaan."

Pitää muistaa, että myö ollaan ne asiakkaat, joita varten ne tädit ja sedät on siellä, eikä toisin päin. Ikävä kyllä se palvelun laatu vaan on aika paljon kiinni myös omasta asenteesta.

Raynan: Mulle se nyt on aikalailla ihan sama kuunnellaanko vai ei :D Liikkeet olen tuntenut jo monta viikkoa ja mummi näkee enneunia, niin on tavallaan varmuus siitä, ettei mene raskaus kesken tai tule suurempia vauvan henkeä uhkaavia komplikaatioita, jotka johtaisivat kuolemaan. Vaikkei nyt toisaalta taas olekaan asiasta ihan täyttä varmuutta, niin helpottaa ainakin mun turhaa huolehtimista. Mummin unet on tähän mennessä olleet aina oikeassa. Totta kai neuvolassa saa vaatia sydänäänien kuuntelua ja mitä nyt itse kokeekaan tarpeelliseksi, meinasin vain etteivät välttämättä rutiininomaisesti kuuntele sydänääniä ja toisille ei välttämättä tule edes sillä hetkellä mieleen vaatia niitä kuulla :D

Tähän mennessä neuvolassa on käsitelty vain niitä asioita, jotka jo tiedän entuudestaan, eikä siellä ole vielä tarvinnut mitään kysellä. Vaikuttavat joka kerta hieman pettyneitä, kun en hirveää kysymyslitanjaa heille esitä. Kai sitten suurin osa ensiodottajista ei tajua itse ottaa asiasta selvää, vaan mielummin kysyvät neuvolassa.

täällä ihanassa säässä vietetty synttäreitä ainut et tuo mieliala on kyl taas jyllännyt kuutaan tuhanteen suuntaan ei vieraiden mut miehen kanssa ihan tyhmistäkin asioista :D

Tjah, en ny enää muista kukas se "kettuili" niistä limujen juomisistaMut ei se paha ole, jos kerran viikossa juon sen puol litraa Vai mitä?

Huomenna pitäis sit leipoo treffeille mutakakku "kinder"kuorrutuksella... Toivon hartaasti et ne Kelan rahat on mun tilillä aamulla, muuten mä meen vaik henk.koht. riehuu sinne!!! Ei täs muute mitää, mut tilil 3e ja vaippoi pitäis saada ostettua... Että prkl.

Sit olin ahkera tänää, kävelin n. 12km Tosin kävin myös hampparilla.. että se siitä liikunnasta ja sen hyödystä

Onnittelut Sanna89-:lle :)

Täällä eilen aamulla lähdettiin mun isäpuolen ja äidin mökille synttäreitten kunniaks, eilen siis täytin 22v :) Tänään sitten kotiuduttu tuossa joskus klo: 21.00 :) Meillä neiti tykkäs niin touhuta siellä ulkona ja ei haitannu kovat tuulet yhtään :D Tosi kiva oli pitkästä aikaa käyä mökkeilemässä :)

Huomenna onkin pieni siivous ja pyykkäys päivä, itse en ole ostanut vauvalle yhtään mitään vielä enkä myös itsellenikään, ajattelin ainakin odotella sinne rakenneultraan joka on 1.7 kunnes tietää että siellä edelleen on kaikki hyvin niin sitten uskaltaa jo ostellakin vauvalle pientä :) Ostin Bolakorun perjantaina tosi halvalla, semmoinen hopea sileäpallo 8€:lla sain sen ostettua ja normaali hinta melkeen sillä 20€ :)

Onnea Sannalle ja Minnuskalle synttäreitten johdosta :D

Raynan, ihana kuulla että joku muuki tuntee samalla lailla! Mäki mietin joka päivä et oonko edelleen raskaana, jos ei tunnu liikkeitä ja olo on omituisen normaali :D Mut sit välil tuntuu jotain pientä liikettä, ja pyydän miestä aina välillä kuuntelee mun navan kohalta kuuluuko sieltä ääniä, kuulemma sieltä kuuluu semmoista pientä "liikehdintää" :D Neuvolaan pääsen onneks jo 2 päivän päästä kuuntelee sydänääniä :))

Meriy, mäki ihmettelin noita hymiöitä :o

Minttu: H&M on melkee ainut edullisempi liike tääl Oulus :S Kappahlilla oli ennen mammavaatteita, mut ei enää...Sit on Jasmin, ja Stockalla on myös Mamalicous vaatteita.. Doris ja Anton&Nina myy lastenvaatteita, mammavaatteita on ainaki netissä :S mut tosiaan hirveen suppeet valikoimat, ite oon ostanu HM:ltä yhet farkut ja huuto.netistä toiset.. Varmaan huuto.nettiä tuun suosimaan jatkossakin kun sieltä saa nii halvalla ja ihan hyviä vaatteita :)

