Marraskuun keskustelut.

Piti kai sitä flunssanki iskeä tähän väliin. Kurkku turvoksissa ja niin saakelin kipee. Huoh
 
Moikka kaikille ja onnea raskaudesta! Liittyisin mielelläni mukaan keskusteluun, vaikka vielä on vähän epäuskoinen olo raskauden suhteen.. näinkö helpolla muka? Itselläni on ennestään 4 lasta ja ensimmäistä lukuun ottamatta kaikkia on enemmän tai vähemmän tekemällä tehty n. vuoden verran ennen raskautta, nyt tärppäsi yk 2, vaikka omien laskelmien mukaan ovulaatiokin olisi mennyt harakoille.. :)Ja nyt on ikääkin jo enemmän kuin ennen, itse olen 33 ja mies 37. Tänään olisi rv 5+0 (menkoista laskien 5+3), oireita odotellessa. Toistaiseksi vain rinnat arat ja hieman etovaa oloa, mutta noi oireet on kuuluneet mun pms-oireisiin yhtä lailla.. siksikin vaikea uskoa vielä.. Neuvola kuitenkin varattu 23.11.
 
Mulle tuli jo eilen postissa neuvolan esitietolomake ja informaatiota sikiöseulonnoista. Tälleen ekassa raskaudessa kaikki on vaan niin uutta ja ihmeellistä että niistäki olin ihan innoissani, en vaan millään malttais oottaa :joyful: Tuntuu et aika menee ihan sika hitaasti mut samalla kauhistelin että plussasta on huomenna jo viikko :smiley-bounce022
 
Oltiin tänään pojan kanssa anopilla ja ai että kun teki mieli vaan laulaa koko raskaudesta!! Mulla on muutenkin aivan ihanat appivanhemmat niin vaikeaa olla kertomatta niille :nailbiting:

Tänään jo rv 3+3 ja sunnuntaina teen vielä varmistukseksi toisen testin niin nähdään pysyykö kaveri mukana :) Pientä heikkoa oloa ollut ja herkästi tulee nälkä. Kahvi alkanut pikkasen tökkäsemään.. Kupillisen pystyn vielä juomaan mutta toinen on jo niin ja näin. Yritän nyt vaan pitää salassa vielä ainakin isänpäivään asti niin pakko nyt edes vähän juoda kahvia anopilla :smiley-bounce022
 
Voi helvetti et voi olla väsyny ja läski olo!! Mitään ei jaksa kaikki ärsyttäny viimesen viikon. Tekee mieli vaa kaikkee hyvää, jatkuva nälkä. Että voi morjens. Mua ahdistaa muutenki ihan hulluna painnousu ym ja kaikki ne ihanat helteet ym. Mite muilla menee?

Olipas positiivinen kirjotus :wink
 
:banghead:ite en luota neuvolavaakojen tuloksiin koska otan ite aina aamupainon tyhjällä vatsalla yms. Aion nytkin viikon välein sitten ottaa "virallisen" painon kotona... Muaki ahdistaa meinaan painonnousu.. Vuosien syömishäiriöpiina takana ja oikeastaan "parannuin" vasta esikoisen myötä. Yhä kuitenkin ajatukset harhailee painossa mutta pysyy kurissa ajatukset kun säännöllisesti totee ettei se paino kaikesta nouse...

Alavatsaa vihloo aina kun tekee jotain äkkinäisiä tai ääriliikkeitä. Hermot alkaa olemaan jo kireämmällä
 
Kaipa mäkin tänne vähän avaudun vaikka en edes ole varma kuulunko teijän messiin :D

Miehen kanssa nyt kolme vuotta yritystä takana ja hoidoissa ollaan, viimesin inseminaatio ollu 20.10. ja sen perusteella ois siis La heinäkuun puolivälissä about. Totesin miehelle jo inseminaatiota ennen että "nyt muuten tärppää, en jaksa muutoin enää" ja sillä päätöksellä mennään :wink
Testiä en ole uskaltanut vielä tehdä koska on vielä niin aikaista, mutta inseminaatiosta asti täällä jo pyörinyt lukien teidän onnea ja todeten että kyllä omat oireet nyt vahvasti tuntuu siltä että voisi tärpätä :P

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä muutenkin [emoji173]
 
Mulla tuli illalla semmone jännä säteilevä kipu oileaan reiteen. Samalla myös oikealta kipuili alavatsaan vähän niinku munasarjan kohdalta. Ehdin tietty jo vähä säikähtääkin mutta mitään vuotoa ei kuitenkaan tullut ja se lienee pääasia? Onko muilla ollut reisiin säteilevää kipua? Nännithän on edelleenn tosi arat ja muuta kipua ei ole ollut. Kuitenkin koko ajan semmonen jännä olo.ei ihan semmonen normaali. Tosi vaikea selittää! Kahvia ei mene läheskää niiku ennen ja jännä ku ennen esim saunan jälkee teki mieli yhtä tai kahta huurteista nii nyt ei käy mielessäkään. tänään rv 5+2
 
