Marraskuun mietteitä

Nyt löyty dopplerilla vas.puolta vahva syke ja oikealta vaimeampi? Onks se yks ja sama syke joka voi kuulua molemmin puolin vai saako varautua kaksosiin :D


Ja en sekoita tätä omaan sykkeeseeni siitä aivan varma.
Mulla on myös kuulunut samanaikaisesti sekä oikealta että vasemmalta sykkeet. Alkuraskauden ultrassa näkyi yksi alkio, joten on mahdollista ihan yhden tyypin sykkeet kuulla molemmilta puolilta.
 
Onko teillä angelsounds se missä on kuulokkeet ja isompi mötikkä millä sykettä etsiä vai se kalliimpi malli missä äänet kuuluu ja on se puikko millä sykettä etsitään? Onko siinä halvemmassa sykenäyttöä? Tutkin toki näitä myös netistä
Mulla on sellainen malli missä se puikko ja näyttö missä näkyy lyönnit per min. Oon tykännyt ja mun mielestä tähän mennessä jo (ollu käytössä muutaman viikon) ihan rahansa arvoinen. Tilasin ite Raskauskeijulta.

Ekaa kertaa sykkeet löytyi lyhyen etsimisen jälkeen 9+5 ja sen jälkeen joka kerta löytynyt. Välillä kuuluu kovempaa ja välillä vaieammin. Paikkaki vaihtelee että mistä löytyy etten siihen kyllä osaa neuvoja antaa. Tuo laitehan itsessään lupaa sykkeet kuuluviin vasta rv 16.

Nyt rv 12+2.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on Angelsounds kuulokkeilla ja mötikällä. Ei ole siinä sykenäyttöä ja se on mulle hyvä niin, koska tulisin hulluksi jos niitäkin pähkäilisin. Miehen kanssa kun kuunnellaan, niin liitetään se kuulumaan sellasesta pienestä radiosta, niin kuulee parhaiten kummallekin.

11+1
 
Täällä alkaa vähän jännittää ensimmäinen ultra tähän raskausteen on huomenna aamullsa, missään varhais ultrassa en ollu nyt sit selvii missä mennään ja mennäänkö.
12+2
 
Tänäänkään en löytänyt sykettä 10+1 angelsoundis mötikällä :sad001 kuulen vaan omat sykkeet.. pakko myöntää, et pikkusen alkanut vaivaamaan.. Pitäs jotenkin koittaa saada zen pidettyä kasassa..
 
Minä tunsin eilen ensimmäisen potkun :Heartred. Hento hipaisuhan se oli, mutta selkeä kuitenkin. Hieman ihmettelin voiko se näin aikaisin tuntua, eilen siis 12+4, mutta tänään kyselin kätilöltä nt-ultrassa ja sanoi että mahdollista on.
 
Minä tunsin eilen ensimmäisen potkun :Heartred. Hento hipaisuhan se oli, mutta selkeä kuitenkin. Hieman ihmettelin voiko se näin aikaisin tuntua, eilen siis 12+4, mutta tänään kyselin kätilöltä nt-ultrassa ja sanoi että mahdollista on.

Mä olen kanssa tuntenut liikkeet kolmessa raskaudessa ekan kerran rv 11-13, joten ihan mahdollista.
 
Mä sain tänään oman dopplerini. Tuollaisen missä on sykenäyttö. En saanut sykettä kuuluviin. Vähän aikaa kuului viuh viuh (istukka?) Mutta näytössä oli välillä lukema 130? Mielipiteitä tästä?
 