Tänään meni hermot, ärsytti ja itketti... eikä oo vieläkään rauha maassa. Alunperinhän asian piti mennä niin, että anoppi tulee meille pesemään ikkunat ja siivoomaan. Sitten se meinas jo perua sen mutta tuli sitten kuitenkin, ja nyt toivon ettei olis tullutkaan...

Mies oli täällä sen kans ja mä menin tyttären kans tuttavaperheen luo kylään, siis vuorokaudeksi. Ja mikäs täällä odotti kun tulin takaisin? Siistiä oli joo, toki, mutta: Olohuoneen hyllyssä KAIKKIEN tavaroiden (mm. valokuvia tytöstä) paikkoja vaihdettu ja tavaroita lisäilty hyllyyn, TYTTÄREN HUONEESSA huonekalut aivan eri järjestyksessä ja samoin hyllyssä koriste-esineiden paikkoja vaihdettu, KAIKKIEN SÄNKYJEN lakanat vaihdettu (en halua että kukaan menee MUN sänkyyn koskemaan!) ja tytön vaatekaappi oli järjestelty uudelleen niin, että liian pienet vaatteet oltiin sekoitettu sopiviin ja kaikki t-paidat, pitkähihaiset paidat ja housut oli sekoitettu keskenään!!!

Ottaa päähän niin hemmetisti... niin paljon, että oon itkeskelly pitkin iltaa... mies vaan nosti haloon siitä kun en häntä ole kiittänyt hänen panoksestaan (pesi ja öljysi saunan ja siirsi pöytien paikkaa), eikä tuntunut ymmärtävän mua ollenkaan... emoticon Ei tää ees tuntunu omalta kodilta kun tänne tuli... Oonhan mä nyt siitä ikkunoiden pesusta ja siivoomisesta kiitollinen, mutta kun EI TÄMMÖSESTÄ OLLU MITÄÄN PUHETTA!! emoticon Eikä se oo tällasta ennen tehny! Vaan liekö tuo sitten johtunu siitä, että oon aina ennen ollu ite paikalla sillon kun se on täällä muutaman kerran halunnu siivota. Jos oisin tämän tienny niin oisin sanonu että kiitos vaan mutta ei tarvi tulla siivoomaan.

Zaana: Voi ei. Inhoan itse myös yli kaiken sitä, että joku tulee mun kotiin ja alkaa siellä järjestelemään huonekaluja ja kaappeja oman mielensä mukaan. Siinä todella lähtee se kodin tuntu kokonaan. Ei ole anopillasi vissiin käynyt sitten mielessä, ettei toisten vaatekaappeihin sovi mennä koskemaan juuri tuon takia, että menee kaikki sitten aivan sekaisin ja täytyy taas alkaa arvailemaan, että mikä mahtuu päälle ja mikä ei.
Miehellesi taisi vain tulla vähän pahamieli. Oli ehkä olettanut saavansa hieman kehuja osakseen. Anoppia kiittäisin ja ilmoittaisin ettei hänen apunsa ole enää tarpeen. Olisin kyllä itse nostanut tuossa tilanteessa sellaisen mekkallan, että oksat pois. Anopillekin olisin varmaan räyhännyt puhelimessa, että mitä ihmettä on mennyt minun kodille tekemään ja että saa luvan tulla laittamaan tavarat takaisin omille paikoilleen.

Tuntuu todella hassulta olla kesälomalla, yhtäkkiä kaikki rutiini hävisi ja nyt tunnen olevani ihan eksyksissä :D Pitää varmaan alkaa matkustelemaan aamuisin äidin luo ulkoiluttamaan koiraa viikolla, niin tulisi jotain tekemistä. Samalla voisin vaikka tehdä siellä ruokaa pikkusisaruksilleni ja opettaa heille ruuanlaittoa, kun eivät ole ruokalaittaneet sitten koulun kotitaloustuntiensa. Helpottaisi varmasti äidinkin elämää, kun tulisi töistä kotiin, niin olisi ruoka valmiina ja koira ulkoilutettu. Saisi siinä itsekin liikuntaa, kun lähtisi koiran kanssa pitkälle kävelylenkille (:

Takaisin