Marraskuun keskustelut.

Ei ollut kovin lohduttava lääkärikäynti, perussairauksiin ,(migreeni ja psoriasis) tarjolla vaan perusrasvat ja parasetamoli. Onko muita, joilla jompikumpi myös?

Mulla migreeni. Buranaa jouduin viime viikolla ottamaan 800mg. Sumatruptaania sitten oikeesti jos ei mene paratabsilla, buranalla ohi. Viime viikolla soitin neljännen tuskasen päivän jälkeen teratologiseen numeroon, josta sain ohjeet migreeniin raskaana.

Kävin sitten kyllä OMT:lla hierotuttamassa migreeni lihaksia, ja se vihdoin auttoi. Sumatruptaania en oo siis uskaltanut ottaa. Tänää taas migreeniä pukannut, levätty ja otettu gramma paratabsia. Ja nyt on oksettava olo.. Tiedä sit johtuuko raskaudesta vai migreenikö se ekaa kertaa elämässäni ykää aiheuttaisi...?

Buranaa ei suositella raskausaikana! muistaakseni oli niin että ekalla ja vikalla kolmanneksella se on "kielletty" ja keskellä sais ottaa.
Tämä vaan huomiona, ettei muut luule et Burana on ok.

Täällä kans yksi uusi. Tänään tuli plussa ja la olisi 28.7 että ihan alussa vasta ollaan. Kolmas lapsi olisi tulossa. Kaksi aikaisempaa on edellisestä suhteesta ja miehellä on kans kaksi edellisestä suhteesta. Tavallaan siis viides lapsi meille [emoji16]

Muokattu viimeksi:
Heipähei, täällä huutelee yksi kesäkuinen mutta saatan kyllä siirtyä teidän joukkoon kun tuo meidän pikku alkio onkin muka yli kaks viikkoo nuorempi mitä menkoista laskis.. 6+2 siis sanoi eilen gynekologi kun ultrasi. Mut saa nähä!

Anyway, migreeni on täälläkin ja mulle lääkäri sanoi että sumatriptaani on raskaana ok. Samaa luin migreeni yhdistyksen sivuilta. Tosin en ole itse vielä raskauden aikana sitä tarvinnut, mulla riittää monesti Panadol Forte eli 1000g. Eli kandee kokeilla panadolia isompana annoksena jos 400 tai 500 ei auta!

1000g on aikase tuju annos, mikään ihme jos särky hellittää, 3g on suositeltu päivän annos. :laughing002

Joo lääkäri sano että 1000mg *3 voi päivässä ottaa parasetamolia. Ja tosiaan ibuprofeiinia ei ekalla eikä viimeisellä kolmanneksella kun voi aiheuttaa verenvuotoa. Päänsärkyä on ollut mutta ei niin pahaa, pienellä parasetamoliannoksella olen pärjännyt, toivottavasti ei migreeni pahene tässä.. tarpeeksi tässä pahoinvoinnissa kestämistä.

Niin tyhmältä kun se kuulostaaki niin oon pikkasen kateellinen teille, joilla on pahoinvointia :D Kun itellä on niin lievät oireet (väsymystä ja vähän turvonneet tissit) ja saatan kuvitella ne vähäisetkin oireet niin sitä miettii koko ajan et onkohan sitä raskaana oikeesti ollenkaan :D Kellään muulla samaa?

Punski hyvin tuttua! Parina aamuna kuvotti mut nyt ei enää ole oikein sitäkään ollut. Tänään vaan nippaillut mahaa ja välillä rintoja aristanut. Kai se vaan täytyy luottaa että toiset pääsee helpommalla. Niin se oli esikoisestakin.

On tää pöljää.
On niin huolissaan kaikista oireista ja nyt kun tänään on ollut oireeton päivä niin sekin huolestuttaa...
Kumpi sitten parempi.

Täällä sama. Tänään ollu niin vähäoireinen päivä, että miehellekin jo asiaa tuskailin että onkohan kaikki hyvin. Mies lohdutti, että huomenna mä jo taas tuskailen niiden oireiden kanssa. Toivotaan!
Toivottavasti teillä on ultrassa kaikki hyvin. :) Meillä on vasta kahden viikon päästä, ei millään malttais odottaa!