Mulla paino tippunu nyt viikossa n. puoli kiloa! :eek: Olen vähän yllättynyt koska en ole yrittänyt laihtua. Kävin eilen kyllä pitkästä aikaa ihan lyhyellä lenkillä. Ulkona tuli muutenkin vietettyä hyvä tovi. Tänään menen kanssa ulos kun on ihan kiva keli :) Koiratkin kaipaavat enemmän huomiota ja tekee itsellekin hyvää ulkoilla.

Mies tokasi tossa illalla että mun nännit on suurentunu :D Muina oireina edelleen vain vihlontaa alavatsassa ja jonkinsortin väsymystä. Jotenkin vaikea kyllä vielä sisäistää että se maha tosiaan saattaa lähteä kasvuun kohta! Rv 3+4 on vielä turha odottaa mitään ihmeellistä kasvua etenkin kun paino putoaa :D

Tarkistelin tuossa juuri vitamiineja joita otan ja totesin, että pitäisi saada enemmän omegaa. Käytän nyt samoja kuin mieheni joka treenaa mutta olen kattonut ettei yhtään A-vitamiinia tule. Pitää käydä ostamassa ihan raskaudelle tarkoitetut omegat :)

Helleena: Mulla muistaakseen oli jotain vastaavaa jalkoihin säteilevää just iltasin esikoisen kanssa. En kyllä muista yhtään millä viikoilla. Ainakin jos oli päivällä paljon seisonut niin tuli vastaavia oireita..
 
Helleena, mulla ei ole ollut reisiin säteilevää kipua mutta muuten on kyllä kipuillut eri puolille alavatsaa ja alaselkää ja välillä vähän pakaraankin säteillyt. Kai nää kaikki on ihan taudin kuvaan kuuluvia.

Vaihdoin raskauden alettua B-kupin rintsikat C:hen ja nyt alkaa C jäämään pieneksi... Kuinkakohan paljon nää tästä voi vielä kasvaa?!? En muista tällaista rintavarustuksen kasvua olleen yhdessäkään alkuraskaudessa...


Väsymys on lisääntynyt aika lailla ja illat pötköttelisin mieluiten sohvalla viltin alla. Ihan pelkkään pötköttelyyn ei kyllä pysty, mutta oon yrittäny ottaa iisimmin kuin yleensä, ja se on tehny hyvää.

Mulla tuli alkuviikosta vessakäynnin yhteydessä ihan vähän vaaleanpunaista valkovuotoa tms. paperiin. Aiemmin samana päivänä oli jonkun aikaa aika kovaa alaselän menkkakipua. Sain ihan hirveän paskahalvauksen, koska samaa vaaleanpunaista vuotoa on ollu keskenmenneissä raskauksissa (onnistuneiden raskauksien mahdollisia pinkkejä vuotoja en enää muista kun niistä on niin kauan). Pari päivää ravasin vessassa alvariinsa tutkimassa vessapapereita, mutta eipä ole mitään näkynyt tuon jälkeen. Myöskään alaselkä ei oo kipuillu enää samalla tavalla. Ensi viikon ultran jälkeen ollaan viisaampia, mutta onneksi edelleen silloin tällöin ilmaantuvat oireet antaa uskoa siihen, että tää voi mennä hyvinkin.
 
Oho, onnistuin näköjään sähläämään tissitekstin fontin muuta tekstiä isommaksi. No, sopii teemaan. :grin
 
Mie uskaltauduin tänään varaamaan neuvola ajan. 2.12 Ois heti aamusella silloin. Itellänikin on viel aika epätodellinen olo tän raskauden suhteen. Vielä kun ei ole mitään oireita tullut. Pientä maha ja selkä kipuilua on silloin tällöin ollut. No viikkoja on kyl tietysti sen verta vähän vielä (4+4). Edellisissä on pahoinvointi alkanut kuudennen viikon tienoilla.Mul on kolme lasta ennestään. Nuorin on vajaan vuoden. :)
 
Oi että mikä päivä kun satanut lunta ja ulkoilu maistunut koko porukalle. Jotenkin niin hyvä fiilis tästä päivästä. Aina vähän itteäkin mietityttää et jos on hyvä olo niin onko sit jotain pielessä masussa.. jotenkin nyt vaan tullut varmempi olo että raskaus etenee nyt hyvin ja luottavaisena mielellä mennään. Jos vastoinkäymisiä tulee niin sitten on murehtimisen aika, eikä nyt. Sitä ei ennen raskautta osaa ajatella miten monenlaisista asioista voi huolestua.
 
