Marraskuun keskustelut.

Vitsi viinirypäleet oliskin hyviä! Satuin vaan kaupassa katsomaan et oli yli 4e se rasia! :O No satsumia onneks lähti mukaan, ne halpoja ja hyviä :D Mulla ei onneks mikään kovin paha olo ole, mut välillä etoo ja on semmonen pala kurkussa. Ihan kuin olis puklu tulossa hetkenä minä hyvänsä :D

Mulla oli juuri 12pv kurkku kipeä, ei ilmeisesti streptokokkia, ja nyt törmäsin Cytomegalovirukseen, ja sen oireet kuulostavat pelottavan tutuilta ja sillä on tosi pahoja seurauksia. :-( Onko se jollekulle tuttu? Ottaskohan ne tk:ssa vasta-aineet? Mitä ihmettä mä teen? :-( Toivottavasti tauti oli jotain muuta!! Oli vain niin kumma tauti. Ei mullakurkkukipu yleensä yli viikkoa kestä :-O

Mun on pahoinvoinnissa tehnyt mieli vaniljajätskiä ja jukurttia. Niin ja Vichyä tai hiilihapotettua vettä! Ja nyt kun pitäis välttää maksaa niin maksamakkaraan tekis niiiin mieli että! Ja ennen raskautta ei tehnyt :D

Niin ja en ole koskaan ottanut influenssarokotetta enkä kyllä ole sairastanut influenssaa koskaan. Tiedänhän minä terveydenhuollon ammattilaisena että suositus on ottaa ja ensimmäisinä saisinkin mutta en kuitenkaan koe tarvitsevani.

Tänään ollu kyllä taas niin rankkaa, aamulla oksua, no päätin lähteä kävelemään kauppaan että saisi raitista ilmaa ja tuli siinä tehtyä lumitöitä. Teki ihan hyvää ja vielä sain muitakin asioita hoidettua.
No ilo ei kauan kestänyt, vähän alkoi päätä särkeä ja ajattelin ottaa tirsat. Säikähdin herätyskelloa ja siitä sitten päänsärky yltyi ja taas oksetus, tiedä nyt sitten että joutuuko särky oksentamisesta vai toisinpäin.
Sanoin miehelle että toiv menee nää oireet alkuraskauden jälkeen ohi, kun ei jaksa tuota päänsärkyä, ja tuo parasetamoli ei oikein meinaa auttaa...

Joo nyt 7h jälkeen alkaa pikkuhiljaa helpottaa, että vois nukkumaan lähteä.
Oli otettava jäätelöä, kun se tulee ainakin sitten sujuvasti takaisinpäin jos on tullakseen.
Harmittaa meni hyvät kanasalaatit ihan hukkaan.
Kyllähän tän kestää ihanan asian vuoksi, ja ukolle sanoin että vaikka tästä on hehkeys kaukana, olen silti niin onnellinen.

AI nii ukkoseni sanoi että mun tissit on kyl todellakin turpeena

Tänään oli työharjoitteluni viimeinen päivä, onneks, nyt saa sunnuntaihin asti vaan maata ja nukkua ja olla :laughing002
Eli siis väsymys on suuressa roolissa edelleen.
Alan olemaan jo ihan pähkinöinä kun ensimmäinen neuvola käynti on viikon päästä, menny hurjan nopsaa kuukausi!
Mies lupasi joululahjaksi ostaa mulle vartalotyynyn, niin kaipaan semmosta jo nyt. Nyt koitan vaan tavallista tyynyä asetella jalkojen väliin mut eihän se riitä.
Tuntuu myös että jatkuvasti on iso hätä, ennen kakka tuli kerran päivässä, nyt kolmesti:happy090

Nousin aikasin ylös ja herätin miehenkii, et kerkeen ajoissa labraan. Rupesin sitten vielä tarkistamaan varausviestiä, ni aika onkin vasta ens viikolla. Yleensä oon aika tarkka kaikissa aikataulujutuissa. Olis ollu siis ylimääränen kilpparikoe, siks aikanen ajanvaraus. No ens viikolla sitte. Aamupuuro meinas vähän ällöttää...

6+2

Kiitos! Kyllä edelleen on epäuskoinen olo, että kuvittelenko vaan kaiken :) onneks välillä tulee vihlasuja ja hetkittäistä huonoa oloa vakuuttamaan, että totta tää on :)

Liityn varovaisin mielin keskusteluun (:

Ovn mukaan rv 6+0 tänään.
Kaksi keskenmenoa taustalla (rv 5+, rv 7).
Odotan yksin, ei ollut suunniteltu raskaus mutta
hyvin tervetullut kuitenkin :happy:.
Niin ja ensimmäinen neuvola aika vasta 14.12.. eli pitkä on odotus viellä

Pari päivää/yötä jo aktiivisesti lukenu keskusteluja :grin.

Kiitos!

Täältä saa varmaan ihan mahtavaa vertaistukea tähän odotukseen :happy:

Tällä hetkellä raskaudesta tietää vain paraskaveri :happy: Äidillekkään en malttais olla kertomatta :grin Mutta aattelin odottaa jouluun asti...

Tervetuloa uudelle jengille :) !

Mä olin koko viime viikon kauhuissani, kun mulla on tällä viikolla iso catering-keikka ja teen yksin kaikki ruoat kuudellekymmenelle. Ei-raskaanakin työmäärä on vähän siinä ja tässä. Mut täällä sitä ollaan leivottu ihan onskuna, eikä tunnu (ainakaan vielä) liian raskaalta. Ainakin kun istahtelen parin tunnin välein ja napsin välillä pähkinöitä. Tuplasti pitää kyllä keskittyä mittailuihin, kun ajatus harhailee vauvaa päin. Lauantaina on 12h päivä jalkeilla, se vähän jännittää. Jos paikan päällä ihmettelevät, en kyllä epäröi kertoa, että mulla on mahassa vauva. Hii, silloin ehkä heruu ymmärrystä.

Ai että, sit kun tää on julkista tietoa, niin ei enää tarvii piilotella väsymystä ja turvotusta ja pientä sekoilua. Sit se on anteeksiannettavampaa.

Iloa kaikkien torstaihin!

On tää pöljää.
On niin huolissaan kaikista oireista ja nyt kun tänään on ollut oireeton päivä niin sekin huolestuttaa...
Kumpi sitten parempi.
Saanut tänään jo jotain hommiakin tehtyä.
Vielä 4 yötä ennen ultrapäivää... Ei sillä että on kuin joulua odottais, kunhan ei käy niin että saa sellasta lahjaa mitä ei toivonut.

Kolmas aamu käyntiin oksentamalla ja tänään saanut todella pidätellä oksua töissä.. rankkaa kun koko ajan oksettaa. Kävin lääkärissä raskauteen liittyen ja kirjotti huomisen sairaslomaa, että saisin levätä tätä flunssaa pois ja kun on niin paha olo. Jos tämä tästä pahenee niin menee kyllä työkyky [emoji30] maha on koko ajan niin turvoksissa kuin siellä asuis jo isompi vauva, viikkoja vasta 6+5 [emoji23]

Takaisin