Buranaa ei suositella raskausaikana! muistaakseni oli niin että ekalla ja vikalla kolmanneksella se on "kielletty" ja keskellä sais ottaa.
Tämä vaan huomiona, ettei muut luule et Burana on ok.

Ei suositella, mutta ei ole vaarallista ottaa silloin tällöin annos jos oikeesti tarvitsee kovaan migreenikohtaukseen, jollei paratabs auta. :)

Tää menee nyt ihan asiasta kukkaruukkuun, mutta ai että pekoni on hyvää :D Rupes tekeen ihan hirveesti mieli ja mies haki kaupasta paketin. Syötiin sitte oikeen kunnon rasvaa tihkuvat pekonileivät!! :D Onko muilla tullu jo ruokahimoja jne? :)

Punski tiedän tunteen, ei sillä että mitään oksuja kaipaisin mut tulee kyllä mietittyä usein että oonko sittenkään raskaana kun tää on niin helppoa :) eilen nukkuumaan mennessä sentään vaivas suunbaton jano kun suu oli kun sahara vaikka päivän mittaan vettä mennyt lähemmäs 3 litraa :D emni tuolla on tehty ihan oma keskustelu noista ruokahimoista & ällötyksistä :D t. Voisin syyä wingsejä loputtomiin

Hello! Mukana ollaan! Haipakkaa vaan ollut nyt monena päivänä. Eka neuvola käyty! Mun piti varailla aikoja vaikka ja mitä ja mihin, arvatkaa kun en muista puoliakaan....

No sen lääkkeen kanssa mitä surin olen "hieman" tuskaillut mutta tänään soitto sinne teratologiseen tietopalveluun pyöräytti kiven mun sydämeltä! Ei tarvetta tarkempiin tutkimuksiin ja tuskin on siis ollut haittaa. Arvatkaa vaan helpottui oloa. Tiedän että ei kukaan voi luvata tervettä vauvaa mutta tämän asian puolesta uskallan hengittää taas. Sain muuten ihan tosi hyvää palvelua sieltä, suosittelen!

Jännää että mun pahoinvointi on jotenkin helpottanut?! Outo homma. Olen kyllä ollut ihan vihreänä huonovointisuudesta mutta ei ole kertaakaan ollut niin paha että olisi tarvinnut mennä pönttöä katselemaan. Saa nähdä miten nyt käy kun tän ääneen sanoin... [emoji23]

Punski, täällä kans "kaipailen" lisää oireita. Aamuisin havaittavissa pientä huonoa oloa, jos nälän tunne kasvaa ja puuron haju käy vähän nokkaan. Rintojen aristus on hellittäny, mut mahaa nippailee edelleen ja päivällä väsyttää enemmän. Muuten olo ihan normaali.

Tänään jos jaksais mennä zumbaan, tiistaina laiskottelin, nii pitäs jotenkii ainakii liikkua. Kahen viikon päästä olis ultra ja se vähän pelottaa. Viimeks nt-ultrassa (oli sillon meidän eka) löyty isot turvotukset ja siitä lähti meidän homma etenemään kohti keskeytystä (todettiin kromosomivirhe).

rv 6+3

Onpa ihanaa kuulla Nallenäiti, että sun huoli lääkityksestä on helpottanut! Tosi, tosi mukavaa.

Yllatus2016, mä lähetän hirveesti voimia ja iloa ja toiveita, että vauva on kunnossa. Ja kaikkien muidenkin vauvoille!

Mä täällä rehkin töissä ja toivon niin kovasti, että saan olla näin hyvissä voinneissa vielä muutaman päivän. Ens tiistaihin asti on hirveesti töitä, sen jälkeen voin makoilla pahoinvoinnin kourissa niin paljon ku jaksan.

Oon ollu vähän paineissa yrittäjänä äitiystuista, ja nyt oon päättänyt lopettaa yrittämisen toistaiseksi ja mennä "oikeisiin töihin". Takeita ei oo, mutta on mahdollista, että päiväraha laskettais sit sen perusteella. Varasin kelastakin soittoajan ens viikolle, että saan paremmin selvyyttä tähän byrokratiaviidakkoon! Ai että, toisaalta siirto yksitysyrittäjyydestä alaiseksi kuulostaa tosi rentouttavalta. Enää ei tarvii olla yksin vastuussa kaikesta!

Takaisin