Marraskuu

Voihan siinä mennä vaikka vuosi, varsinkin jos imettää. Mulla on aiemmin alkaneet 6kk, 8kk ja 10kk synnytyksestä. Oon kyllä imettänyt 8-10kk kaikkia.
 
Niin mä ymmärtänyt että harvinaisempaa on että tulevat aikaisin jos imettää. Mulla ne tuli just kuukausi synnytyksestä, mutta oonkin osittaisimettäjä. ..ja nyt uudestaan 7vkoa edellisistä. Huoh :sad001 kipuja ei onneksi ole, mutta kova vatsa.
 
Juu tääläkin osittaisimetetään.. Rupee maidontulo loppuun jo nyt. Pööh
 
Jaa ei mun maidontulo oo mihinkään hiipunut. Koskaan en oo saanut pumpattua mutta kyllä poika musta täyteen tulee. Mistä te sen niinku huomaatte että ois loppumassa? Oon juonut nyt imetysteetä mutta sen vaikutus on hetkellinen. Hintakin niin suolainen.
 
Ei mullakaan oo kuukautisia kuulunut, vaikka synnytin Hepsulin kanssa samaan aikaan eli.. 2kk 2vk sitten? No jälkivuotokin kesti sen pienen ikuisuuden. Yks päivä oli kyllä niin kamala mahakipu, että sen oli oltava ovulaatio, eli menkkoja odotellessa.

Asiasta kukkaruukkuun. Ihan paskaa (siis todella raskasta) on ollut pari viime päivää ja nyt sitten vauvalle flunssa. Hyvästi yöunet, kun päiväunetkin meni jo.
Onko muilla, kuin triinan vauvalla ollut tautia vielä? Onko jotain poppaskonsteja? Miten triina teidän elo sujuis räkäiden vauva ja touhukkaan esikoisen kanssa?
Oon jo valmiiksi väsyksissä niin kyllä vähän kauhistuttaa.
 
Meilläkin on vauva flunssassa. Oonkin oottanut milloin se alkaa, kun muilla pojilla on koko syksyn jatkuvasti nenät vuotanut ja toiseksi nuorin on vauvan syntymän jälkeen ollut jo kahdesti kuumeessa. Öisin saa jatkuvasti niistää vauvaa,, kun menee niin tukkoon. Höyryhengitys, sipuli sängyn vieressä ja sängyn päädyn kohotus auttaa jonkin verran. Physiomer Baby-nenäsuihke on myös ollut kovassa käytössä.
 
On tää ollut melkoinen koettelemus kun esikoinen (ja me vanhemmatkin) on flunssainen ja kuumeileva. Sairaalasta neuvoivat tiheästi imemään Baby-vacilla räkää pois. Sitä olen tehnyt ja laittanut keittosuolatippoja. Sillä lailla vauva on pysynyt suht tyytyväisenä. Tällä hetkellä suurempi ongelma on antibioottiripuli, jonka takia vauvan vatsa on tosi kovilla! Yöt on menneet tosi hyvin, joten väsymys on pysynyt aisoissa. Mutta nukahtamisesta on tullut vieläkin vaikeampaa!!!

Mutta tiheästi imettelen, jotta vauva saa mahdollisimman paljon nestettä ja energiaa.

Kivaa ei ole ollut, mutta oli aika mahtavaa kun varsin paska viikko sai toissapäivänä ihanan käänteen pojan ekan hymyn muodossa :)
 
Siis mä oon pumpannut maidon ja antanut pullosta.. Ennen tuli sen 100ml helposti. Nyt 20-40ml.. :/

Ja kirpsu turha siitä on morkkista ottaa, näin tapahtuu jos tapahtuu ja korvike lapselle ihan yhtä hyvää ravintoa sanoi kuka mitä vaan! :) ollaan silti juuri täydellisiä äitejä meidän pikkuisille! Prkl :D
 
Pumppaamalla minäkin huomasin. Mä olen ollut järkyttynyt kuinka paljon tämä imetys-asia on vaikuttanut muhun. Yleensä en välitä yhtään muiden mielipiteistä.

Mutta joo. Ei tämä vissiin oikeuta "vuoden paskin äiti" -palkintoon, vaikka välillä siltä tuntuukin. :)
 
Kirpsu ja Lisamarie pumppaatteko siis koko ajan? Jos niin, havaintonne varmaankin paikkansapitävät (mulla ei kokemusta). Jos pääsääntöisesti imetätte, niin mulla esikoisen kanssa alun tulvan jälkeen sillon tällön pumpatessa ulos saatu määrä kyllä selkeesti pieneni, mutta kyllä vauvalle maitoa tuli riittävästi. Vauva kasvoi ja pissas järkkyjä määriä. 6kk:n iän jälkeen pumpulle ei tullut kuin tippoja enää...
 
Maidon lypsäminen kyllä usein vaikeutuu, kun maidon tuotanto tasaantuu ilman että maito sinänsä vähenee. Siitäkin voi johtua tuo, ettei pumpulle heru enää niin paljon. Mutta toki maitokin sitten alkaa vähentyä, jos pelkän pumpun varassa on ja maitoa näin ollen poistuu vähemmän rinnasta. Mulla on kaikkien kohdalla pari ekaa kuukautta ollut helppo lypsää maitoa, mutta sen jälkeen ei ookaan enää tullut samanlaisia määriä. Vauvat kuitenkin olleet imetyksen varassa lähelle puolta vuotta, joten kyllä ne on maitoa saaneet, vaikkei pumppaamalla olekaan enää samalla tavalla irronnut.
 
Tämä huono mamma on nyt viihteellä. Vähän keilaamista, todella hyvää ruokaa, juomaa ja seuraa. Molemmat lapset hoidossa; tyttö kotona mummin kanssa ja isoveli kummitädin luona. Pakko oli käyttää tilaisuus hyväksi kun harvinainen mahdollisuus iski. Nyt kyllä jo ikävä vauvaa. Mutta...koetan ryhdistäytyä! Nautin kun voin!
 
Omg mikä yö. Herätty varmaan vartin välein. Oon kyllä ollu aivan puoliunessa ja siirrelly poikaa puolelta toiselle ja yrittäny syöttää, hytkyttää ja vaikka mitä. Koko eilinen päivä meni samaa rataa. Voi jösses....
 
Mä sain taas nukkua viisi tuntia mutta enemmänkin olis kelvannut. Mies meinas että antais nyt kymmeneltä korviketta mutta en halunnut että vauvan päivärytmi menee sekaisin. Siitä olis jäänyt myös seurustelu aika pois. Niin ja isi jäi tietysti nukkumaan kun ei tarvitse nousta.

Yritin yöllä poikaa omaan sänkyyn nukkumaan. Puoli tuntia nukkui ja sitten alkoi karnee huto. Syötin ja otin viereen.
 
Tää flunssa on oikeesti pilannu kaiken. Tekis mieli kiukutella.
 
Tää flunssa on oikeesti pilannu kaiken. Tekis mieli kiukutella.
Sama. Ja kiukuttaakin ja se kyllä näkyy ja kuuluu.
Eiliset pojan juhlat meni kyllä onneksi ihan kivasti. Ja sylejä riitti! [emoji4]
 
Tykkäys siis hyvin menneille juhlille intsu! Mä tässä taas kyttään pojan kuntoa. Eilen raivaroi 15-30 min välein ja nyt nukkuu koko ajan. Viime viikonloppuna tää täsmälleen sama setti johti siihen, että kuume nousi ja sairaalaan lähdettiin hyvin velton vauvan kanssa. Ahistaa.
 
Takaisin
Top