Onnea uusille plussille!!
Mun piti tänään oikein miettiä että mistä mä keksisin milloin mulla alkoi pahoinvointi. No onnea ihanasta ystävästä jonka kanssa oltiin samaan aikaan raskaana silloin 5 vuotta sitten, tekstiviesteistä löytyi, 7+jotain viikolla aloitin yrjöömisen. Mä varmaan niin kadun tätä kun ihmettelen ja odotan jotain merkkiä raskaudesta... sanokaa mun sanoneen...
Nyt illalla on ollut vähän öklö olo kun pääsi nälkä liian isoksi aikaisemmin. Ja joo, en mä ennen käynyt kolmea kertaa yön aikana vessassa!
 
Mulle tää on eka raskaus (rv 5+0) ja kaikki ilmiöt on uusia (vieläkin yritän tajuta tuon vkojen laskentatavan). Oon yhä mittaillut aamulämpöjä, mutta alkoivat laskea, josta sain päälle kovan huolen. Katsoin parhaimmaksi jättää mittaukset, jotten huolehdi itseäni kipeäksi. Älkää pliis kertoko, miten lämpötilat alkaa laskea ennen keskenmenoa, sen näkee sitten (ja olin kyllä flunssassa, joten aiemmat korkeammat lämpötilat voi johtua siitä). Ärsyttävää miten ei muuta pysty ajattelemaankaan, eikä uskalla innostua ihanasta asiasta. Onneksi saan mutkien kautta ostaa pikkuiselle vaatteita, kun veljellä just syntynyt ja lasken saavani ne vaatteet myöhemmin takaisin . Tulee pitkät kk:t, jos tä on loppuun asti näin stressaavaa...
 
Heippa vaan kaikille ja onnea plussista! Täällä toista odotellaan, esikoinen nyt 2v8kk. Vähän on itsellä epäuskoinen olo koko raskaudesta vielä. Kesällä sain endo-diagnoosin ja olo oli jo "epätoivoinen" koko raskautumisen suhteen mutta kai se on alettava uskomaan tässä muutaman plussa-testin tehneenä..Oireita ei vielä kauheasti ole ollut. Ainoastaan järkyttävä palelu, alkoi jo ennen plussausta. Esikoisen raskaus oli helppo joten toivon että tämä menis yhtä vähillä oireilla. :)
 
Mulla on tänään (5+5) eka päivä, kun on koko aamun ollu kestokrapulaolo. Oksua ei oo tullu enkä usko että vielä tuleekaan mutta koko ajan pieni paha olo taustalla, ja välillä tulee yökkäyksiä. Lopetin kahvin heti plussatestiin ja nyt alkaa tee tökkiä. Saa nähdä, joutuuko siitäkin luopumaan... Musta on vaan niin kivaa juoda jotain lämmintä varsinkin nyt, kun ulkona on kylmä.

Äiteelle tsemppiä ja koita olla huolehtimatta liikaa, vaikka eihän se helppoa ole. Kyllähän sitä eri lailla kuulostelee joka kolotusta. Mä oon ollu yllättävän rauhallinen tällä kertaa, ihmettelen oikein itekin. Välillä saan kauheen sätkyn jostakin oireesta tai oireettomuudesta, mutta perusolo on aika seesteinen.

Vaikka väsyttää hirveästi, olo on ihan eri lailla pirteä kun ulkona on lunta ja valoisampaa. Sais tulla lisää lunta ja toivottavasti pysyvää sellaista!
 
Moi, onnea taas uusille plussanneille! Mä oon taustaillut, kun yx päivä tuli verta vähän, pelästytti taas. Viimeksi km alkoi samoin, mut paljon myöhemmin. Nyt ei onneksi ole enää vuotanut. Sinä päivänä nippasi tosi kovaa, et toivon et oli kiinnittymis/kohdun kasvusta johtuvaa vaan? Tuli asunnonvaihto hommatkin tähän, et onneksi ei kerkeä stressaa..[emoji4]
 
Mä oon valvonut nyt kolme yötä flunssassa ja ihan tukossa kun ei nenäsumutetta suosita. Kipu oireet on hieman helpottanut, enää tulee satunnaisia vihlaisuja. Tänään siis 5+1. Pissalla saa käydä öisinkin ainakin kerran, viimeyönä kolme. Paino on pudonnut viikossa kilon, vaikka en ole kuin jättänyt kaikki karkit ja muut mätöt pois. Mietein josko uskaltaisin uuden viikkotestin vielä hakea jos sais vähän mielenrauhaa. Ekan kerran näytti 1-2 joten nyt kaiken järjen mukaan pitäs näyttää enemmän, tosin, saatan olla sit vaan super hysteerinen jos ei näytäkkään, en tiiä...
 
Takaisin
Top