Marraskuun keskustelut.

Mulla ei ole mitään oireita paitsi maha pömpöttää, varsinkin iltaisin aika pahasti. Tänään 5+1. Vaihtelevasti alkanut aiemmissa raskauksissa rv6-8 pahoinvointi(ja oksentaminen) joka ei sitten hellitäkään ennen synnytystä niin olen ihan tyytyväinen :) Vaikka tietenkin mietityttää onko kaikki kunnossa.

Paskaa pahoinvointia ollut, alkaa ruoka vaihtoehdot supistua. Mies totes et enää ei tehdä ruokaa niin että se riittää kaks päivää kun Mua etoo se ruoka sit seuraavana päivänä. Tänään en pystyny syömään eilisestä siskonmakkarakeitosta ollenkaan perunaa koska se oksetti niin vietävästi ja liemi kans. Samalla tavalla kävi lasagnen kanssa et seuraavana päivänä pelkkä haju oksetti. Tuun myös hirmu pienestä määrästä ihan täyteen, olisko vatsalaukku kutistunut kun on etonu kaikki ja syöny sen takia vähän...

Tässä pähkäillyt että tointasko naapurille kertoa että pieni ois matkassa. On ollut tietoinen noista meidän hoidoista, ja oltu hyviä kavereita, nyt kuitenkin olen tietoisesti pitänyt välimatkaa kun menny erinäisten juttujen takia hermot. Mies vaan tänään sano kun oltiin syömässä et pitäiskö mun kertoa sille... hmmm toisaalta ois ihan jees et kertois, mut sitten taas että kertoisiko vasta maanantain ultran jälkeen...
asiasta toiseen sain tänään sitä pitsaa mitä olen kaivannut, osa täytyi kyllä pyytää mukaan kun ei kaikkia jaksanut.

Verano, ehkä jos emmityttää, voisit kertoa vasta maanantaina? Siihen on enää kaks päivää (jee, onnea!)

Mul on 12h työpäivästä vajaa kaks jäljellä, jee oon selvinny! Nappasin keittiöön tuolin ja nyt aina mahdollisuuden salliessa pidän pienen istumatauon. Helpottaa!

Joo ajattelin odottaa vielä.
Huomenna sitten ollaankin jännän äärellä että löytyykö se syke,saa nähdä kuin ens yönä nukuttaa, tänäänkin noussu jo puoli kuusi...
Yrittää täs olle luottavaisin mielin.

Täällä kans huomenna ultra! Viikonloppuna oli onneksi porukkaa kylässä niin sai muuta ajateltavaa :) Jännäsin, että paljastuukohan raskaus nyt vieraille, mutta kukaan ei huomannut, että mun siiderit oli alkoholittomia! Jos huomenna löytyy sikiö ja syke niin ei niin haittais, vaikka paljastuiskin :)

Huomenna onkin oikea joukkoultrapäivä :D Onnea kaikille ultrattaville!

Teretulemast muillekin uusille :)

Influenssarokotuksista oli puhetta, itse aion ottaa ihan jo työn puolesta. Keskiviikkona oli eka neuvola, mukava neuvolantäti onneks. Outoa vaan, ettei suositellut vielä rokotusta vaan 1. kolmanneksen jälkeen. Ei taida olla mikään virallinen suositus tuo. Toisaalta toka kolmannes alkais jo joulukuun puolivälissä...

Mielitekoina on Ruoka, Ruoka ja Ruoka. Että tankkeriksi tässä ollaan kovaa vauhtia muuttumassa :D Kuvotusta on vaihtelevasti, ei niinkuin aiemmissa raskauksissa jatkuvasti. Vessassa juoksemista, rintojen aristusta, mahanipistelyjä ollut plussauksesta asti.