Ainakin kun mää kuuntelen doplerilla, niin sikiön syke kuuluu just viuh viuh viuh (jos sitä nyt voi jotenkin sanoin kuvata :D) ! Kuitenkin ihan selkee syke se on, kun rytmikäs ääni. Istukka (tai muut vatsan omituiset äänet) humisee silleen tasasemmin. Ja jos näytölle lukemakin tullut, niin voi hyvin ollakin sikiön syke. Sulla itellä tuskin maaten (?) noin korkea on.. voihan olla että pieni liikahti anturin alta pois, jos ääni kuului vain hetken :)
 
Mä sain tänään oman dopplerini. Tuollaisen missä on sykenäyttö. En saanut sykettä kuuluviin. Vähän aikaa kuului viuh viuh (istukka?) Mutta näytössä oli välillä lukema 130? Mielipiteitä tästä?
Mun doppler näyttää lukemaa myös istukasta. Istukan ääni on ehkä sellainen pidempi viuhuna kuin vauvan syke on nopeampi viuhviuh-ääni. Kannattaa vaikka youtubesta kuunnella ne äänet, englanniksi hakemalla mä ainakin löysin :)

Muoks. Vaikkakin siis kyllähän tuo sykekin voi olla, mulla myös välillä kuuluu kovemmin ja sitten katoaa jonnekin :)
 
Esikoista odottaessa minäkin luulin esikoisen sydämen olevan nopea viuh-viuh-ääni, mutta neuvolan terkka sanoi, että ei, viuh-viuh kuuluu istukasta ja lapsen sydämestä kuuluu selkeä tok-tok-ääni. Neuvolan terkka etsi aina sen tok-tok-äänen, viuh-viuh ei hänelle kelvannut.
 
Ihania kuvailuita :)
Mulla siis menossa vasta rv9 + jotain, että ei tässä ihmeempiä pitäis kuullakaan. Mietin vain että laskeeko sykkeen vaikkei ääni kuulu. Mutta ei se 130 kyllä minunkaan ollut. Suurimmaksi osaksi näytti sykkeen noin 60. Yhden kerran kuulin sykkeet (ei viuh viuh) ja ne kuulosti paljon rauhallisemmilta eli omalta sykkeeltä.
 
Yllättävän monella on kotidoppler. Itse en jostain syystä ole innostunut. Alussa kun ei välttämättä kuulu ja tulisi hirveä stressi jos sydänäänet yhtäkkiä häviäisi. Pian kuitenkin alkaa tuntua jo liikkeetkin. Viimeksi tuntui 17+ viikolla. Onhan sinne vielä aikaa, mutta jos sykkeet kuuluisi vasta muutamaa viikkoa aiemmin.
 
Voikukka83, ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Mulla ei ollut esikoisen kohdalla ja koin sen olevan ihan järkevää. Nyt ehkä hankin vähän uteliasuuttani mutta heti tuli sellanen olo, et olikohan tää nyt ihan tarpeellista :)
 
Minulla on kotidoppler. Ensimmäisessä raskaudessa kävi juuri niin kuin tässäkin, eli kerran kokeilin, en löytänyt sykettä, ja sen jälkeen on doppler saanut levätä kaapissa, enkä edes kaipaa sitä. Kyllä sen sikiön sitten aikanaan tuntee liikkeistä. Siihen asti tulokseton äänien etsiskely on vain turhaa itsensä kiusaamista.

Vähän nauratti esikoista odottaessa, kun ei neuvolankaan henkilökunta meinannut löytää sikiön sydänääniä, ennen kuin vasta parin tunnin etsinnän jälkeen. Minäkin jo rauhoittelin silloin heitä, että minulta niitä on vain todella vaikea löytää, alkaa etsiskely jo kyllästyttää, että yritetään parin viikon päästä uudestaan, mutta he nyt välttämättä halusivat ne löytää kun kerran oli aloitettu. Ja tuo siis oli joskus 12+5 tms. :wacky:
 
Yllättävän monella on kotidoppler. Itse en jostain syystä ole innostunut. Alussa kun ei välttämättä kuulu ja tulisi hirveä stressi jos sydänäänet yhtäkkiä häviäisi. Pian kuitenkin alkaa tuntua jo liikkeetkin. Viimeksi tuntui 17+ viikolla. Onhan sinne vielä aikaa, mutta jos sykkeet kuuluisi vasta muutamaa viikkoa aiemmin.

Mulla oli viime raskaudessa, mutta heitin roskiin ja en hanki nyt. Ehkä en osannut, ehkä se oli maanantai kappale, tai vanha tai jotain. Oletin silti kun kirppiksellä 20€ maksoin että toimis.

Ootan kanssa niitä liikkeitä :Heartred
 
Takaisin
Top