Marraskuu

Nimi muuttuu automaattisesti pankkiin ym. Kun tiedot maistraattiin päivittyvät.
 
Mulla muuttui nimi pankkiin (kirjeisiin yms), mutta pankkikortit oli tilattava itse uudella nimellä.
 
Ehkä odotan siis pari päivää ennen kuin hötkyilen. :)

Tää aamu on nyt imetellyt tiheään. Puoli seitsemästä asti. Kohta aion kyllä pakata vauvan lenkille.
 
Niissä maistraatin tietojen muuttumisessa paikasta riippuen saattaa mennä päivistä useisiin viikkoihin. Ja huomasin että oli eräitä tahoja joihin tieto ei mennyt ollenkaan perille...esim dna on ollut mulla aina se mihin joutunut itse ilmoittamaan kaikki tiedot kun ei vaan muutu.
 
Mun olisi pitänyt maksaa pankkiin joku 10 euroa sukunimen vaihtamisesta pankkikorttiin. Päätin sitten odotella rauhassa vuoden, jotta kortti uusiutuu automaattisesti. No, sehän tuli edelleen vanhalla sukunimellä. Ja olisi pitänyt tosiaan maksaa se 10 euroa, muuten jatkuisi hamaan tulevaisuuteen aina uudet kortit vanhalla nimellä. Vaihdoin pankkia, niin sain omalla nimellä pankkikortin. :D Jotenkin törkeetä, että ei saa asiakastiedoissa jo vuosia olleella nimellä pankkikorttia ilman lisämaksua. Onkohan edes laillista lähetellä kortteja vuosia sitten vanhentuneella nimellä.
 
Ainakin Op-pohjolasta sai maksutta uudella sukunimellä, olivat automaattisesti tilanneet uuden kortin kun nimi oli vaihtunut. Tosin lähetin verkkopankissa vielä viestin jolla varmistin asian. S-pankki tosiaan lähetti minullekin uuden kortin vanhalla nimellä ja maksoi kanssa tuon 10€ jotta lähettävät uuden uudella sukunimellä.
 
Mulla toi oli juuri OP: ssa kun ei vaan onnistunut. Laitoin moneen kertaan viestiä ja juttelin puhelimessa.
 
Mulla op antoi kortin ilmatteeksi, mutta s-pankki tosiaan "kiristi" vaihtamaan sirukorttiin (käytän vain bonusten kerryttämiseksi) tuolla 10€:n maksulla. Vältin siis sen ottamalla sirukortin. Dna:lle tosiaan ei mitkään tiedot päivity vaikka korjattu useampaankin kertaan (vieläkin nettiboksi olevinaan parin asunnon takaisessa osoitteessa). Vielä näin vuosi myöhemmin on sähköyhtiöön nimenmuutos ilmoittamatta, pitäis muistaa hoitaa ennenkuin posti lakkaa jakamasta laskuja vanhalla nimellä...
 
Mitäs teette niinä vapaa-aikoina kun vauva nukkuu jos itse ei nuku? Mä neulon, valmistelen ruokaa että kun ruoka pitää tehdä sen saa nopeasti. Tai pesen pyykkiä. :D
 
Äsken poika nukkui parin tunnin päikkärit ja mie valvoin sen unta. Miksi olin unen valvoja? No siksi ku poju nukkui pitkin pituuttaan mun vatsan päällä ku köllöttelin avatulla vuodesohvalla. Sain sillä tavalla jotenkuten pojan rauhottumaan miltei koko aamun kestäneen "huudan kuin hinaaja" vaiheen jälkeen.
 
Mä pesen pyykkiä, teen ruokaa, leikin koirien kanssa, katon telkkaria, maksan laskuja tai teen muita "toimistohommia".. Ku osaiski ite mennä päikkäreille samaa aikaa ku vauva :rolleyes:
 
Tänään nukuin itsekin kun lapset nukkuivat! Se oli ihanaa.

Yleensä teen kotihommia ja lopun ajan katson telkkaria.
 
Ja mä oon miettiny, että jotkut sanat vois opettaa väärin ihan huvikseen. Koiran kissaks vaikka. :D Suuri on vanhempien vastuu.
 
Tää infernaalinen väsymys alkaa viedä kyllä voimat. Olin neuvolassa tänään ja näytin varmaan zombilta :D Onneksi mies tajusi eilen pienen "palautteenannon" jälkeen että mun olis vähän niinkun pakko saada nukuttua edes yksi yö. Ehkä repäsen ja menen ensi yöksi toiseen huoneeseen niin isä ja poika saa rauhassa valvoa yön..
 
Mä nukun päivällä melkein aina kun vauva ja esikoinen on unilla. Eli en osaa siis vielä kertoa mitä kaikkea tekisin vauvan nukkuessa :D
 
Menin ja se oli ihanaa! Heräsin kyllä yösyötön kutsuhuutoon (itkuun siis) mutta pysyttelin visusti paikallani. Mies tuli sitten kahdeksan aikaan kysymään haluaisinko imettää. Oli kyllä aika virkistynyt olo :) Viime yön olin sitten omassa sängyssä vaikka mies lupasi hoitaa vauvaa. Se olikin sitten virhe. Siihen ähinään ja venkoiluun vaan herää niin helposti, ei se ole kunnon unta. Luonnollisesti mies taas ei herää kun siihen nälkäitkuun (kun sitä on kestänyt tovi)
 
Täällä vauvan nukkuessa menee aika esikoisen kanssa. Esikoinen nukkuu harvoin päiväunia enään, niin enpä pääse minäkään sitten hyödyntämään vauvan unia omaan lepäämiseen. No, sitten eläkepäivillä nukun kyllä iltapäivän puolelle, jos siltä tuntuu... Ja käsitöiden tekeminen olis kyllä kivaa. Sitä harrastin esikoisen vauva-aikana. Iltaisin olen niin väsy, ettei jaksa ja toisaalta on vielä vauvalla iltatankkaukset, niin olis niin katkonaista johonkin hommaan keskittyminen.
 
Takaisin
Top