Jollain muullakin oli huolia ja pelkoja, täällä myös. Olin pari vkoa sitten opiskeluaikojen kurssitapaamisessa ja siellä tarjolla kunnon veristä sisäfilettä... Ehdin syödä vähän, ennenkuin tajusin. Nyt tietty oon varma et toksoplasmoosi iski :D Oireitahan ei ole onneks ollut. Ja sit oon varma että mulla on joku keliakia, kun suolen toiminta on niin vilkasta, ja lapselle tulee tietysti hermostoputken sulkeutumishäiriö... Joo, yritän rauhottua...

Keliakia, kun jos on niin et kyllä gluteenin jälkeen pahemmin oo pystyssä niitten kipujen kaa, pahimmassa tapauksessa ensiavussa suolihuuhtelussa :D Ja se voi tehdä myös ummen. Eikä se yhen äkkiä tule, se on aina. :)

Lemona mie tiiän ton tunteen! Mua pelottaa ja on olo että mun pikkunen ei kasva oikeessa paikassa. Tuo on se vahvin pelko tällä hetkellä. On sit kymmenen muuta pelkoo lisänä. Noo jospa mun pelko paljastuis vääräksi sit ultrassa joka on 1.12.

Mä en oikein tiedä sainko nyt ultrasta hyviä uutisia vai en! Mulla siis kuukautisista laskettuna viikot 7+0 mutta ultrassa näkyi alkio joka vastasi n. viikkoa 5 eikä siis sydänääniä vielä löydetty. Kaikki muu oli siis mallillaan ja todennäköistä onkin, että alkio on vain oletettua pienempi, sillä mun kierto on kyllä ollut epäsäännöllinen. Mutta tuulimunan mahdollisuutta ei vielä voitu sulkea pois :s yritän kuitenkin pitää lipun korkealla ja koitan uskoa, että alkio oli vain liian pieni :) Jännätään kuinka mulle käy nyt ei auta kuin odottaa!

Tsemppiä odotteluun Punski! Menetkö tarkistusultraan tsekkaamaan tilanteen jossain vaiheessa?

Lemona, mulle on myös iskenyt huoli toksoplasmoosista. Söin juuri ennen plussatestiä tartarpihvin - en ole koskaan eläissäni sellaista syönyt enkä olisi nytkään itse valinnut, mutta olin työhön liittyvällä illallisella enkä kehdannut olla syömättä kun tuli sama kaikille... Nyt harmittaa ja mietityttää, että mitäs jos siitä onkin tullut tokso...

Sanon kyllä sen, että jos joku on mennäkseen kesken niin se menee ilman mitään. Kun miettii ei meidän vanhempien aikaa oo ollu mitää rajoituksia ja tässä meitä on liuta, mutta hyvähän niitä rajoituksia on noudattaa maalaisjärjen kanssa, mutta just saying!

Juu onhan nuo suositukset muuttunu paljon. Minun mummu kerto että tosi pienelle vauvallekin annettiin appelsiinimehua jne. Se tuli yllätyksenä että ennen ei oo saanu lasta istuttaa ennen 7kk ikää. Varsinkin tyttölasten kohalla oli tämä kun on pelätty ahasta lantiota. Mummu nimittäin kauhisteli ku tytön kanssa harjoteltiin istumista 6kk iässä.

No voi että Punski! Toivotaan että alkio onkin vain pienempi ja kovaa kyytiä kasvamassa :) Esikoinen kans olikin ultrassa 10pv pienempi ja rakenneultrassa edelleen pari päivää pienempi, mutta silloin ei enää laskettua aikaa siirretty.

Lääkäri kehotti odottamaan np-ultraa. Lääkäri oli sinänsä ihan positiivinen, että luultavasti alkio on vain liian pieni ja siksi totesi, ettei kannata kiirehtiä :) mutta saa nähdä kestänkö odottaa :D Mä olen ikuinen optimisti ja ehkä pitäisi vähän ottaa pessimisteiltä mallia, mutta mulla on jostain syystä sellainen tunne, että hyvin tässä vielä käy :)

Takaisin